مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

اختلاف با همسر در هر دوره اي از ازدواج ممكن است پيش آيد. اختلافات زناشويي در دوران عقد، طول زندگي مشترك و يا بارداري ماهيت متفاوتي به خود مي‌گيرد. معمولا زوج‌هايي كه از همان ابتدا پايه‌هاي ازدواج‌شان را محكم و مطمئن ساخته‌اند در سال‌هاي بعد نيز مسائل ريز و درشت زندگي را با آرامش بيشتري حل مي‌كنند. عدم آگاهي از مهارت‌هاي ارتباطي مثل حل مسئله باعث پيچيده تر شدن موضوع و استفاده از روش‌هاي ناكارآمد مثل پنهان كاري مي‌شود. با اگاهي از روش‌هاي حل اختلافات با همسر مي‌توانيد رابطه خود را بهبود بخشيد و از بسياري مشكلات خانوادگي پيشگيري نماييد. براي آگاهي بيشتر در زمينه اختلافات خانوادگي كليك كنيد.

منبع: اختلاف همسر

 

اختلاف با همسر

هر زوجي ممكن است بعد از گذشت مدتي از زندگي مشترك‌شان به اختلافاتي بربخورند. تفاوت در عقيده، عادات، روش حل مسائل و ابعاد شخصيتي همسر بعد از ازدواج و در زندگي مشترك بيشتر نشان داده مي‌شود. اگر شناخت پيش از ازدواج و يا انگيزه‌هاي ازدواج به درستي شكل نگرفته باشند، احتمال شديدتر بودن اين اختلافات بيشتر مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه شناخت پيش از ازدواج كليك كنيد.

1. مشكلات مالي

مشكلات مالي يكي از مشكلاتي است كه بسياري از خانواده‌ها با آن درگير هستند. اختلافات مالي اغلب بر سر نحوه خرج كردن است. معمولا صحبت‌هاي زوجين در زمينه‌هاي مالي به نتيجه نرسيده و به دعوا ختم مي‌شود. بعضي از زوج‌ها نمي‌دانند چطور پول را پس انداز كنند و يا خرج‌هاي بيهوده را مديريت نمايند. برخي ديگر خرج‌ها و يا بدهي‌هاي خود را مخفي كرده و به مشكلات دامن مي‌زنند. براي آگاهي بيشتر در زمينه دعواي بين زوجين كليك كنيد. 

2. مسائل مربوط به كودكان

مسائل مربوط به كودكان يكي ديگر از موضوعات اختلاف با همسر است. هر كدام از والدين دوست دارند كه در تربيت كودك نقش بسزايي داشته باشند. نقش مادر در تربيت فرزندان به دليل زمان بيشتري كه با آن‌ها سپري مي‌كند، پررنگ تر است. اما نبايد نقش پدر در تربيت فرزند نيز فراموش شود. پدراني كه به هر دليلي براي كودك وقت نمي‌گذارند، اختلافات بيشتري با همسرشان دارند. از طرفي رابطه پدر فرزندي به طور كامل شكل نمي‌گيرد.
براي جلوگيري از اين اختلاف زوجين بايد يك سبك فرزند پروري را هر دو با هم به كار گيرند. براي انتخاب بهترين سبك فرزند پروري با يك روانشناس متخصص در زمينه تربيت كودك ارتباط برقرار كنيد. در نهايت هم پدر و هم مادر بايد در تربيت نقش داشته و انعطاف پذير باشند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه سبك فرزند پروري كليك كنيد. 

3. ماندن در گذشته

اشتباهات گذشته به پايان رسيده‌اند. در گذشته نمانيد و همسر خود را به خاطر اشتباهاتي كه انجام داده بود توبيخ نكنيد. مشكل زماني شديدتر مي‌شود كه افكارتان در گذشته و يا آينده باشد. عبرت گرفتن از گذشته باعث مي‌شود كه كار اشتباه را دوباره انجام ندهيد. براي خاتمه دادن به اين مشكلات تلاش كنيد كه در زمان حال زندگي كرده و افكار خود را به اين لحظه اختصاص دهيد.

4. چشم و هم چشمي

در بسياري از خانواده‌ها چشم و هم چشمي هم در زنان و هم در مردان وجود دارد. اين كار باعث بيشتر شدن اختلافات زناشويي مي‌شود‌. معمولا چشم و هم چشمي زماني به وجود مي‌آيد كه افراد اهداف خود را از زندگي ندانند و گام‌هايشان را بر اساس اهداف ديگران بردارند.

5. اختلاف با خانواده همسر

چگونگي ارتباط با خانواده همسر يكي از مهم‌ترين عوامل موثر در جدي شدن اختلافات است. در بعضي از خانواده‌ها پذيرش عروس يا داماد به راحتي اتفاق نمي‌افتد. اين ديدگاه باعث مي‌شود احساس بدي به عضو تازه وارد داده شود. اما گاهي اوقات مرد يا زن به دليل وابستگي به خانواده‌اش و يا رفت و آمد زياد، با همسرش به مشكل بر مي‌خورد. مهارت‌هاي حل مساله مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه حل مسئله كليك كنيد.

6. پرخاشگري با همسر

پرخاشگري با همسر مخصوصا در مقابل ديگران شخصيت همسرتان را خرد كرده و باعث درگيري و لجبازي بيشتر ميان زوجين مي‌شود. دعوا در جمع به اطرافيان اجازه دخالت داده و موضوع را بدتر مي‌كند. براي كاهش پرخاشگري مهارت‌هاي كنترل خشم بايد تمرين شده و براي بازسازي رابطه زناشويي به مشاور خانواده مراجعه شود. مشاوره پيش از ازدواج نيز مي‌تواند از بروز اينگونه دعواها پيشگيري كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد.

7. دروغگويي

دروغ گفتن به همسر در ارتباط با هر موضوعي باعث بحث و دعوا مي‌شود و پنهانكاري را در پي دارد. به فرد دروغگو نمي‌توان اعتماد كرد؛ بنابراين سعي كنيد كه با همسر خود صادق باشيد‌.

اختلاف با همسر در دوران عقد

دوران نامزدي يا عقد يكي از لذت بخش‌ترين دوران براي يك زوج است. هر دو براي اولين بار در كنار هم لحظات تلخ و شيريني را سپري مي‌كنند. اما اين دوران نيز مانند ديگر دوره‌هاي زندگي مشكلاتي را به همراه دارد. از دست دادن اعتماد به نامزد به همراه دروغگويي و پنهان كاري مشكلات را پيچيده‌تر كرده و مي‌تواند آنان را تا مرز جدايي نيز پيش ببرد. دخالت‌ خانواده‌ها، پي بردن به عادات ناپسند، عدم رعايت نظافت و... از ديگر مشكلات زوجين در دوران عقد هستند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دوران نامزدي كليك كنيد. 

اختلاف با همسر در دوران بارداري

در دوران بارداري زنان حساس‌تر و شكننده‌تر از قبل مي‌شوند. به طور مثال مسائل و موضوعات پيش از بارداري، اضطراب بيشتري به آن‌ها وارد كرده و بر واكنش‌هاي آنان تاثير مي‌گذارد. خانم‌ها با آگاهي از تغييرات هورموني كه در دوران بارداري برايشان پيش مي‌آيد، مي توانند تا حدودي استرس و نگراني‌هايشان را كنترل كنند. براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

همچنين مردان مي‌توانند با برطرف كردن نياز عاطفي زن باردار خود در اين دوره به او كمك كنند و با درك و حمايت خود، از بروز اختلافات پيشگيري نمايند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه نياز عاطفي زن باردار كليك كنيد.

سخن آخر

و در نهايت اينكه هيچ دو فردي نمي‌توانند كاملا شبيه هم باشند و چه بسا تفاوت‌ها زمينه ساز نزديكي بيشتر انسان‌ها مي‌شود. چراكه افراد با توجه به تفاوت‌هايشان مي‌توانند مسائل جديدي را تجربه كنند و با عينك يكديگر دنيا را ببينند. زن و شوهر بايد بتوانند به وسيله تفاوت‌‌ها رابطه خود را بهبود بخشند؛ روانشناس مي‌تواند در اين زمينه به زوجين كمك كند. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در زمينه حل اختلافات و بهبود روابط زناشويي به شما كمك كنند. 

براي دريافت مشاوره در زمينه مراقبت از نوزادن زودرس مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: اختلاف همسر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اختلاف همسر،
موضوع:
[ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۵۰:۱۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی