مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

هفته بيست و نهم بارداري زماني است كه پيوند ميان مادر و كودك بيش از پيش تقويت مي‌شود چرا كه در اين زمان جنين به رشد بيشتري دست يافته و دائماً با حركات خود شما را تحت تأثير قرار مي‌دهد. احتمالاً بر اساس ميزان حركات او در شكم مي‌توانيد از همين حالا تصور كنيد كه فرزندتان تا چه حد بازيگوش است. از نظر رشدي اين هفته براي جنين زمان تكميل شدن جزئيات بدن است و او در حال حاضر هرچه بيشتر براي به دنيا آمدن آماده شده و به يك نوزاد شبيه مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد وضعيت مادر و جنين در هفته بيست و نهم بارداري تا انتهاي مطلب با ما همراه باشيد. جهت دريافت مشاوره كودك كليك كنيد.

منبع: هفته بيست و نهم بارداري | تغييرات جنين در هفته 29 ام

 

علائم مادر در هفته بيست و نهم بارداري

با افزايش تحركات جنين در رحم، مادران در اين هفته معمولاً علائم ناخوشايندي را به خصوص در زمينه گوارش تجربه مي‌كنند. از جمله شايع‌ترين اين علائم مي‌توان به سوزش معده، يبوست، بواسير و ... اشاره كرد. ما در ادامه به توضيحات بيشتري در مورد انواع علائم تجربه شده مادران در هفته بيست و نهم بارداري پرداخته‌ايم.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

سردرد يا سرگيجه

سردرد و سرگيجه يكي از علائم شايعي است كه در هفته بيست و نهم بارداري براي مادران اتفاق مي‌افت. علت اين امر معمولاً نوسانات هورموني است با اين حال ممكن است كاهش قند خون نيز در آن مؤثر باشد به همين خاطر لازم است كه به ميزان كافي در طول روز غذا بخوريد و خود را گرسنه نگه نداريد.

خارش شكم از علائم مادر در هفته بيست و نهم بارداري

با بزرگ‌تر شدن جنين پوست شكم بيش از پيش كشيده مي‌شود. اين مسئله معمولاً منجر به حساسيت و ايجاد خارش‌هاي پوستي براي شما مي‌شود. براي بهبود اين علامت لازم است كه به ميزان كافي آب بنوشيد و با استفاده از لوسيون‌هاي مناسب پوست خود را چرب كنيد. اگر احساس مي‌كنيد خارش‌ها بيش از اندازه شما را مي‌آزارد در اين باره با پزشك خود مشورت كنيد.

تجربه دردهاي پراكنده در كمر، پا و باسن

بدن شما در اين هفته از بارداري وزن اضافي بيشتري را تحمل مي‌كند كه اين مسئله فشار زيادي را به اندام‌هاي مختلف وارد مي‌آورد. همچنين بر اساس نحوه قرارگيري و موقعيت جنين در شكم، ارگان‌هاي مختلفي از بدنتان تحت تأثير قرار مي‌گيرند و به همين خاطر ممكن است دردهايي را در نقاط مختلف بدن نظير كمر، پاها و باسن تجربه كنيد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

تجربه يبوست و بواسير از علائم مادر در هفته بيست و نهم بارداري

جنين در اين زمان‌ بر دستگاه گوارش مادر نيز فشار مي‌آورد و مي‌تواند منجر به پيدايش علائم ناخوشايندي نظير بواسير در شما بشود. از جمله ديگر مسائلي كه در بروز بواسير در اين هفته از بارداري تأثير مي‌گذارند مي‌توان به تأثيرات هورمون‌هاي بارداري بر روده‌ها و تجربه يبوست‌هاي طولاني مدت اشاره كرد. براي جلوگيري از بروز اين مشكل لازم است كه در طول روز آب بيشتري بنوشيد و همچنين استفاده از ميوه‌ها و سبزيجات برگ دار را نيز فراموش نكنيد.

مشكلات خواب

مشكلات خواب در هفته بيست و نهم بارداري از جمله علائم بسيار رايج بين بانوان است. براي آنكه بتوانيد اوضاع خواب خود را بهبود ببخشيد تلاش كنيد تا ميزان مصرف كافئين خود را تا حد امكان كاهش دهيد، آب بيشتري بنوشيد و انجام ورزش‌هاي سبك را در دستور كار خود قرار دهيد.

تكرر ادرار

با بزرگ‌تر شدن رحم فشار بيشتري به مثانه شما وارد مي‌شود. اين مسئله باعث مي‌شود كه به دفعات بيشتري نياز به دستشويي رفتن داشته باشيد. اما توجه داشته باشيد كه نبايد به خاطر اين مسئله ميزان نوشيدن آب را محدود كنيد چرا كه ميزان آب كافي در بدن از بروز زايمان زودرس پيشگيري كرده و به كاهش علائم بارداري از جمله يبوست كمك مي‌كند.

 

تغييرات جنين در هفته بيست و نهم بارداري

جنين در اين هفته بيش از پيش براي ديدار با شما آماده مي‌شود. به اين ترتيب در اين زمان ميزان وزن گيري او افزايش يافته و تقريباً مقدار وزن او دو برابر مي‌شود. همچنين مي‌توان گفت كه در اين هفته اكثر اندام‌هاي جنين به رشد كافي دست يافته‌اند با اين حال معمولاً ريه‌ها هنوز به بلوغ كافي نرسيده‌اند و براي زندگي در خارج از رحم آماده نيستند.

قوي‌تر شدن هرچه بيشتر اسكلت ماهيچه‌هاي جنين باعث مي‌شود كه او بتواند ضربات محكم‌تري به شكم شما وارد كند و به ميزان بيشتري در رحم حركت كند. شما با شمردن دفعاتي كه كودك به شكمتان ضربه مي‌زند مي‌توانيد ميزان رشد او را به طور منظم رديابي كنيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه خطرات دوران بارداري كليك كنيد.

سؤالات متداول

- اندازه جنين در هفته بيست و نهم بارداري چقدر است؟

فرزند شما در اين زمان چيزي در حدود 37 سانتي متر قد و بيش از 1 كيلوگرم وزن دارد.

- هرچقدر كه به زايمان نزديك مي‌شوم احساس ترس و اضطراب بسيار زيادي را تجربه مي‌كنم. براي رفع اين مشكل بايد چه كار كنم؟

استرس و اضطراب در طول دوران بارداري طبيعي هستند با اين حال اگر تجربه آن از حد معمول فراتر برود و موجب اختلال در عملكرد روزانه شما بشود بايد كاري براي آن انجام دهيد چرا كه اين مسئله علاوه بر خودتان مي‌تواند سلامت جسم و روان كودك را نيز تحت تأثير قرار دهد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه كاهش استرس بارداري كليك كنيد.

انجام فعاليت‌هايي نظير يوگا، مديتيشن، ريلكسيشن، تكنيك‌هاي تنفسي و ذهن آگاهي از جمله كارهايي هستند كه مي‌توانند در آرام سازي شما مؤثر باشند. اگر با استفاده از راهكارهاي خانگي قادر به كنترل هيجانات منفي خود نيستيد لازم است كه به يك روانشناس مراجعه كنيد تا به كمك او وضعيت روحي رواني خود را بيشتر مورد ارزيابي قرار داده و درمان‌هاي لازم براي كاهش استرس را به موقع دريافت كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه هفته بيست و نهم بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: هفته بيست و نهم بارداري | تغييرات جنين در هفته 29 ام

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۳۹:۴۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی