مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

زنان خانه دارد موفق چه رازي دارند؟ زنان خانه دار نيز مي‌توانند موفقيت در زندگي را تجربه كنند؛ برخي از آنان پيش‌تر شاغل بوده و با تولد فرزندشان يا به دليل شرايط سخت محيط كاري و مزاياي پايين ترجيح دادند از فعاليت كاري خود دست بكشند يا از همان ابتدا شغل خانه داري را انتخاب كردند. ممكن است فكر كنيد چاره‌اي جز خانه داري نداشتيد و الان حس خوبي نسبت به آن نداريد به گونه‌اي كه در جمع گروهي از بانوان كه فعاليت‌هاي اجتماعي دارند و بيرون از منزل كار مي‌كنند احساس سرافكندگي داشته باشيد. احتمالا به اين موضوع توجه نكرديد كه شما مي‌توانيد از يك زن خانه دار معمولي به سمت يك زن خانه دار موفق قدم برداريد. در ادامه راهكارهايي ارائه مي‌دهيم كه به شما كمك مي‌كند در مسير رسيدن به يك زن خانه دار موفق قدم برداريد. توصيه مي‌كنيم مقاله موفقيت در زندگي را مطالعه كنيد.

منبع: خانه دار 

 

زنان خانه دار موفق | نگرش زنان به مقوله خانه داري

زنان معمولا ديدگاه دوگانه‌اي نسبت به خانه داري دارند كه باعث مي‌شود نسبت به آن حس خوب يا بدي داشته باشند. در نتيجه احساس خوبي كه دارند مي‌توانند خود را جزء زنان خانه دار موفق بدانند:

شغل خانه داري، سرمايه گذاري عشق براي عزيزان

ممكن است جز آن دسته از زناني باشيد كه با رضايت كامل خانه داري را انتخاب مي‌كنيد به خصوص زماني كه نقش مادري را ايفا مي‌كنيد. احساس خرسندي بودن در كنار فرزند، آرامش و نظم بيشتر در خانه شما را براي اين تصميم گيري راضي مي‌كند.

زنان خانه دار موفق | قشر كناره گير جامعه

از طرفي شايد در اعماق وجودتان حس خوبي نداشته باشيد به اين دليل كه فكر مي‌كنيد زن خانه دار يعني زني كه دور از جامعه است، زني كه هيج دستاوري در جامعه ندارد، كسي كه فكرش بسته است و قابليت خاصي ندارد. توجه داشته باشيد كه زنان خانه دار مسئوليت بالايي دارند. اما براي موفقيت بايد تلاش كرد. اگر خانه داري را به اجبار همسرتان برگزيده‌ايد بهتر است براي رسيدن به توافق مجدد در زندگي زناشويي از كمك مشاوره خانواده بهره ببريد.

آيا موفقيت براي زنان خانه دار معني دار است؟

مفهوم موفقيت تا حد زيادي به ديدگاه افراد بستگي دارد. آنچه در راستاي خانه داري اهميت دارد اين است كه يك زن صرفا درگير يك بعد از زندگي نشود و زندگي چند بعدي داشته باشد، به اين معنا كه به جنبه‌هاي ديگر زندگي مانند بعد اجتماعي، فردي، معنوي، تفريح و پيشرفت خودتان نيز اهميت بدهيد و براي آن برنامه ريزي كنيد.

زنان خانه دار موفق | خانه داري به صورت تمام وقت، خوب يا بد؟

زماني كه خانه داري را انتخاب مي‌كنيد زمان زيادي را وقف خانواده‌تان مي‌كنيد، لازم است زنان به علايق و نيازهاي خود در جهت رشد و پيشرفت توجه داشته باشند و زماني را براي خودشان اختصاص دهند. به آينده خودتان فكر كنيد، چه هدفي را مي‌خواهيد در زندگي دنبال كنيد. به اين فكر كنيد كه بعد از بيست و پنج سال كه خود را تمام وقت، صرف خانواده‌تان كرديد چه حسي خواهيد داشت. آيا خودتان را بابت اين موضوع سرزنش خواهيد كرد يا خوشحال خواهيد بود؟

برخي از زنان انتظار دارند چون تمام انرژي خودشان را صرف فرزندان كرده‌اند آن‌ها نيز در بزرگسالي بيشتر وقت خودشان را در كنار مادر باشند، هر انساني حق دارد كه دنبال خواسته‌هاي خود باشد. پس ممكن است موقعيتي براي فرزندتان پيش بيايد كه مجبور شود راهش را از شما جدا كند يا حتي ممكن است قدردان شما نباشد و با حرف‌هاي خود يا مقايسه شما با مادران دوستان خود باعث رنجش تان شوند. در اين صورت نااميدي فراگيري را ممكن است تجربه كنيد.

چطور يك زن خانه دار موفق باشيد؟

در ادامه راهكارهايي را ذكر مي‌كنيم كه به شما كمك مي‌كند جزء زنان خانه دار موفق باشيد:

1. برنامه ريزي مناسب داشته باشيد

براي رسيدگي به امورفرزندان، خانه و تميز كردن آن به گونه‌اي برنامه ريزي كنيد كه تمام وقت و انرژي‌تان را نگيرد. روزهاي هفته را براي انجام دادن يك سري از كارهاي خانه تعيين كنيد. به عنوان مثال جمعه‌ها براي شستن و اتو كشيدن لباس‌ها مناسب است تا براي شروع هفته لباس‌ها تميز باشند. در اين صورت مي‌توانيد از موقعيت‌هايي كه داريد به نحو مطلوب استفاده كنيد.

2. زنان خانه دار موفق | خودپنداره مثبت داشته باشيد

رضايت، اعتماد به نفس و خود باوري تان را تقويت كنيد، خودپنداره مثبت عاملي كليدي در موفقيت مي‌باشد؛ پس به توانايي‌هاي خود باور داشته باشيد. زنان خانه دار ستون‌هاي اصلي خانواده هستند. شما به عنوان زن خانه دار نقش مهمي در رشد و پرورش فرزندان، موفقيت تحصيلي آنان، پيشرفت شغلي شوهرتان و حفظ آرامش در خانه ايفا مي‌كنيد.

3. توانايي‌ها و قابليت هايتان را رشد دهيد

شما به غير از خانه داري، توانايي‌ها و استعدادهاي ديگري داريد كه مي‌توانيد آن‌ها را شكوفا كنيد. رشته ورزشي، تحصيلي يا هنري كه به آن علاقه داريد دنبال كنيد. خوشبختانه به دليل پيشرفت تكنولوژي اين امكان مهيا شده كه در خانه و به صورت آنلاين ويدئوهاي آموزشي در دسترس شما قرار داشته باشد.

4. زنان خانه دار موفق | خود اشتغالي در خانه

براساس توانايي خود، مي‌توانيد حرفه اي را در خانه تان آغاز كنيد. اگر در زمينه تحصيلي فعال بوديد، مطالعات خودتان را قطع نكنيد. مي‌توانيد به عنوان معلم خصوصي فعاليت داشته باشيد يا پروژه‌هاي تحقيقي در خانه انجام دهيد و اگر در زمينه هنري فعاليت داشتيد، اين حرفه را در خانه تان دنبال كنيد. استقلال مالي زنان، برانگيزاننده حس مثبت دروني آن‌ها مي‌باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه استقلال مالي زنان كليك كنيد.

5. حضور فعال در جامعه و گسترش روابط خود

در كنار خانه داري، روابط اجتماعي خودتان را حفظ و افزايش دهيد. با زناني كه تصور مي‌كنيد موفق هستند صحبت كنيد، لازم نيست دقيقا راه آن‌ها را پيش بگيريد، ولي مي‌توانيد از تجارب آنان در حوزه اي كه استعداد داريد يا به آن علاقه داريد استفاده كنيد، از اتفاقاتي كه در جامعه رخ مي‌دهد غافل نباشيد و اطلاعات عمومي خود را افزايش دهيد.

6. سرمايه گذاري اقتصادي

سعي كنيد در حوزه اقتصادي، فعاليت سازنده داشته باشيد. اطلاعات خودتان را در مقوله اقتصادي مانند بازار بورس و سهام، سكه و دلار بالا ببريد و با مشورت با افراد كاردان براي آينده خودتان سرمايه گذاري كنيد.

7. تقويت حس مسئوليت پذيري در اعضاي خانواده

خانه داري شما به اين معنا نيست كه بايد تمام كارهاي اعضاي خانواده را انجام دهيد يا ديگر اعضا نبايد هيچ كمكي به شما كنند. مسئوليت‌هاي خانه را بين اعضاي خانواده بر اساس توانايي شان تقسيم كنيد و از آن‌ها بخواهيد به شما كمك كنند. با اين كار هم زمان بيشتري خواهيد داشت تا به كارهاي مورد علاقه تان بپردازيد و ساير اعضاي خانواده هم مي‌توانند مهارت‌هاي لازم براي زندگي مستقل را بياموزند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تقسيم وظايف در خانه كليك كنيد.

زماني كه اعضاي خانواده به تقسيم وظايف بپزدارند و مستقل شدن را بياموزند، پس اگر بنا به هر دليلي يك هفته هم خانه نباشيد، فاجعه‌اي رخ نمي‌دهد! معمولا در خانواده‌هايي كه مرد سالاري حاكم است نمي‌توان به راحتي تقسيم وظايف در خانه را اجرا كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر از مرد سالاري كليك كنيد.

 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه رازهاي زنان خانه دار موفق مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: خانه دار

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خانه دار،
موضوع:
[ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۴۸:۰۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی