مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

عاشق شدن براي هر كس تجربه‌اي منحصر به فرد است اما بيشتر نشانه‌هاي آن براي همه يكسان است؛ تغييرات فيزيكي بارزترين اين آن‌هاست. ترشح دوپامين يعني هورموني كه باعث مي‌شود معشوق تان فردي استثنايي و جذاب به نظر برسد، از جمله نشانه جسماني عاشقي است. اما گاه اين تغييرات و احساسات در مواجهه با عشق‌هاي غير حقيقي نيز رخ مي‌دهند. پس پيش از آن كه با معشوق خود رابطه‌اي را شروع كنيد، يك قدم به عقب رفته و شرايط را بازنگري كنيد. آيا اين همان كسي است كه مي‌خواهيد در كنارتان باشد؟ آيا او مي‌تواند خواسته‌ها و نيازهاي شما را برآورده كند؟ اينگونه سوالا در شروع رابطه عاشقانه و حتي ازدواج و تشكيل خانواده اهميت بسيار زيادي دارند. با آگاهي از علائم و موازين عاشق شدن مي‌توانيد از احساسات خود و حتي طرف مقابل‌تان مطمئن شويد.

منبع: عاشق شدن

 

چطور عاشق شدن رخ مي‌دهد؟

هر فردي در زمان عاشق شدن، تغييراتي را در وجود خود احساس مي‌كند. شدت اين تغييرات در هر كس متفاوت است. نشانه‌هاي عاشقي در دوستي هاي قبل ازدواج براي بسياري شيرين بوده و بهترين دوران را مي‌سازد. اما هر فردي با بررسي اين تغييرات مي‌تواند نشانه‌هاي عاشقي را در خود بيابد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دوستي هاي قبل ازدواج كليك كنيد.

1. عاشق شدن با افزايش كورتيزول

زماني كه عاشق مي‌شويد سطح بالايي از هورمون استرس يعني كورتيزول در بدن آزاد مي‌شود. شايد به اين دليل كه برايتان مهم است چه تصويري از شما در ذهن معشوق نقش مي‌بندد و چگونه او را تحت تاثير قرار دهيد؛ حتي ممكن است در اين شرايط كمي عصبي به نظر بياييد. در مواقعي كه احتمال جدايي و خيانت را احساس مي‌كنيد، اين استرس بيشتر مي‌شود.

2. با معشوق همه چيز هيجان بيشتري دارد

زماني كه عاشق مي‌شويد، مغز دوپامين (هورمون شادي) بيشتري ترشح مي‌كند. اين فرآيند باعث مي‌شود كه خواهان وقت گددراندن بيشتر با او باشيد. اين گونه معناي خاصي براي زندگي‌تان پيدا مي‌كنيد. فردي كه صبح‌ها به سختي از خواب بيدار مي‌شده، حال با ورود معشوقش در زندگي قبل از اينكه زنگ ساعت به صدا در بيايد به راحتي از جا بلند مي‌شود.

3. عاشق شدن | اشتياق براي تجارب جديد

زماني كه عاشق مي‌شويد نسبت به علاقه مندي‌ها و فعاليت‌هايي كه معشوق تان از آن لذت مي‌برد، تمايل بيشتري نشان مي‌دهيد. پس تمايل داريد در سرگرمي‌هاي او مشاركت كنيد و چيزهاي جديد را با او تجربه نماييد.

4. مجنون‌تر از ليلا و دلتنگي بيش از اندازه

هر چه بيشتر دلتنگي براي فرد دلخواهتان بيشتر باشد، يعني بيشتر عاشق او شده ايد. اگر زمان‌هاي دوري، تمام فكر و ذهنتان مشغول اوست، بهتر است با خود صادق بوده و به دنبال پرورش عشق خود باشيد. عاشقي قبل ازدواج براي بسياري از رسيدن به معشوق جذاب‌تر است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه عاشقي قبل ازدواج كليك كنيد. 

5. برنامه ريزي براي گذراندن زمان بيشتر با معشوق

افراد عاشق به گونه‌اي برنامه ريزي مي‌كنند كه بيشترين زمان و انرژي‌شان را با معشوق خود بگذرانند. به دنبال راهي براي صميميت بيشتر با او هستيد، اين نشانه به خصوص در افرادي كه برنامه زندگي گذشته‌شان پر از مشغوليت‌هاي كاري بوده واضح‌تر است.

6. عاشق شدن | موفقيت‌هاي معشوق تان را جشن مي‌گيريد

اگر واقعا عاشق باشيد خوشحالي و موفقيت معشوق برايتان حائز اهميت است و دوست داريد حمايتگر هميشگي او به سمت پيشرفت باشيد. برايتان مهم نيست كه اين راه چقدر مي‌تواند چالش برانگيز باشد. زماني كه او به اهدافش مي‌رسد واقعا خوشحال مي‌شويد، حتي اگر در رسيدن به خواسته‌ها و آرزوهاي خودتان ناكام شويد به او حسادت نمي‌كنيد چون خوشحالي او اولويت شماست.

7. احساس از نو متولد شدن و بازنگري در اولويت‌ها

زماني كه واقعا عاشق شويد حس مي‌كنيد ديگر آن آدم سابق نيستيد. ممكن است فكر كنيد كه الان در بهترين حالت خود هستيد؛ در واقع تمام احساساتي كه به خودتان داشتيد تغيير مي‌كند. بسياري از عادت‌هاي خطرناك خود را ترك مي‌كنيد. ممكن است حتي نحوه لباس پوشيدن، علايق و سرگرمي‌ها، عادت‌ها و ارزش‌هايتان تغيير كند چون مي‌خواهيد مطابق ميل معشوق خود باشيد.

8. تمايل براي ابراز جمله "عاشقت هستم"

اگر مدت هاست به اين موضوع فكر مي‌كنيد كه چگونه جمله " عاشقت هستم " را به طرف مقابل خود بگوييد، احتمالا عشق‌تان واقعي است. نگذاريد ترس از نحوه واكنش او مانع شما شود. نفس عميقي بكشيد و شانس خود را براي بيان اين جمله امتحان كنيد.

9. عاشق شدن | داشتن دل آشوبي دوست داشتني

تجربه عاشقي همراه با فراز و فرودهاي دنياي آن، با بي ثباتي عاطفي و فيزيولوژي همراه است به طوري كه شايد با نشانه‌هايي مانند افزايش انرژي، بي خوابي، از دست دادن اشتها، تپش قلب، احساس ترس و اضطراب و... رو به رو شويد. تمام لحظات در فكر فرد مورد علاقه‌تان هستيد، در خيال خود با او حرف مي‌زنيد و صدايش دلنشين‌ترين آهنگ مي‌شود. ممكن است حتي به خاطر موضوعي از او دلگير شده باشيد ولي زماني كه او را مي‌بينيد همه شكايت‌ها و دلخوري‌ها رنگ مي‌بازند.

10. توجه به خصوصيات مثبت

زماني كه به معناي واقعي عاشق فردي مي‌شويد فقط زيبايي هايش را مي‌بينند و نقص‌ها و عيب‌هاي او به چشم‌تان نمي‌آيد. دائما خاطرات خوبي كه با او داشتيد را مرور مي‌كنيد و با ياد آن‌ها شاد مي‌شويد.

11. عاشق شدن | برنامه ريزي براي آينده

اگر روياهايتان به گونه ايست كه آينده را با فرد مورد علاقه تان تصور مي‌كنيد، به احتمال زياد عاشق شده‌ايد چون مي‌خواهيد هر چه بيشتر با او در ارتباط باشيد. البته توجه داشته باشيد كه زنان و مردان نشانه‌هاي مختلفي در عاشقي از خود نشان مي‌دهند و اين به دليل تفاوت‌هاي ميان آنان است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تفاوت زن و مرد كليك كنيد. 

12. عاشقي و تمايلات جنسي

زماني كه عاشق مي‌شويد نسبت به فرد مقابل تمايلات جنسي داريد با اين تفاوت كه رشته‌هاي عاطفي عميقي وجود دارد. پس ميل جنسي همراه با حس مالكيت و حسادت شديد را ممكن است بسته به شرايط تجربه كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه حس مالكيت كليك كنيد. 

13. عاشق شدن | افزايش ريسك پذيري

اكثر افراد در دوران عاشقي نه تنها براي تجارب جديد اشتياق دارند بلكه ميزان ريسك پذيري‌شان نيز بالا مي‌رود و حاضرند خطرهاي بيشتري را در راه رسيدن به معشوق ايده آل خود به جان بخرند. اين مسئله به خصوص در دوران نوجواني بيش از هر زماني به چشم مي‌خورد. چراكه نوجوان در اين برهه زماني توانايي دورانديشي كم‌تري دارند و به همين خاطر كم‌تر مي‌توانند به سود و زيان ناشي از رفتارها و تصميم‌هاي خود بيانديشند. از همين رو افرادي كه در نوجواني عشق‌هاي پر شور را تجربه مي‌كنند، بايد كمي به خود فرصت بدهند تا از اين مرحله رشدي عبور كرده  و با ديد بازتري براي انتخاب زندگي آينده خود گام بردارند.

14. بي‌توجهي به ساير افراد

وقتي عاشق مي‌شويد معمولاً هيچ كس جز فرد مورد نظر خود را نمي‌بينيد. چراكه در اين شرايط نوعي سوگيري توجه در ذهن شما شكل مي‌گيرد كه همه تمركزتان را به معشوق و ويژگي‌هاي منحصر به فرد او معطوف مي‌كند. در نتيجه فكر كردن به هركس ديگري برايتان بي‌معنا خواهد شد يا حتي ممكن است هيچ توجهي به حضور ديگران نداشته باشيد.

15. عاشق شدن | اعتياد به معشوق!

بودن با فردي كه دوستش داريد و او را از هر نظر ايده آل مي‌پنداريد مسلما لحظات بي‌نظيري را برايتان خلق مي‌كند كه در آن‌ها احساس شادي و رضايت دروني بسيار زيادي جريان خواهد داشت. دريافت اين احساسات مثبت از جانب معشوق مي‌تواند مدار پاداش مغز شما را فعال‌تر كرده و منجر به ترشح مواد عصبي-شيميايي خاصي نظير دوپامين شود كه در تجربه احساس لذت تأثير بسزايي خواهد داشت.

 با اين حال فعاليت بيش از حد اين مدار مي‌تواند منجر به وابستگي بيش از حد شده و باعث شود در غياب آنچه به فرد لذت زيادي مي‌بخشيده احساس بي قراري و پريشاني كند. افرادي كه هرگونه شادي را تنها در معشوق خود جست و جو كرده و بدون او احساس پوچي و بي‌معنايي مي‌كنند، تا حد زيادي تحت تأثير اين فعل و انفعالات قرار مي‌گيرند.

16. مشغوليت ذهني زياد

يكي از مسائلي كه بسياري از افراد را در دوران عاشقي درگير خود مي‌كند، مشغوليت ذهني زياد با معشوق است. در واقع ممكن است در اين شرايط نتوانيد فكر خود را از اين موضوع برگردانيد و دائماً درگير خيال پردازي‌هاي عاشقانه باشيد. اين مسئله مي‌تواند عملكرد شناختي ذهن شما را تحت تأثير قرار داده و باعث شود هنگام درس خواندن يا كار كردن دائماً حواستان پرت ‌شود و بيشتر فكرتان تحت سلطه رابطه عاطفي‌تان قرار گيرد.

17. عاشق شدن | عشق مسكني براي دردها

يكي ديگر از نشانه‌هاي عشق اين است كه بسياري از افراد هنگام عاشق شدن، ساير دردها و ناراحتي‌هاي خود را فراموش مي‌كنند.  براي مثال ممكن است ديگر به مشكلات خانوادگي‌تان فكر نكرده و احساس كنيد عشق همه زخم‌هاي زندگي شما را التيام مي‌دهد. درست است كه يك رابطه سالم مي‌تواند در روحيه تأثير بسيار مثبتي بگذارد و شما را به سمت رشد و تعالي ببرد اما به ياد داشته باشيد كه اگر مشكلات و رنج‌هاي روحي قبلي زيادي در زندگي خود داشته ايد در تجربه عشق و عاشقي بسيار آسيب‌پذير خواهيد بود.

در اين شرايط اگر جدايي اتفاق بيفتد احتمال درگيري با مشكلات روحي رواني نظير افسردگي و اختلالات اضطرابي بالا خواهد رفت. از همين رو براي اينكه تجربيات ناخوشايند زندگي گذشته در آينده شما تداخلي ايجاد نكند، بهبود همه چيز را به عشق نسپاريد و از يك روانشناس براي بهتر شدن شرايط رواني يا خانوادگي خود كمك بگيريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه شكست عشقي كليك كنيد.

18. تلاش براي بهتر نشان دادن خود

پذيرفته شدن از جانب معشوق به خصوص در اوايل آشنايي از اهميت بسيار زيادي براي فرد برخوردار است. در هنگام عاشق شدن احتمالاً تلاش مي‌كنيد در برابر او بهترين پوشش را داشته باشيد و بهترين حرف‌ها را بزنيد. البته آنچه كه يك عشق را بيش از هر چيز بادوام مي‌كند اين است كه بتوانيد در بهترين حالت خود قرار بگيريد و در عين حال به تظاهر يا رياكاري روي نياوريد.

 وقتي بيش از حد تلاش كنيد كه خود را خوب و مورد پسند جلوه دهيد پس از گذر زمان به مرور شخصيت واقعي‌تان براي فرد نمايان مي‌شود. هرچقدر فاصله آنچه از خود نشان مي‌دهيد با آنچه واقعاً هستيد بيشتر باشد احتمال شكست بالاتر رفته و فرد مقابل احساس بي‌اعتمادي بيشتري نسبت به شما مي‌كند كه اين مسئله  بنيان يك رابطه عاطفي را تهديد مي‌نمايد.

19. تمايل بيشتر براي از خودگذشتگي   

هنگامي كه عاشق فرد ديگري مي‌شويد اولويت‌هاي زندگي‌تان تغيير مي‌كند. شما در اين شرايط دلتان مي‌خواهد علاوه بر خود مراقب فرد ديگري نيز باشيد و در اين راه حاضريد گاهي از خودتان نيز بگذريد تا او تجربه خوشايندي داشته باشد. البته اين را فراموش نكنيد كه يك عشق سالم زماني شكل مي‌گيرد كه پيش از هر چيز بتوانيد خودتان را دوست بداريد. افرادي كه براي خود ارزش قائل نيستند و در رابطه اصلاً خود را در نظر نمي‌گيرند و در گذشت و فداكاري نيز زياده روي مي‌كنند، در رابطه با چالش‌ها و ناكامي‌هاي بيشتري مواجه مي‌شوند.

20. احساس ترس از نبود معشوق

وقتي عاشق مي‌شويد تصور آينده بدون حضور معشوق بسيار سخت خواهد بود. در اين شرايط وقتي به اين موضوع فكر مي‌كنيد احتمالاً تركيبي از غم و اضطراب وجودتان را فرا خواهد گرفت. برنامه‌ريزي براي آينده، تلاش براي شناخت عشق سالم و كمك گرفتن از متخصصين براي رفع موانع عاطفي باعث مي‌شود كه عشق پايدارتري را تجربه كنيد و با شناخت كافي در كنار فرد مورد علاقه خود بمانيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه شناخت پيش از ازدواج كليك كنيد. 

سخن آخر

در نهايت اگر متوجه شديد كه عاشق هستيد، براي شروع رابطه عاشقانه عجله نكنيد. مخصوصا اگر در اين زمينه بي تجربه هستيد و يا بر عكس شكست‌هاي زيادي خورده ايد. مصاحبت و مشاوره با يك روانشناس به شما اين امكان را مي‌دهد تا انتخاب‌هايي با اطمينان بيشتر داشته باشيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه شروع رابطه عاشقانه كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه عاشق شدن و ماندن در عشق مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: عاشق شدن

امتیاز:
بازدید:
برچسب: عاشق شدن،
موضوع:
[ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۲۱:۵۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی