مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

نارضايتي و سرد مزاجي در روابط زناشويي يكي از مخرب‌ترين كژكاري‌هاي جنسي موثر در ازدواج مي‌باشد. زماني كه رابطه جنسي زوجين كيفيت لازم را نداشته باشد و يا به طور كلي رابطه‌اي برقرار نشود، به راحتي زمينه روابط فرازناشويي، خيانت و طلاق فراهم مي‌شود. عدم آگاهي زوجين از تكنيك‌هاي جنسي و عدم آگاهي زن و مرد از ويژگي‌هاي فيزيكي يكديگر، از عمده‌ترين دلايل سرد شدن رابطه مي‌باشد. در كنار آن مشكلات روانشناختي زوجين از جمله اضطراب و استرس‌هاي روزمره و افسردگي نيز مي‌تواند تاثيرات نامطلوب خود را بر روابط زوجين بگذارد. اگر با چنين مشكلي روبه‌رو شده‌ايد به راحتي مي‌توانيد با قرار گرفتن در جلسات مشاوره جنسي و خانواده، رابطه زناشويي خود را بهبود ببخشيد. در ادامه به طور مفصل درباره تاثير سرد مزاجي در روابط زناشويي صحبت خواهيم كرد پس همراه ما باشيد.

منبع: سرد مزاجي در روابط زناشويي

 

سرد مزاجي بحران روابط زناشويي

يكي از اولين نشانه‌هاي طلاق عاطفي كاهش روابط جنسي زوجين است. ابتدا زن و مرد نسبت به هم عشق و علاقه دارند ولي رابطه جنسي و هم آغوشي ندارند و يا بسيار كم است. در نتيجه كم كم عشق و علاقه كم رنگ‌تر مي‌شود و طلاق عاطفي صورت مي‌گيرد.

بي ميلي جنسي شادي و نشاط را در زندگي كم رنگ مي‌كند و عواقبي جبران ناپذير به جا مي‌گذارد و حتي ممكن است منجر به طلاق حقيقي شود. گاه سرد مزاجي خود عاملي براي بروز ديگر اختلالات جنسي نيز مي‌‌شود.

براي آگاهي بيشتر در زمينه انواع اختلالات جنسي كليك كنيد.

سرد مزاجي در روابط زناشويي و نقش آقايان

مدت زمان كافي كه زنان براي عكس العمل جنسي لازم دارند خيلي طولاني‌تر از مردان است. زيرا هم، زمان بيشتري نياز دارد تا تحريك شود و هم، زمان بيشتري طول مي‌كشد تا به اوج لذت برسد.

اگر مرد رابطه جنسي را فقط وسيله‌اي براي ارضاي خود بداند و و از زمان ارضاي زن آگاهي نداشته باشد ممكن است زن به ارضاي كامل نرسد و يا مقاربت براي او همراه با درد باشد. در نتيجه تجربه بدي از رابطه در ذهن او مي‌ماند و نسبت به رابطه جنسي سرد مي‌شود. بايد بدانيد كه سرد شدن در رابطه و نسبت يه يكديگر به مرور با اختلالات كژكاري جنسي همراه مي‌گردد. 

براي آشنايي بيشتر در زمينه اختلالات كژكاري جنسي كليك كنيد.

سرد مزاجي در روابط زناشويي و انكار ميل جنسي خانم ها

برخي از زنان از ترس اينكه همسرشان در موردشان بد فكر كند و متهم به شهوت راني شوند از علاقه و نيازشان به رابطه جنسي صحبت نمي‌كنند و حتي در شرايطي كه به ارضاي كامل نمي‌رسند نيز از مشكل خود با همسرشان حرفي نمي‌زنند.

البته در برخي شرايط مردها قبول نمي‌كنند كه مشكل از آنهاست. نداشتن اطلاعات كافي از رابطه جنسي، به سرعت زمينه را براي سردي و بهانه گيري و تنفر از رابطه با همسرشان فراهم مي‌كند.

در خيلي از موارد بروز چنين مشكلي به خاطر فرهنگ و سنت است كه ميل جنسي زن را محدود و منع مي‌كند. در اين شرايط به دليل نارضايتي جنسي زوجين رابطه جنسي برقرار نمي‌كنند و سال‌ها فقط به صورت رسمي و قراردادي زن و شوهر باقي مي‌مانند.

براي اطلاع بيشتر درباره رابطه جنسي كليك كنيد.

عوامل مؤثر در بروز سرد مزاجي در روابط و راهكارهاي مناسب براي رفع آن‌ها

سردمزاجي در روابط زناشويي مي‌تواند علل مختلفي داشته باشد كه در اكثر موارد به مسائل روانشناختي مربوط مي‌شود. اين درحالي است كه بسياري از افراد تنها به دنبال تقويت جسم خود هستند و اغلب عوامل رواني مؤثر در اين مشكل را ناديده مي‌گيرند. ما در ادامه به مهم‌ترين علل تأثيرگذار در بي‌ميلي جنسي و سردمزاجي اشاره كرده‌ايم.

1- نداشتن رابطه عاطفي مناسب در طول روز

ميل جنسي در انسان تنها غريزه‌اي بدوي نيست كه بدون تجربه ارتباطات عاطفي مناسب پايدار بماند. در واقع زوجين تا حد زيادي تحت تأثير روابط روزمره خود قرار دارند و عملكرد نامناسب آن‌ها در بستر مي‌تواند بازتاب مشكلات حل نشده در طول زمان باشد.

اين مسئله به خصوص در زنان بيشتر مشاهده مي‌شود چراكه آن‌ها براي تجربه برانگيختگي جنسي بيش از مردان به امنيت عاطفي و هيجاني نياز دارند. در نتيجه اگر احساس مي‌كنيد همسرتان به ميزان كافي از ميل جنسي برخوردار نيست پيش از هر چيز كيفيت رابطه عاطفي خود را مورد بازنگري قرار دهيد و در صورت لزوم براي حل اختلافات و تعارض‌هاي خود تلاش كنيد. افرادي كه در طول روز دائماً همسر خود را سرزنش مي‌كنند يا او را مورد تمسخر و تحقير قرار مي‌دهند معمولاً بيش از ساير افراد با بي‌ميلي جنسي از جانب همسر خود مواجه مي‌شوند.

براي آشنايي بيشتر در زمينه بي ميلي جنسي كليك كنيد.

2- دچار بودن به مشكلات روان شناختي نظير افسردگي

بي‌ميلي جنسي و سردمزاجي يكي از مشكلات رايجي است كه افراد مبتلا به افسردگي به آن دچار مي‌شوند. در واقع افراد افسرده از انرژي رواني كافي برخوردار نيستند و به همين دليل نسبت به برقراري رابطه جنسي نيز تمايل چنداني از خود نشان نمي‌دهند. در بسياري از مواقع ممكن است كه از همسرتان دلخور شويد يا احساس كنيد كه او شما را دوست ندارد در حالي كه ممكن است همسرتان درگير رنج‌هاي روحي بسياري باشد كه مانع از احساس نياز او به رابطه جنسي و تجربه لذت مي‌شوند. اگر مي‌بينيد كه او علاوه بر بي‌ميلي جنسي دائماً غمگين است يا از ساير فعاليت‌هاي لذت بخش نيز كناره مي‌گيرد به او كمك كنيد تا براي دريافت خدمات حرفه‌اي به يك روانشناس مراجعه نمايد.

3- مصرف برخي داروها از علل سرد مزاجي در روابط

سرد مزاجي در بسياري از مواقع مي‌تواند عوارض جانبي مصرف دارويي خاص باشد. براي مثال داروهاي ضد افسردگي كه در درمان افسردگي و برخي شرايط روان شناختي ديگر نظير وسواس يا فوبياي اجتماعي تجويز مي‌شوند اغلب بي‌ميلي جنسي را به همراه مي‌آورند. در اين شرايط با پزشك خود مشورت نماييد تا در صورت امكان داروي مورد نظر را با دارويي ديگر جايگزين نمايد تا بدين ترتيب بتوانيد بر مشكل سردمزاجي خود غلبه كنيد.

4- داشتن تجربيات ناخوشايند از رابطه جنسي

افرادي كه تجربيات ناخوشايندي از رابطه جنسي دارند و نتوانسته‌اند لذت كافي را در طول آن تجربه نمايند ممكن است به مرور ميل جنسي خود را از دست دهند و ديگر رغبتي به اين موضوع نداشته باشند. در نتيجه تلاش كنيد تجربيات جديدي براي همسرتان ايجاد كنيد، روي نيازهاي او بيشتر متمركز شويد و فرصتي فراهم كنيد تا او تجربيات مثبت‌تري را كسب نمايد. همچنين افرادي كه خشونت يا تجاوز جنسي را تجربه كرده‌اند اغلب نسبت به موضوعات جنسي بيزار مي‌شوند و فكر كردن به رابطه آن‌ها را مضطرب مي‌كند. در اين شرايط براي عبور از بحران رواني لازم است كه از يك روانشناس كمك بگيريد و براي بهبود مشكل خود در جلسات روان درماني شركت نماييد.

5- قرار داشتن در برخي دوره‌هاي خاص از علل سرد مزاجي در روابط

ميل جنسي تحت تاثير ميزان ترشح هورمون‌هاي مختلف بدن تغيير مي‌كند. از همين رو زنان در دوره‌هايي نظير بارداري، پس از زايمان يا قبل از عادت ماهيانه به دليل مواجه شدن با نوسانات هورموني شديد ممكن است دچار بي‌ميلي جنسي و سرد مزاجي شوند. در اين شرايط لازم است براي داشتن رابطه جنسي به همسرتان فشار نياوريد و او به اجازه دهيد از اين دوران عبور كند. نشان دادن اينكه مي‌توانيد همسرتان را درك كنيد و هم چنان دوستش داريد عامل بسيار مهمي است كه به او كمك مي‌كند زودتر بر اين مشكل غلبه نمايد. در صورتي كه او را درك نكنيد اين موضوع مي‌تواند به طلاق عاطفي ميان شما منجر گردد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه طلاق عاطفي كليك كنيد.

6- مسائل فرهنگي و عقايد غلط در مورد ميل جنسي

در بسياري از فرهنگ‌ها بر اين موضوع تأكيد مي‌شود كه زن نبايد ميل جنسي خود را بروز دهد و همواره بايد منتظر بماند تا همسرش براي رابطه پيش قدم شود. اين مسئله براي بسياري از مردان سوءتفاهم ايجاد مي‌كند و باعث مي‌شود كه فكر كنند همسرشان تمايل چنداني به رابطه جنسي ندارد. در نتيجه بهتر است در مورد علاقه خود به رابطه فيزيكي و جنسي با همسرتان صحبت كنيد و به او نشان دهيد كه نسبت به اين موضوع بي‌تفاوت نيستيد. پيش قدم شدن از جانب زن هرگز نشانه بدي نيست و وقتي همسرتان خود خواهان آن باشد اتفاقاً مي‌تواند تأثير مثبتي بر زندگي زناشويي شما بگذارد.

7- استرس‌ها و اضطراب‌هاي روزمره

استرس‌ها و اضطراب‌هاي روزمره يكي از عوامل بسيار مهمي هستند كه بر ميزان ميل جنسي تأثير مي‌گذارند. البته برخي افراد به خصوص مردان به رابطه جنسي به عنوان راه حلي براي كاهش تنش‌هاي خود نگاه مي‌كنند و در نتيجه در شرايط پرتنش نيز خواهان رابطه جنسي هستند اما بسياري از افراد به خصوص زنان هنگام تجربه اضطراب مفرط نمي‌توانند به رابطه جنسي بيانديشند و دچار بي‌ميلي جنسي يا سردمزاجي مي‌شوند. در اين شرايط تلاش كنيد محيط آرامي براي رابطه جنسي خود فراهم كنيد و آن را به زماني موكول نماييد كه هردويتان آمادگي رواني كافي داريد. انجام تمرين‌هاي روانشناختي نظير ريلكسيشن، تكنيك‌هاي تنفسي و ذهن آگاهي يا انجام ورزش‌هايي مثل يوگا مي‌تواند به شما كمك كند كه علاوه بر كنترل اضطراب‌ها ميل جنسي خود را نيز مجدداً به دست آوريد.

براي سرد مزاجي زوج درماني مهم است نه فرد درماني

زوجين براي اينكه سرد مزاجي را از بين ببرند بايد به دنبال عوامل تشديد كننده بي ميلي جنسي باشند. يكي از موثرترين اقدامات مشاوره جنسي مي‌باشد. در اين شرايط نيز همكاري زوجين بسيار اهميت دارد و هر كدام بايد سهم خود را در رابطه بپزيرند. درمانگر بايد در برخورد با اختلالات زناشويي تاثير متقابل را در هر دو طرف بررسي كند و لازمه اين كار و درمان سردي جنسي زوج درماني است. زوج درماني كمك خواهد كرد تا بسياري از مشكلات شناسايي شده و به كمك زوجين در صدد رفع آن برآييد. 

براي آشنايي با عوامل تشديد كننده بي ميلي جنسي كليك كنيد.

به دنبال درمان مشكلات جنسي و سرد مزاجي

يكي از راه‌هاي پيشگيري از بي ميلي و سرد شدن رابطه زناشويي آموزش‌ها و مشاوره جنسي است. راه ديگر شناخت ظرفيت‌ها و توقع‌هاي جنسي خود در رابطه جنسي است. زوجين مي‌توانند با آگاهي از ظرفيت‌هاي جنسي خود و همسرشان و دريافت آموزش‌هاي لازم، مهارت جنسي پيدا كنند. اگر افراد به كيفيت رابطه جنسي شان توجه نكنند در طولاني مدت دچار بحران مي‌شوند.

مسلما روابط جنسي در زندگي مشترك يك امر بسيار مهم و دوطرفه است و مشكلات جنسي هم چون سرد مزاجي باعث بروز بهانه گيري و بي ميلي در فرد ديگر شود. در نتيجه بايد پيگيري و درمان مشكلات جنسي و سرد مزاجي‌ها به صورت جدي انجام شود تا يك زندگي مشترك منجر به طلاق عاطفي و حقيقي نشود. ما نيز به نوبه خود در مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي شرايطي را براي شما فرآهم آورده‌ايم تا بتوانيد مشكلات جنسي خود را با مشاوران ما در ميان گذاشته و راهكارهاي مناسبي را دريافت نماييد. اين مركز با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني به شما تضمين خواهد داد كه در كوتاه مدت مشكلات شما رفع خواهد شد.

براي آگاهي بيشتر درباره روند دريافت مشاوره جنسي كليك كنيد.

سؤالات متداول

- آيا سردمزاجي به طور كامل درمان مي‌شود؟

اگر علت سردمزاجي به درستي مورد شناسايي قرار بگيرد و توسط متخصص درمان شود در اكثر موارد بهبود مي‌يابد. متأسفانه بسياري از افراد براي افزايش ميل جنسي خود راهكارهاي موقتي و خطرناكي نظير مصرف مواد مخدر يا داروهاي تأييد نشده را انتخاب مي‌كنند. اين راه حل‌ها تنها در كوتاه مدت پاسخگوي فرد هستند و در ادامه منجر به مشكلات دوچنداني در زندگي مي‌شوند.

براي دريافت مشاوره در زمينه سردمزاجي در روابط زناشويي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: سرد مزاجي در روابط زناشويي

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۲۰:۲۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی