مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

رسيدن به هفته سي و هفتم بارداري معمولاً شور و شوق خاصي را به همراه مي‌آورد. اغلب مادران در اين زمان اتاق و وسايل كودك خود را آماده مي‌كنند و منتظر فرا رسيدن موعد مقرر براي زايمان هستند. در صورتي كه زايمان زودرس را تجربه نكنيد هنوز بايد دو تا سه هفته ديگر براي ديدن فرزندتان منتظر بمانيد. ما در اين مقاله به توضيحاتي در مورد وضعيت مادر و جنين در هفته سي و هفتم بارداري پرداخته‌ايم. براي كسب اطلاعات بيشتر مشاوره كودك دريافت كنيد.

منبع: هفته سي و هفتم بارداري | مراقبت هاي هفته 37 بارداري

 

علائم مادر در هفته سي و هفتم بارداري

علائم بارداري در هفته سي و هفتم ممكن است با علائم زايمان اشتباه گرفته شده و منجر به سردرگمي افراد شوند. ما در ادامه به توضيحات بيشتري در اين باره پرداخته‌ايم.

سوزش معده

تا زمان زايمان فشارهاي كودك به دستگاه گوارش شما ادامه خواهد يافت. به همين خاطر در اين هفته نيز با مشكلاتي در عملكرد سيستم گوارش خود روبه‌رو مي‌شويد كه تجربه سوزش معده يكي از آن‌ها است.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

لكه بيني از علائم مادر در هفته سي و هفتم بارداري

تجربه مقداري لكه بيني در اين هفته امري طبيعي محسوب مي‌شود. به خصوص اگر در اين هفته با همسرتان رابطه جنسي داشته باشيد به دليل نازك شدن گردنه رحم احتمال لكه بيني افزايش خواهد يافت. اگر لكه بيني‌ها به چيزي فراتر از چند قطره خون تبديل شد بايد حتماً با پزشك خود تماس بگيريد. خونريزي واژن در اين زمان مي‌تواند از مشكلي نظير قطع شدن جفت ناشي شود.

ترك‌هاي پوستي

از هفته سي و هفتم احتمالاً ترك‌هاي پوستي جديدي در ناحيه شكم و ديگر نقاط بدن شما ظاهر مي‌شوند. براي مبارزه با اين ترك‌ها استفاده از روغن‌هاي بدن و مرطوب كننده‌ها را فراموش نكنيد و در طول روز به ميزان كافي آب بنوشيد.

فشار به ناحيه شكم

در اين هفته از بارداري فرزند شما در ناحيه پايين‌تري از رحم قرار مي‌گيرد. اين وضعيت فشار زيادي را به لگن و زير شكم وارد مي‌كند كه اغلب به پيدايش دردهاي جديدي در اين نواحي منجر مي‌شود. اين فشارها همچنين مي‌توانند ظرفيت تحمل مثانه را نيز تحت تأثير قرار داده و باعث شوند كه تكرر ادرار نيز به علائم شما اضافه شود.

مشكلات خواب از علائم مادر در هفته سي و هفتم بارداري

ناتواني در به خواب رفتن يا بيدار شدن در طول شب يكي از مشكلات رايج مادران در هفته سي و هفتم است. براي اينكه بتوانيد در طول شب خواب راحتي داشته باشيد تلاش كنيد تا در طول روز تمرين‌هاي كششي سبكي را انجام دهيد، بيشتر آب بنوشيد و ميزان مصرف كافئين خود را كاهش دهيد.

افزايش انقباضات

در اين هفته از بارداري تجربه انقباضاتي در ناحيه رحم و زير شكم پيش‌بيني مي‌شود. تفاوت اين انقباض‌ها با انقباض‌هاي زمان زايمان اين است كه اغلب با تغيير دادن وضعيت از بين مي‌روند. براي مثال شما متوجه مي‌شويد در صورتي كه بنشينيد يا دراز بكشيد اين گرفتگي‌ها برطرف مي‌شوند. در حالي كه اگر موعد زايمان فرا رسيده باشند گرفتگي‌ها به طور پايدار باقي خواهند ماند.

براي شناخت بيشتر در زمينه خطرات دوران بارداري كليك كنيد.

حالت تهوع از علائم مادر در هفته سي و هفتم بارداري

حالت تهوع در هفته‌هاي آخر بارداري نشان مي‌دهد كه شما بيش از پيش به زايمان نزديك شده‌ايد. با اين حال اگر اين حالت تهوع شديد است و همراه آن استفراغ را نيز تجربه مي‌كنيد لازم است كه اين موضوع را با پزشك خود در ميان بگذاريد چرا كه ممكن است اين وضعيت ناشي از افزايش فشارخون و پره اكلامپسي باشد.

 

وضعيت جنين در هفته سي و هفتم بارداري

هفته سي و هفتم زماني است كه جنين به رشد خود درون رحم خاتمه مي‌دهد و در نتيجه براي تولد آماده مي‌شود. با اين حال متخصصان همچنان زايمان در اين هفته را زودرس مي‌دانند و معتقدند مغز، كبد و ريه‌هاي كودك هنوز براي تولد به تكامل كافي دست پيدا نكرده‌اند.

فرزند شما در اين هفته هماهنگي حركتي، مكيدن انگشتان دست و مكيدن انگشت پا را تمرين مي‌كند و به اين ترتيب توانايي‌هاي خود را بهبود مي‌بخشد. تمرين مكيدن در درون رحم به فرزندتان كمك مي‌كند تا بتواند پس از تولد با سهولت بيشتري شير بخورد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

- به جز انقباضات رحمي چه چيزهايي مي‌توانند نشان دهنده علائم زايمان در هفته سي و هفتم بارداري باشند؟

احساس كمر درد شديد، داشتن ترشحات آبكي يا همان پاره شدن كيسه آب، حالت تهوع و اسهال از جمله علائمي هستند كه مي‌توانند به شما در زمينه نزديك بودن زايمان هشدار دهند.

- علت دچار شدن به اسهال در هفته سي و هفتم چيست؟

اسهال مي‌تواند يكي از نشانه‌هاي نزديك بودن زايمان باشد چرا كه در زمان زايمان تغييرات هورموني در بدن مادر رخ مي‌دهند كه مي‌توانند باعث تحريك شدن روده‌ها شوند. اگر اسهال به تنهايي بروز پيدا كرده و ساير علائم زايمان نظير انقباضات رحمي يا كمر درد حضور ندارند براي دريافت تشخيص مناسب به پزشك خود مراجعه كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه هفته سي و هفتم بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: هفته سي و هفتم بارداري | مراقبت هاي هفته 37 بارداري

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۵۶:۵۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی