مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تقويت حافظه بلند مدت يكي از راه‌هاي يادگيري و حفظ اطلاعات مي‌باشد. در واقع همه افراد دوست دارند هرآنچه را كه در اطراف خود مي‌بينند، مي‌شنوند و يا مطلبي را كه مي‌خوانند در مواقع ضروري به ياد بياورند. مسلما شما نيز دوست داريد كه چنين توانايي داشته باشيد پس لازم است دست به كار شويد و حافظه بلند مدت خود را تقويت كنيد. در اين راه بايد سبك زندگي سالمي را در پيش بگيريد و به مسائل جسمي و رواني از جمله ورزش كردن و كاهش استرس روزمره توجه داشته باشيد. در كنار اين مسئله بايد بدانيد كه چه اطلاعاتي را نگه داري كنيد. همچنين با يادگيري تكنيك‌هايي، قدرت و توانايي حافظه بلند مدت را افزايش دهيد. براي آنكه بتوانيد ميزان فراموشي و حواس پرتي خود را كاهش داده و اطلاعات بيشتري نسبت به گذشته ذخيره و بازيابي كنيد كافي است كه چند دقيقه‌اي با ما همراه باشيد.

منبع: تقويت حافظه بلند

 

قبل تقويت، حافظه بلند مدت را بشناسيد

حافظه بلند مدت، بخشي از حافظه است كه وظيفه نگهداري اطلاعات و خاطرات را دارد. به نوعي انبار مغز محسوب شده و اگر اين انبار محدود باشد، به آن رسيدگي نشود و منظم نباشد، پيدا كردن خاطره يا اطلاعات مشخص براي شما سخت خواهد بود.

اطلاعات، توسط حواس پنجگانه انسان وارد حافظه كوتاه مدت مي‌شود. حافظه كوتاه مدت ظرفيتي محدود دارد و در صورتي كه مطالب مرور نشوند، به سرعت از آن خارج خواهند شد. تمركز و توجه، تمرين، تكرار و ثبت مطالبي كه در حافظه كوتاه مدت قرار دارند، كمك مي‌كند تا مطالب به حافظه بلند مدت منتقل شده و از طريق كدگذاري‌هاي مغزي، هر زمان كه به آن‌ها نياز بود دوباره يادآوري شوند.

براي اطلاع از راه هاي تقويت حافظه كوتاه مدت كليك كنيد.

راه هاي تقويت حافظه بلند مدت

تقويت حافظه بلند مدت با استفاده از روش‌هايي كه به شما خواهيم گفت، ساده تر از چيزي است كه فكر خواهيد كرد. با يك سري تكنيك‌هاي ساده و بهبود سبك زندگي يا لايف استايل خود، مي‌توانيد به اين هدف رسيده و در انبار بزرگ ذهنتان، به راحتي به اطلاعات مورد نظرتان برسيد.

براي اطلاع بيشتر در زمينه سبك زندگي و بهبود آن كليك كنيد.

1- تقويت حافظه بلند مدت | حفظ كردن مفيد اطلاعات

اولين كاري كه بايد براي تقويت حافظه بلند مدت انجام دهيد اين است كه بتوانيد اطلاعات را به شكل درست در ذهن خود كدگذاري كنيد.

- مهم ترين بخش تقويت حافظه بلند مدت، تمركز شديد بر اطلاعات ورودي است. هر چه تمايل بيشتري به يادگيري داشته باشيد، موضوع بيشتري را به ياد مي‌سپارد. بنابراين هنگام يادگيري فقط روي آن كار تمركز كرده و با خاموش كردن موبايل، تلويزيون و هر چيزي كه حواس شما را درگير مي‌كند به حافظه خود كمك كنيد.

- براي تقويت حافظه بعد از يادگرفتن چيز جديد، استراحت كنيد تا در ذهن شما بنشيند. انجام كارهاي ديگر باعث مي‌شود تا روند ساخت اطلاعات جديد در ذهنتان به مشكل بخورد.

- اطلاعات را قبل از خواب مرور كنيد. اين كار يادآوري را براي حافظه بلند مدت آسان تر كرده و اطلاعات را بهتر حفظ مي‌كند.

- اطلاعات ورودي را دسته بندي كنيد تا يادآوري آسان‌تر شود. چيزي شبيه فروشگاه‌ها و هايپر ماركت‌هاي بزرگ.

2- تقويت حافظه بلند مدت | از ابزار حافظه استفاده كنيد

- بايد سعي كنيد بين اطلاعات جديد و قديم پلي ارتباطي بزنيد و اشتراكات آن‌ها را پيدا كنيد. اين كار هم اطلاعات قديم را مستحكم‌تر كرده و هم خاطرات جديد را شكل مي‌دهد. از هر چيزي كه با آن آشنا مي‌شويد يك تصوير ذهني بسازيد و براي آن كد خاصي شكل دهيد.

- هنگام يادگيري مطلب جديد، تمام حواس خود را درگير كنيد. براي تقويت حافظه در كلاس درس، علاوه بر بينايي و شنوايي، حس بويايي، لامسه و چشايي خود را نيز بكار بگيريد تا ورودي‌هاي بيشتري داشته باشيد.

- خلاصه برداري از اطلاعات روشي موثر براي تقويت حافظه است.

- اطلاعات جديد را به محض يادگيري با خود تكرار كنيد. ممكن است كمي خسته كننده باشد ولي بسيار بهتر در حافظه شما جاي خواهد گرفت. اين همان نكته ايست كه در آموزش و پرورش با عنوان مطالعه هر درس در همان روز از آن ياد مي‌شود.

- اطلاعاتي كه مي‌خواهيد به خاطر بسپاريد را به ديگران ياد بدهيد. تدريس مي‌تواند به شما كمك كند تا چيزها را راحت تر به خاطر سپرده و بهتر به ياد بياوريد. يك نفر را پيدا كنيد و اطلاعات جديد خود را به خورد او دهيد. شايد مقاومت كند، اما شما نيز مبارزه كنيد!!!

- پس از يادگيري موضوع جديد خود را تست كنيد. خواندن دوباره اطلاعات كافي نيست و شما بايد يادآوري آن اطلاعات را نيز امتحان كرده تا ارتباطات در مغزتان تقويت شود.

- با استفاده از تداعي معاني، سعي كنيد اطلاعات از دست رفته خود را بازيابي كنيد. سعي كنيد با ارتباط دادن تكه‌هاي پازل و كدهاي مختلف، آن خاطره را به ياد بياوريد. اين عمل در واقع نوعي روش براي درمان فراموشي نيز است.

براي آگاهي بيشتر در زمينه درمان فراموشي كليك كنيد.

3- تقويت حافظه بلند مدت | سلامت جسمي و روحي و سبك زندگي سالم

تغذيه سالم، توجه به سلامت جسمي، ورزش و تقويت وضعيت روحي و رواني، بسيار به تقويت حافظه شما كمك مي‌كند.

- خوردن غذاهايي كه سلامت قلب شما را تضمين مي‌كند باعث بهبود و تقويت حافظه بلند مدت شما مي‌شود. حفظ سلامت سيستم گردش خون (قلب) ضروري است.

- ميوه و سبزي تازه، توت‌فرنگي، زغال اخته و سبزيجات برگدار. چربي هاي غير اشباع مثل روغن زيتون يا كنجد، مصرف زياد امگا 3 كه در ماهي، ميگو و سويا فراوان است. همچنين لوبيا قرمز نيز به تقويت حافظه كمك مي‌كنند.

- ورزش روزمره و ايروبيك، ضربان قلب را بالا برده و خطر ابتلا به آلزايمر را كاهش مي‌دهد.

- كاهش استرس، مغز شما را فعال‌تر از هميشه نگه داشته و سلامت جسمي شما را تضمين كرده و منجر به تقويت حافظه مي‌شود.

- براي تقويت حافظه به اندازه كافي بخوابيد. با افزايش سن، علمكرد مغز شما كاهش پيدا مي‌كند اما اگر به اندازه كافي استراحت كنيد مي‌توانيد حافظه بلند مدت خود را از گزند آسيب در امان بداريد.

- فعاليت اجتماعي خود را افزايش دهيد و حتما زماني را براي بودن با دوستان و جمع‌ها بگذرانيد. تحقيقات نشان داده كه تنهايي مانع از تقويت حافظه بلند مدت مي‌شود.

- تقويت حافظه با فعال نگهداشتن مغز؛ چيزهاي جديد ياد بگيريد. مطالعه كنيد و بازي‌هاي علمي مثل جدول انجام دهيد. مطالعه به شما در افزايش دايره واژگان و اطلاعات كمك كرده و يادآوري را براي شما آسان‌تر مي‌كند.

براي اطلاع از ديگر اقدامات لازم جهت تقويت حافظه كليك كنيد.

تقويت حافظه بلند مدت | تفاوت حواس پرتي، نقص حافظه و عدم تمركز

بيشتر مردم، حواس پرتي را با نداشتن تمركز و حافظه ضعيف يكي مي‌دانند. در صورتي كه حواس پرتي، صرفا يك مشكل عادي است كه به دليل نداشتن تمركز و توجه به زمان حال و كاري كه انجام مي‌دهيد اتفاق مي‌افتد. براي بهبود تمركز تنها حذف محرك‌هايي كه حواس شما را پرت مي‌كند، لازم مي‌باشد. براي آگاهي بيشتر در زمينه حواس پرتي كليك كنيد.

در صورتي كه شما نقص مادرزادي و جسمي در حافظه و اندام متصل به حافظه نداشته باشيد، حافظه شما فقط به دليل راكد و ساكن ماندن ممكن است به خوبي كار نكند. داشتن حافظه خوب يك مهارت است و همه مي توانند با تمرين از آن بهره مند شوند. ما نيز در مركز مشاوره حامي هنر زندگي شرايطي را براي شما فراهم آورده‌ايم تا بتوانيد با بهره بردن از مشاوره تلفني و حضوري راهكارهاي لازم را براي تقويت حافظه بلند مدت خود با توجه به سن و شرايط زندگي دريافت نماييد.

بايد بدانيد كه در اين مركز، مشاوران برجسته و با سابقه چندين ساله به شما كمك مي‌كنند تا در راستاي تقويت حافظه خود به بهترين شكل گام برداريد. علاوه بر اين در صورت نياز به مشاوره در مسائل ديگر مي‌توانيد به صورت همزمان در زمينه هاي مختلف روانشناسي اعم از خانواده، ازدواج، اعتياد، جنسي، مشاوره شغلي، تحصيلي و ... خدمات دريافت نماييد.

براي مطالعه بيشتر درباره راه هاي افزايش تمركز كليك كنيد.

سوالات متداول

آيا با تقويت حافظه بلند مدت مي‌توان آلزايمر جلوگيري كرد؟

تحقيقات نشان داده است كه اهميت دادن به حافظه مي‌تواند از بسياري مشكلات جلوگيري كند. در واقع با تقويت حافظه بلند مدت مي‌توانيد از بروز اختلالات حافظه و زوال عقل جلوگيري كنيد. حافظه بخشي از ماهيچه‌هاي مغز است كه نياز به تقويت دارد. هر چه از آن بيشتر استفاده شود، قدرت و توان آن نيز بيشتر مي‌شود و كمتر افراد را دچار مشكلاتي از جمله آلزايمر مي‌كند.

براي شناخت بيشتر در زمينه اختلال حافظه و زوال عقل كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تقويت حافظه بلند مدت و اطلاع از بهترين روش هاي تقويت حافظه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: تقويت حافظه بلند

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تقويت حافظه بلند،
موضوع:
[ ۲ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۶:۱۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی