مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

گسترش ارتباطات اينترنتي و فراهم شدن دسترسي آسان به فضاي مجازي، امكانات زيادي براي كاربران فراهم كرده است. همسريابي اينترنتي يكي از اين قابليت‌هاست كه به تازگي افراد را در دنياي مجازي به يكديگر نزديك‌تر كرده است. همسريابي اينترنتي، در سال‌هاي اخير طرفداران بسياري پيدا كرده است. در سايت‌هاي همسريابي شما مي‌توانيد با فردي كه ملاك‍هاي مورد نظرتان را دارد، آشنا شويد. البته اين نوع ارتباطات اگر با آگاهي كافي صورت نگيرد، مي‌تواند آسيب‌هاي روحي و رواني زيادي بر جاي بگذارد. با شناخت معايب و مزاياي همسريابي اينترنتي، مي‌توانيد با آگاهي بيشتري در مسير برقراري اين نوع ارتباط گام برداريد.

منبع: همسريابي اينترنتي

 

مزايا و معايب همسريابي اينترنتي

استفاده از سايت‌هاي همسريابي ، روشي مدرن براي آشنايي و ازدواج مي‌باشد كه در سال‌هاي اخير توجه بسياري از افراد را به خود جلب كرده است. برخي از معايب و مزاياي همسريابي اينترنتي به شرح زير است:

2. مشكلات مربوط به همسريابي اينترنتي

يكي از بزرگ‌ترين معضلات سايت‌هاي همسريابي اينترنتي ، عدم صداقت در ارائه اطلاعات توسط متقاضيان است. معمولا افراد در سايت‌هاي همسريابي، جنبه‌هاي مثبت و ايده آل خود را در معرض نمايش گذاشته و نكات منفي خود را پنهان مي‌كنند. بر اين اساس اگر شما صرفا بر اساس اطلاعات پروفايل طرف مقابل اقدام به انتخاب همسر كنيد، احتمالا اين رابطه محكوم به شكست خواهد شد.

مشكل ديگري كه در روش همسريابي اينترنتي وجود دارد اين است كه شايد افرادي با اهدافي غير از ازدواج و به منظور سو استفاده از كاربر، عضو اين گونه سايت‌ها باشند. به هر حال به اشتراك گذاشتن عكس‌ها و اطلاعات شخصي مي‌تواند پيامدهاي منفي براي شما به همراه داشته باشد. يكي ديگر از معايب اين است كه برخي افراد دچار وسواس در انتخاب شده و براي پيدا كردن گزينه بهتر، ملاقات‌هاي اينترنتي زيادي را ترتيب مي‌دهند كه در نهايت ممكن است انتخاب را برايشان دشوار سازد.

1. مزاياي همسريابي اينترنتي

علاوه بر معايب، مزايايي نيز در روش اينترنتي وجود دارد. بسياري از جوانان شرايط آشنايي و ملاقات حضوري را ندارند و يا حتي به دليل نداشتن ارتباطات، مورد خوبي براي ازدواج به آنان معرفي نمي‌شود. در هر حال حاضر جوانان بسياري هستند كه حداقل شرايط  ازدواج را دارند اما به دلايل متعدد نمي‌توانند به طور حضوري با كسي آشنا شوند. همچنين سايت‌هاي همسريابي مجاز و تائيد شده، امكان آشنايي با افراد متعددي را فراهم مي‌كنند و در نتيجه حق انتخاب بالا مي‌رود. البته توصيه مي‌شود كه از آشنايي همزمان با چندين فرد خودداري كنيد چرا كه در اين صورت دچار سردرگمي مي‌شويد. 

چه افرادي معمولا از همسريابي اينترنتي استفاده مي‌كنند؟

افرادي كه در دنياي واقعي نمي‌توانند ارتباط خوبي با جنس مخالف برقرار كنند، معمولا با استفاده از سايت‌هاي همسريابي به راحتي مي‌توانند مراودات دوستانه داشته باشند. برخي ديگر ممكن است پس از تلاش هاي متعدد و ناكام ماندن در همسريابي ، شريك ايده آل خود را از طريق سايت‌هاي همسريابي جستجو كنند. از ديگر افراد مي توان به آن‌هايي اشاره كرد كه به دليل محدوديت‌هايي مانند نقص در ظاهر، بيماري يا مشكلات خانوادگي در صدد بهره گرفتن از اين امكانات هستند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه انگيزه‌هاي ازدواج كليك كنيد. 

ساز و كار معرفي افراد به هم در سايت‌هاي همسريابي

پس از پرداخت مبالغي (يا رايگان) به منظور عضويت و ثبت نام در سايت‌هاي همسريابي، كافي است كه در اين سايت‌ها يك حساب كاربري ايجاد كنيد و مشخصات خودتان و ملاك‌هاي همسر آينده‌تان را در پروفايل عنوان كنيد. البته توجه داشته باشيد كه بايد تا حد امكان از ارائه اطلاعات زياد و با جزئيات شخصي مانند عكس‌هاي متعدد يا نكات و اطلاعات مهم خانوادگي خودداري كنيد. قبل از عضويت، در مورد اعتبار و مجوز سايت همسريابي اينترنتي تحقيقات لازم را به عمل آوريد. در صورتي كه سايت، فردي را به شما معرفي كرد حتما خانواده يا اطرافيان را در جريان بگذاريد.

چگونه مي‌توان پيامدهاي منفي همسريابي اينترنتي را به حداقل رساند؟

يكي از مهم‌ترين پيامدهاي منفي همسريابي اينترنتي، عدم صداقت در ارائه اطلاعات شخصي است. پس زماني كه با فرد مورد نظر خود آشنا مي‌شويد، بهتر است اين ارتباط مجازي براي طولاني مدت ادامه پيدا نكند و پس از آشنايي اوليه تحت نظارت خانواده‌ها، به قرار ملاقات‌هايي در دنياي واقعي منجر شود تا فرصت براي شناخت بيشتر طرف مقابل و خانواده‌ها فراهم شود؛ قبل از اينكه وابستگي‌هاي مجازي، دردسرساز شوند. پس همسريابي از طريق اينترنت نيز شانس موفقيت دارد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ازدواج موفق كليك كنيد.

آيا ازدواج از طريق سايت‌هاي همسريابي اينترتي به رابطه‌اي پايدار منجر مي‌شود؟

آنچه در درجه اول حائز اهميت است صداقت طرفين در ارائه اطلاعات شخصي خود است، در غير اين صورت ممكن است افراد طي آشنايي اوليه چنان درگير روابط عاطفي شوند كه به دليل ترس از دست دادن ديگري حقيقت پنهان بماند و ازدواجي بر پايه دروغ شكل بگيرد. مسلما به محض بر ملا شدن دروغ پايه‌هاي ازدواج سست خواهند شد.

توجه داشته باشيد كه ازدواج موفق بر پايه شناخت عميق به دست مي‌آيد پس به صرف اطلاعاتي كه از طريق سايت همسريابي به دست مي‌آيد، نمي توان به آن فرد اعتماد كرد چون فضاي مجازي، شرايطي دور از واقعيت را ايجاد مي‌كند؛ ازدواج‌هاي از راه دور بدون ملاقات حضوري ريسك بالايي دارد.

اگر اين گونه آشنايي‌ها بر پايه آگاهي از مسائلي بحث شد صورت گيرد، زوجين به بلوغ هيجاني رسيده و از شخصيت‌هاي پخته اي بهره مند باشند، مي‌تواند به ازدواجي موفق ختم شود. با اين حال شناخت پيش از ازدواج به راحتي ميسر نمي شود، مخصوصا زماني كه احساسات درگير باشند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه شناخت پيش از ازدواج كليك كنيد. 

سخن آخر

ازدواج يك تصميم بسيار بزرگ در زندگي انسان است به طوري كه تمام ابعاد زندگي فرد  را تحت تاثير قرار مي‌دهد. همسريابي اينترنتي هم يك روش براي يافتن همسر است كه با معايب و مزاياي خاص خود همراه است. اما به هرحال هيچ روشي جاي همسريابي از طريق قرارهاي حضوري را نمي‌گيرد چرا كه براي ازدواج موارد بسياري وجود دارد كه بايد عميقا مورد بررسي قرار گيرد. اگر امكان همسريابي حضوري را نداريد، بهتر است قبل آشنايي اينترنتي، با يك روانشناس صحبت كرده و از مشاوره قبل ازدواج بهره‌مند شويد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد.  

براي دريافت مشاوره در زمينه همسريابي و مشكلات مربوط به همسريابي اينترنتي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: همسريابي اينترنتي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: همسريابي اينترنتي،
موضوع:
[ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۵۶:۱۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی