مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

احترام، احساس و رفتاري است كه افراد به تناسب شايستگي‌هاي ديگران انجام مي‌دهند. احترام به مادر به عنوان كسي كه از ابتدايي‌ترين ثانيه‌هاي وجود شما همواره كنارتان بوده و براي بالندگي شما زحمت كشيده، پر رنگ ترين نمونه احترام است كه اغلب افراد به آن پايبند هستند. تاثير و نقشي كه مادر در شكل گيري هويت افراد مي‌گذارد، به اهميت حفظ اين رابطه و احترام به مادر مي‌افزايد. شايد باور نداشته باشيد كه همه مادران در هر شرايطي، شايسته احترام هستند و به دنبال راهي براي توجيه برخي بي احترامي‌ها باشيد. در ادامه اين مقاله درباره اينكه چرا بايد به مادر احترام گذاشت و تحت چه شرايطي ممكن است احترام به مادر برايتان دشوار شود را به طور كامل بررسي كرده‌ايم.

منبع: احترام به مادر

 

چرا احترام گذاشتن ارزشمند است؟

احترام، عمل و احساسي مثبت از قدرداني و توجه به فردي است كه فرد احترام گذارنده، آن را شايسته و سزاوار اين احترام مي‌داند و از اين حرمت نهادن، احساس خوبي به او دست مي‌دهد. فردي كه مورد احترام واقع مي‌شود، معمولا ويژگي‌هايي مثل تحصيلات، جايگاه اجتماعي، انسانيت و.. دارد كه سزاوارد احترام مي‌باشد. سن نيز يكي از ويژگي‌هايي است كه در بسياري از فرهنگ‌ها فرد را شايسته احترام مي‌كند.

بيشترين نمود اين موضوع نسبت به پدر و مادر به عنوان سرپرست و حاميان هميشگي افراد به شمار رفته و اين احترام، به پاس زحماتي است كه آن‌ها براي فرزندشان كشيده‌اند. در يك خانواده سالم، احترام بين اعضاي خانواده يك اصل محسوب مي‌شود. در چنين خانواده‌هايي احترام به فرزندان نيز جهت پرورش افرادي سالم بسيار اهميت دارد. براي اطلاع بيشتر از احترام به فرزندان كليك كنيد.

به طور كلي، احترام يك فرايند متقابل است، فردي كه خودش به ديگران احترام نمي‌گذارد، شايسته احترام نيست. اما اين معادله در ارتباط با والدين كمي متفاوت بوده و والدين يا به طور خاص مادر، هر قدر هم شما را آزرده باشد به دليل همين جايگاه مادري، شايسته احترام است. براي كسب اطلاعات در زمينه احترام بين اعضاي خانواده كليك كنيد. 

چرا بايد به مادر احترام گذاشت؟

رابطه مادر و فرزند، عميق ترين و عاطفي ترين احساسي است كه هر فردي در زندگي آن را تجربه مي‌كند. نقش مادر در خانواده، به عنوان منبع محبت و حامي بي چون و چراي فرزند شناخته مي‌شود. احترام به مادر هم بر خودباوري و هم بر روابط آينده شما تاثير مي‌گذارد. بي احترامي به مادر، در آينده منجر به بي احترامي ديگران نسبت به شما مي‌شود. در ادامه با ذكر دلايلي ضرورت احترام به مادر را نشان داده‌ايم.

1. مادر و هويت فرزند

فرزندان و بخصوص دختران، هويت و شخصيت خود را بيشتر از مادر الگو برداري مي‌كنند. هويت شما، در گرو تصويري است كه از مادر در ذهن خود داريد و اگر اين تصوير نامحترمانه و خرد شده باشد، اثرات منفي روي هويت و شخصيت شما خواهد گذاشت. پس بايد گفت كه چه مردان و چه زنان هويت‌شان تحت تاثير تصوري است كه از مادر خود دارند. 

2. روابط عاطفي در بزرگسالي

شايد با مادر خود مشكل داشته باشيد و از او راضي نباشيد، اما همين مسئله نيز بر آينده شما و نحوه رفتار با فرزند و همسرتان تاثير بگذارد. خرد شدن شخصيت مادر و زير سوال بردن عقايد و رفتارهاي او، پيش بيني كننده آينده نابسامان روابط شما مي‌باشد.

3. دلبستگي مادر و فرزند

دلبستگي مادر و فرزند، از همان دقايق آغازين زندگي شكلي عميق و متقابل دارد. به نوعي فرزند وابسته به مادر و محبت او و مادر نيز وابسته به فرزندش مي‌شود. بي احترامي به مادر، به نوعي خدشه وارد كردن به اين دلبستگي عميق و وحدت خانواده است. براي اطلاع از وحدت خانواده كليك كنيد.

دلبستگي در كودكان در طول چند سال اول زندگي شكل مي‌گيرد، آسيب به اين دلبستگي در طي سال‌ها، سلامت روان مادر و فرزند را به خطر مي‌اندازد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دلبستگي در كودكان كليك كنيد. 

4. قدرداني از زحمت هاي مادر

هر مادري بلا استثنا براي تولد و بزرگ شدن فرزندش دردها و سختي‌هاي زيادي را تحمل كرده است. با هر اعتقاد و باوري كه به اين مسئله نگاه كنيد، مادر به عنوان كسي كه براي بزرگ شدن شما شب بيداري‌هاي زيادي را متحمل شده، شايسته و سزاوار احترام گذاشتن است. 

چگونه به مادر خود احترام بگذاريم؟

سوالي كه براي بسياري از افراد پيش مي‌آيد اين است كه چگونه بايد به مادرمان احترام بگذاريم؟ چه رفتاري در مقابل او بي احترامي محسوب مي‌شود؟ احترام به مادر مانند احترام به پدر كار آساني است، تنها بايد:

1- از زحمات او قدر داني كرده و فراموش نكنيد كه چه كارهايي براي شما كرده است.

2- علاقه و احترام خود را به او نشان دهيد و از گفتن آن باكي نداشته باشيد.

3- اگر از او ناراضي هستيد، با احترام با او صحبت كرده، شرايطش را درك كرده و از او بخواهيد درباره اتفاقي كه باعث نارضايتي شما شده توضيح دهد. 

4. قبل از اينكه خواسته‌هاي خود را بيان كند، در صدد رفع نيازهايش برآييد. 

5. مادر خود را به اسم صدا نزنيد و با لحن مودبانه‌اي با او صحبت كنيد. همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه احترام به پدر كليك كنيد. 

آيا به مادر بد هم بايد احترام گذاشت؟

شايد اين جمله كه مادر بد وجود ندارد كمي كليشه‌اي بوده و قابل رد كردن نيز باشد. ممكن است مادر شما، كسي باشد كه در كودكي شما را آزار داده، مانع از پرورش استعدادهاي شما شده و نيازهاي عاطفيتان را برآورد نكرده باشد، اما چه ميزان از اين قصور مي‌تواند تقصير شخص مادر و چه ميزان بر عهده جامعه و نحوه اي كه مادرتان تربيت شده، باشد؟

طبق اصلي نانوشته هر فردي، به نحوي كه والدينش با او رفتار كرده‌اند با فرزندش رفتار مي‌كند؛ پس پيش از اينكه از مادر خود خرده بگيريد، فرهنگ و خانواده‌اي كه او در آن تربيت شده را در نظر گرفته و سعي كنيد كاستي‌هاي مادر را در تربيت فرزند خود جبران نماييد. به اين صورت مي‌توانيد خانواده سالم خود را تشكيل دهيد. براي آگاهي بيشتر از خانواده سالم كليك كنيد. 

بي احترامي به مادر

فراموش نكنيد طبق دلايلي كه در بالا ذكر شد، احترام به مادر، احترام به شما و شخصيت شماست و در مقابل آن، بي احترامي به مادر، علاوه بر زير پا گذاشتن تمام زحماتي كه مادر از قبل از تولد براي شما كشيده، زير پا گذاشتن هويت اصلي‌تان به عنوان فرزند آن مادر نيز محسوب مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه هويت كليك كنيد. 

تاثير خدمات روانشناسي بر احترام گذاشتن به مادر

شايد با وجود رعايت كردن تمامي اين نكات همچنان با مادر خود مشكلاتي داشته باشيد و نتوانيد آنگونه كه بايد به او احترام بگذاريد. در اين شرايط ضروري است كه از يك روانشناس كمك بگيريد؛ چراكه شايد مشكلات عميقي ميانتان وجود داشته باشد كه با بررسي دقيق و راهكارهاي اصولي برطرف شود. توصيه مي‌كنيم براي حل مشكلات خانوادگي حتما از يك فرد متخصص در زمينه مشاوره خانواده كمك بگيريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه احترام با مادر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق

 

براي دريافت مشاوره در زمينه احترام با مادر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: احترام به مادر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: احترام به مادر،
موضوع:
[ ۱ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۱۷:۵۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی