مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

در هر زندگي مشتركي مسائل و مشكلاتي به وجود مي‌آيد اما گاه زن يا مرد براي آن كه به مشكل غلبه كرده و يا به خواسته خود برسد به فكر تنبيه همسرش مي‌افتد. استفاده از روش‌هاي نامناسب براي تنبيه همسر پايه‌هاي زندگي مشترك را تضعيف مي‌كند. اما آيا واقعا نيازي به تنبيه همسر وجود دارد؟ چگونه مي‌توان فرد بالغي را متوجه رفتار اشتباه اش كرد، بدون آن كه تنبيهي صورت بگيرد؟ در جلسات مشاوره خانواده به زوجين ياد مي‌دهند كه جاي تنبيه همسر، روش‌هاي بهتري را جايگزين كنند. در ادامه درباره روش‌هاي تنبيه همسر، پيامدهاي آن و راهكارهاي جايگزين صحبت خواهيم كرد.

منبع: تنبيه همسر

 

تاملي بر تنبيه همسر و پيامد هاي آن 

زماني كه همسرتان كار اشتباهي انجام مي‌دهد، احتمالا شما به دنبال روشي براي تنبيه همسر‌تان هستيد. چرا كه با خود فكر مي‌كنيد اگر اين كار را انجام ندهيد او دوباره رفتار اشتباهش را تكرار خواهد كرد. در ادامه به بررسي روش‌هاي معمول براي تنبيه همسر پرداخته ايم. هر كدام از اين روش‌ها شايد مزايايي داشته باشند اما معمولا معايب آن‌ها از چشم شما دور مي‌ماند.

1. قهر اولين و راحت ترين تنبيه

خيلي وقت‌ها از صحبت كردن با همسرتان نااميد مي‌شويد. گويي قصد دارد راه خودش را برود و اصلا گوشش به حرف شما بدهكار نيست. به نظر خودتان تنها راه باقي مانده قهر كردن مي‌باشد تا شايد متوجه ناراحتي شما بشود.

اين روش شايد گاهي در زندگي مشترك پاسخ دهد، اما تبديل شدن قهر به يك عادت رفتاري به رابطه‌تان آسيب مي‌زند. اگر به جاي صحبت كردن و حل مشكلات دقيقا در زمان‌هايي كه همسرتان احتياج به شنيده شدن و توجه داشته باشد با او قهر كنيد، در واقع حمايت و پشتيباني خود را از او گرفته ايد. او نيز ياد مي‌گيرد در مواقع ناراحتي به چيزهاي ديگري پناه ببرد و در نتيججه مشكلات و اختلافات خاناودگي شروع مي‌شود. براي آگاهي بيشتر از مشكلات خانوادگي كليك كنيد.

2. تنبيه همسر | بي اعتنايي و باج گيري

هر زوجي با يكديگر يك نوع رابطه خاصي دارند، گاه زن يا مرد با بي اعتنايي به خواسته‌هاي همسرش، او را متوجه رفتار اشتباهش مي‌كند. اما در زمان‌هايي كه اين رابطه به نوعي سوء استفاده و يا باج گيري عاطفي تبديل شود، ديگر نمي‌توان گفت يك رابطه زناشويي رايج است.

زنان يا مرداني كه عادت به باجگيري دارند، حتي براي ابراز علاقه و دوست داشتن نيز از همسرشان مطالبه‌هاي مختلف دارند. براي مثال خانمي به خاطر آن كه همسرش لباس مورد علاقه اش را نمي‌خرد، از هم خوابي با او اجتناب مي‌كند يا مردي كه بيان "دوست دارم" را تنها به شرايطي كه همسرش لباس‌هايش را اتو مي‌زند، محدود مي‌كند.

3. كوچك كردن در جمع

بعضي از زوج‌ها با ضايع كردن همسرشان در جمع سعي مي‌كنند ناراحتي خود را نشان بدهند يا با صحبت پشت سر شوهرشان او را تخريب مي‌كنند. در چنين وضعيتي فراموش نكنيد كه همسرتان يكي از اعضاي خانواده شما است؛ با اين كار نه تنها پيش ديگران او را كوچك كرده ايد، بلكه به فرزندانتان نيز اين اجازه را داده ايد كه درباره پدر و مادر خود حرف‌هاي توهين آميز بزنند. هر چند كه بچه‌ها اين حرف ها را تكرار نمي‌كنند، اما به شكل‌هاي ديگر در رفتار و افكار آن‌ها نمود پيدا خواهد كرد. احترام به همسر آن هم در مقابل ديگران به پايداري زندگي زناشويي شما كمك كرده و از بروز دعوا پيشگيري مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دعواي زوجين كليك كنيد.

اگر تنبيه مي كنيد دليل آن را مشخص كنيد

براي مثال زن به خاطر اينكه شوهرش آدم خودخواهي است و رفتارهاي بدش را كنار نمي‌گذارد، با او قهر مي‌كند. شوهرش اصلا متوجه دليل قهر كردن او نيست و فكر مي‌كند به خاطر خستگي، روزمرگي و... حال همسرش گرفته است و شايد حوصله ندارد. در مورد مردان نيز اين موضوع نيز اتفاق مي‎افتد؛ مثلا مردي كه با همسرش سرد برخورد مي‌كند تا به او بفهماند به دليل صحبت‌هاي او با مادرش از او ناراحت است اما زن فكر مي‌كند شوهرش از نحوه غذا پختن او و آشپزي اش راضي نيست. فراموش نكنيد بهتر است هميشه مشكلات خود را با صحبت كردن حل كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه قهر كردن كليك كنيد.

تنبيه همسر | چرا نبايد قهر طولاني كرد؟

در اين نوع تنبيه‌ها و فاصله گرفتن‌ها زوجي كه زندگي خوبي داشته اند، يك باره به دليل يك قهر ساده از يكديگر فاصله گرفته و به خاطر نوعي غرور، خود خواهي، سردرگمي يا... مدت زمان زيادي از زندگي خود را تباه كرده و قهر را به ماه‌ها و سال‌ها رسانده اند. حتي بعد از آشتي ديگر نتوانسته‌اند رابطۀ گرم گذشته خود را داشته باشند و سردي و دلسردي ايجاد شده هرگز از بين نرفته و در نهايت به قطع ارتباط تن داده اند. طولاني كردن يك بحث و ادامه دادن موضوعي كه مي‌تواند به سادگي و با تعامل حل شود، به راحتي موجب از هم پاشيدگي يك زندگي مشترك مي‌گردد. براي پيدا كردن بهترين راه‌هاي آشتي بعد از دعوا كليك كنيد.

لجبازي به جاي تنبيه همسر

بعضي از زوجين زماني كه ديگر روش‌هاي تنبيه جواب نمي‌دهد، دست به كارهاي عجيب مي‌زنند. مثلا با صدمه زدن به وسايل خانه يا خرج كردن تمام پس انداز خانوادگي يا حتي خيانت، همسرشان را تنبيه مي‌كنند. اين راهكارها چون از روي هيجان هستند، نه تنها موجب خراب‌تر شدن رابطه مي‌شود، بلكه به همسرتان فرصت مي‌دهد تا شما را مقصر جلوه داده و در آخر شما بايد معذرت خواهي كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر از ساير اشتباهات زن و شوهر بعد دعوا كليك كنيد.

تنبيه همسر | پس چه تنبيهي بايد كرد؟

در اولين قدم به جاي اين كه به فكر تنبيه باشيد، ويژگي‌هاي مثبت همسرتان را تشويق و تقويت كنيد. گرم نگه داشتن رابطه با ايجاد يك محبت دو طرفه و يادآوري روزهاي مهم زندگي صميمت شما را بيشتر كرده و در زمان‌هاي ناراحتي راحت‌تر مي‌توانيد حرف همديگر را بفهميد. هر چه علاقه همسرتان به شما بيشتر باشد، با احتمال بيشتري حاضر است رفتارهاي نامطلوبش را تغيير دهد.

خواسته‌هاي خود را به صورت معقول و منطقي بررسي كنيد. شايد اين شما باشيد كه خواسته‌اي بيش از حد انتظار و غير معقول داريد. هيچ آدمي كامل نيست و هر كس نقص‌هاي مرتبط با خودش را دارد. ممكن است خواسته شما نوعي زياده خواهي باشد و واقعا حق با شما نباشد.

به صحبت‌هاي خود پايبند باشيد. زماني كه با همسرتان صحبت مي‌كنيد، پيش از هر چيز به جملات و كلمات‌تان دقت نماييد. مانند صحبت با كودكتان، تا جايي كه ممكن است تهديد نكنيد و در صورتي كه قصد نوعي تهديد داشتيد، به آن پايبند بمانيد. لازم است در زمان تهديد كردن مدت زمان زيادي را در مورد آن فكر كرده باشيد.

تعيين حد و مرز در رابطه زناشويي نيز لازم است. براي خود چهارچوب‌هاي مشخصي داشته باشيد و در رابطه به عنوان يك فرد ضعيف رفتار نكنيد. از خودتان قدرت نشان بدهيد اما قدرت خود را در مقابل همسرتان نه بلكه در كنار او به نمايش بگذاريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه حد و مرز در رابطه كليك كنيد.

سخن آخر

بحث، دعوا و مشكل در تمام رابطه‌ها پيش مي‌آيد و يك مساله كاملا طبيعي است. اما چيزي كه اهميت دارد نحوه برخورد افراد با اين مشكلات مي‌باشد. تنبيه همسر يكي از روش‌هاي انتخابي زوجين براي غلبه بر مشكلات است اما گاهي مواقع روش‌هاي تنبيهي نادرست تاثير بسيار جدي و مخربي بر روي رابطه و حتي خانواده مي‌گذارد. در اين مواقع بهتر است كه قبل از هر اقدامي با يك روانشناس در حوزه خانواده صحبت كرده و از او كمك بگيريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تنبيه همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: تنبيه همسر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تنبيه همسر،
موضوع:
[ ۹ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۰۶:۴۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی