مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

امروزه گرايش به سيگار افزايش يافته و طبيعي است كه ازدواج با فرد سيگاري به يكي از گزينه‌هاي افراد تبديل شود.  به باور بسياري از جوانان سيگاركشيدن سبب مي‌شود تا بسياري از تنش‌هاي اجتماعي از قبيل استرس، اضطراب و كمبود اعتماد به نفس كاهش يابند. بسياري ديگر فكر مي‌كنند چون سيگار مواد مخدر نيست پس هروقت كه بخواهند مي‌توانند آن را ترك كنند. شايد شما هم خاستگاري با شرايط ايده‌آل و مناسب داشته باشيد كه سيگار مي‌كشد. آيا حاضريد با فردي سيگاري ازدواج كنيد؟ سيگاري بودن فرد چه تاثيري در زندگي مشترك موفق دارد؟ در اين مقاله سعي داريم تا به پاسخ چنين سوالاتي برسيم. همچنين براي حل اين مسئل، ضروري است كه از مشاوره قبل از ازدواج كمك بگيريد. براي كسب اطلاعات در زمينه معيارهاي انتخاب همسر كليك كنيد. 

منبع: سيگار

 

باورهاي افراد در مورد ازدواج با فرد سيگاري

برخي دختران عقيده دارند كه فرد سيگاري معتاد است و نبايد با آن‌ها ازدواج كرد. بسياري ازآن‌ها تنها به‌خاطر سيگاري بودن خواستگارشان ديگر ملاك‌هاي او را درنظر نمي‌گيرند و جواب رد مي‌دهند. گروهي ديگر معتقدند كه سيگاري بودن فرد اشكالي ندارد و مشكل حادي در زندگي آن‌ها ايجاد نمي‌كند. آن‌ها براي خانواده خود استدلال مي‌كنند و از زندگي پدر، دايي و يا عموي خود مثال مي‌آورند كه علارغم سيگاري بودن به خوبي زندگي مي‌كنند. برخي معتقدند همسرشان بعد از ازدواج تغيير كرده و سيگار را ترك مي‌كند. ممكن است اين اتفاق بيفتد اما هرگز نبايد با اميد تغيير دادن همسر بعد از ازدواج كنيد. براي آگاهي در زمينه تغيير دادن همسر بعد از ازدواج كليك كنيد.

ما مشكلات ازدواج با فرد سيگاري را در ادامه مطرح كرده‌ايم؛ اين تصميم خودتان است كه آيا ملاك‌هاي ديگري را در انتخاب همسر درنظر بگيريد يا صرفاً به دليل سيگاري بودن به خواستگار خود جواب منفي بدهيد. براي اطلاع بيشتر در زمينه گرايش به سيگار كليك كنيد.

مشكلات ازدواج با فرد سيگاري

قبل از ازدواج با فرد سيگاري بايد از آسيب‌هاي سيگار كشيدن با خبر باشيد. سيگار كشيدن زياد و مداوم باعث تغييراتي در چهره و زيبايي همسر شما مي‌شود. از جمله باعث تغييراتي چون زرد شدن و خراب شدن دندان‌ها و لاغري. همچنين احتمال دارد كه چين و چروك‌هاي دست و صورت زودتر خود را نشان‌ دهند و موهاي همسرتان بريزد. سيگار كشيدن زياد خطر ابتلا به انواع بيماري‌هاي جسماني را افزايش مي‌دهد؛ سرطان، بيماري‌هاي قلبي، ايجاد ضايعه در شنوايي و بينايي از جمله اين مشكلات است.

دود سيگار باعث افزايش ضربان قلب، بالا رفتن فشار خون، گرفتگي عروق و نهايتا ايجاد حمله قلبي و سكته مي‌شود. ممكن است سيگار كشيدن پدر خانواده بر روي فرزندانتان تاثير گذاشته و آن‌ها نيز در آينده سيگاري شوند. همچنين ثابت شده دود سيگار در محيط خانواده براي فرزندان بسيار مضر است. عوارض دود سيگار بر نوزاد هم بايد مورد توجه قرار بگيرد. براي كسب اطلاع بيشتر از عوارض دود سيگار بر نوزاد كليك كنيد.

آيا بايد به خواستگار سيگاري جواب منفي داد؟

گرفتن اين تصميم تنها به عهده شماست و عاقلانه‌ترين كار اين است كه تمام جوانب را سنجيده و زود تصميم نگيريد. اگر خواستگاري برايتان آمده كه تمام ايده‌آل‌هاي شما را دارد، تنها سيگار كشيدن نمي‌تواند دليلي براي ردكردن او باشد. ممكن است در آينده ديگر نتوانيد شخصي را مطابق با معيارهاي خود پيدا كنيد. البته ميزان سيگاري بودن او نيز در ازدواج با فرد سيگاري مهم است، اگر مدام سيگار در دستش دارد مطمئنا نمي‌تواند شخص سالم و مناسبي براي ازدواج باشد. اما اگر فقط گاهي اين عمل را انجام مي‌دهد، مي‌توانيد از او قول بگيريد كه سيگار كشيدن را ترك كرده و يا آن را بسيار كاهش دهد. كمك گرفتن از مشاوره ازدواج مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند. براي كسب اطلاع بيشتر از مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد.

ترك دادن همسر سيگاري

قبل از هرچيزي بايد خود همسرتان براي ترك سيگار مشتاق باشد و نگرشش راجع به سيگار را به عنوان ماده‌اي آرامش دهنده تغيير دهد. بعد از آن همسر خود را تشويق كنيد تا به مدت يك ماه يكي از سيگارهاي مصرفي‌اش را كم كند. براي مثال اگر روزي 5 عدد سيگار مي‌كشد به مدت يك‌ ماه آن را به 4 عدد كاهش دهد و همينطور اين كار را براي ماه‌هاي بعدي نيز تكرار نمايد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ترك سيگار كليك كنيد.

نكاتي درمورد ترك دادن همسر سيگاري

مي‌دانيم كه سيگار كشيدن بيماري نيست و فرد سيگاري لزوما معتاد نيست. سيگار كشيدن تنها عادتي ناپسند و مضر مي‌باشد. اگر اين طرز تفكر را در خود پرورش دهيد پس از ازدواج با فرد سيگاري به همسر خود احساس امنيت خواهيد داد. به‌جاي استفاه از جملاتي مانند «چرا سيگارت را ترك نمي‌كني»، «تو به فكر سلامت خانواده‌ات نيستي» از جملات بهتر و همدلانه‌تر استفاده كنيد. براي كسب اطلاعات در زمينه ويژگي هاي رفتاري در ازدواج كليك كنيد.

به او بگوييد كه «بيا در كنار هم راهي پيدا كنيم تا بتوانيم اين عادت بد را در تو ترك دهيم، چرا كه ما يك خانواده هستيم» القاي حس همدردي و اينكه خودتان را با او شريك بدانيد باعث مي‌شود تا انگيزه‌ي بيشتري براي ترك عادت خود داشته‌ باشد. زماني‌ كه از تعداد سيگاركشيدن در طول روز كم كرد حتما او را تشويق كرده و براي ادامه‌ي راه حس ارزشمندي به او بدهيد. مي‌توانيد غذاي مورد علاقه اش را بپزيد و يا از مشوق‌هاي ديگر استفاده كنيد. اينگونه مي‌توانيد زندگي مشترك موفق خود را نيز شكل دهيد. براي اطلاع بيشتر از زندگي مشترك موفق كليك كنيد.

ازدواج با فرد سيگاري | سخن آخر

همانطور كه گفته شد فرد سيگاري معتاد نيست اما مسلما يك عادت رفتاري مضر است كه مي‌تواند بر سلامت و كيفيت زندگي مشترك شما تاثيرات منفي بگذارد. اما اگر فردي تمام معياري‌هاي لازم براي ازدواج را داشته باشد، رد كردن او تنها به دليل سيگاري بودن چندان منطقي به نظر نمي‌رسد. اگر در زمينه ازدواج با فرد سيگاري نگراني‌هايي داريد، توصيه مي‌شود كه از يك روانشناس كمك بگيريد تا در اين زمينه شما را راهنمايي كند. با كمك روانشناس مي‌توانيد بهترين تصميم را گرفته و حتي در فرايند ترك سيگار نيز به همسرتان كمك كنيد. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج با فرد سيگاري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: سيگار

امتیاز:
بازدید:
برچسب: سيگاري،
موضوع:
[ ۷ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۴۸:۰۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی