مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

دير آمدن همسر به خانه يكي از مشكلاتي است كه بسياري از خانم‌ها از آن شكايت دارند. خانه براي تمام اعضاي خانواده، مكاني امن براي رهايي از فشارهاي كاري و غيره است. اما برخي مردان با وجود چنين فضايي در منزل باز هم دير به خانه مي‌آيند؛ حتي زمان‌هايي كه در خانه حضور دارند هم به همسر و بچه‌ها اهميتي نداده و خود را مشغول كاري مي‌كنند. در واقع اين مردان مسئوليت پذير نيستند و بايد چاره اي براي اين وضعيت پيدا كرد. اما گاهي دير آمدن مرد به خانه علت‌هاي ديگري هم دارد كه مي توان با يك بررسي كوچك دليل آن رامتوجه شد. در ادامه اين مطلب درباره علل و راه‌هاي مقابله با دير آمدن مرد به خانه صحبت خواهيم كرد.

منبع: دير آمدن همسر

 

دير آمدن همسر به خانه

دير آمدن مردان به خانه حتي اگر خانم بداند همسرش مشغله كاري دارد،يك مساله بسيار ناراحت كننده است. اين موضوع در اوايل ازدواج براي خانم رنج آورتر بوده و او را حساس مي‌كند. مرداني كه به همسرشان علاقه دارند و براي رسالت خانه و خانواده خود تلاش مي‌كنند، حتي اگر دير به خانه بيايند هم به هر نحوي همسر خود را راضي مي‌كنند. اما گاه مردان كمترين توجهي به نيازهاي همسرشان نمي‌كنند و تنها انتظار دارند  كه خانم خانه استقبال گرمي از او داشته باشد. اما از آن جا كه زنان هسته مركزي هر خانواده اي هستند، در ابتدا بايد نقش زنان در اين موضوع بررسي شود.

دلايل اصلي دير آمدن شوهر به خانه

اغلب شوهران دليل دير آمدن خود را مشغوليت شغلي بيان مي‌كنند اما زنان جذاب بودن محيط بيرون را دليل دير آمدن شوهرشان در نظر مي‌گيرند. اين در حالي است كه در بررسي‌هاي انجام شده، جذاب نبودن محيط خانه و كمبود آرامش و عدم دريافت لذت از خانه اصلي ترين دليل دير آمدن همسر به خانه شناخته شد. به طور كلي 3 دليل دير آمدن مردان عبارتند از:

_مشغوليت شغلي

جذاب بودن محيط بيرون

جذاب نبودن محيط خانه

مثال آقاي بانكدار

آقاي بانكداري در طول روز به مدت زيادي با اعداد سر و كار دارد و اگر ذره اي بي دقتي كند، بايد جوابگو باشد. او مي‌گويد "وقتي به خانه مي‌روم دلم مي‌خواهد كمي استراحت كنم و با يك وضعيت آرام روبرو باشم، اما در خانه بايد با صداي سر و صداي بچه‌ها، غرغرهاي همسرم، توقعاتش و مشكلاتي كه با مادرم دارد روبرو شوم. خب براي همين اخيرا چند ساعتي ديرتر به خانه مي‌روم، به يك مكان ساكت رفته و فقط دراز مي‌كشم. گاهي هم بيشتر در بانك مانده و ديرتر به منزل مي‌روم".

نتيجه نبود آرامش در منزل

در چنين وضعيتي كه مرد نتواند آرامش لازم را از خانه دريافت كند؛ به جاي خانه و همسرش، جايگزين ديگري براي خود مي‌يابد. اين جايگزين مي‌تواند حضور بيشتر در محيط كاري، ايجاد شغل دوم، جمع‌هاي دوستي، ماموريت‌ها و سفرهاي پي در پي، گرايش به مشروبات الكلي، مواد مخدر، برقراري ارتباطات پنهان و... باشد. معمولا زنان در اين مرحله وجود مشكل را احساس كرده و براي مشاوره خانواده اقدام مي‌كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد. 

دير آمدن همسر به خانه | چگونه زنان مانع دير آمدن همسرشان بشوند؟

براي بهتر شدن اوضاع و برآورده شدن انتظارات همسرتان بهتر است از راهكارهاي مثبت و پاداش دهي استفاده نمائيد. تنبيه به صورت كلي توصيه نمي‌شود.

1- در فضاي خوب و با يك لحن مناسب دليل دير آمدن او را گوش كنيد.

2- شب‌هايي كه زودتر مي‌آيد او را تشويق كرده و به او بگوييد از زود آمدنش خوشحاليد يا مثلا شب‌هايي كه زود مي‌آيد، بعضي از رفتارهاي اشتباه او را ببخشيد و البته از لفظ "چون شب زود آمدي اشكال ندارد" استفاده كنيد.

3- مراسم شام را لذت بخش كنيد. در زمان غذا خوردن و شام خوردن، به او بگوئيد از اين كه با هم شام مي‌خوريد احساس خوبي داريد.

4- از او بخواهيد شب‌هايي كه ديرتر مي‌آيد، مسئوليت پذير باشد و به شما خبر بدهد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مسئوليت پذيري كليك كنيد. 

5- دير آمدن شوهر را بهانه اي براي تحقير، سرزنش و يا بي توجهي به او نكنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بي توجهي به شوهر كليك كنيد. 

6- به او بفهمانيد كه قرار نيست كنترلش كنيد و زود آمدن او به خانه، نشانه تسلط بر او نيست.

نكته: اين شرايط ممكن است باعث بروز دعواهايي ميان زوجين شود اما بسيار مهم است كه بعد از دعوا چگونه برخورد كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اشتباهات زن و شوهر بعد از دعوا كليك كنيد. 

دير آمدن همسر به خانه | سخن آخر

به خاطر داشته باشيد كه مهارت شما در ساختن خانه‌اي امن و خواستني بسيار اهميت دارد. اما گاهي حتي استفاده از بهترين روش‌ها نيز فايده اي ندارد، چرا كه موضوع تنها مربوط به شما و خانه نمي‌شود. در اين شرايط خودتان را سرزنش نكنيد. تنها كافي است با دريافت مشاوره روانشناسي و خانواده ريشه‌هاي مشكل را پيدا كرده و در صدد حل آن برآييد. به اين صورت مي‌توانيد از دعواهاي زناشويي نيز پيشگيري كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دعواي بين زوجين كليك كنيد.

سوالات متداول

1. با دير آمدن همسر به خانه چگونه بايد برخورد كرد؟

در مرحله اول بايد علت دير آمدن همسر را مشخص كرد و به رفع آن پرداخت. اگر همسرتان به دليل مشغوليت شغلي و تامين رفاه شما دير به خانه مي‌آيد، او را درك كنيد و حمايت خود را نشان دهيد. دعوا و ناراحتي مشكل دير آمدن همسر به خانه را برطرف نمي‌كند و حتي ممكن است باعث بدتر شدن شرايط  و بروز مشكلات خانوادگي نيز بشود. براي اطلاع از مشكلات خانوادگي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه دير آمدن همسر به خانه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: دير آمدن همسر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دير آمدن همسر،
موضوع:
[ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۲۷:۰۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی