مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

درمان و پيشگيري از خشونت خانگي از جمله مباحثي است كه براي حفظ سلامت زنان و كودكان اهميت ويژه اي دارد؛ چرا كه اغلب خشونت‌ها متوجه كودكان، زنان و سالمندان است. زنان ركن اصلي خانواده‌ها محسوب مي‌شوند و همسر آزاري مسئله را به كودكان و سلامت جامعه مي‌كشاند. براي پيشگيري از خشونت خانگي مهمترين نكته آموزش و آگاهي افراد جامعه است. آموزش دانش آموزان دبيرستاني، آگاهي‌هاي قبل از ازدواج، آموزش‌هاي رسانه‌ها و سازمان‌ها در پيشگيري از خشونت خانگي لازم و ضروري است. اما براي جلوگيري و درمان خشونت خانگي نيز راهكارهايي وجود دارد كه در ادامه به بررسي آن‌ها پرداخته‌ايم. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه همسر آزاري كليك كنيد.

منبع: خشونت خانگي

 

راه هاي پيشگيري از خشونت خانگي

براي پيشگيري از خشونت خانگي راهكارهايي وجود دارد كه برخي از آن‌ها عبارتند از:

1. افزايش آگاهي عمومي

اولين نكته در پيشگيري از خشونت خانگي افزايش آگاهي از اين مشكل و ايجاد هنجارهاي اجتماعي است كه خشونت را نفي مي‌كنند. زماني كه مردم يك جامعه از وجود خشونت خانگي خبر نداشته و آسيب‌هاي آن را نشناسند، نمي‌توان به پيشگيري از خشونت‌هاي خانگي كمكي كرد. براي كسب اطلاع بيشتر از خشونت خانگي كليك كنيد.
خانواده‌ها بايد در فرصت‌هاي مناسبي در مورد اين موضوع با يكديگر گفتگو كنند تا ديدگاه عموم نسبت به خشونت وسيع‌تر شده و حل مشكل نيز آسان‌تر شود.
فعاليت‌هاي آموزشي و فرهنگي مهم‌ترين راه پيشگيري از خشونت است. در مدارس نيز بايد آگاهي‌هايي به دانش آموزان در اين مورد داده شود.

2. آموزش زوج ها

آموزش و افزايش آگاهي زن و مرد بهتر است قبل از ازدواج صورت بگيرد. آموزش مهارت‌هاي حل مسئله، روش‌هاي مذاكره، چگونگي ارتباط با همسر، احترام به همسر و توجه به نيازهاي او مي‌تواند از بروز مشكلات در آينده كه منجر به خشم و خشونت خانگي مي‌شود، جلوگيري كند. 
در مجموع لازم است كيفيت روابط زناشويي از همان ابتدا افزايش يابد. مسئله خشونت خانگي مانند ديگر آموزش‌هاي پيش از ازدواج بايد مورد توجه قرار بگيرد. براي آگاهي بيشتر از احترام به همسر كليك كنيد. 

3. پيشگيري از خشونت خانگي | آموزش كودكان

خانواده‌ها مي‌توانند با رفتاري محبت آميز و به دور از خشونت با فرزندان، آن‌ها را از رفتاري خشونت آميز در آينده و در محيط خانواده حفظ كنند. چرا كه مشخصا كودكان از پدر مادر خود الگو مي‌گيرند. تجربه تلخ خشونت در كودكي مهم ترين عوامل بروز خشونت خانگي در بزرگسالي است.
حال كودكي را تصور كنيد كه پدر، مادر را بر سر مسائل متعدد كتك مي‌زند. مسلما چنين كودكي از رفتار پدر خود الگوبرداري كرده و در تاثير خود را نشان مي‌دهد. اين تاثير به شكل‌هاي مختلف قابل مشاهده است؛ براي مثال در بزرگسالي او نيز همسرش را كتك مي‌زند و يا بر عكس با ظلم و كتك‌هاي همسرش كنار مي‌آيد. بنابراين والدين بايد سعي كنند مهارت‌هاي همدلي، دلسوزي، احترام به عقايد ديگران و كنترل خشم را در كودك خود افزايش دهند. براي اطلاع از مهارت كنترل خشم كليك كنيد.

راه هاي عملي كاهش خشونت خانگي

براي كاهش خشونت خانگي مي‌توانيد از راهكارهاي زير استفاده كنيد:

1. پيشگيري از خشونت خانگي | مراجعه به مشاور

كمك گرفتن از يك مشاور با تجربه در زمينه درمان خشونت خانگي به شما تا حد زيادي كمك مي‌كند تا از بروز اين رفتار جلوگيري كنيد. چه خود دچار اين رفتار باشيد و چه قرباني، روانشناس با طرح راهكارها و آموزش‌هاي مختلف شما را در اين امر ياري مي‌كند. مشاوره خانواده حتي مي‌تواند براي انجام اقدامات قانوني به شما ياري برساند. براي كسب اطلاع بيشتر از مشاوره خانواده كليك كنيد.

2. تغيير در محيط يا ترك محل

گاهي فرد در محيطي قرار مي‌گيرد كه وجود برخي عوامل مانند صداي بلند يا نور زياد خود باعث تحريك و شدت گرفتن عصبانيت يا كم شدن سطح تحمل فرد مي‌شود. در مواقع شلوغي اتاق، آشفتگي و نامرتب بودن وسايل زندگي باعث عصبي شدن و رفتار خشن مي‌شود. در نتيجه خشونت و مشكلات خانوادگي بروز پيدا مي‌كند. براي آگاهي بيشتر در زمينه اختلافات خانوادگي كليك كنيد. 
اگر مي‌خواهيد رفتار خشونت آميز خود را ترك كنيد بايد از عواملي كه موجب تحريك خشم شما مي‌شود دوري كنيد. هنگامي كه هيجانات عصبي به شما فشار مي‌آورد محيط را ترك نماييد. خانواده‌ها نيز مي‌توانند عوامل يا رفتارهايي را كه باعث بروز خشونت مي‌شوند از دسترس فرد خشن دور نگه دارند.براي كسب اطلاع بيشتر از خشونت كليك كنيد.

3. تغيير ديدگاه و مشورت

در بسياري از مواقع تجمع افكار منفي و وسواس فكري باعث بروز خشونت مي‌شود. در چنين مواقعي بهتر است به خود يادآوري ‌كنيد كه بروز خشونت چه پيامدها و پشيماني‌هايي را برايتان به دنبال دارد. برخي افراد خود متوجه افكارشان نيستند؛ در اين شرايط مي‌توان اين افكار را با افراد ديگر در ميان گذاشت و از آنان مشورت گرفت. شناخت احساسات شايد به نظر ساده بيايد، اما در بسياري از موارد افراد با قرار گرفتن در جلسات روانشناسي به اين مهارت دست مي‌يابند. 

4. پيشگيري از خشونت خانگي | يادگيري مهارت حل مسئله

گاهي علت خشم فرد، يك ظلم يا تهديد واقعي است و خشم، واكنشي طبيعي نسبت به آن مي‌باشد. اما اگر فرد در اين شرايط تسليم خشم خود شود، ممكن است رفتارهايي انجام دهد كه مشكل را پيچيده تر كند. در چنين شرايطي بهتر است راه حل مناسبي نيز براي مشكل خود بيابيد. مهارت حل مسئله، يافتن بهترين راه حل براي چنين مشكل‌هايي را به افراد مي‌آموزد. براي اطلاع بيشتر از مهارت‌ حل مسئله كليك كنيد.

5. پيشگيري از خشونت خانگي | بيان خشم به شيوه اي معقول

كاهش خشونت به اين معني نيست كه فرد اصلا خشم خود را بروز ندهد، بلكه شامل بيان خشم به شيوه‌اي معقول و منطقي است. رفتار جراتمندانه، رفتاري است كه فرد با آن مي‌تواند بدون پرخاشگري، به ديگران نشان دهد كه از آن‌ها رنجيده يا عصباني شده و از آنان بخواهد كه رفتار بهتري نشان بدهند. در واقع به جاي بروز عصبانيت و كتك زدن مي‌تواند خواسته و مشكل خود را و همچنين احساساتش را بيان كند. داشتن اين مهارت حتي مانع از بروز جنون آني نيز مي‌شود. براي آگاهي بيشتر در زمينه جنون آني كليك كنيد.

مركز مشاوره حامي هنر زندگي

ممكن است براي برخي افراد صحبت كردن در مورد نگراني از خشونت خانگي كمي سخت و حتي خجالت آور به نظر برسد و در نتيجه نتوانند به صورت حضوري مشكل خود را با يك روانشناس مطرح كنند. در اين صورت مي‌توانيد در هركجا كه هستيد به صورت تلفني با مشاوران و متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي ارتباط برقرار كنيد. روانشناسان اين مركز در خدمت شما هستند تا با بررسي شرايط و ارائه راهكارهاي اصولي، به شما كمك كنند. 

براي دريافت مشاوره در زمينه پيشگيري و درمان خشونت خانگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: خشونت خانگي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خشونت خانگي،
موضوع:
[ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۲۱:۱۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی