مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

برخورد با آدم حسود اگر از رو هيجان و احساسات باشد، مي‌تواند به خود شما آسيب بزند. افراد حسود سعي مي‌كنند تا ارزشمند بودن و موفقيت‌هاي ديگران را زير سوال ببرند. آن‌ها با رفتارها و حرف‌هايشان احساسات منفي در شما ايجاد مي‌كنند كه گاه مانع از پيشرفت‌تان مي شوند. اين افراد ممكن است در ميان خانواده، دوستان، دانشگاه، محل كار و... حضور داشته باشند. بنابراين در بسياري از مواقع نمي‌توانيد از برخورد با آن‌ها اجتناب كنيد. براي برقراري ارتباط موثر بهتر است از برخورد مناسب با آدم هاي حسود آگاهي داشته باشيد. در اين مقاله به بررسي كامل نشانه‌هاي افراد حسود و چگونگي برخورد با آنان مي‌پردازيم. براي كسب اطلاعات بيشتر از مديريت بازخوردهاي منفي كليك كنيد.

 منبع: افراد حسود

 

افراد حسود

افراد حسود انواع متعددي دارند و حسادت خود را به روش‌هاي مختلفي نشان مي‌دهند كه به شرح زير است:

1. افراد گله‌مند

برخي افراد حسودي خود را با گله كردن از شرايط زندگي‌شان نشان مي‌دهند. تا يك فرد موفق پيدا مي‌كنند، كنار او نشسته و بي وقفه از شكست‌ها و  ناتواني‌هايشان در زندگي تعريف مي‌كنند. توجه داشته باشيد كه هدف آنان درد و دل كردن و راهنمايي گرفتن نيست بلكه تنها مي‌خواهند عقده‌هاي دروني و حسادت خود را بر سر يك فرد موفق تخليه كنند. براي اطلاع بيشتر از حسادت كليك كنيد.

2. حسود | داشتن احساس بدبختي

دسته ديگر بسيار خطرناك هستند. اين افراد معمولا احساس نااميدي و بدبختي شديدي دارند و براي رهايي از اين حس از ديگران استفاده مي‌كنند. به اين صورت كه با ديدن يك فرد موفق از خوبي‌ها و مهارت‌هاي يك فرد ديگر سخن گفته و سعي دارند كه شما و موفقيت‌هايتان را بي اهميت و حقير نشان دهند. اين افراد با تضيف حالت روحي افراد ديگر حسادت خود را تخليه كرده و احساس نااميدي و ناتواني‌شان بهبود مي‌يابد. براي آگاهي بيشتر از احساسات كليك كنيد.

نشانه هاي افراد حسود

از نشانه‌هاي اين افراد مي‌توان به موراد زير اشاره كرد:

_شاد شدن از ناراحتي و مشكلات ديگران

_سرزش ديگران پس از يك كار اشتباه

_دادن انرژي منفي به ديگران با گفتن جملاتي همچون تو نمي‌تواني

_غيبت كردن از افراد موفق

_تعريف نكردن از خوبي‌ها و محسنات ديگران

_بي توجهي به افراد ديگر و غرور بسيار زياد

در مقابل حسادت ديگران چه برخوردي بايد بكنيم؟

حسادت ديگران به شما مي‌تواند دلايل مختلفي داشته باشد. اما اغلب اين حسادت‌ها به خاطر موفقيت‌هايي است كه شما به دست آورده‌ايد. پس در اين موقعيت‌ها بررسي كنيد كه كدام ويژگي‌تان باعث حسادت مي‌شود. حتي شايد خودتان از اين ويژگي‌ها آگاهي نداشته‌ايد؛ پس مي‌توانيد از حسادت ديگران به عنوان نقشه جاده موفقيت استفاده نمائيد.

1. ارتباط موثر

شما به عنوان يك فرد موفق (در هر زمينه‌اي كه باعث حسادت شده) يك الگو نيز در نظر گرفته مي‌شويد. بنابراين شما نبايد مانند فرد حسود برخورد كنيد. به جاي تكرار رفتار آدم‌هاي حسود، رفتاري برعكس و مقابل آن‌ها را در پيش بگيريد. مثلا پذيراتر و انگيزه بخش باشيد، تشويق كنيد و نكات مثبت را ببينيد و متواضع باشيد. با چنين روشي نه تنها از آسودگي خاطر بيشتري برخوردار گشته‌ايد، بلكه به ديگران نيز كمك كرده‌ايد و بر سرعت خود در مسير موفقيت افزوده‌ايد.  براي كسب اطلاعات بيشتر از ارتباط موثر كليك كنيد.

2. خود را با انتقادات ارزيابي كنيد

درست است كه افراد حسود از روي حسودي شروع به نقد و ايراد گيري مي‌كنند اما در اين ميان ممكن است با انتقادي درست و به جا روبرو باشيد. فراموش نكنيد موفقيت هميشه ازآن كساني است كه هر روز براي بهتر شدن تلاش مي‌كنند. بنابراين بهتر است در دام غرور، فرو نرويد و گاهي به انتقادهاي آنان گوش كنيد؛ در صورت درست بودن آن نقدها خود را اصلاح كنيد. بنابراين شما مي‌توانيد از نظر ديگران (هرچند منفي) استفاده كنيد تا فرصت‌هاي پنهان مانده از ديد خود را دريابيد.

3. احترام و تواضع را فراموش نكنيد

برخورد با انتقادهاي افراد حسود، هيچگاه ساده نبوده است. سختي‌هايي كه شما را نمي‌كشند، اما قوي‌تر مي‌كند. كساني كه نتوانسته‌اند به موفقيت برسند، به حسادت پرداخته و شرايط را براي موفق‌ها سخت‌تر مي‌كنند. بنابراين يك فرد باهوش به اثبات خود در مقابل اين افراد نمي‌پردازد. پس سعي كنيد در مقابل اين افراد، بيشتر متواضع باشيد.

4. حسود | تعارض ها بشناسيد و حل كنيد

هر چالش يك فرصت است و هر تجربه يك موفقيت. فردي كه بداند در مقابله با چالش‌ها و تعارض‌ها چگونه رفتار كند و چطور از پس آن‌ها بربيايد، در نهايت به موفقيت بيشتري دست پيدا مي‌كند. بايد آگاه باشيد كه برخورد با آدم‌هاي حسود، فرصتي را براي شما فراهم مي‌آورد تا بتوانيد بهتر با چالش‌ها و تعارض‌ها مقابله كرده و آن‌ها را حل و فصل نمائيد. اين افراد ممكن است حتي در فضاي مجازي شما را در وضعيت‌هاي سخت قرار دهند تا شكست‌تان را مشاهده كنند. لازم است از اين فرصت‌ها استفاده كنيد تا فرد قوي تري شده و براي حل تعارضات، راه حل‌هاي ساده‌تري بيابيد. بنابراين گاهي بگذريد و پاسخي ندهيد و سعي كنيد به راه حل‌هايي كاربردي‌تر دست يابيد. براي اينكه بتوانيد در مقابل تعارض‌ها و چالش‌هاي زندگي بهترين برخورد را داشته باشيد، كمك يك روانشناس ضروري است. 

5. مديريت خشم را بياموزيد

در هنگام خشم و عصبانيت رفتارهاي تكانشي و سر زده بيشتري مورد استفاده قرار مي‌گيرند و احتمال شكست و رفتارهاي زيان آور هم افزايش مي‌يابد. افراد حسود ممكن است حرفي بزنند تا شما را عصباني كنند؛ پس بايد مهارت كنترل خشم را در خود تقويت كنيد. چرا كه افراد در زمان عصبانيت، به احتمال بيشتري با هيجانات و احساسات‌شان تصميم گيري و رفتار مي‌كنند. در چنين شرايطي، بايد از تمام كلمات و رفتارهاي منفي، به نفع خودتان استفاده كنيد. فردي كه مي‌تواند خشم خود را در اختيار داشته باشد، در  شرايط سخت و اضطراب آور نيز بر خود مسلط است. براي كسب اطلاعات بيشتر از كنترل خشم كليك كنيد.

6. قرار نيست همه شما را دوست داشته باشند

براي خودتان مشخص كنيد كه نبايد تحت تاثير صحبت‌ها و رفتارهاي منفي افراد حسود قرار بگيريد. افراد منفي باف و حسود در زندگي تمام افراد موفق حضور دارند. شما نمي‌توانيد تمام اين افراد را مجاب به رفتاري دوستانه كنيد تا شما را دوست بدارند.

7. به افراد حسود اجازه دهيد انگيزه‌ي شما باشند

در مسير موفقيت و تلاش لحظات سخت و تاب آور زيادي روبروي شما قرار دارد. در چنين لحظاتي داشتن انگيزه يكي از مهم‌ترين موتورهاي حركتي است. بنابراين حسادت ديگران نوعي رقابت براي شما محسوب مي‌شود. براي پيروزي در اين رقابت تلاش كنيد و از آن به عنوان انگيزه سخت تر تلاش كردن بهره بگيريد. البته فراموش نكنيد كه لازم نيست خود را به كسي اثبات كنيد؛ هركاري كه مي‌كنيد براي بهتر شدن خودتان است. 

8. قدردان موفقيت‌هايتان باشيد

يكي از لذت بخش ترين قسمت‌هاي موفقيت، دستيابي به آن است؛ مخصوصا زماني كه افراد حسود زيادي به شما گفته‌اند اين كار به نتيجه نمي‎رسد. آدم‌هاي حسود هميشه مي‌توانند يادآور موفقيت و ارزش آن براي شما باشند. حضور افراد حسود در زندگي‌تان به شما يادآور مي‌شود كه بايد تمام فرصت‌ها را به موفقيت تبديل كنيد. افراد حسود به نوعي يادآور قدرداني از موفقيت‌ها هستند.

9. قطع رابطه با افراد حسود

فكر نكنيد كه حفظ ارتباط با اين افراد واجب و ضروري است. اگر نتوانيد از آن‌ها به عنوان مسيري براي موفقيت بيشتر خود استفاده كنيد، حفظ ارتباط تنها باعث افزايش انرژي منفي در وجود شما مي‌شود. سعي كنيد تا حد امكان روابط و تعاملات خود را با آن‌ها محدود كرده و از آنان دوري كنيد. اگر روابط كاري داريد از يك واسطه استفاده كنيد تا كارها را تحويل داده يا دريافت كنيد. با كمك يك روانشناس مي‌توانيد به راحت‌ترين شكل ممكن و در نهايت ادب و تواضع ارتباط خود را با آنان قطع كنيد. براي آگاهي بيشتر از مهارت‌هاي ارتباطي كليك كنيد. 

10. حسود | پيدا كردن افراد مثبت

در نهايت اينكه همانطور كه افراد حسود زيادي وجود دارند، انسان‎‌هاي مهربان بسياري هم در دنيا هستند كه مي‌توانند وجود شما را سرشار از انرژي مثبت كرده و مسيرتان به سمت موفقيت را هموار كنند. پس تمركز خود را بر يافتن اين افراد و افزايش ارتباط با آن‌ها بگذاريد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه برخورد با آدم حسود مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: افراد حسود

امتیاز:
بازدید:
برچسب: افراد حسود،
موضوع:
[ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۳۶:۴۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی