مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

به طور كلي زنان و مردان از جهات مختلفي با يكديگر تفاوت دارند كه از جمله فرق‌هاي مهم، تفاوت در نوع حرف زدن و صحبت كردن است. ساختار مغزي گوناگوني كه ميان اين دوجنس وجود دارد باعث مي‌شود كه زنان پر حرف تر از مردان باشند و با جزئيات بيشتري مسائل گوناگون را توضيح دهند اما در مقابل مردان بيشتر كلي گويي مي‌كنند و نتيجه گرا هستند. همچنين زنان در هنگام صحبت كردن تماس چشمي برقرار مي‌كنند ولي مردان علاقه‌اي به تماس چشمي ندارند. اما آنچه كه اهميت دارد اين است كه شناخت اين تفاوت‌ها چه نقشي در زندگي دارد؟ در صورتي كه در زندگي زناشويي با اين تفاوت‌ها آشنا نباشيد مسلما با مشكلات زيادي دست و پنجه نرم مي‌كنيد پس بهتر است زمان اندكي را با ما همراه شويد و با آشنايي از اين تفاوت‌ها به كاهش تنش و مشكلاتي كه در اين راستا داريد كمك كنيد.

منبع: حرف زدن

 

دلايل تفاوت هاي گفتاري زنان و مردان

از جمله علل و دلايل تفاوت هاي گفتاري زنان و مردان مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

تفاوت فيزيولوژيكي

در ماه دوم بارداري اگر جنين پسر باشد هورمون تستسترون وارد مغز مي‌شود. اين هورمون توانايي برخي از سلول‌ها را كم مي‌كند و باعث تقويت برخي ديگر مي‌شود. سلول‌هايي كه توانايي‌شان كم مي‌شود سلول‌هاي مربوط به تكلم است و سلول‌هايي كه تقويت مي‌شوند سلول‌هاي جنسي و پرخاشگري هستند. اين دليل به خوبي مشخص مي‌سازد كه چرا آقايون در هنگام دعوا كردن توانايي صحبت كردن شان پايين مي‌آيد و در عوض متوسل به زور و بازو مي‌شوند.

تفاوت در نگرش از تفاوت هاي حرف زدن زنان و مردان

مردها كل نگر هستند و زنها جزء نگر. همين تفاوت يكي از دلايل مهم حرف زدن بيشتر خانم‌ها نسبت به آقايان است. زني كه جزييات بيشتري را مي‌بيند مسلم است حرف بيشتري براي گفتن دارد تا مردي كه كليات مهم را ديده است و چيزي براي صحبت ندارد.

تفاوت در شيوه ي ارتباطي

مردها فقط جهت برقراري ارتباط صحبت كرده اما زن‌ها براي تخليه احساسات و هيجانات صحبت مي‌كنند. اين كه گاهي زنان به رازدار نبودن و مردان به سنگدل بود متهم مي‌شوند ناشي از همين تفاوت است.

تفاوت در فرايند صحبت از تفاوت هاي حرف زدن زنان و مردان

مردها نتيجه گرا هستند و زن‌ها فرايند محور. مردها دوست دارند حرف خود را خلاصه كنند تا فقط نتيجه آخر را بگويند ولي زنان دوست دارند تمام جزيياتي كه اتفاق افتاده است را بيان كنند تا به نتيجه برسند. مثلا ممكن است مرد از همسر خود بپرسد "به مطب دكتر رفتي؟" و زن در جواب اين سوال تمام جزئيات آن روز را بگويد. از بد شانسي در اول صبح بگويد تا ديدن آشنايي در حين رفتن به مطب دكتر. در اين شرايط مسلما مرد كلافه مي‌شود و حتي ممكن است صحبت همسرش را قطع كند و بگويد بالاخره رفتي يا نه؟! حال اگر زن اين سوال را از همسرش بپرسد جواب كوتاهي مثل "بله رفتم. گفت سرما خورده‌ام" دريافت مي‌كند. حتي ممكن است ناراحت شود و فكر كند همسرش حوصله صحبت كردن با او را ندارد.

حال اگر مردان و زنان اين نكات و تفاوت هاي بسيار مهم در يكديگر را ندانند ممكن است در حين صحبت‌هاي روزمره خود به اشتباه از يكديگر ناراحت و دلگير شوند.

نكته مهم : اين موارد عموميت ندارد و ويژگي‌هايي مطلق نيستند. اين‌ها ويژگي‌هايي هستند كه به طور كلي به دليل ساختارمتفاوت زنان و مردان در آن‌ها وجود دارد ولي ممكن است اين گونه نباشد و مردي ويژگي‌هاي زنانه و زني ويژگي‌هاي مردانه داشته باشد.

براي شناخت كامل در زمينه تفاوت زن و مرد كليك كنيد.

نكات مهم براي ارتباطي بهتر بين زن و مرد

بهتر است زن و مرد هر دو از اين تفاوت ها آگاه باشند و بدانند كه اين ساختار وجودي زن و مرد است و راه گريزي از آن نيست. فقط با شناخت و احترام به تفاوت ها مي‌شود از مشكلات و سوءتفاهم‌هاي گفتاري زن و مرد پيشگيري كرد. 

نكاتي براي خانم ها و آشنايي بيشتر با تفاوت حرف زدن زنان و مردان

به سكوت همسرتان احترام بگذاريد و بدانيد كه اين سكوت به دليل بي علاقگي به شما نيست. مردها در هنگام مشكلات به جاي حرف زدن سكوت را ترجيح مي‌دهند. وقتي همسرتان از شما سوالي مي‌پرسد حرف خود را خلاصه تر كنيد و نتيجه را زودتر بگوييد تا همسرتان كلافه نشود.

نكاتي براي آقايان و آشنايي بيشتر با تفاوت حرف زدن زنان و مردان

در شرايطي كه مي‌توانيد با همسرتان صحبت كنيد اين را بدانيد كه جزئيات گويي همسرتان يك امر كاملا عادي است و با گوش دادن و هم صحبت شدن با همسرتان او را بسيار خوشحال و راضي مي‌كنيد.

در هنگام صحبت كردن با همسرتان سعي كنيد بيشتر با او تماس چشمي داشته باشيد و اين گونه نشان دهيد كه به صحبت‌هايش علاقه مند هستيد.

چرا مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

مركز مشاوره حامي هنر زندگي با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني در زمينه‌هاي مختلف روانشناسي جزء بهترين و جامع ترين مراكز خدمات روانشناسي است كه مي‌تواند به شما در زمينه شناخت تفاوت‌هاي زنان و مردان در جهت رسيدن به رضايت زناشويي و درك متقابل در زندگي كمك كند. در كنار اين موضوع اين مركز با برگزاري كارگاه‌هايي در زمينه زندگي زناشويي به زوجين كمك مي‌كند تا تنش‌ها و مشكلات خود را كاهش دهند و زندگي سالمي را تجربه نمايند.

همچنين مركز حامي هنر زندگي با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد و امكان مشاوره حضوري و تلفني را براي افراد در زمينه‌هاي ديگر از جمله خانواده، اعتياد، جنسي، كودك، تحصيلي و... امكان پذير كند. 

براي آشنايي بيشتر در زمينه مشاوره تلفني و مشاوره حضوري كليك كنيد.

سوالات متداول

آيا زنان بيشتر از مردان حرف مي‌زنند؟

تحقيقات گسترده اي در اين زمينه انجام شده است كه نشان مي‌دهد زنان در طول روز از واژگان به مراتب بيشتري نسبت به مردان استفاده مي‌كنند و حتي پي برده‌اند كه وجود پروتئيني معروف به نام پروتئين زبان باعث اين مسئله مي‌شود. با اين حال هنوز به طور قطع نمي‌توان در اين باره اظهار نظر كرد اما چون مردها نتيجه گرا هستند و زنان فرايند محور و در كنار آن زنان به جزئيات بيشتري توجه دارند؛ اين موضوع نيز به خودي خود باعث مي‌شود كه زنان از كلمات بيشتري استفاده كنند. 

براي دريافت مشاوره در زمينه تفاوت حرف زدن زنان و مردان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: حرف زدن

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: حرف زدن،
موضوع:
[ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۳۲:۳۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی