مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

هوش جنسي چيست و چگونه مي توان آن را تقويت كرد؟ برخلاف تصورها هوش جنسي به مهارت‌هاي اغوا كننده فوق العاده فرد و زيبايي‌هاي جسماني او بستگي ندارد، بلكه نوعي توانمندي ذهني است كه به افراد كمك مي‌كند تا بتوانند رضايت و لذت جنسي بيشتري را در طول رابطه تجربه كنند. خوشبختانه هوش جنسي امري ذاتي نيست و افراد با آگاهي و تمرين درباره آن مي‌توانند آن را ارتقا دهند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد هوش جنسي و راهكارهاي تقويت آن تا انتهاي مطلب با ما همراه باشيد.

منبع: هوش جنسي چيست و چگونه

 

هوش جنسي و لزوم آگاهي از آن

هوش جنسي نوعي توانمندي و مهارت ذهني است كه به افراد كمك مي‌كند تا بتوانند رابطه رضايت بخش تري را با شريك جنسي خود داشته باشند. هوش جنسي به زيبايي‌هاي جسماني بستگي ندارد و شما از طريق انجام برخي تمرين‌ها مي‌توانيد آن را در خود تقويت كنيد.

اهميت تقويت و پرورش هوش جنسي در اين است كه امروزه نارضايتي جنسي به يكي از مشكلات و اختلافات عمده بين زوجين تبديل شده است. براي مثال اختلالات نعوظ و زودانزالي از جمله اختلالات جنسي رايجي هستند كه منجر به ناكامي زن و مرد مي‌شوند. مشكلات جنسي در نهايت مي‌توانند در رابطه عاطفي زوجين نيز تأثير گذاشته و منجر به فاصله گرفتن تدريجي آن‌ها از هم شود. تقويت هوش جنسي با تاثيرگذاري بر كاهش اختلالات جنسي و افزايش رضايت افراد در اين مورد از بسياري از آسيب‌هاي اين چنيني پيش‌گيري مي‌كند.

براي شناخت بيشتر در زمينه انواع اختلالات جنسي كليك كنيد.

 

عدم برخورداري از هوش جنسي

عدم برخورداري از هوش جنسي اغلب به داشتن عقايد غلط در مورد رابطه جنسي مربوط مي‌شود. بسياري از افراد در مورد تفاوت‌هاي بين زن و مرد در نحوه تجربه ارگاسم چيزي نمي‌دانند و آگاهي كمي از بدن يكديگر و نقاط تحريك پذير آن دارند. براي مثال ارگاسم در مردان معمولاً با تجربه انزال همراه است و آن‌ها معمولاً پس از انزال رابطه جنسي را خاتمه مي‌دهند. اين درحالي است كه زنان پس از دخول همچنان به دريافت نوازش‌هاي جنسي نياز دارند.

عدم توجه به اين مسائل باعث مي‌شود كه رابطه جنسي به يك رابطه يك طرفه تبديل شود كه هركس در آن تنها براي كسب لذت خود تلاش مي‌كند. در حالي كه يكي از مهارت‌هاي مورد نياز در تقويت هوش جنسي اين است كه بتوانيد به شناخت درستي از بدن و نيازهاي جنسي يكديگر دست يابيد و با در نظر گرفتن آن‌ها بتوانيد اوج لذت جنسي را هم براي خود و هم براي شريكتان فراهم كنيد.

 

نحوه تقويت هوش جنسي

همان طور كه گفته شد افرادي كه از هوش جنسي بالايي برخوردار هستند قادرند رابطه جنسي را برقرار كنند كه هم براي خودشان و هم براي شريكشان بيشترين لذت را در پي دارد. افراد با هوش جنسي بالا متوجه اين مسئله هستند كه رابطه جنسي امري دو طرفه است و به تلاش‌هاي مشترك نياز دارد. در نتيجه اگر مي‌خواهيم رضايت بيشتري را تجربه كيم بايد از نيازها و خواسته‌هاي فرد مقابل آگاهي داشته باشيم.

توجه به اين نيازها پاسخ جنسي بهتري را از طرف شريك جنسي به همراه دارد و در نتيجه اين پاسخ منجر به كسب لذت بيشتر در خود ما نيز خواهد شد. براي آنكه بتوانيد هوش جنسي خود را تقويت كنيد تلاش كنيد تا زمان‌هايي را براي گفت‌وگو پيرامون رابطه جنسي خود اختصاص دهيد. بسياري از زوجين به دليل احساس شرم و خجالت از اين كار خودداري مي‌كنند. در حالي كه براي تقويت رابطه جنسي بايد تلاش كنيد تا بر احساسات شرم خود غلبه كرده و در مورد خواسته‌هاي خود با يكديگر صحبت كنيد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه رابطه زناشويي كليك كنيد.

علاوه بر اين تلاش كنيد تا در طول رابطه توجه بيشتري به پاسخ‌هاي جنسي همسرتان داشته باشيد. براي مثال دقت كنيد كه لمس چه نواحي و انجام چه اعمالي بيشترين پاسخ را در پي خواهد داشت. اگر هردوي شما به اين موضوعات توجه داشته باشيد رابطه جنسي هر بار با لذت و رضايت بيشتري همراه خواهد شد چراكه شما هر بار شناخت بيشتري در مورد شريك خود به دست مي‌آوريد.

تمرين‌هاي جنسي هوشمندانه براي افزايش هوش جنسي

پس از اينكه صادقانه با يكديگر در مورد خواسته‌ها و نيازهاي جنسي خود صحبت كرديد، تلاش كنيد تا در هر نوبت رابطه جنسي به آن‌ها عمل كنيد. بي‌توجهي به خواسته‌هاي فرد مقابل در حالي كه شما از آن آگاه هستيد بيشتر از زماني كه چيزي در مورد آن‌ها نمي‌دانستيد براي فرد مقابلتان آزار دهنده است. نكته بسيار مهم اين است كه براي خواسته‌هاي يكديگر ارزش قائل باشيد و بگذاريد كه شريكتان آزادانه آن‌ها را با شما در ميان بگذارد.

تمسخر و بي‌اعتنايي به نيازهاي فرد منجر به شكل‌گيري احساس بي‌اعتمادي و افزايش تنش در ميان شما خواهد شد. همچنين تلاش كنيد تا در برقراري رابطه جنسي كمي خلاقيت به خرج دهيد و هميشه از يك روش ثابت براي تجربه ارضاء جنسي استفاده نكنيد. تغيير فضايي كه رابطه جنسي را در آن تجربه مي‌كنيد و امتحان كردن پوزيشن‌هاي متفاوت مي‌تواند به شما كمك كند تا به مرور زمان دريابيد در چه شرايطي بيشترين لذت را به طور مشترك تجربه مي‌كنيد و به افزايش هوش جنسي خود كمك كنيد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه آموزش سكس كليك كنيد.

مراجعه به سكس تراپيست

بسياري از زوجين به دليل عدم درك متقابل در رابطه به مرور زمان ميل جنسي خود را به يكديگر از دست مي‌دهند و يا انجام سكس براي آن‌ها به عملي اضطراب‌آور و آزارنده تبديل مي‌شود كه ناكامي زيادي را در پي دارد. در اين شرايط نياز داريد كه ابتدا آسيب‌هايي كه به رابطه‌تان وارد شده را بهبود ببخشيد و سپس به فكر ارتقاي عملكرد خود باشيد. مراجعه به يك سكس تراپيست به شما كمك خواهد كرد تا مشكلات خود را در رابطه جنسي شناسايي كنيد و با انجام تمرين‌هايي كه درمانگر به شما آموزش مي‌دهد در جهت رفع آن‌ها بكوشيد. همچنين در صورتي كه عقايد غلطي پيرامون رابطه جنسي ميان شما وجود داشته باشد درمانگر به اصلاح آن‌ها نيز مي‌پردازد.

سؤالات متداول 

- عملكرد جنسي تا چه حد تحت تأثير رابطه عاطفي قرار دارد؟

رابطه جنسي عميق و لذت بخش به طور مستقيم تحت تأثير رابطه عاطفي شما در طول روز است. البته اين موضوع در مورد زنان بيشتر صدق مي‌كند. در صورتي كه آن‌ها از رابطه عاطفي با شريك خود رضايت كمي داشته باشد اغلب نمي‌توانند از رابطه جنسي لذت ببرند. به همين خاطر اگر مشكلات عاطفي در زندگي شما به مرور عملكرد جنسي‌تان را نيز تحت تأثير قرار داده ابتدا به يك روانشناس مراجعه كرده و براي حل مشكلات عاطفي و ارتباطي خود تلاش كنيد. افزايش صميمت و علاقه در ميان شما مي‌تواند تا حد زيادي رابطه جنسي را نيز تحت تأثير قرار داده و منجر به بهبودي آن شود.

براي شناخت بيشتر در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد.

- آيا هوش جنسي به افراد كمك مي‌كند تا با افزايش سن رضايت جنسي خود را حفظ كنند؟

هوش جنسي به اين معناست كه شما بتوانيد در هر موقعيت خود را با شرايط سازگار كنيد و بتوانيد بيشترين لذت را از موقعيت موجود به دست بياوريد. در نتيجه افرادي كه به تمرين‌ها و نكات مرتبط با هوش جنسي اهميت مي‌دهند نسبت به ديگران با افزايش سن نيز از رضايت جنسي بالاتري برخوردارند.

براي دريافت مشاوره در زمينه هوش جنسي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: هوش جنسي چيست و چگونه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: هوش جنسي چيست و چگونه،
موضوع:
[ ۶ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۱۹:۴۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی