مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

به دليل رخ دادن تغييرات هورموني، بسياري از زنان بي اشتهايي در دوران بارداري را تجربه مي كنند. كاهش اشتها در خانم هاي باردار بايد كنترل شود چرا كه در صورت ادامه ي كم اشتهايي، جنين به قدر كافي رشد نمي كند و روند بارداري با خطراتي روبه رو مي شود. به همين خاطر در صورتي كه كاهش اشتها بهبود پيدا نكند و با بالا رفتن ماه هاي بارداري هم چنان باقي بماند، مراجعه به متخصص ضروري است. اگر شما نيز با اين مشكل مواجه شده ايد، ما در ادامه به توضيحاتي درباره علل و درمان بي اشتهايي در حاملگي اشاره كرده ايم كه مطالعه آن ها مي تواند براي شما سودمند باشد.

منبع: بي اشتهايي در دوران بارداري | براي افزايش اشتها در بارداري چه بايد كرد

 

بي اشتهايي در دوران بارداري | علل بي اشتهايي در ماه هاي مختلف

بي اشتهايي در هر مرحله از بارداري دلايلي دارد و ممكن است طبيعي باشد. دلايل بي اشتهايي در مراحل مختلف بارداري به شرح زير مي باشد:

سه ماه اول

بي اشتهايي در سه ماه اول از علائم طبيعي بارداري است و در اكثر خانم هاي باردار ديده مي شود. بي اشتهايي و حالت تهوع در اين سه ماه اكثرا به دليل تغييرات هورموني و ناسازگاري غذايي اتفاق مي افتد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد علائم بارداري كليك كنيد.

سه ماه دوم

سه ماه دوم بارداري مرحله حساس و مهمي است چرا كه قسمت هاي مهم بدن جنين در اين مرحله شكل مي گيرد و به همين دليل جنين بايد مواد مغذي را به طور كافي دريافت كند. در اين مرحله بي اشتهايي به اين دليل است كه رحم در اثر بزرگ شدن به قسمت پايين معده فشار وارد مي كند و هم چنين سيستم گوارشي نيز در فرايند هضم غذا كند عمل مي كند.  براي آنكه بي اشتهايي، فرزندتان را از مواد غذايي ضروري محروم نكند تلاش كنيد مصرف كلسيم، پروتيين و غذاهايي كه امگا3 دارند را در مقادير كم اما وعده هاي بيشتر در برنامه غذايي خود بگنجانيد.

سه ماه سوم

در ماه هاي آخر بارداري به اين دليل كه جنين بزرگ شده است، فضاي زيادي اشغال مي كند و رحم به معده فشار مي آورد. بي اشتهايي در سه ماه آخر نيز براي بيش تر خانم هاي باردار اتفاق مي افتد. در اين مرحله نيز داشتن رژيم غذايي مناسب بسيار مهم است.

 

راه هاي افزايش اشتها در دوران بارداري

بي اشتهايي دوران بارداري در صورتي كه بسيار مداوم و جدي باشد غير طبيعي و خطرناك است و بهتر است به پزشك مراجعه شود. اما در صورتي كه بي اشتهايي به دلايل طبيعي اتفاق بيفتد با كمك برخي راهكارهاي خانگي نيز مي توان به رفع آن پرداخت. در ادامه به برخي از اين راهكارها اشاره كرده ايم.

بي اشتهايي در دوران بارداري | خوردن مايعات كافي

مصرف مايعات به اندازه مصرف مواد غذايي مغذي اهميت دارد. خوردن هشت ليوان آب در طول روز ضروري است. مصرف مايعاتي مثل ليموناد و چاي زنجبيل نيز در كاهش حالت تهوع موثر هستند.

كم حجم كردن غذاها

به جاي مصرف سه وعده غذايي در حجم بالا در دفعات بيش تر و به مقدار كم تر غذا بخوريد. غذا در حجم كم راحت تر هضم مي شود و حالت تهوع كمتري ايجاد مي كند.

بي اشتهايي در دوران بارداري | مصرف مواد مغذي

بيشتر از مقدار وعده هايي كه مصرف مي كنيد، ارزش غذايي آن هاست كه اهميت دارد.در نتيجه تلاش كنيد تا مواد ضروري براي بدن خود و جنين را بشناسيد و آن ها را در برنامه غذايي خود بگنجانيد. مصرف پروتئين، ويتامين ها، آهن، كلسيم و فيبر در اين دوران بيش از هر زمان ديگري اهميت دارد.

ايجاد تنوع در مواد غذايي

با ايجاد تنوع در غذاي مصرفي، اشتهاي خود را تحريك كنيد. ممكن است نسبت به بعضي غذاها ويار داشته باشيد به همين خاطر براي هر غذايي كه در شما حالت تهوع ايجاد مي كند، يك جايگزين پيدا كنيد. مثلا اگر اسفناج دوست نداريد مي توانيد با مصرف كلم مواد مغذي آن را دريافت كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد انواع ويار بارداري و كاهش حالت تهوع در دوران بارداري كليك كنيد.

بي اشتهايي در دوران بارداري | تغيير دماي غذا

غذاهاي گرم به اين دليل كه بوي بيش تري دارند باعث كاهش ميل به غذا خوردن در خانم هاي باردار مي شوند. مصرف غذاها و نوشيدني هاي خنك تاثير زيادي در افزايش اشتها دارند.

خودداري از مصرف فست فود

فست فودها به علت نداشتن مواد مغذي باعث كمبود غذايي در مادر مي شوند . هم چنين مواد تشكيل دهنده فست فود ها باعث ايجاد وتشديد بي اشتهايي در زنان باردار مي شوند.

بي اشتهايي در دوران بارداري | ورزش

عدم تحرك در دوران بارداري ممكن است باعث كاهش اشتها در دوران بارداري شود. ورزش كمك مي كند كه فعاليت دستگاه گوارش بهتر شده و اشتها افزايش پيدا كند. بهترين ورزش در دوران بارداري پياده روي سريع است. علاوه بر اين يوگا وراه رفتن در آب نيز به زنان باردار توصيه مي شود.

مصرف مكمل و ويتامين

با مشورت متخصص مي‌توانيد از ويتامين ها و مكمل ها استفاده كنيد تا اشتهايتان بيشتر شود. و مواد غذايي لازم به بدن شما و فرزندتان برسد.

نكته مهم: براي مصرف ويتامين و مكمل حتما با متخصص مشورت كنيد و سرخود اقدام به مصرف دارو نكنيد.

 

زمان مراجعه به متخصص

با توجه به مطالب گفته شده، بي اشتهايي در دوران بارداري مخصوصا در ماه هاي اول، امري نسبتا طبيعي است. با اين وجود اگر بي اشتهايي ادامه دار شود و منجر به ضعف و بالا نرفتن وزن مادر شود بايد به متخصص مراجعه شود. البته در بسياري از موارد بي اشتهايي ها مي تواند ناشي از عوامل رواني باشد به همين خاطر لازم است كه علاوه بر سلامت جسم به سلامت روان خود در اين دوران نيز اهميت دهيد و در صورتي كه استرس و فشار زيادي را در اين دوره تحمل مي كنيد با يك مشاور روانشناس در مورد وضعيت خود مشورت كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد سلامت روان كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه بي اشتهايي در دوران بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: بي اشتهايي در دوران بارداري | براي افزايش اشتها در بارداري چه بايد كرد

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۵۳:۴۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی