مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ازدواج با فرد وسواسي ممكن است يكي از گزينه‌هاي روي ميز شما باشد. همين ابتداي كار بايد فكر كنيد كه با افراد وسواسي چگونه بايد رفتار كرد؟ شايد افراد وسواسي زيادي را در اطراف خود ديده ‌باشيد. اين افراد رفتارهاي وقت‌گير و تشريفاتي زيادي دارند كه باعث مي‌شوند هميشه از اصل مطلب باز بماند. وقت‌كُشي در زمانه‌اي كه وقت طلاست چه جايي دارد؟ زندگي با فرد وسواسي مشكلات خااص خود را دارد ومي‌تواند تاثيرات بسيار زيادي بر تمام ابعاد زندگي مشترك شما بگذارد. به همين دليل توصيه مي‌شود قبل از ازدواج با فرد وسواسي خصوصياتش را كامل بشناسيد. مشاوره قبل از ازدواج مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند. 

منبع: فرد وسواسي

 

ازدواج با فرد وسواسي : تميز باشيد

بهتر است انواع وسواس و اختلالات مربوط به آن را بشناسيد. فردي كه دچار وسواس است اطرافيانش را به شدت آزار مي‌دهد، خصوصاً شما كه همسرش هستيد! او ديگران را وادار به انجام كارهايي مي‌كند، اما واقعا قصدش آزار نيست بلكه معتقد است اين كارها ضروري هستند. براي اطلاع بيشتر از انواع وسواس كليك كنيد.

زماني كه مهمان به خانه شما مي‌آيد همه بايد به صف و مرتب منتظر باشند ابتدا كفش‌هايشان را به‌طور قرينه جفت كرده و بعد داخل شوند. تازه بعد از آن‌ همگي بايد قبل از هركاري دست‌هاي خود را با صابون بشويند و... اگر فردي اجتماعي هستيد كه دوست داريد زياد رفت و آمد داشته باشيد، زندگي با فرد وسواسي بسيار برايتان سخت مي‌شود. تشخيص وسواس و راه‌هاي درمان آن از اقدامات واجب طرفين، قبل ازدواج با فرد وسواسي است. براي كسب اطلاع در زمينه رفتار با افراد وسواسي كليك كنيد.

وسواس فكري

فرد مبتلا به وسواس فكري بدون اين‌كه متوجه باشد افكار مزاحم تمام ذهنش را در برمي‌گيرد. مثلا گاهي افكار خشونت‌آميز به سرش زده و مي‌ترسد كه با چاقو كسي را بكشد. اين فكر آن‌قدر ذهنش را درگير كرده و آن‌قدر در ذهن خود تجسم سازي مي‌كند كه براي جلوگيري از كشتن ديگران با خود عهد مي‌بندد كه ديگر دست به چاقو نزند و هرگونه وسيله‌ي تيزي را از خودش دور مي‌كند.

فرد مبتلا به وسواس فكري خودش مي‌داند كه همه افكارش مزاحم و بي دليل هستند و تنها حاصل ذهنش هستند و مدام سعي در انكار آن‌ها دارد اما در نهايت نمي‌تواند آن‌ها را كنترل كند و تسليم مي‌شود. وسواس فكري در موارد حاد تبديل به اختلال مي‌شود و ممكن است عملكرد روزانه فرد را دچار مشكل كند. پس قبل ازدواج با فرد وسواسي علائم را در خواستگار و يا نامزد خود جدي بگيريد. براي كسب اطلاع در زمينه تشخيص وسواس و راه‌هاي درمان كليك كنيد.

فرد وسواسي مسئوليت‌پذيري افراطي دارد

فرد وسواسي بسيار متعهد و مسئوليت پذير است. اما چرا؟ دليل آن اين است كه ترس شديدي از وقايع ناگوار دارد به همين دليل سعي مي‌كند به طور بيمارگونه‌اي همه چيز را كنترل نمايد. از ترس آتش‌سوزي، بسته بودن شير گاز را بارها چك مي‌كند. از ترس دزد بارها درب خانه را قفل كرده و با اين حال بازهم خيالش راحت نيست و ممكن است وسط راه شما را مجبور به بازگشت و چك كردن مجدد نمايد. اينجاست كه مشخص مي‌كند فرد وسواس فكري دارد. ممكن است گزارش كاري‌اش را صدها بار چك كند كه غلط املايي و انشايي نداشته‌ باشد. در برخي موارد كه به حالت اختلال وسواس جبري مي‌رسد، افراد وسواسي كمال‌گرا شده و مي‌خواهند به بالاترين سطح برسند. به همين دليل همه‌چيز را كنترل كرده و يا ديگران را مجبور به انجام كارها مي‌كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلال وسواس جبري كليك كنيد.

رابطه جنسي با فرد وسواسي

اگر به رابطه جنسي در زندگي خود اهميت مي‌دهيد ممكن است زندگي در كنار فرد وسواسي كمي برايتان سخت باشد. افردي كه نسبت به آلودگي و نجاست بسيار حساس هستند اغلب رابطه جنسي را دوست ندارند و حتي گاهي آن را منزجركننده مي‌دانند. واقعا هم دست خودشان نيست. افراد وسواسي تا زماني كه بدنشان كاملا تميز نباشد، آرامش ندارند و زماني كه ذره‌اي آلودگي در بدن خود مشاهده كنند تمام فكر و ذكرشان تميزكردن هرچه سريعتر آن است. چنين كسي قطعا در رابطه جنسي مضطرب شده و مي‌خواهد سريع كار را انجام دهد و به حمام برود. فرد وسواسي ممكن است حتي از ترشحات بدن خود نيز دچار حس چندش شود. مشاوره كنترل استرس به افراد كمك مي‌كند تا اين نگراني‌ها را كنترل كنند. براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره كنترل استرس كليك كنيد.

ازدواج با فرد وسواسي : خصوصيات بارز

ويژگي بارز افراد وسواسي حساسيت بيش از حد به آلودگي، خيسي و كثيفي است. شايد نامزدتان را ببينيد كه با وجود كنده شدن پوست دست‌هايش بازهم بارها آن‌ها را با صابون مي‌شويد. افراد وسواسي همه چيز را مي‌شويند حتي مدادها و خودكارها. حمام رفتن آن‌ها ممكن است ساعت‌ها طول بكشد. او دائم درحال شستشو و غسل دادن است. مجبورتان مي‌كند در بيابان بي آب و علف كيلومترها با آخرين سرعت برويد و به دنبال آب بگرديد تا دست‌هايش را بشويد. هيچ‌وقت از سفر لذت نمي‌برد و ترس شديدي از بيمار شدن دارد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه اختلالات اضطرابي كليك كنيد.

تاثير خدمات روانشناسي بر ازدواج با فرد وسواسي

تشخيص وسواس در دوره نامزدي و قبل ازدواج بسيار اهميت دارد چراكه فهميدن آن پس از شروع زندگي مشترك، شرايط را كمي سخت خواهد كرد. به همين دليل ضروري است كه از مشاوره قبل ازدواج كمك بگيريد تا اينگونه موارد به خوبي بررسي شوند. در صورتي كه پس از ازدواج نيز متوجه وسواسي بودن همسرتان شديد، با كمك روانشناس مي‌توانيد بهترين برخورد را با او داشته باشيد  و حتي در فرايند درمان نيز به همسرتان كمك كنيد. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمتتان هستند تا در اين زمينه شما را ياري كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج با وسواسي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: فرد وسواسي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: فرد وسواسي،
موضوع:
[ ۶ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۱۳:۰۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی