مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا شما هم گريه كردن بعد از رابطه جنسي را تجربه كرده‌ايد؟ گريه بعد از رابطه با عنوان PCD يا Post Coital Dysphoria شناخته مي‌شود. اين حالت امري نادر نيست و كاملا طبيعي است. درواقع اشك در طول يا بعد از رابطه جنسي يك واكنش فيزيكي است و جاي نگراني نيست. به طور كلي اين حالت ممكن است از روي خوشحالي، خيالات يا حتي براي تسكين يافتن باشد. همينطور ممكن است هم مردان و هم زنان آن را تجربه كنند. در واقع گريه كردن در مردان بعد از رابطه جنسي اگرچه كمتر ديده مي‌شود اما مي‌توان آنرا طبيعي محسوب كرد. در ادامه به برخي از دلايل گريه در رابطه جنسي پرداخته ايم. شما مي‌توانيد راجع به مسائل جنسي خود از مشاوره جنسي كمك بگيريد. 

منبع: گريه رابطه

 

گريه بعد از رابطه جنسي : دلايل اصلي

بهتر است عوامل و علل‌گريه خود بعد از رابطه جنسي را بشناسيد و آگاهانه در جهت درمان آن اقدام كنيد. از جمله مهمترين علل گريه كردن بعد از رابطه جنسي مي‌توان به موارد زير اشاره داشت. ضمن اينكه ممكن است مورد شما خاص باشد و بايد راجع به جزئيات آن با مشاور خود صحبت كنيد. براي كسب اطلاع از رابطه جنسي كليك كنيد.

1. گريه بعد از رابطه جنسي به خاطر شادي 

شما ممكن است به دلايل زيادي گريه كرده باشيد اما لزوماً نبايد به دليل احساسات بد و منفي باشد. افراد در زمان‌هايي كه خيلي خوشحال هستند هم گريه مي‌كنند. در مراسم عروسي يا تولد يك نوزاد مي‌توان شاهد اشك شوق افراد بود. اين مسئله مي‌تواند هنگام رابطه جنسي هم رخ دهد. همينطور اگر براي مدت طولاني رابطه نداشته باشيد، اين احساسات شدت بيشتري پيدا مي‌كند.

2. واكنش بيولوژيكي بدن

يكي از دلايل شايع گريه بعد رابطه جنسي تغييرات بدن است. خانم‌هاي زيادي PCD را تجربه مي‌كنند. يكي از علت‌هاي آن مي‌تواند تغييرات هورمون‌ها در رابطه جنسي باشد. در آستانه يائسگي، واژن خشك شده و ممكن است باعث كاهش انرژي جنسي شما شود. همچنين اين تغييرات موجب تحريك احساسات مي‌شود و گريه كردن كاملا طبيعي است.

3. احساس درد

شايد شما هم در هنگام رابطه جنسي، درد را تجربه كرده باشيد. اين حالت كه dyspareunia ناميده مي‌شود دلايل زيادي دارد. به چند مورد از اين دلايل اشاره مي‌كنيم:

- خشكي واژن
-تحريك واژن
-عفونت واژن
-اگزما يا ساير مشكلات پوستي در ناحيه واژن
-مشكلات مادرزادي
-گرفتگي يا اسپاسم عضلات در ناحيه واژن

دردهاي مقاربتي قابل درمان هستند. در صورت داشتن درد در رابطه جنسي بايد به پزشك مراجعه كنيد و همينطور با شريك جنسي خود صحبت كنيد تا او به شما كمك كند. مي‌توانيد روشي را بيابيد كه دلخواه هر دو شما باشد و از آن لذت ببريد.

4. احساس شرم و گناه

خجالت زنان از رابطه جنسي حتي با شوهرشان از مواردي است كه در فرهنگ هاي سنتي ديده مي‌شود. شايد در گذشته شخصي به شما گفته باشد كه رابطه جنسي عملي بسيار زشت و ناپسند است. براي اطلاع بيشتر از خجالت زنان از رابطه جنسي كليك كنيد.

به همين دليل ممكن‌ است شما از اين كه به صورت عريان ديده شويد يا در صورت داشتن مشكلات فيزيكي يا حتي مواردي كه از آن به عنوان رابطه جنسي فانتزي ياد مي‌شود احساس شرم و گناه كنيد. براي از بين بردن عذاب وجدان بعد از رابطه جنسي كليك كنيد.

5. گريه بعد رابطه جنسي | سردرگمي

گاهي اوقات مسائل حل نشده احساسي در رابطه جنسي نمايان مي‌شود. رابطه جنسي هميشه خوب پيش نمي‌رود. ممكن است به اين فك كنيد كه رابطه جنسي شما در چه جايگاهي قرار دارد و يا اينكه چه احساسي به شريك جنسي خود داريد. گاهي ممكن است يك نفر يا هردو نفر سردرگم باشند. براي كسب اطلاعات در زمينه گريه كردن در مردان كليك كنيد.

6. اضطراب

با وجود استرس و اضطراب نمي‌توانيد رابطه جنسي خوبي داشته باشيد. شايد به ظاهر حركات بدنتان به خوبي پيش رود اما فكرتان مدام درگير است. شايد هم نگران شويد كه مبادا نيازهاي همسرتان برآورده نشده باشد. اضطراب و نگراني در اولين رابطه جنسي بسيار شايع است. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه اولين رابطه جنسي كليك كنيد.

7. گريه بعد از رابطه جنسي : افسردگي

اگر هميشه هنگام رابطه جنسي گريه مي‌كنيد، ممكن است افسردگي داشته باشيد و حتما بايد به يك مشاور مراجعه نمايد. برخي از نشانه‌هاي افسردگي عبارتند از:
- خشم
- ناراحتي
- عدم تمركز
- افزايش يا كاهش اشتها
- نداشتن تمايل به رابطه جنسي

گريه بعد رابطه جنسي | راهكارها 

اگر گريه شما دليل فيزيكي دارد حتما به پزشك مراجعه كنيد. اما اگر گريه شما به علت مشكل در روابط است چه بايد كرد؟

1- به خود زمان دهيد: كمي به خود فرصت دهيد و روز ديگري از خود سوال كنيد كه آيا علائم ذكر شده در بالا را داريد يا خير. ممكن است به علت تغيير در احساسات پاسخ شما هم به سوالات عوض شده باشد.

2- با شريك جنسي خود صحبت كنيد: مشكلات خود را با كمك يكديگر حل كنيد. نگذاريد اين مشكلات در روابط جنسي شما اثر بگذارد.

3- درباره رابطه جنسي با همسرتان صحبت كنيد: از ايده‌هاي خود بگوييد. فانتزي‌ها و مواردي را كه دوست داريد يا دوست نداريد در رابطه جنسي خود تجربه كنيد را با او در ميان بگذاريد. اين كار باعث بهبود روابط و همينطور احساس شما مي‌شود.

با ديدن گريه همسر بعد رابطه جنسي چه بايد كرد؟

ديدن گريه همسر بعد رابطه جنسي مي‌تواند باعث نگراني و يا آشفتگش شما شود. در اين شرايط بسيار مهم است كه آرامش خود را حفظ كرده و با مهرباني علت گريه همسرتان را جويا شويد. اگر در آن شرايط مايل به صحبت كردن نبود، اصرار نكنيد حتي در صورت لزوم كمي تنهايش بگذاريد. توجه داشته باشيد كه سرزنش او به خاطر گريه مي‌تواند شرايط را پيچيده‌تر كند. 

سخن آخر

اگر گريه كردن بعد رابطه جنسي مداوم است و باعث نگران شما شده، ضروري است كه با يك روانشناس صحبت كنيد. با كمك يك فرد متخصص، مي‌توانيد علت را پيدا كرده و به رفع و درمان آن بپردازيد. اينگونه كيفيت رابطه جنسي‌تان بالاتر رفته و رضايت بيشتري را تجربه خواهيد كرد. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه گريه كردن بعد از رابطه جنسي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: گريه رابطه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: گريه رابطه،
موضوع:
[ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۱۹:۱۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی