مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا زنان با اعتماد به نفس ويژگي‌هاي خاصي در زبان بدن خود دارند؟ امروزه با افزايش حضور زنان در اجتماع، آن‌ها به ابزارهاي بيشتري براي برقراري ارتباطي همراه با اعتماد به نفس نياز دارند. زبان بدن يكي از قدرتمندترين ابزارها براي نشان دادن اعتماد به نفس كافي و داشتن يك ارتباط موثر است. همچنين اعتماد به نفس زنان تاثير بسيار زيادي در پيشگيري و درمان اختلالات روحي و رواني آنان دارد. اگر شما نيز مي‌خواهيد در محافل عمومي و خانوادگي خود با اعتماد به نفس بيشتري ظاهر شويد آگاهي از زبان بدن مي‌تواند كمك بسياري در اين زمينه به شما داشته باشد. در ادامه درباره ويژگي ظاهري زنان با اعتماد به نفس صحبت خواهيم كرد.

 

منبع: زنان با اعتماد به نفس

 

زنان با اعتماد به نفس چگونه ظاهر مي شوند؟

هر يك از حالت‌ها و ژست‌هاي بدني شامل حركات دست، سر، ارتباط چشمي و حركات كلي بدن اطلاعاتي را در مورد ويژگي‌هاي شخصي و افكار شما به ديگران منتقل مي‌كنند. در نتيجه اگر مي‌خواهيد فردي قدرتمند و با اعتماد به نفس باشيد و ديگران نيز همين برداشت را از شما داشته باشند، بايد زبان بدن را بشناسيد. براي اطلاع بيشتر از زبان بدن كليك كنيد.

در ادامه به يكسري راهكارها اشاره خواهيم كرد كه به شما كمك مي‌كنند مانند زنان با اعتماد به نفس رفتار كنيد:

1. دستان خود را روي ميز قرار دهيد

هنگامي كه براي قرار كاري مي‌رويد يا زماني كه قرار است پشت ميزي براي سخنراني قرار بگيريد، بهتر است كه دستان خود را پشت ميز پنهان نكنيد. بلكه دستان خود را روي ميز قرار دهيد. به آرنج‌هاي خود تكيه كنيد چراكه اين كار باعث مي‌شود تا قدرت و نيروي خود را كاملا در جلويتان قرار داده و آن را به ديگران نشان دهيد. در حالي كه پنهان كردن دست‌ها در پشت ميز، مي‌تواند نشانه‌اي از عدم اعتماد به نفس و تنش كافي باشد.

2. گاهي دست به سينه بايستيد

دست‌ها در نشان دادن ميزان اعتماد به نفس شما تاثير بسيار زيادي دارند. قرار دادن دست‌ها روي سينه و فشردن انگشتان در اين حالت به يكديگر يكي از ژست‌هاي رايجي است كه اطمينان و اعتماد به نفس بالاي شما را به ديگران نشان مي‌دهد. به همين خاطر مي‌توانيد گاهي از اين ژست استفاده كنيد اما استفاده دائمي از آن باعث مي‌شود كه تا حدي خشك و انعطاف ناپذير به نظر برسيد. 

3. زنان با اعتماد به نفس حركات اضافه نمي كنند

زنان معمولا هنگامي كه عصبي هستند با موها يا طلا و جواهرات خود بازي كرده و يا به طور ناخودآگاه شروع به لمس گردن خود مي‌كنند. اين حركات اكثرا به عنوان عدم اطمينان و نداشتن اعتماد به نفس شناخته مي‌شوند. هنگامي كه عصبي شده و يا از چيزي ناراحت هستيد، به جاي اين حركات تلاش كنيد با استفاده از تكنيك‌هايي نظير ريلكسيشن و تكنيك‌هاي تنفسي در جهت آرام سازي خود بكوشيد. براي كسب اطلاعا بيشتر از تكنيك هاي تنفسي كليك كنيد.

4. وسايل زيادي با خود حمل نكنيد

تحقيقات نشان مي‌دهند مردم افرادي كه بيش از يك وسيله در دستان خود حمل مي‌كنند را به عنوان افرد آشفته و فراموش كار مي‌شناسند. به همين دليل  تا حد ممكن تلاش كنيد تا تنها يك كيف در دست داشته باشيد و براي مثال: گوشي، كيف پول، سوييچ ماشين و... را در طول زمان ملاقات خود هم زمان در دست نگيريد.

5. به نحوه ايستادن خود توجه كنيد و آن را اصلاح كنيد

نحوه ايستادن شما هسته اصلي ويژگي‌هاي زبان بدن است كه ميزان اعتماد به نفستان را به ديگران نشان مي‌دهد. راست بايستيد و شانه‌هاي خود را اندكي باز كنيد تا خميده به نظر نرسيد. تمرين اين نحوه ايستادن و راه رفتن حتي در موقعيت‌هاي روزمره نظير رفتن به فروشگاه كمك مي‌كند تا اين حالت بدني در شما به صورت يك عادت هميشگي در بيايد. اين تمرين خود به افزايش اعتماد به نفس در شما كمك كرده و به ديگران هم اين احساس را منتقل مي‌كند كه شما از آن چه هستيد رضايت داريد و به آن افتخار مي‌كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر از افزايش اعتماد به نفس كليك كنيد. 

6. زنان با اعتماد به نفس | ارتباط چشمي مناسبي برقرار كنيد 

نوع برقراري ارتباط چشمي شما با ديگران مي‌تواند در مورد ميزان اعتماد به نفس يا مواردي نظير احساس اضطراب و نگراني به طورغير مستقيم پيام‌هايي را منتقل كند. از همين رو تلاش كنيد در ارتباطات بين فردي خود سطح متناسبي از ارتباط چشمي را حفظ نماييد. نگاه‌هاي خيره يا بالعكس اجتناب زياد از نگاه كردن به افراد در حين تعاملات حس خوبي به آن‌ها منتقل نمي‌كند و حتي ممكن است باعث معذب شدن آن‌ها گردد. اگر مي‌خواهيد با اعتماد به نفس عمل كنيد كافيست هنگام حرف زدن به ميزان كافي به افراد مقابل خود نگاه كرده و به راحتي از آن‌ها عبور نماييد. براي آگاهي بيشتر از ارتباط چشمي كليك كنيد.

7. به فاصله فيزيكي خود با فرد مقابل توجه نماييد

براي اينكه در روابط بين فردي با اعتماد به نفس بالا ظاهر شويد بايدد در فاصله مناسبي از افراد قرار بگيريد. براي مثال نشستن در گوشه‌اي از جمع و به دور از ساير افراد يا چسبيدن بيش از حد به آن‌ها نمي‌تواند بيانگر سطوح مناسبي از اعتماد به نفس باشد.

8. به ويژگي هاي ظاهري كلام خود دقت كنيد 

كمي به ويژگي‌ هاي ظاهري كلام خود بيانديشيد. براي مثال بررسي كنيد كه همواره با چه لحن يا تن صدايي صحبت مي‌كنيد. وقتي مي‌خواهيد در يك محفل عمومي با اعتماد به نفس بالا ظاهر شويد بسيار اهميت دارد كه به اين ويژگي‌ها توجه كرده و براي بهبود آن‌ها تلاش كنيد.

براي مثال حرف زدن با تن صداي بسيار پايين، همراه با مكث‌هاي زياد اين احساس را به مخاطبين منتقل مي‌كند كه چندان در مورد گفته‌هاي خود مطمئن نيستيد. از همين رو بهتر است تمرين كنيد كه با صلابت و استحكام بيشتري صحبت كرده و هنگام حرف زدن تن صداي مناسبي داشته باشيد. هم چنين به اين مسئله دقت كنيد كه تند حرف زدن معمولا به عنوان علامتي از استرس و اضطراب در نظر گرفته مي‌شود. پس بايد سرعت متناسبي به كلام خود بدهيد و كلمات را با طمانينه بيشتري ادا كنيد. 

9. زنان با اعتماد به نفس | با چشمان خود بخنديد

بسيار اهميت دارد كه از لبخندهاي مصنوعي و بي روح بپرهيزيد. چرا كه زبان چشم‌ها چيزي فراتر از لبخندهاي مصنوعي را به ديگران نشان مي‌دهند. در واقع ممكن است به ظاهر خنده بر لب‌هاي خود داشته باشيد اما اگر در درون احساس نگراني و اضطراب كنيد يا از وضعيت پيرامون ناراضي باشيد از حالت چشمانتان آشكار خواهد شد و اين مسئله نوعي احساس تضاد يا عدم اعتماد به نفس را به فرد مقابل منتقل خواهد كرد. در نتيجه تلاش كنيد به جاي لبخند زدن هميشگي و دائمي، به تناسب و زمان‌هايي كه واقعا از موضوعي خشنود مي‌شويد، لبخند بزنيد. 

10. به حركات دستتان بيشتر توجه داشته باشيد

نوع حركات دست مي‌تواند اطلاعات بسياري در مورد احوال دروني شما در اختيار ديگران قرار دهد. براي داشتن ارتباطات موثر و همراه با اعتماد به نفس اگر در موقعيت‌هايي نظير سخنراني قرار گرفتيد، دست‌هايتان را در حالتي مقابل هم قرار داده و نوك انگشتان را رو به يكديگر بگيريد. به اين حركت، حالت دست پيكاني گفته مي‌شود و معمولا احساس تسلط شما را روي موضوعات ارائه شده نشان مي‌دهد. هم چنين تلاش كنيد كم‌تر انگشتتان را به علامت اشاره بالا ببريد؛ اين كار مي‌تواند نوعي حس مخالفت، سرزنش يا حتي غر زدن را به اطرافيان منتقل نمايد!

زنان با اعتماد به نفس | تغييراتي كه در سبك زندگي خود بايد ايجاد كنيد 

آنچه تاكنون مطرح شد بيشتر به نشانه‌هاي اعتماد به نفس ظاهري و در موقعيت‌هاي بين فردي اشاره داشت. با اين حال براي اينكه بتوانيد اعتماد به نفس پايداري را در خود ايجاد نماييد، ايجاد برخي تغييرات در سبك زندگي ضروري است. از جمله اين تغييرات مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

1. در برنامه روزانه خود جايي براي ورزش كردن بگذاريد 

بسياري از زنان به دليل مشغله‌هاي مرتبط با خانه داري، بچه داري يا مسائل شغلي ورزش كردن را دائما پشت گوش مي‌اندازند. اين در حالي است كه ورزش ساده ترين راه براي ايجاد يك روحيه مثبت، رهايي از افكار منفي و تجربه احساسات بهتر در مورد خود است. در نتيجه تلاش كنيد با وجود همه مشغله‌ها زماني هرچند كم را به ورزش اختصاص دهيد. اگر وقتي براي رفتن به باشگاه و انجام ورزش تخصصي نداريد مي‌توانيد از فعاليت‌هاي ساده‌اي نظير پياده روي شروع نماييد. 

2. به دنبال علاقه مندي هاي خود باشيد

سعي كنيد بيشتر به نداهاي دروني‌تان گوش كرده و فارغ از خواسته‌هاي اجتماع، به علاقه‌مندي‌هاي خود دقت كنيد. انجام فعاليت‌هاي كوچك ام لذت بخش، بي توجه به اينكه از جانب ديگران ارزشمند تلقي مي‌شوند يا خير، بسيار اهميت دارد و به شما كمك مي‌كند تا خودشناسي بيشتري داشته باشيد و اعتماد به نفس بالاتري را شكل دهيد. براي مثال ممكن است انجام يك فعاليت هنري لذت عميقي را در شما ايجاد كند كه از نظر ديگران اهميت چنداني نداشته باشد. در اين شرايط بسيار مهم است كه بتوانيد علايق خود را از دست ندهيد و به دنبال آن چيزي باشيد كه از درون احساس رضايت و خوشايندي به شما اعطا مي‌كند. 

3. زنان با اعتماد به نفس | به استقبال تجربيات تازه برويد 

اينكه دائما به موضوعات خاصي بپردازيد باعث مي‌شود هنگام قرار گرفتن در موقعيت‌هاي جديد دست و پاي خود را گم كرده يا احساس كنيد كه براي آن آماده نيستيد. در نتيجه بايد در زندگي براي كسب تجربيات جديد ارزش قائل باشيد و هر ازگاهي تلاش نماييد اتفاقات جديدي را براي خود رقم بزنيد. انجام فعاليت‌هاي ساده‌اي نظير معاشرت با گروه جديدي از افراد يا پرداختن به سرگرمي‌هاي متفاوت مي‌تواند تا حد زيادي در اين زمينه به شما كمك كند. 

4. از منفعل عمل كردن بپرهيزيد 

بسياري از زنان به خاطر درخواست‌هاي محيط يا نوع تربيت خانوادگي همواره به طور ناخودآگاه از ابراز وجود مي‌ترسند. آن‌ها اغلب منفعل عمل كرده، بر خواسته‌هاي خود پا مي‌گذارند و از توانايي كمي براي مخالفت كردن برخوردارند. اين مسئله باعث مي‌شود كه اعتماد به نفس آن‌ها دائما تضعيف شده و آسيب پذيري رواني بسياري  در درونشان شكل بگيرد. براي پيشگيري از اين موضوع، نه گفتن قاطع را تمرين كنيد و در مورد خواسته‌ها و احساسات دروني خود به طور شفاف با ديگران صحبت نماييد. شايد اين كار در وهله اول مشكل باشد اما به مرور زمان و با تمرين بهبود مي‌يابد. هم چنين كمك گرفتن از يك روانشناس نيز مي‌تواند در ارتقاي مهارت جرات مندي به شما كمك نمايد. براي كسب اطلاعات در زمينه مهارت هاي زندگي كليك كنيد.

5. اعتماد به نفس را با كمال مطلق اشتباه نگيريد 

گاهي اوقات افراد داشتن اعتماد به نفس را با كامل بودن اشتباه مي‌گيرند. همين امر باعث مي‌شود كه انتظار هيچ گونه نقص يا شكستي را از خود نداشته باشند. اگر شما نيز اين نحوه تفكر را در خود شكل دهيد به مرور آسيب پذيري رواني‌تان افزايش مي‌يابد و كوچك‌ترين ناكامي مي‌تواند كليت اعتماد به نفس شما را متزلزل سازد. از همين رو لازم است كه واقع بينانه به شرايط نگاه كنيد.

بپذيريد كه شما هم انسان هستيد و هيچ انساني از نقص، خطا يا اشتباه عاري نيست. در نتيجه خود را با تمام جنبه‌هاي خوب و بد در نظر گرفته و تلاش كنيد با وجود آگاهي از همه نقاط  قوت وضعف، خود را بپذيريد. زناني كه اينگونه مي‌انديشند براي بالا بردن اعتماد به نفس خود به تاييدهاي بيروني و اجتماعي احتياج كم تري دارند و تحت تاثيرات شبكه‌هاي اجتماعي و تصويري كه آن‌ها از زنان ايده آل ارائه مي‌دهند، قرار نمي‌گيرند. چرا كه زنان با اعتماد به نفس جايي در درون ذهن خود احساس رضايت و امنيت مي‌كنند و در نتيجه براي به دست آوردن اين احساسات به همرنگي با جماعت پيرامون نياز افراطي ندارند.

زنان با اعتماد به نفس با چالش هاي زيادي رو به روست

اعتماد به نفس انسان تحت شرايط مختلفي مي‌تواند دچار آسيب و اختلال شود. به خصوص در زنان كه دائما تحت فشارها و قضاوت‌هاي اجتماعي قرار دارند اين اتفاق بيشتر رخ مي‌دهد. كاهش اعتماد به نفس به طور خودكار وضعيت‌هاي بدني شما را تحت تاثير قرار خواهد داد و در نتيجه در ارتباطات شما نيز اختلال ايجاد خواهد كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اعتماد به نفس كليك كنيد. 

سخن آخر

اگر احساس مي‌كنيد كه در طول زمان به دليل شكست‌هاي شخصي يا انتقادهاي مكرر ديگران با آسيب‌هايي در زمينه اعتماد به نفس خود مواجه شده‌ايد، پيش از هر چيز نيازمند دريافت مشاوره روانشناسي براي درمان اين مشكل هستيد. چرا كه كمبود اعتماد به نفس در طولاني مدت مي‌تواند به مشكلاتي نظير افسردگي و انواع اختلالات اضطرابي منجر شده و از همين رو درمان و تلاش براي بهبود آن از اهميت بسزايي برخوردار است. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه زبان بدن زنان با اعتماد به نفس مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: زنان با اعتماد به نفس

امتیاز:
بازدید:
برچسب: زنان با اعتماد به نفس،
موضوع:
[ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۱۲:۴۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی