مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

در هفته سي و دوم بارداري ممكن است هنوز زايمان براي مادران دور از ذهن باشد. با اين حال بدن شما در اين زمان بيش از پيش براي به دنيا آوردن نوزاد آماده مي‌شود. همچنين با تغيير يافتن وضعيت جنين در رحم، سر كودك از اين هفته در پايين قرار گرفته و به اين ترتيب او براي سفر به دنياي بيرون آماده مي‌شود. با اين حال هنوز چند هفته فرصت داريد تا بتوانيد خود را براي روز زايمان آماده كنيد و كنترل اوضاع را به دست بگيريد. اگر بارداري شما نيز در هفته سي و دوم قرار دارد ما در اين مقاله به توضيحاتي درباره وضعيت مادر و جنين در اين هفته اشاره كرده‌ايم كه مطالعه آن مي‌تواند براي شما سودمند باشد.

منبع: هفته سي و دوم بارداري | مراقبت هاي هفته 32 ام بارداري

 

علائم مادر در هفته سي و دوم بارداري

علائمي كه تاكنون تجربه مي‌كرديد از هفته سي و دوم شدت بيشتري مي‌يابند. با اين حال خوشبختانه شما در انتهاي مسير هستيد و اين علامت‌ها به زودي با به دنيا آمدن فرزند دلبندتان بهبود خواهد يافت. ما در ادامه به انواع علائمي كه در هفته سي و دوم مادران را درگير خود مي‌كند اشاره كرده‌ايم.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

بيشتر شدن انقباضات رحمي

در اين هفته انقباضات رحمي در شما شدت و فراواني بيشتري خواهند يافت. اين موضوع ممكن است با دل پيچه و دردهاي شكمي اشتباه گرفته شود. اما انقباضات رحمي معمولا گرفتگي‌هاي موقتي هستند و اگر به طور پايدار باقي بمانند مي‌توانند علامتي از زايمان زودرس باشند كه در اين صورت بايد هرچه زودتر به پزشك مراجعه كنيد.

تيره‌تر شدن پستان‌ها

نواحي اطراف نوك سينه در اين هفته تغيير رنگ داده و به مرور تيره‌تر مي‌شود. هنوز دليل روشني براي اين رويداد مشخص نشده، با اين حال برخي معتقدند اين تيرگي‌ها براي اين رخ مي‌دهد كه كودك بتواند راحت‌تر سينه‌ها را تشخيص دهد.

تنگي نفس از علائم مادر در هفته سي و دوم بارداري

تنگي نفس تجربه شايعي در هفته سي و دوم مي‌باشد و نبايد از اين بابت نگران باشيد. اگر به خاطر اين علامت عملكردتان كاهش پيدا كرده و نمي‌توانيد به ميزان قبل فعاليت داشته باشيد به خودتان سخت نگيريد و سعي كنيد بيشتر استراحت كنيد تا بتوانيد هفته‌هاي باقي مانده را با سهولت بيشتري طي كنيد.

سوزش معده

بزرگ‌تر شدن جنين به دستگاه گوارش شما فشار وارد مي‌كند و معمولا مشكلات گوارشي نظير سوزش معده را به همراه دارد. براي كاهش اين علامت تلاش كنيد تا حد ممكن از خوردن غذاهاي اسيدي و چرب بپرهيزيد و رژيم غذايي سالمي را دنبال كنيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه خطرات دوران بارداري كليك كنيد.

ترشح شير در هفته سي و دوم بارداري

در اين هفته نبايد از ترشح اندك شير از سينه‌هاي خود تعجب كنيد. سينه‌هاي شما در اين دوران به طور قابل توجهي بزرگ‌تر مي‌شود و ممكن است زودتر از زايمان شروع به توليد شير بكند. اين شير مايعي زرد رنگ مي‌باشد كه آغوز نام دارد.

افزايش ترشحات واژن

افزايش ترشحات واژن ناخوشايند است اما اين وضعيت روشي است كه بدن به واسطه آن خود را براي زايمان آماده كرده و از بروز عفونت در ناحيه واژن جلوگيري مي‌كند. اگر اين ترشحات بيش از حد آبكي شده است احتمال پاره شدن كيسه آب و نزديك بودن زايمان وجود دارد. در نتيجه لازم است كه هرچه زودتر اين موضوع را با پزشك خود در ميان بگذاريد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه پاره شدن كيسه آب كليك كنيد.

 

تغييرات جنين در هفته سي و دوم بارداري

كودك شما در اين هفته بيشتر به يك نوزاد واقعي شباهت پيدا كرده است. براي مثال مژه‌ها، ابروها و حتي بعضا موي سر كودك در اين زمان به رشد كافي دست يافته و در مقابل موهاي بدن محو مي‌شوند. البته ممكن است كه برخي نوزادان هنگام تولد همچنان مقداري از اين مو را روي پوست بدن خود داشته باشند.

در هفته سي و دوم بارداري احتمالا فرزند شما روي سر خود ايستاده است! اغلب كودكان از چند هفته قبل از تولد در اين وضعيت قرار مي‌گيرند و به اين ترتيب آماده عبور از كانال زايمان مي‌شوند. همچنين در اين هفته چربي بيشتري زير پوست كودك قرار مي‌گيرد كه موجب نرم‌تر شدن آن مي‌شود. جالب است بدانيد در اين زمان حتي ناخن‌هاي كودكتان نيز رشد خود را آغاز كرده و به تكامل كافي دست يافته است.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

سؤالات متداول

- علائم هشدار دهنده فشار خون در هفته سي و دوم بارداري كدام‌اند؟

افزايش فشار خون در بارداري كه به آن پره اكلامپسي گفته مي‌شود مي‌تواند وضعيت سلامت مادر و جنين را تهديد كند. علائمي همچون افزايش ناگهاني وزن، ورم بيش از حد بدن، تغيير در وضعيت بينايي و سردردهاي مداوم از جمله علائمي هستند كه مي‌توانند در زمينه اين رويداد براي شما هشدار دهنده باشد.

- اندازه جنين در هفته سي و دوم چقدر است؟

كودكان در اين هفته تقريبا بيش از 42 سانتي‌متر قد و حدودا بيش از 1 و نيم كيلوگرم وزن دارند. جهت اطلاع از كلاس هاي آموزشي و مراقبت هاي لازم مشاوره كودك دريافت كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه هفته سي و دوم بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: هفته سي و دوم بارداري | مراقبت هاي هفته 32 ام بارداري

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۵۳:۳۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی