مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

در سال‌هاي اخير با توجه به گسترش استفاده از روش بيوفيدبك در درمان بسياري از مشكلات جسمي و رواني، مراكز انجام بيوفيدبك بسياري در كشور ايجاد شده است. مراكز بيوفيدبك معمولا توسط افرادي اداره مي‌شوند كه در يكي از زمينه‌هاي سلامت جسم يا روان تخصص دارند. روانشناسان، روانپزشكان، متخصصين فيزيوتراپي يا پزشكان و پرستارها از جمله افرادي هستند كه با دريافت گواهي معتبر و گذراندن دوره‌هاي اجراي بيوفيدبك مي‌توانند در مراكز درماني از اين روش استفاده نمايند. با اين حال بسياري از مردم از انواع خدماتي كه اين مراكز ارائه مي‌دهند و ماهيت روش بيوفيدبك آگاهي كاملي ندارند. به همين خاطر در اين موضوع به بررسي بيوفيدبك و فعاليت‌هاي مراكز انجام بيوفيدبك مي‌پردازيم.
منبع: مراكز انجام بيوفيدبك

 

بيوفيدبك چيست؟

بيوفيدبك، تكنيك درماني است كه بر پايه الكتروشوك درماني مي‌باشد و به شما كمك مي‌كند تا فعاليت‌هاي بدن خود را تحت كنترل درآوريد. در طول انجام تمرينات بيوفيدبك، شما به سنسورهاي الكتريكي متصل هستيد كه اطلاعات مربوط به كاركرد اندام‌هاي مختلف بدن مثل ضربان قلب، تنفس، انقباض عضلات و... را از طريق صفحه نمايشگر، صدا يا نور به شما نشان مي‌دهد. در اين روش شما ياد مي‌گيريد تا با انجام تكنيك‌هاي مشخصي مثل تغيير افكار، احساسات يا حالات بدني خود، نحوه كاركرد اندام‌هاي بدنتان را كنترل كنيد.

براي مثال شما مي‌توانيد ضربان قلب خود را آهسته تر كنيد يا وضعيت عضلات خود را در حالت آرامش بيشتري قرار دهيد. تا پيش از ابداع روش بيوفيدبك انسان‌ها نمي‌توانستند عضلات غير ارادي بدن خود را كنترل كنند اما امروزه به كمك اين روش مي‌توانيد بر بسياري از كاركردهاي فيزيولوژيك بدن خود كنترل داشته باشيد.

براي اطلاع بيشتر در زمينه الكتروشوك درماني كليك كنيد.

 

هدف روش بيوفيدبك

اصلي‎ترين هدف روش بيوفيدبك اين است كه بتوانيد با كنترل كاركرد اندام‌هاي مختلف بدن، مشكلات جسمي و رواني را بهبود ببخشيد و به نوعي تكنيك‌هاي لازم براي روان درماني را بياموزيد. براي مثال با كمك گرفتن از اين روش، شما آموزش مي‌بينيد كه چطور عضلات بدن را در حالت آرامش قرار دهيد و دردهاي ناشي از انقباضات عضلاني را كاهش دهيد يا با كنترل ضربان قلب، مانع ايجاد تپش قلب و مشكلات قلبي در خود شويد. درمان بيوفيدبك با توجه به نوع و شدت مشكل و اهدافي كه از انجام آن داريد ممكن است بين 6 تا 10 جلسه طول بكشد. هر جلسه درماني نيز در حدود 40 تا 60 دقيقه طول خواهد كشيد. 

براي آشنايي بيشتر با بيوفيدبك كليك كنيد.

 

مراكز انجام بيوفيدبك

در اين قسمت به معرفي برخي از مراكزي خواهيم پرداخت كه از دستگاه و روش بيوفيدبك در آن‌ها استفاده مي‌شود.

مركز روانشناسي حامي هنر زندگي از مراكز انجام بيوفيدبك

يكي از مهم‌ترين مزاياي مركز روانشناسي حامي هنر زندگي در تهران، استفاده از تيمي حرفه‌اي در زمينه‌هاي مختلف درماني است. اين شرايط باعث مي‌شود كه بيماران در صورت نياز به دريافت هرگونه خدمات روانشناختي، بتوانند نيازهاي خود را داخل مركز برآورده كرده و احتياجي براي مراجعه به ساير مراكز نداشته باشند. علاوه بر اين شما مي‌توانيد پيش از تصميم گيري براي حضور در مجموعه و استفاده از روش بيوفيدبك، با دريافت مشاوره تلفني در زمينه مشكل و هدف خود، اطمينان حاصل كنيد كه آيا روش بيوفيدبك براي شما مناسب است يا خير و همچنين راجع به هزينه جلسات، تعداد جلسات و ساير اطلاعاتي كه براي تصميم گيري نياز داريد، آگاهي پيدا كنيد. براي آشنايي بيشتر درباره روند دريافت مشاوره تلفني كليك كنيد. 

دريافت پشتيباني از جانب مجموعه حامي هنر زندگي در جريان درمان خود، يكي ديگر از مزاياي اين مجموعه است كه امكان ارزيابي و انتقال رضايت يا نارضايتي شما به مجموعه را فراهم خواهد كرد.

رديف

مراكز انجام بيوفيدبك

نشاني

شماره تماس

1

حامي هنر زندگي

تهران، جردن شمالي، خيابان ارمغان غربي

22018502 (021)

2

اكسير سلامت روان از مراكز انجام بيوفيدبك

فلكه اول تهرانپارس، ابتداي خيابان اميري طائمه

 

3

مركز فيزيوتراپي زندگي

اصفهان، خيابان كاوه، ابتداي خيابان اديب

 

4

آرامش ماندگار از مراكز انجام بيوفيدبك

مشهد، بلوار پيروزي، ميدان حكمت

 

5

كلينيك تخصصي نوروفيدبك و بيوفيدبك شيراز

شيراز،بلوار زند، ابتداي هفت تير

 

 

جمع بندي پاياني

بيوفيدبك مي‌تواند به درمان بسياري از مشكلات و مسائل جسمي و رواني كمك كند و نوعي روان درماني محسوب مي‌شود. همچنين بيوفيدبك بر اساس پژوهش‌ها و تجربه استفاده در سال‌هاي اخير، به عنوان روش ايمني شناخته شده است كه عوارض جانبي و مشكلات خاصي را به همراه ندارد. با اين حال بهتر است پيش از تصميم گيري راجع به استفاده از اين روش، با يك متخصص در زمينه بيماري و مشكلات خود و اهدافي كه مي‌خواهيد به آن‌ها دست پيدا كنيد، مشورت نماييد. علاوه بر اين، روش بيوفيدبك براي برخي از بيماري‌هاي قلبي و مشكلات پوستي توصيه نمي‌شود به همين دليل بهتر است پيش از انجام اين روش حتما با پزشك معالج خود صحبت كنيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه روان درماني كليك كنيد.

سوالات متداول

روش بيوفيدبك براي چه بيماري‌هايي مناسب است؟

بيوفيدبك براي مشكلات جسمي و رواني  كه با تغيير كاركرد اندام هاي مختلف، مي توان آن را بهبود بخشيد، مناسب است. براي مثال سردردهاي عصبي، انقباضات عضلاني، مشكلات مربوط به قلب و تنفس، با كمك اين تكنيك بهبود پيدا مي‌كنند. بيماري‌هايي مثل بستگي عروق، انواع تومورها يا ساير بيماري‌هايي كه با كنترل كاركرد اندام‌ها بهبود پيدا نمي‌كنند، قابل درمان با بيوفيدبك نيستند.

براي دريافت مشاوره در زمينه مراكز انجام بيوفيدبك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: مراكز انجام بيوفيدبك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مراكز انجام بيوفيدبك،
موضوع:
[ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۲۹:۵۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی