مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

نشانه‌هاي استرس در مردان با توجه به سبك زندگي مي‌تواند متفاوت باشد و بر جنبه‌هاي مختلفي نيز اثر بگذارد. در واقع وقتي فشارهاي رواني يا محيطي وارد شده بر فرد فراتر از توان كنترلي و راهكارهاي مقابله‌اي او باشد استرس به وجود مي‌آيد. استرس ممكن است هر شخصي را فراتر از جنسيت در شرايط مختلف تحت تاثير قرار دهد. اگرچه زنان معمولا بيشتر از آقايان دچار اضطراب مي‌شوند، ولي مردان با وجود استرس‌هاي مالي و اجتماعي كمتر تمايل به صحبت در مورد آن دارند. حتي نحوه مديريت استرس بين زنان و مردان نيز متفاوت است. به همين دليل با بالا رفتن سطح استرس، ممكن است مردان بيشتر در معرض آسيب‌هاي جسمي و رواني از جمله مصرف مواد و افسردگي قرار بگيرند. در اين راستا مشاوره روانشناسي يكي از روش‌هايي است كه به مردان كمك مي‌كند تا بهتر بتوانند در مقابل استرس روش‌هاي كاربردي را بكار گيرند.

منبع: استرس 

 

اندازه گيري ميزان استرس در مردان

استرس را مي‌توان از روش‌هاي مختلفي اندازه گيري كرد، اما بهترين روش براي اندازه گيري اضطراب و استرس مردان استفاده از گزارش‌هاي فردي است. طي اين روش فرد تجربيات، رويدادها و احساسات خاص خود را در يك مقياس مشخص تعريف مي‌كند. نكته حائز اهميت اين است كه در بررسي ميزان استرس در مردان بايد به نقش و تاثيرگذاري محيط‌هاي مختلف از جمله محيط كاري نيز توجه گردد. 

در پژوهشي برخي رويدادهاي استرس‌زاي زندگي را بررسي كردند، طبق نتايج مرگ همسر و مرگ يكي از عزيزان بيبشتر براي مردان عامل استرس‌زا محسوب مي‌شد. با اين حال نمي‌توان اين نتيجه را به همه افراد نسبت داد، عوامل استرس‌زا براي هر مردي نياز به بررسي و يافتن راه حلي به خصوص دارد و در كنار آن روش‌هاي درماني مختلفي را نيز مي‌طلبد.

 

نشانه ها و علائم جسماني استرس در مردان

استرس و اضطراب يك تجربه فردي است كه نشانه‌هايش در هر شخص به طور خاصي بروز مي‌كند. استرس مردان نشانه‌هاي فيزيكي خاصي از جمله درد قفسه سينه، تپش قلب، فشارخون بالا، تنگي نفس، خستگي، كاهش يا افزايش ميل جنسي، مشكلات نعوظ، درد عضلاني مانند درد پشت گردن، سر درد، احساس گلودرد و خشكي گلو، سوء هاضمه، يبوست يا اسهال، گرفتگي معده، افزايش يا كاهش وزن و مشكلات پوستي دارد. اغلب افراد در زمان بروز اين مشكلات به پزشك مراجعه مي‌كنند، اما چون ريشه اصلي مشكل يعني علائم استرس از بين نرفته، مشكلات جسماني بعدي نيز به سراغ آن‌ها مي‌آيد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه علائم استرس كليك كنيد.

 

علائم رواني اضطراب در مردان

استرس آقايان با نشانه‌هاي روحي و رواني بروز پيدا مي‌كند كه مهمترين اين نشانه‌ها شامل غمگيني، افسردگي، گوشه گيري و انزوا، بي خوابي، نوسانات خلقي، نگراني، تحريك پذيري شديد، خشونت يا كاهش كنترل خشم و احساس ناامني مي‌باشد. مردان با ناديده گرفتن اين نشانه‌ها و يا رفتارهايي مخرب در صدد بهبود خود هستند در صورتي كه درمان بدون توجه به رفتارهاي مخرب امكان پذير نخواهد بود.

براي آشنايي بيشتر در زمينه افسردگي كليك كنيد.

 

علايم رفتاري اضطراب در مردان

از جمله علائم رفتاري استرس در آقايان مي‌توان به كاهش بهره وري، نارضايتي شغلي، تغييرات در روابط، ورزش كمتر، رفتارهاي اجباري وسواسي، قماربازي، افزايش سيگار كشيدن و افزايش مصرف الكل و مواد مخدر اشاره داشت. مردان در واقع با چنين رفتارهايي در كوتاه مدت استرس را احساس نكرده و احساسات خوشايند را نيز تجربه مي‌كنند، اما طولي نمي‌كشد كه علاوه بر عوامل استرس زاي پيشين با مشكلات جديدتري بايد دست و پنجه نرم كنند. همين موضوع آن‌ها را بيشتر به سمت رفتارهاي مخرب مي‌كشاند. استفاده از داروهاي ضد اضطراب به دليل سرعت تاثيرش بر اضطراب، در ميان مردان رايج تر مي‌باشد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه داروهاي ضد اضطراب كليك كنيد.

 

استرس چگوته سلامتي مردان را تحت تاثير قرار مي دهد؟

طبق تحقيقات انجام شده استرس در آقايان با ابتلا به بيماري‌هاي قلبي، مشكلات مزمن معده و انواع سرطان‌ها مانند سرطان پروستات همراه است. اضطراب همچنين باعث مشكلات جنسي و اختلال نعوظ و ناباروري براي مردان مي‌شود. مردهايي كه در معرض استرس قرار دارند به دليل ضعيف شدن سيستم ايمني بدن شان به احتمال بيشتري دچار عفونت مي‌شوند. همچنين در كنار مشكلات جسمي، استرس مي‌تواند تاثيرات خود را بر روابط خانوادگي نيز بگذارد. پدري كه استرس بالايي را تجربه مي‌كند معمولا نمي‌تواند به نيازهاي همسر و فرزندانش توجه داشته باشد و به مرور يك شكاف ميان روابط آنان ايجاد خواهد شد. همچنين افراد معمولا منزوي و گوشه گير شده و روابط اجتماعي‌شان نيز در معرض خطر قرار خواهد گرفت و افراد بالاجبار سبك زندگي خود را نيز تغيير خواهند داد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه سبك زندگي كليك كنيد.

 

حقايقي در مورد استرس آقايان كه حتما بايد بدانيد

هر چند تجربه استرس براي زنان بيشتر از آقايان است ولي برعكس زنان، مردان از توانايي خوبي براي مديريت استرس خود برخوردار نيستند. به طوري كه احتمال گوشه گيري اجتماعي يا تجربه افسردگي به دليل استرس شغلي آقايان بيشتر مي‌باشد و مردان با استرس مزمن متحمل ناتواني‌هاي رواني بيشتري مي‌شوند.

بسياري از مردان به استرس و افسردگي به عنوان نشانه‌هاي ضعف خود مي‌نگرند، پس براي درمان اقدام نمي‌كنند و اين موضوع باعث تشديد افسردگي در آن‌ها مي‌شود. از طرفي براي مقابله با استرس به جاي بهره گيري از خدمات روان درماني به رفتارهاي جبراني اشتباه مانند قمار، مصرف مواد مخدر و روابط جنسي پر خطر روي مي‌آورند كه چرخه معيوبي براي گسترش يافتن استرس ايجاد مي‌شود. به همين دليل توصيه مي‌شود در صورت تجربه استرس هر چه زودتر براي درمان استرس و اضطراب خود اقدام نماييد. مشاوره كنترل استرس به شما براي انتخاب بهترين روش درمان نيز خدمات ارائه مي‌دهد. 

براي اطلاع بيشتر در زمينه درمان استرس شديد كليك كنيد.

 

چرا مركز مشاوره حامي هنر زندگي

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني در زمينه‌هاي مختلف روانشناسي اعم از خانواده، ازدواج، اعتياد، جنسي، كودك، مشاوره شغلي، تحصيلي و ... جزء بهترين و جامع ترين مراكز خدمات روانشناسي است. اين مركز با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد.

حامي هنر زندگي با استفاده از ابزارهايي چون تلفن و اينترنت به مراجعان اين امكان را داده تا در كمترين زمان ممكن در هر موقع از روز با بهترين متخصصان در زمينه مربوطه ارتباط برقرار كنند. اين مركز با كارگيري روش‌هاي نوين در زمينه درمان انواع استرس در مردان و زنان، رضايت بسياري را ميان مراجعان خود به وجود آورده است و با ارائه مشاوره و راهكارهايي در زمينه كنترل استرس، توانسته است تا ميزان بالايي در درمان موفق عمل كند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه روند دريافت مشاوره كنترل استرس كليك كنيد.

 

سوالات متداول درباره استرس در مردان

استرس در مردان بيشترين تاثير خود را بر كدام جنبه از زندگي فرد مي‌گذارد؟

استرس در مردان بر تمام جنبه‌هاي زندگي فرد از جمله روابط اجتماعي، خانوادگي، شغلي، تحصيلي و... اثر مي‌گذارد و بهداشت جسمي و رواني افراد را تهديد مي‌كند. همچنين استرس در مردان مي‌تواند نمود بيروني مانند مصرف مواد و خودكشي نيز پيدا كند كه اين مسائل مشكلات فرد را بيشتر خواهد كرد و اهميت درمان را دوچندان مي‌كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه نشانه ها و علايم استرس مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: استرس 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: استرس،
موضوع:
[ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۱۳:۴۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی