مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا اضطراب ارثي است و از طريق ژن‌ها هم مي‌تواند به نسل بعد منتقل شود؟ در واقع اضطراب هيجاني است كه در بسياري از اختلال‌ها و آسيب‌هاي رواني نقش دارد. اكثر ما تقريبا به صورت روزمره، سطحي از علائم اضطراب را تجربه مي‌كنيم. امتحان مدرسه يا دانشگاه، مصاحبه شغلي، قرار ملاقات با فردي كه به تازگي با او آشنا شده‌ايد و ... همگي چالش‌هايي هستند كه در زندگي روزمره با آن‌ها مواجهه مي‌شويد. گرچه مقدار معمول اضطراب براي برنامه ريزي و موفقيت در عرصه‌هاي مختلف زندگي لازم است، اما اگر اين اضطراب بيش از حد معمول باشد و به اختلال اضطراب تبديل شود، نتيجه‌اي جز عذاب روحي، پسرفت در زندگي و اخلال در زندگي شغلي و اجتماعي‌تان ندارد. با توجه به اهميت اين موضوع در اين مقاله به بررسي ماهيت اختلال اضطراب و نقش وراثت در پيدايش اين اختلال بپردازيم پس همراه ما باشيد.

منبع: اضطراب

 

اختلال اضطراب ارثي يا محيطي است؟

با اينكه اضطراب، هيجاني آزار دهنده است ولي ميزان متوسط آن براي شما مفيد است. هر بار كه مي‌خواهيد كار مهمي را انجام دهيد ممكن است اندكي مضطرب شويد، اين اضطراب در واقع حالت خلقي معطوف به آينده است كه كمك مي‌كند در جهت رسيدن به اهداف خود برنامه ريزي كنيد. پس اضطراب در سطح متوسط باعث مي‌شود خودتان را براي امتحان فردا، مصاحبه شغلي، قرار ملاقات آماده كنيد و عملكردتان را در اين حوزه‌ها بهبود دهيد. در مقابل هنگامي كه شما به يكي از انواع اختلالات اضطرابي دچار شده باشيد به دليل عدم تمركز كافي در كار خود نمي‌توانيد آمادگي لازم را كسب كنيد و به نتيجه مطلوبتان برسيد. اين موضوع مي‌تواند تاثيرات خود را بر بخش‌هاي مختلف زندگي شما بگذارد و عملكردتان را مختل كند.

براي اطلاع از انواع اختلالات اضطرابي كليك كنيد.

آيا ماهيت اختلال اضطراب مي تواند ارثي باشد؟

اضطراب و استرس به دليل عدم كنترل و پيش بيني ناپذير بودن رويدادهاي آينده روي مي‌دهد و در جوامع امروزي به وفور در اكثر افراد ديده مي‌شود. ميزان ابتلا به انواع اختلالات اضطراب در زنان، قشر كم درآمد و افراد سالخورده بيشتر است. مسلم است كه علاوه بر عوامل محيطي و تجربيات زندگي شخصي، ژن‌ها نيز باعث ايجاد اختلال اضطراب در فرد مي‌شوند. مسلما عامل ژنتيك نقش بارزي در تمامي اختلالات اضطرابي مانند اضطراب اجتماعي، اختلال اضطراب فراگير و اختلال استرس پس از سانحه و ... ايفا مي‌كنند.

تحقيقات زيادي به نقش ژنيتيك و گرايش به ارث بردن اختلال اضطراب، تنش و عصبي بودن را نشان مي‌دهد. پس زمينه ژنتيكي و زمينه خانوادگي در اختلال اضطراب وجود دارد. البته مانند ديگر ويژگي‌هاي شخصيتي، صفات هيجاني يا احتلالات رواني ديگر، نمي‌توانيم ژن خاصي را مسئول تمامي اين اتفاقات بدانيم. در واقع مجموعه‌اي از ژن‌ها در بخش‌هاي مختلف كروموزم‌ها نقش بارزي در اختلال اضطراب ايفا مي‌كنند كه در صورت فراهم بودن عوامل روان شناختي و اجتماعي فرد مستعد بروز اختلال اضطراب مي‌شود.

براي شناخت بيشتر درباره اضطراب اجتماعي و اضطراب فراگير كليك كنيد. 

دلايل بروز و پيدايش اختلال اضطراب چيست؟

اختلال اضطراب به مجموعه عوامل زيست شناختي، روان شناختي و اجتماعي مرتبط است كه در ادامه بيشتر درباره آن صحبت مي‌كنيم.

1- عوامل زيست شناختي و جسماني: اين عوامل كه ناشي از عدم تعادل در ميزان ترشح هورمون‌هاي بدن و عدم تعادل در انتقال دهنده‌هاي عصبي مانند كاهش گاما آمينوبوتريك اسيد (GABA) است؛ با افزايش اضطراب ارتباط دارد.

2- عوامل محيطي و اجتماعي: شامل مشكلات خانوادگي و عدم برآورده شدن نيازهاي كودك به توجه، غذا يا آرامش، تغييرات غيرمنتظره و ناگهاني، احساس طرد شدگي و ... مي‌باشد.

3- تغذيه نامناسب: كمبود بعضي از اسيد آمينه‌ها، اسيد فوليك، ويتامين ب12 و منيزيم در بدن مي‌تواند باعث اضطراب شود. در واقع تغذيه مناسب نقش مهمي در كاهش اختلال اضطراب ايفا مي‌كند. براي اطلاع از ارتباط تغذيه و اضطراب كليك كنيد.

4- استعمال مواد مخدر و مصرف داروهاي روان گردان: مواد مخدر و داروهاي روان گردان، برخلاف ظاهرشان نه تنها آرام بخش نبوده بلكه باعث ايجاد حس اضطراب و تنش بيشتري در فرد مي‌شوند. براي اطلاع از تاثير مواد مخدر بر بدن كليك كنيد.

راه هاي پيشگيري از اختلال اضطراب ارثي

با استفاده از مجموعه‌اي از روش‌هاي ساده مي‌توانيد از بروز اضطراب تا حد زيادي جلوگيري كنيد. داشتن رژيم غذايي سالم و متعادل، كسب مهارت‌هاي زندگي جهت افزايش اعتماد به نفس، معاشرت و تعامل با ديگران و عدم گوشه نشيني، برخورداري از حمايت‌هاي اجتماعي، داشتن فعاليت منظم بدني مانند پياده روي روزانه و انجام ورزش‌هايي مانند يوگا كه به آرامش ذهن و بدن كمك فراواني مي‌كنند، خنديدن، ابراز هيجان با نوشتن احساسات بر روي كاغذ، بهره گيري از روش‌هاي ذهن آگاهي و فكر نكردن به گذشته و رويا پردازي براي آينده همگي از روش‌هايي هستند كه در پيشگيري از بروز اختلال اضطراب موثر هستند.

براي اطلاع از روش هاي ذهن آگاهي و فوايد يوگا كليك كنيد.

درمان اختلال اضطراب ارثي

اضطراب به ميزان مختلف در همه‌ افراد وجود دارد. همان طور كه قبلا توضيح داديم گاهي اين اضطراب مانند اضطراب امتحان طبيعي بوده و براي بهبود عملكردتان مفيد و لازم است؛ در اين حالت درمان اضطراب با انجام تكنيك‌هاي ذهن آگاهي و تمرين‌هاي مراقبه يا يوگا به راحتي حاصل مي‌شود ولي گاهي ميزان اضطراب بيش از حد مي‌تواند براي شما مشكل ساز شود.

براي درمان اختلال اضطراب، استفاده از خدمات مشاوره كنترل استرس ضروري است. همچنين درمان اختلال اضطراب به دو صورت درمان دارويي و درمان غيردارويي با استفاده از تكنيك‌هايي مانند ريلكسيشن و تن آرامي، حساسيت زدايي، توقف تفكر و سرمشق دهي و... انجام مي‌پذيرد.

براي شناخت بيشتر درباره درمان اضطراب كليك كنيد.

چرا مركز مشاوره روانشاسي حامي هنر زندگي

مركز مشاوره حامي هنر زندگي با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني در زمينه‌هاي مختلف روانشناسي جزء بهترين و جامع ترين مراكز خدمات روانشناسي است كه مي‌تواند به شما در زمينه درمان مشكلات و بيماري‌ها از جمبه اضطراب ارثي كمك كند. در كنار اين موضوع اين مركز با برگزاري كارگاه‌هايي در زمينه اختلالات رواني اين امكان را فراهم كرده است تا به كاهش استرس و اضطراب‌هاي روزمره خود كمك كرده و در راستاي افزايش بهداشت جسمي و رواني خود حركت كنيد.

همچنين مركز حامي هنر زندگي با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد و امكان مشاوره حضوري و تلفني را براي افراد امكان پذير كند. كافي است كه با انجام يك كليك از خدمات مركز مشاوره روانشناسي بهره مند شويد.

براي اطلاع از روند دريافت مشاوره كنترل استرس و اضطراب كليك كنيد.

سوالات متداول

چه زماني بايد براي درمان اضطراب خود اقدام كنيم؟

در صورتي كه اضطراب در شما به گونه‌‌اي است كه عملكردتان را در زمينه‌هاي مختلف با مشكل مواجه كرده است و بهداشت جسمي و رواني‌تان در معرض خطر قرار گرفته، لازم است كه براي درمان اقدام نماييد. همچنين اضطراب نيز مانند هر بيماري ديگر داراي علائمي است. در صورتي كه علائم اضطراب را در خود مشاهده كرديد موضوع را با يك روانشناس و متخصص در ميان بگذاريد.

براي آگاهي بيشتر درباره علائم اضطراب كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه انواع اضطراب مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: اضطراب

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اضطراب،
موضوع:
[ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۳۸:۳۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی