مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بعد از برقراري رابطه جنسي استرس بارداري در دوران عقد زوج‌هاي جوان را نگران مي‌كند. اما اگر واقعا در دوران عقد بارداري اتفاق بيافتد، چه بايد كرد؟ از طرفي هنوز زوجين آمادگي لازم براي شروع زندگي مشترك را ندارند و از طرفي شرم از بازگويي اين مساله به خانواده‌ها ذهن زوج جوان را مخدوش مي‌كند. اما بهتر است هر دو طرف به اين موضوع توجه كنند كه هر چند زوج جوان وارد خانه خود نشده‌اند، اما كار شرم آوري هم نكرده‌اند. پس براي مواجهه با اين مشكل تنها بايد شرايط را به بهترين نحو مديريت كرده و با حفظ آرامش، مانع از مشكلات و استرس‌هاي ديگر شويد. براي اطلاع از راه‌هاي مقابله با بارداري در دوران عقد در ادامه اين مطلب با ما همراه باشيد.

منبع: بارداري

 

بارداري در دوران عقد

در برخي خانواده‌ها دوران عقد را تنها دوراني براي آشنايي بيشتر دو طرف مي‌دانند، به همين دليل از فرزندانشان مي‌خواهند هيچ نوع رابطه جنسي با همسرشان پيش از مراسم عروسي نداشته باشند. خانواده دليل اعمال اين محدوديت‌ها را احتمال برهم خوردن نامزدي و ازدواج مي‌دانند. اما از زوجي كه سال‌ها از دوران بلوغ شان گذشته و ديگر مانعي قانوني در بين آن‌ها وجود ندارد، به سختي مي‌توان انتظار داشت كه رابطه جنسي نداشته باشند.

معمولا در چنين خانواده‌هايي تازه عروس و داماد به صورت مخفيانه رابطه جنسي برقرار مي‌كنند. اما مشكل زماني بغرنج مي‌شود كه در اين ميان يك حاملگي ناخواسته و بارداري در دوران عقد رخ دهد. مطرح كردن موضوع رابطه جنسي از يك طرف و مساله بارداري ناخواسته از طرف ديگر زوج جوان را به تنش خواهد انداخت.  براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري ناخواسته كليك كنيد. 

جلوگيري از بارداري در دوران عقد

پس از گذر از دوران نامزدي تا عقد، براي بسياري از زوجين هنوز هم زمان مناسب براي نگهداري از نوزاد فرا نرسيده؛ پس اگر با وجود تمام محدوديت‌ها همچنان بخواهيد با نامزدتان رابطه جنسي داشته باشيد، بايد كمي بيشتر شرط احتياط را رعايت كنيد تا مشكلاتي مثل بارداري به وجود نيايد.

1. بارداري در دوران عقد | موقعيت مكاني

براي برقراري اولين رابطه جنسي خود برنامه ريزي كنيد. اولين رابطه شما ممكن است دردناك بوده و آن طور كه فكر مي‌كرديد لذت بخش نباشد. شما مي‌توانيد با دريافت مشاوره جنسي هم از روش‌هاي پيشگيري اطلاع يابيد و هم آمادگي بهتري براي برقراري اولين رابطه جنسي خود پيدا ‌كنيد. براي اطلاع از روش هاي پيشگيري بعد از رابطه كليك كنيد.

2. استفاده از روش‌هاي پيشگيري

وسايل پيشگيري متنوعي وجود دارد كه رايج‌ترين آن‌ها كاندوم است. با استفاده از وسايل پيشگيري امكان بارداري را پايين بياوريد. با اين حال همه روش‌هاي پيشگيري از بارداري كاملا ايمن نيستند و با وجود استفاده از آن‌ها نيز امكان بارداري وجود دارد. برايكسب اطلاعات بيشتر در زمينه روش‌هاي پيشگيري از بارداري كليك كيند. 

3. محاسبه روز تخمك گذاري

روز تخمك گذاري خود را با توجه به چرخه قاعدگي‌تان مشخص كنيد و از برقراري رابطه جنسي در اين دوره بپرهيزيد. چرا كه در اين دوره امكان بارداري به شدت بالا است. براي آگاهي بيشتر در زمينه چرخه قاعدگي كليك كنيد. 

4. بارداري در دوران عقد | قرص‌هاي اورژانسي

پس از رابطه جنسي اگر احساس كرديد در شرايطي بوده ايد كه امكان بارداري تان زياد است قرص اورژانسي مصرف كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه قرص اورژانسي كليك كنيد. 

حل مشكل بارداري در دوران عقد

اگر در دوران عقد باردار شده‌ايد، سعي كنيد با حفظ آرامش خود اين مشكل را به بهترين صورت مديريت كنيد تا از مشكلات جدي‌تري كه ممكن است به وجود بيايد پيشگيري كنيد. اگر مشكل را حل نكنيد موضوع پيچيده‌تر خواهد ‌شود.

1. اولين راه سقط بارداري در دوران عقد

ممكن است اولين كاري كه به ذهنتان بيايد سقط كردن باشد. به هيچ وجه اين تصميم را به تنهايي نگريد و به عنوان بهترين و اولين راه به آن نگاه نكنيد. چرا كه سقط جنين مي‌تواند سلامت شما را به خطر انداخته و حتي شانس مادر شدن مجدد را از شما بگيرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه سقط جنين كليك كنيد. 

2. بارداري در دوران عقد | به همسرتان اطلاع دهيد

به هيچ وجه اين موضوع را از همسرتان پنهان نكنيد. اولين كسي كه بايد از بارداري شما اطلاع پيدا كند، همسرتان است. بهتر است با هم به دنبال راه حل باشيد و دوره بارداري را با يكديگر بگذرانيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد. 

3. يكديگر را مقصر ندانيد

بچه شما تكه اي از وجود هر دوي شماست و هر دو با هم تصميم به داشتن رابطه جنسي گرفته ايد. پس يكديگر را مقصر جلوه ندهيد و با همدلي و درك همديگر سعي در حل اين مشكل داشته باشيد.

4. با خانواده‌ها صحبت كنيد

پنهان كردن بارداري در دوران عقد روش درستي براي حل آن نيست. ممكن است از اين بترسيد كه خانواده‌تان عكس العمل بدي نشان دهند و يا عصباني شوند. بهتر است قبل از صحبت از يك روانشناس مشاوره ازدواج بگيريد تا راحت‌تر بتوانيد اين مساله را خانواده مطرح كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد. 

5. مراسم ازدواج را هرچه زود‌تر بگيريد

اگر مدت زيادي تا مراسم ازدواجتان مانده، بهتر است كمي از تداركات صرف نظر كنيد و به گرفتن مراسمي كوچكتر قانع شويد تا مراسم ازدواجتان هر چه زودتر گرفته شود و با همسرتان به خانه خود برويد.

نكته مهم براي رابطه جنسي در دوران عقد

با توجه به تمام نكات فوق و پيامدهايي كه رابطه جنسي در دوران عقد دارد؛ تنها زماني رابطه جنسي كامل با نامزدتان برقرار كنيد كه هر دو آن را مي‌خواهيد. اگر خودتان يا همسرتان ناراضي هستيد و يا به خاطر اينكه ديگري در دوران نامزدي رابطه جنسي داشته  مي‌خواهيد اين كار را بكنيد، بهتر است كمي تامل كرده و براي تصميم گيري درباره اين موضوع به همسر و خودتان فرصت دهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دوران نامزدي كليك كنيد. 

سخن آخر

باردار شدن در دوران نامزدي مي‌تواند استرس و فشار بسيار زيادي را به زوجين وارد كند چرا كه اكثر خانواده‌ها در جامعه ما واكنش مثبتي نسبت به آن نشان نمي‌دهند و حتي ممكن است خود زوجين هم براي بچه‌دار شدن آماده نباشد. اما به هرحال اين اتفاق افتاده و بايد به بهترين نحو آن را مديريت كنيد تا مشكلات پس از آن كاهش بيايد. مشاوره كودك به شما كمك مي‌كند تا چشم‌انداز بهتري از آينده داشته باشيد و بهترين تصميم را در اين زمينه اتخاذ كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه يافتن بهترين راهكار در برابر بارداري در دوران عقد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: بارداري

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بارداري،
موضوع:
[ ۵ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۰:۱۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی