مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

هر فردي ممكن است در زندگي مرتكب اشتباهاتي شود، برخي به راحتي در فكر جبران يا بخشيدن خود هستند، اما براي برخي ديگر بخشش خود كاري بسيار سخت است. اين افراد به خاطر اشتباهات گذشته دائم در حال سرزنش خودشان هستند. ممكن است شما هم دچار احساس گناه شديد و يا عذاب وجدان شده باشيد، ولي آرزو مي‌كرديد كه انقدر به خودتان سخت نگيريد چون در اين شرايط بخش اعظم انرژي رواني‌تان، درگير گذشته‌اي تغيير ناپذير مي‌شود. در ادامه 8 راهكار براي كنترل احساسات منفي و بخشش خود آورده‌ايم كه به كمك آن‌ها مي‌توانيد احساسات منفي ناشي از خطاهاي گذشته را كاهش داده و اين فرصت را به خود بدهيد تا استعدادهاي دروني تان شكوفا شود و يك زندگي پر از شادي را تجربه كنيد

منبع: بخشش

 

چرا بخشيدن خود اهميت دارد؟

دل مشغولي به اشتباهات گذشته و سرزنش كردن مداوم خود، مانعي براي خودشكوفايي و رشد يافتن جنبه‌هاي ديگر در زندگي مي‌شود. نبخشيدن خود باعث شده كه دچار نشخوار فكري آزار دهنده اي شويد، طوري كه ديگر نمي‌توانيد بهترين خود را ارائه دهيد. در واقع بخشش خود اين امكان را به شما مي‌دهد كه به سمت جلو حركت كنيد و با كسب تجربه‌هاي  جديد به اهداف خود نزديك‌تر شويد. پس نبخشيدن خود، به جاي فرصت زندگي زيبا و رضايت بخش، عذاب وجدان و احساس گناه را در شما ايجاد مي‌كند. براي رهايي از عذاب وجدان و احساس گناه كليك كنيد.

بخشش خود | گام برداشتن به سمت بخشيدن خود

در ادامه تكنيك‌هايي براي خود مراقبتي ارائه شده است. به ياد داشته باشيد شما به عنوان يك انسان جايز الخطا هستيد پس بايد با خودتان مهربان‌تر رفتار كنيد. سختگيري بيش از حد حتي در رابطه با خودتان هم مضر است.

1. از خودتان انتظار غيرواقعي نداشته باشيد

هر كسي همواره يك سري قوانين و باورهاي انعطاف ناپذير دارد كه در واقع انتظارات آن‌ها را نسبت به خودشان شكل مي‌دهند. اكثر اين قوانين در دوران كودكي شكل گرفته‌اند كه البته هميشه واقع گرايانه نيستند و باعث مي‌شود توقعاتي بيشتر از توانايي خود داشته باشيد. زماني كه مجموعه‌اي از قوانين غير واقع بينانه براي خود وضع مي‌كنيد، احتمال شكست و ناكامي افزايش پيدا مي‌كند. اين شكست‌ها، افروزاننده احساس گناه هستند و شما را در دور باطل نبخشيدن خود فرو مي‌برد. پس سعي كنيد نسبت به مسائل ديدي واقع گرايانه داشته باشيد تا زندگي شادتري داشته و در مسير بخشش خود حركت كنيد.

2. اشتباهات گذشته، متعلق به گذشته است

ابتدا بايد بپذيريد اشتباهاتي كه در گذشته انجام داديد تمام شده و ديگر امكان تغيير آن‌ها وجود ندارد. تجربه احساس غم و اندوه بابت كاري كه ديگر امكان تصحيح يا تغيير در آن وجود ندارد، تنها به هدر دادن وقت و انرژي‌تان منجر مي‌شود. پذيرش اين موضوع كمك مي‌كند كه به سير زندگي سابق خود بازگرديد. پس گذشته را رها كنيد و بر زمان حال و آينده خود تمركز نماييد تا به سمت تغيير و تحول مطلوب حركت كنيد.

3. بخشش خود | استقبال از تكنيك پذيرش خود

بخش جدايي ناپذير بخشش خود، پذيرش خود است. شما بايد اشتباهات خود را به عنوان بخشي از ويژگي‌هاي انساني بپذيريد تا بتوانيد راحت‌تر با آن ها كنار بياييد و فراسوي آن حركت كنيد. البته در ابتدا ممكن است كاري بس دشوار باشد ولي به مرور به اين توانايي دست مي‌يابيد. درك تغيير ناپذيري گذشته و پذيرش خود، چشم اندازي براي حركت در جهت بهبود زندگي است.

4. مرور دستاوردها و نقاط قوت

ليستي از كارهاي مثبتي كه تاكنون انجام داده‌ايد تهيه كرده و آن‌ها را در ذهنتان مرور كنيد، اين كار به شما كمك مي‌كند كه به جاي غرق شدن در اشتباهات گذشته چشم اندازي براي بخشيدن خود داشته باشيد. توجه كنيد پس از تهيه ليست و مرور آن چه احساساتي در شما زنده مي‌شود؟ تمام كارهاي مثبتي كه براي خودتان يا ديگران انجام داده‌ايد را مي‌توانيد به اين ليست اضافه كنيد. در مقابل با يادآوري اشتباهات، احساسات منفي آزار دهنده هجوم مي‌آورند. پس در آينده همين روند را طي كنيد و به جاي سرزنش خود، در جهت شاد كردن خودتان يا ديگران و جبران اشتباهات گذشته حركت نماييد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تقويت احساسات مثبت كليك كنيد. 

5. اشتباهات گذشته پلي براي حركت در جهت آينده

شناسايي آسيب و استرس، به شما كمك مي‌كند تا راحت‌تر خود را ببخشيد. حتي زماني كه تصور مي‌كنيد خودتان را بخشيده‌ايد، ممكن است دوباره در تله اشتباهات گذشته گير بيافتيد. پس بهتر است كه از اشتباهات گذشته به عنوان ميانبري براي قدم برداشتن به سمت آينده استفاده كنيد. از اشتباهات خود بياموزيد و از آن به عنوان يك راهنما ياد كنيد. با اين نوع نگرش خيلي راحت‌تر مي‌توانيد خودتان را ببخشيد و احساس گناه را از بين ببريد. براي آگاهي بيشتر در زمينه عذاب وجدان كليك كنيد. 

6. مراقب خودتان باشيد

شما بايد از خودتان مراقبت كنيد. درغير اين صورت قادر نخواهيد بود زندگي مثبت و شادي را تجربه كنيد يا در جهت تعالي و پيشرفت شخصي قدم برداريد. هر فردي نسبت به سلامتي رواني خودش مسئول است پس به خودتان سخت نگيريد و همانطور كه اشتباهات ديگران را مي‌‌بخشيد بايد با خودتان هم مهربان باشيد و فرصت جبران و پيشرفت را به خود بدهيد. هر زمان كه احساس گناه به سراغتان آمد، مي‌توانيد با تكنيك ذهن آگاهي تمركزتان را از گذشته منحرف كرده و به راحتي به زمان حال برگرديد و از شدت بهم ريختگي روحي خود بكاهيد. براي بهره گيري از اين روش بايد روزانه مدتي را براي آن صرف كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ذهن آگاهي كليك كنيد.

7. بخشش خود | عذر خواهي كنيد

زماني كه نمي‌توانيد خود را بابت اشتباهاتتان نسبت به يك فرد ببخشيد، كافيست با يك عذر خواهي، بار رواني اين مسئله را از ذهن خود برداريد. در صورت امكان مي‌توانيد خطايي كه در قبال ديگران انجام داديد را جبران كنيد.

8. بخشش خود | صحبت كردن در مورد احساسات خود

بيان اشتباهاتي كه مرتكب شده‌ايد، مي‌تواند از درد دروني شما بكاهد. مشورت و بيان مشكلات بايد با اشخاصي باشد كه توانايه كمك داشته و شنونده خوبي باشند. براي اين منظور مي‌توانيد از خدمات مشاوره روانشناسي استفاده كنيد. هر كسي ممكن است اشتباه شما را در شرايطي مشابه انجام دهد، در هر نقطه اي كه هستيد مي‌توانيد از ادامه اشتباه‌تان دست برداشته و به فكر جبران باشيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه احساسات كليك كنيد. 

سخن آخر

در نهايت اينكه احساس گناه تاثيرات بسيار منفي بر سلامت جسم و روان فرد مي‌گذارد. اگر كار اشتباهي انجام داده‌ايد، براي جبران تلاش كنيد و پس از آن براي بخشش خود هم چاره‌اي بينديشيد. چراكه به هرحال گذشته رفته است و ديگر نمي‌توان كاري براي آن كرد. با بخشش خود مي‌توانيد كيفيت زندگي‌تان را تا حد بسيار زيادي افزايش دهيد. روانشناس مي‌تواند در اين زمينه كمك كرده و راهكارهاي موثري را به شما ارائه دهد. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمتتان هستند تا در اين زمينه شما را ياري كنند. 

براي دريافت مشاوره در زمينه 8 راهكار براي بخشيدن خود مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: بخشش

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بخشش،
موضوع:
[ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۴۶:۲۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی