مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مشاوره تغذيه نوعي خدمات روانشناسي است كه به افراد براي داشتن برنامه غذايي سالم و مفيد كمك مي‌كند. همچنين مشاوره تغذيه طيف وسيعي از نيازها را پوشش مي‌دهد و افراد براي كم يا زياد كردن وزن، آگاهي از نيازهاي غذايي كودكان خود در دوران رشد يا هنگام مواجهه با بيماري‌هاي خاص از جمله ديابت و فشارخون از آن بهره مي‌برند. نوع تغذيه در گروه‌هاي مختلف با توجه به اينكه از جانب بسياري از افراد مورد بي‌توجهي قرار مي‌گيرد، يكي از مهم‌ترين مسائلي است كه مشاوره تغذيه بر آن تاكيد دارد. درواقع يك تغذيه نامناسب مي‌تواند منجر به‌بروز مشكلات بسياري براي فرد بشود. در‌عين‌حال ورزشكاران، كودكان و نوجوانان، سالمندان و مادران در دوران بارداري مي‌بايست با يك نظارت دقيق به‌استفاده از موادغذايي بپردازند تا بتوانند سلامتي خود را تضمين نمايند. همه اين مسائل ضرورت بهره بردن از مشاوره تغذيه را بيش‌ازپيش نشان مي‌دهد كه در ادامه درباره آن صحبت خواهيم كرد.

منبع: مشاوره تغذيه | ضرورت

 

مشاوره تغذيه

مشاوره تغذيه علمي است كه به شما كمك مي‌كند چطور با تغيير عادات غذايي‌تان، به اهدافي كه تمايل داريد، دست پيدا كنيد. در حقيقت متخصصين تغذيه به خوبي از ويژگي‌هاي مواد غذايي و ميزان نيازهاي بدن افراد مختلف آگاهي دارند. در طي يك جلسه مشاوره تغذيه، پزشك با در نظر گرفتن فاكتورهايي نظير قد، وزن، سن، سلامت جسمي يا بيماري، برنامه غذايي را براي شما تهيه مي‌كند كه ميزان كالري دريافتي در هر وعده غذايي و مجموع كالري روزانه شما به‌خوبي در آن مشخص شده است.

 

چه افرادي به مشاوره تغذيه نياز دارند؟

مشاوره تغذيه با هدف افزايش يا كاهش وزن

عمده‌ترين مراجعين به مراكز تغذيه افرادي هستند كه مي‌خواهند وزن خود را افزايش يا كاهش دهند. با توجه به ناكارآمدي برخي رژيم‌هاي فردي يا مشكلاتي مثل بي‌ارادگي، افراد تمايل دارند تا اين تغييرات را زير نظر يك متخصص تغذيه انجام دهند.

مشاوره تغذيه در دوران بارداري و شيردهي

بدن خانم‌ها در طي دوران بارداري و شيردهي، به مواد مغذي بسياري نياز دارد تا بتوانند شرايط رشدي مطلوبي را براي فرزندشان ايجاد كنند. علاوه بر مواد غذايي مناسب، استفاده از مكمل‌هايي مثل آهن و كلسيم نيز در اين دوران توصيه مي‌شود. كمك گرفتن از يك مشاور تغذيه مطمئن در اين ايام، باعث مي‌شود از رسيدن مواد غذايي مطلوب، به حد كافي به بدنتان مطمئن باشيد.

براي آگاهي بيشتر درباره تغذيه مادران شيرده كليك كنيد.

مشاوره تغذيه براي سنين رشد

يكي از اصلي‌ترين دغدغه‌هاي والدين براي فرزندشان اين است كه او رشد مطلوبي به ويژه از نظر قدي داشته باشد. نياز بدن به مواد غذايي در سنين رشد، به ويژه اوايل نوجواني و بلوغ، افزايش بسياري پيدا مي‌كند. علاوه بر نياز به مواد غذايي با شروع عادت ماهيانه در دختران، بدن آن‌ها به دريافت آهن بيشتري نياز پيدا خواهد كرد. تمامي اين مسائل در كنار يكديگر باعث مي‌شود تا والدين فرزندانشان را در سنين بلوغ، براي دريافت مشاوره تغذيه نزد متخصص ببرند.

مشاوره تغذيه براي سالمندان

نكات بسياري هستند كه اهميت تغذيه و دريافت مشاوره تغذيه را در سنين سالمندي افزايش مي‌دهند. كاهش فعاليت و سكون بيشتر، يكي از اين دلايل است كه مي‌تواند مشكلاتي نظير چاقي را براي سالمندان ايجاد كند. علاوه بر اين سالمندان در گروه افراد آسيب پذير به لحاظ ابتلا به انواع بيماري‌ها مثل فشارخون يا ديابت هستند و تغذيه سالم در جلوگيري از ابتلا يا كنترل نشانه‌هاي اين قبيل بيماري‌ها، تأثير بسياري دارد. سالمندان گروه سني هستند كه براي حفظ شادابي و فعاليت در جامعه، به يك تغذيه سالم و برنامه فعاليت منظم، بيش از هر چيز نياز دارند.

براي اطلاعات بيشتر درباره داشتن تغذيه سالم كليك كنيد.

مشاوره تغذيه براي افراد در حال ترك

افرادي كه در حال ترك كردن اعتياد هستند نياز مبرمي به مشاوره تغذيه دارند چراكه به آنان كمك مي‌شود تا دوران ترك را راحت تر سپري كنند. همچنين اين افراد در شرايطي به سر مي‌برند كه بدن‌ آن‌ها به موادي براي بازيابي و افزايش سيستم ايمني نياز دارد. مشاوران تغذيه در اين راستا مي‌توانند به فرد كمك كنند كه با توجه به نوع ماده‌اي كه به آن اعتياد داشته‌اند برنامه تغذيه‌اي مناسبي را در پيش بگيرند و بتوانند هرچه سريع‌تر توان و قدرت جسماني خود را به دست آورده و به روال طبيعي زندگي خود بازگردند. همچنين كمترين آسيب را به كليه، كبد و ديگر اندام‌هاي خود بزنند.

براي اطلاعات بيشتر درباره غذاهاي مفيد براي ترك اعتياد كليك كنيد.

مشاوره تغذيه براي بيماري‌هاي خاص

بيماري‌هايي نظير فنيل كتونوريا، سرطان، مشكلات كليوي و متابوليكي كه مي‌توانند در تمام دوران زندگي از نوزادي تا پيري رخ دهند، نيازمند رعايت رژيم غذايي خاصي هستند كه مي‌بايست زير نظر متخصص تغذيه صورت بگيرد.

بيماري‌هاي رواني و مشاوره تغذيه

بعضي از بيماري‌هاي رواني كه به طور كلي، اختلالات خوردن ناميده مي‌شوند، از جمله مشكلاتي هستند كه نياز به توجه ويژه از جانب مشاوره تغذيه دارند. اين بيماري‌ها علي رغم منشأ عصبي، به دليل مشكلاتي كه در زمينه تغذيه ايجاد مي‌كنند، معمولاً به عنوان بيماري‌هاي تغذيه‌اي شناخته شده و بيماران به پزشك تغذيه مراجعه مي‌كنند. يك مشاور تغذيه آگاه مي‌بايست با شناخت نشانه‌ها، زمينه‌هاي لازم براي ارجاع به متخصصين سلامت روان را ايجاد نمايد.

در كنار ارجاع به متخصصين سلامت روان، براي درمان اين اختلالات و به‌خصوص بيماري بي‌اشتهايي عصبي، به حضور مشاوران تغذيه براي بازگرداندن فرد به وزن عادي، نياز است.  براي آشنايي بيشتر با اختلالات خوردن كليك كنيد.

 

در انتخاب مشاور تغذيه به چه نكاتي توجه داشته باشيم؟

تخصص

مهم‌ترين نكته براي انتخاب يك مشاور تغذيه، ميزان تخصص او در زمينه موردنظر است. پيش از اينكه براي دريافت مشاوره تغذيه اقدام كنيد، راجع به صلاحيت علمي، شماره نظام پزشكي و ساير موارد در اين زمينه پرس و جو كنيد

تجربه كافي

علاوه بر تخصص، داشتن تجربه كافي، يكي ديگر از شروط لازم براي انتخاب مشاور تغذيه مي‌باشد. آيا مشاوري كه انتخاب كرده‌ايد در زمينه موردنظر شما تجربه كافي يا سابقه درمان‌هاي موفق را دارد؟

تناسب برنامه‌ها با شرايط شما

بعضي از متخصصان تغذيه نوع و حجم غذاي هر وعده از مراجعين خود را مشخص مي‌كنند. بعضي از آن‌ها به جلسات پيگيري هفتگي يا دست كم چندين بار در ماه اعتقاد دارند؛ اما برخي ديگر، صرفاً كلياتي از حجم هر وعده غذايي و خوراكي‌هايي كه در هر وعده مي‌توانيد مصرف كنيد را مشخص مي‌كنند و يا به جلسات پيگيري ماهيانه اعتقاد دارند. براي اينكه بتوانيد جلسات مشاوره خود را ادامه بدهيد، دقت كنيد كه برنامه دريافتي تا چه حد با شرايط شما همخواني دارد. شما مي‌توانيد مناسب ترين برنامه‌ها را از مشاوران ما در مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي به صورت تلفني و حضوري دريافت نماييد.

براي اطلاع از روند دريافت مشاوره تلفني و مشاوره حضوري كليك كنيد.

سؤالات متداول

مشاوره تغذيه براي سالمندان چه لزومي دارد؟

مشاوره تغذيه براي اين گروه سني مي‌تواند از ابتلا به بيماري‌هاي مزمن جلوگيري كند و يا عوارض آن‌ها را كاهش دهد. همچنين مي‌تواند باعث سلامتي و طول عمر مناسب در اين گروه سني باشد. در كنار اين مسئله معمولا سالمندان بعد از بازنشستگي با اضطراب و افسردگي ممكن است مواجه شوند و از آنجايي كه تغذيه با اين اختلالات ارتباط دارد، ضرورت بهره بردن از مشاوره تغذيه را دوچندان مي‌كند.

براي شناخت بيشتر درباره ارتباط تغذيه و اضطراب كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره تغذيه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: مشاوره تغذيه | ضرورت

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مشاوره تغذيه | ضرورت،
موضوع:
[ ۲ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۴۲:۴۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی