مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

11 سالگي بازه سني است كه دختر شما در حال ورود به دوره نوجواني و فاصله گرفتن از سال‌هاي كودكي است. از اين رو رفتار شما به عنوان والدين با دختر 11 ساله بسيار اهميت دارد. در واقع با توجه به تغييرات گسترده‌اي كه در انتظار فرزند شماست و بحران‌هايي كه ممكن است براي وي پيش آيد، آگاهي شما از نحوه تعامل با وي بسيار مهم است. بهترين توصيه به والديني كه فرزندشان در اين گروه سني قرار دارد اين است كه مطالعه خود را راجع به بلوغ و پيامدهاي آن بالابرده تا بتوانند با اطمينان بيشتري فرزندشان را در اين شرايط مديريت كنند. در كنار اين مسئله با بهره بردن از مشاوره روانشناسي نوجوان خواهيد توانست رفتار صحيح با كودكي كه در بدو ورود به نوجواني قرار دارد را بياموزيد و به كاهش تنش ميان خود و فرزندتان كمك كنيد.

منبع: رفتار با دختر 11 ساله

 

رفتار با دختر 11 ساله | بلوغ در دختران نوجوان

عمده‌ترين و مهم‌ترين تغييري كه با شروع دوره نوجواني براي دختر شما پيش مي‌آيد بلوغ است. بلوغ در تمامي ابعاد جسمي، جنسي، اجتماعي و احساسي در فرزند شما شروع مي‌شود. شما به‌عنوان والدين دخترتان مي‌بايست به‌خوبي نسبت به ويژگي‌هاي بلوغ و چگونگي مديريت كردن آن‌ها آگاه باشيد چراكه مهم‌ترين مسئله در اين شرايط اين است كه شما به حد كافي نسبت به آنچه در حال رخ دادن است اطلاعات داشته باشيد تا بتوانيد به فرزندتان اطمينان خاطر بدهيد. بسياري از افراد در دوران بلوغ اين ويژگي‌ها را تجربه مي‌كنند.

  • پوست چرب يا وجود جوش و آكنه
  • موي چرب كه احتمالاً بارها شست‌وشو لازم دارد
  • افزايش تعريق و بوي بدن
  • افزايش ميزان رشد قد (۱۱ سانتيمتر در دختران و ۱۳ سانتيمتر در پسران در طول يك سال)

همچنين يك دختر 11 ساله ممكن است به‌صورت اختصاصي اين ويژگي‌ها را تجربه كنند.

  • رشد سينه‌ها و حساسيت آن‌ها
  •  تغيير در شكل ظاهري نوجوان ازجمله بزرگ شدن باسن
  • رشد موهاي بدن
  • شروع قاعدگي
  • ايجاد ناراحتي‌هايي مانند سردرد و گرفتگي معده
  • ترشحات واژن واضح يا سفيد (اين مسئله ممكن است قبل از آغاز عادت ماهانه رخ دهد)

براي آگاهي بيشتر در زمينه نوجوان كليك كنيد.

 

به لحاظ اجتماعي و احساسي چه انتظاري از نوجوان داشته باشيم؟

تغييرات در خلق و سطح انرژي از شرايط معمول در اين دوره سني مي‌باشد. به‌طوري‌كه ممكن است دختر نوجوان شما در يك طيف ميان نياز به حمايت والدين و اعلام استقلال در حال چرخش باشد. بهتر است نسبت به اين شرايط برخوردي صبورانه داشته باشيد و همواره در دسترس نوجوانتان باشيد تا در صورت احساس نياز بتواند از تجربياتتان استفاده كند.

در اين دوره سني، فرزند شما تمايل دارد كه هويت مستقل خود را ايجاد كند. اين مسئله مي‌تواند به اين معني باشد كه او به دنبال تجربه گروه‌هاي دوستي جديد و ايجاد تجربيات جديد در زندگي خود است. همچنين احتمال دارد كه آن‌ها در مورد نحوه مديريت دوستي‌هاي فعلي‌شان با چالش‌هايي روبه‌رو شوند. علاوه بر اين آن‌ها به‌عنوان افرادي كه به بلوغ جنسي رسيده‌اند احتمالاً در حال پيدا كردن شريك عاطفي يا شروع زندگي جنسي خود هستند. آن‌ها ممكن است قرارهاي عاشقانه‌اي را ايجاد كنند و همچنين به شروع رابطه‌هاي رمانتيك بپردازند.

احتمالاً فرزند شما نسبت به ديدگاه‌هاي ديگران و تغييراتي كه در بدن خود پيش‌آمده حساس مي‌شود. حريم خصوصي و مسائل شخصي براي فرزند شما بسيار بااهميت خواهد بود. اين تغييرات اجتماعي و احساسي نشان‌دهنده اين است كه كودك شما در حال تشكيل دادن هويت مستقل است و يادگيري اين مطلب است كه چگونه به يك بزرگ‌سال مستقل تبديل شود. در كنار اين مسئله كودك شما در حال پرورش مهارت‌هاي تصميم‌گيري و رشد توانايي انديشيدن به عواقب اعمال خود خواهد بود.

 

چگونگي رفتار با دختر 11 ساله

بهترين استراتژي رفتاري كه در اين زمان به‌عنوان والدين مي‌توانيد اتخاذ كنيد اطمينان دهي به فرزندتان است. براي وي توضيح دهيد كه بلوغ يك‌زمان هيجان‌انگيز است به اين معني كه وي در حال نزديك شدن به سن بزرگ‌سالي است. سعي كنيد نسبت به تغييراتي كه آن‌ها تجربه مي‌كنند دلسوزي نشان دهيد و به آن‌ها اطمينان دهيد كه تغييرات طبيعي هستند و حتماً از آن‌ها عبور خواهند كرد. البته اگر نگران وضعيت رشدي فرزندتان هستيد بهتر است با متخصص بهداشت صحبت كنيد.

چنانچه فرزندتان به نسبت ساير همسالان زودتر يا ديرتر وارد دوره بلوغ شده باشد احتمالاً نگراني‌هاي بيشتري خواهد داشت. در اين زمان سعي كنيد با دلسوزي و همدلي با او ارتباط برقرار كرده و به وي اين اطمينان را بدهيد كه دير يا زود او نيز مانند دوستانش به بلوغ رسيده و يا ساير دوستانش به شرايطي كه او هستند خواهند رسيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه رفتار صحيح با فرزندان در سن بلوغ كليك كنيد.

حفظ حريم خصوصي هنگام رفتار با دختر 11 ساله

اين مسئله را بپذيريد كه فرزند شما ديگر كودك نيست و به همين دليل مثل هر بزرگ‌سال ديگري، به حريم خصوصي احتياج دارد. بهتر است همواره پيش از وارد شدن به اتاق در بزنيد و يا از بررسي وسايل شخصي نظير تلفن موبايل يا دفتر خاطرات فرزندتان به‌شدت خودداري كنيد چراكه هرگونه نقض حريم خصوصي در اين سنين براي فرزند شما غيرقابل بخشش است.

آشنايي با اولين‌هاي زندگي

به‌عنوان والدين يك دختر نوجوان، بزرگ‌ترين كمك شما در اين شرايط اين است كه او را براي مواجهه با رويدادهايي كه براي نخستين بار در زندگي‌اش اتفاق مي‌افتد آماده كنيد. براي مثال اولين باري كه لازم است از لباس‌زيرهاي مناسب با سطح بلوغ فعلي خود استفاده كند و يا آمادگي براي اولين دوره قاعدگي بسيار مهم است.

برخي وسايل نظير نوارهاي بهداشتي را در كيف مدرسه فرزندتان قرار دهيد و به او توضيح دهيد كه چگونه مي‌بايست از آن‌ها استفاده كند. همچنين به فرزندتان در ارتباط با دردهاي پيش از قاعدگي آموزش دهيد. يك بطري آب گرم و چند مسكن را همواره در كيف فرزندتان قرار دهيد. اگر دختر شما در سن ۱۶ يا ۱۷ سالگي همچنان دوره قاعدگي را شروع نكرده است يا اگر دوره‌هاي بعد از شروع متوقف‌شده بهتر است با پزشك مشورت كنيد.

در مقابل عصبانيت فرزندتان صبور باشيد

نوجواني دوره‌اي است كه فرزندتان به‌شدت تحريك‌پذير شده و ممكن است دوره‌هاي انفجاري از خشم را داشته باشد. بهتر است در اين دوران نسبت به رفتار فرزندتان صبور باشيد و به‌جاي درگيري متقابل با وي، صبر كنيد تا هيجانات وي فروكش كرده و سپس با او صحبت كنيد.

همراهي كردن با احساسات هنگام رفتار با دختر 11 ساله

يكي از مهم‌ترين مسائلي كه مي‌بايست در نظر داشته باشيد اين است كه سعي كنيد دنيا را از دريچه ديد فرزندتان نگاه كنيد. اگرچه ممكن است مسائل او براي شما كودكانه يا اشتباه به نظر بيايند بااين‌حال بهتر است همواره نسبت به مسائل وي خود را مشتاق نشان دهيد. سعي كنيد همواره خود را درگير و آماده براي صحبت كردن با فرزندتان نشان دهيد. فرزند شما در حال ورود به دوره‌اي است كه برايش بسيار ناشناخته است و در اين ميان به صحبت‌ها و راهنمايي‌هاي شما احتياج دارد.

تعامل با ساير والدين براي رفتار بهتر با دختر 11 ساله

ارتباط داشتن با ساير والديني كه فرزند نوجواني دارند، مي‌تواند باعث شود كه شما تجربيات بسياري را در اين زمينه بياموزيد و راهكارهاي مختلفي را در ارتباط با مسائل نوجوانان به دست بياوريد. اين مسئله همچنين به شما نشان مي‌دهد كه شرايط فرزندتان مسائل منحصربه‌فردي نيست و بسياري از افراد با آن‌ها درگيرند.

براي اطلاع بيشتر در زمينه رفتار صحيح با نوجوان كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

چگونه مي‌بايست با فرزندم در ارتباط با بلوغ جسمي صحبت كنم؟

شما مي‌بايست اطلاعات خود را درزمينهٔ تغييرات دوره بلوغ بالابرده و فرزندتان را نسبت به اين تغييرات آگاه نماييد. مهم‌ترين مسئله اين است كه در او اين باور را ايجاد كنيد كه شرايط گذرا بوده و اين تغييرات تمام مي‌شوند. همچنين بهتر است با فرزندتان راجع به اولين تجربه عادت ماهانه وي صحبت كرده و نحوه استفاده از داروها يا نوارهاي بهداشتي مربوط به اين دوران را به وي آموزش دهيد.

مهم‌ترين نكاتي كه در رفتار با دختر 11 ساله خود بايد رعايت كنم چيست؟

بهتر است با او همدلي داشته و همواره آماده شنيدن نقطه نظراتش باشيد. همچنين رعايت حريم خصوصي و صبوري در مقابل نوسانات خلقي فرزندتان بسيار مهم است. علاوه بر اين‌ها شما مي‌بايست به فرزندتان راجع به تغييرات جسمي مربوط به بلوغ، آگاهي دهيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه رفتار با دختر 11 ساله مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: رفتار با دختر 11 ساله

امتیاز:
بازدید:
برچسب: رفتار با دختر 11 ساله،
موضوع:
[ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۴۱:۵۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی