مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

با بالا رفتن سن ازدواج و مشغله‌هاي زندگي، زوجين نيز به احتمال بيشتري بارداري در سن بالا را تجربه مي‌كنند. بارداري در سن بالا علاوه بر خطراتي كه براي مادر و كودك دارد، مساله اختلاف سني ميان كودك و والدين را نيز مطرح مي‌كند. والدين در سن بالا به طور متفاوتي با كودكان خود برخورد مي‌كنند كه اين موضوع مي‌تواند بر روي رابطه آن‌ها تاثيرات منفي بگذارد. امروزه با پيشرفت‌هاي علم پزشكي،شانس مادر و پدر شدن براي بسياري از زوجين فراهم شده است، اما با اين حال همچنان احتمال به دنيا آمدن كودكاني با نقص‌هاي مختلف وجود دارد. با آگاهي از عوارض و راه‌هاي مقابله با آن‌ها مي‌توانيد بارداري بهتري را تجربه نماييد.

منبع: بارداري سن بالا

 

بارداري در سن بالا 40 سال

بارداري براي زنان در سن بالاي 40 سال خطراتي براي مادر و كودك به همراه دارد. سقط جنين، اختلالات مادر زادي مثل سندروم داون، مرده زايي، حاملگي خارج رحم و... از جمله مشكلاتي هستند كه مادر و كودك را تهديد مي‌كند. اما شاهد بارداري و زايمان‌هاي بي نقصي هم در زنان بالاي 40 سال بوده ايم. با اين حال اگر قصد بارداري در سن بالا را داريد، حتما با پزشك خود در اين باره مشورت كنيد. مشاوره خانواده نيز مي‌تواند به شما براي انتخاب زمان مناسب بچه دار شدن به شما كمك كند. براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

اختلاف سني با فرزندان نيز يكي ديگر از مسائل مرتبط با بارداري در سن بالا است. در هر صورت كودكاني كه والدين مسن تري دارند از مزايايي برخورداند. اين والدين معمولا زمان بيشتري را با فرزندانشان سپري مي‌كنند. منابع و امكانات بهتري براي برآورده كردن نيازها و خواسته‌هاي فرزندشان در اختيار دارند و همچنين صبر و حوصله بيشتري براي حل معضلات فرزندانشان از خود نشان مي‌دهند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بالا رفتن سن ازدواج كليك كنيد.

خطرات بارداري در سن بالا

همان طور كه گفته شد بارداري در سن بالا مي‌تواند با خطرات مختلفي براي مادر و فرزند همراه باشد كه از جمله مهم‌ترين آن‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

1. دچار شدن به فشار خون بالا

باردار شدن در سنين بالا احتمال دچار شدن به فشار خون را افزايش مي‌دهد. همراه شدن فشار خون بالا با كاهش عملكرد ارگان‌هايي نظير كبد و كليه مي‌تواند وضعيت پزشكي خطرناكي را ايجاد كند كه به آن پره اكلامپسي گفته مي‌شود. براي پيشگيري از اين وضعيت هنگام تجربه بارداري در سنين بالا به طور منظم فشار خون خود را تحت نظر داشته باشيد و در صورت تجربه علائمي نظير ورم ناگهاني بدن، ايجاد مشكلاتي در بينايي و دچار شدن به سردردهاي شديد فوراً به پزشك مراجعه نماييد.

2. بارداري در سن بالا | زايمان زودرس

بررسي نشان مي‌دهد مادراني كه در سن بالا بارداري را تجربه مي‌كنند بيش از ديگران دچار زايمان زودرس مي‌شوند. زايمان زودرس به شرايطي كه گفته مي‌شود كه نوزاد زودتر از هفته 37 ام به دنيا مي‌آيد. كودكاني كه زودتر از موعد و به طور نارس متولد مي‌شوند نسبت به ساير كودكان در طول عمر خود بيشتر با مشكلات سلامتي رو به رو مي‌شوند. مشاوره كودك مي‌تواند اطلاعات بيشتري در اين زمينه به شما بدهد. براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد.

3. ديابت دوران بارداري

سن يكي از عوامل خطر براي دچار شدن به ديابت دوران بارداري است. از همين رو بايد ميزان قند خون را قبل از اقدام به بارداري و در طول آن پايش كنيد و در صورت بروز هرگونه تغيير در وضعيت آن با پزشك مشورت نماييد. بالا بودن قند خون و عدم اقدام براي بهبود آن در اين دوران مي‌تواند به ارگان‌هاي مختلف بدن شما نظير رگ‌هاي خوني، سيستم اعصاب و بينايي آسيب برساند و عوارض ناخوشايندي را به بار بياورد.

4. بروز نقايص مادرزادي

يكي از خطرات بسيار مهم بارداري در سن بالا، افزايش احتمال به دنيا آمدن نوزاد با نقايص مادرزادي است. از جمله مهم‌ترين نواقص مرتبط با اين شرايط مي‌توان به سندرم داون اشاره كرد. كودكاني كه با مشكلات مادرزادي به دنيا مي‌آيند در جنبه‌هاي مختلف ذهني و جسماني دچار اختلالات عملكردي مي‌شوند و مشكلات رشدي متعددي را تجربه مي‌كنند.

5. بارداري در سن بالا | سقط جنين و مرده زايي

آمار و ارقام نشان مي‌دهند سقط جنين يا به دنيا آوردن نوزادان مرده با افزايش سن مادران رابطه مستقيمي دارند و از جمله مهم‌ترين پيامدهاي منفي بارداري در سن بالا محسوب مي‌شوند.

اقدامات مؤثر براي كاهش خطرهاي بارداري در سن بالا

بسياري از بانوان بعد از 35 سالگي و حتي بعد از 40 سالگي باردار مي‌شوند و با اين حال حاملگي رضايت بخش و عاري از مشكلي را تجربه مي‌كنند. اين امر مي‌تواند بازتابي از انجام اقدامات مراقبتي مناسب پيش از بارداري و در حين آن باشد. توصيه‌هاي زير از جمله مواردي است كه در اين باره به شما كمك مي‌كند:

1. مراقبت در زمينه افزايش وزن

بالا بودن وزن از جمله عوامل بسيار مهمي است كه در سنين بالا مي‌تواند سلامت مادر و جنين را تحت تأثير قرار دهد. در نتيجه تلاش كنيد تا قبل از اقدام براي بارداري تا حد ممكن وزن خود را به محدوده سالم نزديك كرده و در طول حاملگي نيز زير نظر پزشك اقدامات لازم براي كنترل وزن را انجام دهيد.

2. بارداري در سن بالا | فعال بودن در حين بارداري

بسيار اهميت دارد كه در طول بارداري سطح متناسبي از فعاليت بدني را حفظ كنيد. انجام ورزش‌هاي ملايم و مناسب با دوران حاملگي به شما كمك مي‌كند تا سطح انرژي خود را بالا ببريد، شاخص‌هاي كلي سلامت را ارتقا ببخشيد و براي زايمان به موقع و سالم آماده‌تر باشيد.

3. خودداري از مصرف مواد مضر

در دوران بارداري از مصرف الكل، سيگار، قليان و مواد مخدر بپرهيزيد. همچنين استفاده از بسياري از داروها در دوران حاملگي ممنوعيت دارند و مي‌توانند احتمال بروز نقايص مادرزادي را افزايش دهند. در نتيجه پيش از مصرف هرگونه دارو و مكمل نيز ابتلا با پزشك خود مشورت نماييد.

4. انجام تست‌هاي ژنتيكي

انجام تست‌هايي نظير آزمايش DNA به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد در مورد بروز مشكلات مادرزادي و كروموزومي اطلاعات بيشتري به دست بياوريد. براي اينكه در مورد  لزوم انجام اين تست‌ها اطلاعات بيشتري به دست بياوريد با پزشك متخصص مشورت نماييد.

5. داشتن وعده‌هاي غذايي سالم

در حين بارداري شما به مقادير بيشتري فوليك اسيد، ويتامين دي، كلسيم و ساير مواد معدني نياز داريد. مطالعات نشان مي‌دهد مصرف مقادير مناسبي از فوليك اسيد در دوران بارداري با كاهش خطر ابتلاي جنين به نقايص مادرزادي همبستگي دارد. پس در اين دوران غذاهاي مغذي تري مصرف كنيد و از دريافت مواد معدني كافي اطينان حاصل نماييد.

بارداري در سن بالا | آيا سن زنان تاثيري در توانايي باروري آن ها دارد؟

هر چه سن زنان به 40 سالگي نزديك‌تر مي‌شود، توانايي باروري آن‌ها كاهش پيدا مي‌كند. به طوري كه شانس زنان بالاي 35 سال براي بارداري بسيار كم است. زنان در حدود سن 20 تا 24 سال بيشترين توانايي بارداري را دارند، اين توانايي در سنين 35 تا 40 سالگي به يك چهارم كاهش مي‌يابد. در سنين 40 تا 45 سالگي توانايي بارداري زنان تا 95 درصد كمتر از دهه سوم زندگي (20 تا 30 سالگي) است.

اگر در سن بالا 35 سال قصد بارداري داشته باشيد، پس از گذشت 6 ماه اقدام براي حاملگي در صورت باردار نشدن به متخصص زنان مراجعه نماييد. زنان زير سي سال بعد از يك سال اقدام براي بارداري در صورت باردار نشدن بايد به متخصص زنان مراجعه نمايند.

آيا سن پدر در بارداري تاثيري دارد؟

زناني كه در سن بالا اقدام به بارداري مي‌كنند، داراي همسراني در رده سني خود هستند، پس ممكن است اين سوال پيش بيايد كه آيا سن همسرشان نيز در بارداري تاثير دارد؟

برخي تحقيقات نشان داده مرداني كه بيشتر از 55 سال سن دارند با احتمال بيشتري صاحب فرزنداني با سندروم داون مي‌شوند. اما تاثير سن پدر به اندازه سن مادر نگران كننده نيست. برخي محققان پيشنهاد مي‌كنند كه مردان پيش از 45 سالگي بچه دار شوند. ولي اين ديدگاه چندان مورد تاييد نيست. به طوري كلي برنامه ريزي صحيح براي بچه دار شدن از بسياري مشكلات پيشگيري مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه برنامه ريزي براي بچه دار شدن كليك كنيد.

مردان تا چه سني مي توانند بچه دار شوند؟

متخصصان به مردان نيز توصيه مي‌كنند كه پدر شدن خود را خيلي به تعويق نياندازند. چرا كه احتمال ابتلا به بيماري‌هايي چون اختلال نعوظ، پروستات و كاهش قدرت اسپرم‌ها در باروري با افزايش سن بيشتر مي‌شود. همچنين با بالا رفتن سن پدر ارتباط ضعيف‌تري ميان او و فرزندش ايجاد مي‌شود. بر همين اساس سن ايده ال براي پدر شدن را قبل از 45 سالگي مي‌دانند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه زمان و سن مناسب براي بچه دار شدن كليك كنيد.

چرا با افزايش سن زنان احتمال بارداري آن ها كاهش پيدا مي كند؟

عوامل زيادي بر توانايي زنان در بارداري تاثير مي‌گذارد. مشكلات سلامتي كه در سنين بالا ايجاد مي‌شود، شانس بارداري زنان را كاهش مي‌دهد. اما مهم ترين دلايل كاهش توانايي زنان در بارداري عبارتند از:

_ كاهش ذخيره تخمك در تخمدان‌ها

_ چرخه قاعدگي نامنظم و كوتاه تر

_ نازك شدن ديواره رحم و كاهش ترشحات مخاطي متخاصم (ترشحات واژن)

_ افزايش خطر ابتلا به بيماري‌هاي موثر بر دستگاه تناسلي (اندومتروز، pغير مجاز مي باشد،كلاميديا) و بيماري‌هاي مزمن

چه مدت براي بارداري بايد اقدام كرد؟

به طور كلي 92 درصد مردان و زنان با عملكرد جنسي طبيعي حداكثر بعد از دو سال رابطه جنسي محافظت نشده و بدون استفاده از قرص‌هاي ضد بارداي توانسته اند بچه دار شوند. در صورتي كه سن مادر بالا باشد احتمال بارداري به صورت طبيعي كمتر مي‌شود. در زناني كه تا سن 35 سالگي مادر نشده‌اند، بارداري با سختي بيشتري امكان پذير است. با اين وجود با پيشرفت علم در زمينه پزشكي و به وجود آمدن روش‌هاي متعدد امكان پدر و مادر شدن حتي براي بسياري از زنان و مردان نابارور نيز وجود دارد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه زنان و مردان نابارور كليك كنيد.

آيا بعد از 35 سالگي مي تواند بچه دار شد؟

بسياري از متخصصان خطرات بارداري را با توجه به وضعيت سلامت مادر مشخص مي‌كنند. براي مثال زني كه داراي سلامت كامل جسمي حتي در 39 سالگي باشد، به اندازه يك زن 24 ساله شانس به دنيا آوردن كودك سالم را دارد. سلامت و سابقه بيماري در زنان عاملي موثرتر از سن در بارداري است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

چگونه در سن بالا بارداري راحت تري داشته باشم؟

با توجه به بالا بودن سن‌تان ممكن است تغييراتي كه در اثر بارداري ايجاد مي‌شود براي شما مشخص‌تر باشند. براي مثال وزن بيشتري اضافه كنيد، خطوطي بر پوست‌تان ظاهر شود، پوست‌تان بعد از زايمان شل‌تر شده، سينه‌ها سفتي قبل را نداشته باشند و احساس كنيد قدرت عضلاتتان نيز تحليل رفته است. در مقابل اين تغييرات شما مي‌توانيد با تغيير سبك زندگي، تغذيه و ورزش مناسب انرژي و سلامت جسماني خود را نزديك به وضعيت پيش از بارداري برگردانيد. خستگي و بي حالي در بارداري بين تمام زنان شايع است كه براي مقابله با آن نياز به استراحت داريد. براي آگاهي بيشتر در زمينه خستگي و بي حالي در بارداري كليك كنيد.

مشكلات بارداري براي كدام زوج ها بيشتر است؟

بعضي مشكلات وابسته به سن هستند و خطر بروز آن‌ها با افزايش سن بيشتر مي‌شود. اما داشتن فشار خون و ديابت بارداري را مشكل‌تر مي‌كند؛ حتي اگر سن بالايي نداشته باشيد. پيش از اقدام براي بارداي از سلامت خود اطمينان حاصل كرده و با متخصص مشورت كنيد. مراقبت هاي پيش از بارداري مشكلات دوران بارداري را نيز كاهش مي‌دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مراقبت هاي پيش از بارداري كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه فرزندآوري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: بارداري سن بالا

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بارداري سن بالا،
موضوع:
[ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۶:۳۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی