مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

در هفته چهلم بارداري رشد جنين كامل شده و به خوبي وزن گرفته است. به زودي نشانه‌هاي زايمان شروع خواهند شد پس لازم است كه براي آن آماده باشيد. تغذيه مناسب و استراحت كافي اهميت زيادي در اين هفته دارد چراكه به افزايش انرژي و توليد بيشتر شير كمك مي‌كند. در صورتي كه هنوز زايمان نكرده‌ايد نگران نباشيد چراكه هنوز دير نشده است و با تشخيص پزشك مي‌توانيد براي زايمان آماده شويد. حركت جنين و انقباض‌هاي شكمي از نشانه‌هاي شروع زايمان مي‌باشند. آگاهي كامل از نشانه‌هاي زايمان و علائم هشدار دهنده در هفته چهلم، باعث حفظ سلامت مادر و جنين مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر مشاوره كودك دريافت كنيد.

منبع: هفته چهلم بارداري | گذراندن هفته چهلم بدون درد

 

وضعيت جنين در هفته چهلم بارداري

در هفته چهلم جنين به خوبي وزن گرفته است. 15 درصد بدن از چربي تشكيل شده است كه به تنظيم دماي بدن او كمك مي‌كنند. در اين هفته وزن او تقريبا 3500 گرم است و 50 تا 60 سانتي متر قد دارد. با گذشت زمان هرروز جنين بزرگ‌تر مي‌شود و موها و ناخن‌هايش نيز به رشد خود ادامه مي‌دهند. استخوان‌هاي جمجمه براي راحت عبور كردن از مجراي زايمان، هنوز به طور كامل محكم نشده‌اند و حتي مدتي پس از تولد نيز كمي نرم هستند.

پس از تولد، نوزاد مجبور است كه خودش مواد زايد بدن را دفع كند. انباشته شدن ماده‌اي به نام بيلي روبين در بدن باعث ايجاد زردي نوزاد مي‌گردد كه پس از تولد و به تدريج برطرف خواهد شد. در اين هفته پزشك به طور مرتب وضعيت جنين و صداي قلب او را كنترل مي‌كند تا از سلامت جنين و زمان زايمان اطمينان حاصل كند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

 

وضعيت بدن مادر در هفته چهلم بارداري

درصد بسيار كمي از زنان در زمان تخميني زايمان مي‌كنند. بسياري از زنان زودتر يا ديرتر از زمان مقرر زايمان خواهند كرد. در صورتي كه در هفته چهلم هستيد و هنوز خبري از نشانه‌هاي زايمان نيست، نگران نباشيد. هنوز براي زايمان دير نشده است و حتي تا دو هفته بعد نيز وقت داريد. در اين هفته وضعيت شما كنترل مي‌شود و در صورت تشخيص پزشك با روش سزارين يا القاي درد، زايمان انجام مي‌شود.

 

نشانه‌هاي زايمان در هفته چهلم بارداري

در هفته چهلم، هر لحظه امكان شروع زايمان وجود دارد. پس لازم است كه مادران از علائم شروع زايمان آگاهي داشته باشند تا بتوانند شرايط را كنترل كنند. اين علائم شامل موارد زير است.

ورود جنين به منطقه لگن

براي زايمان، جنين وارد منطقه لگن مي‌شود تا در مجراي زايمان قرار گيرد. وقتي كه جنين وارد اين ناحيه مي‌شود به قسمت لگن فشار مي‌آورد و شما در ناحيه پايين شكم احساس درد خواهيد كرد. دردهاي تيز و سريع در ناحيه لگن به دليل حركت سر جنين مي‌باشد و نشان دهنده نزديك شدن به زمان زايمان است.

افزايش انقباض‌ها

انقباض‌هاي رحم مهم‌ترين و اولين نشانه شروع زايمان است. در صورتي كه انقباض‌ها منظم و شديد شده و زمان آن بيش از 30 ثانيه مي‌باشد، فاز اول زايمان شروع شده است. در صورت بروز اين دردها هرچه سريع تر با پزشك خود تماس بگيريد و به بيمارستان مراجعه كنيد.

ترشحات واژن

قبل از زايمان و يا در هنگام شروع شدن آن مخاط چسبنده، ژله‌اي و خون آلودي از واژن ترشح خواهد شد. در صورتي كه خونريزي بسيار شديد بود هرچه سريع تر به پزشك خود مراجعه كنيد.

پاره شدن كيسه آب

در صورتي كه كيسه آب پاره شد هرچه سريع تر با پزشك خود تماس بگيريد. البته ممكن است كه در هنگام پاره شدن كيسه آب نشانه‌هاي ديگر زايمان مانند درد و انقباض را نداشته باشيد. اما در هر صورت پارگي كيسه آب نشانه شروع زايمان است و لازم است كه به بيمارستان مراجعه كنيد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

 

تغذيه و ورزش در هفته چهلم بارداري

در اين هفته بايد براي زايمان انرژي داشته باشيد و لازم است كه بعد از زايمان شيردهي به نوزاد خود را شروع كنيد. براي اين منظور از ميوه‌ها و سبزيحات به حد كافي مصرف كنيد و با خوردن سوپ، نان تست، بيسكوييت و غيره انرژي خود را براي زايمان افزايش دهيد. در بيمارستان غذا خوردن ممنوع خواهد شد پس قبل از آن به حد كافي غذا ميل كنيد. مصرف شير براي مادر و جنين مفيد است و به محكم شدن استخوان‌ها كمك مي‌كند.

در صورتي كه در طول دوره بارداري پياده روي مي‌كرده‌ايد، در اين هفته نيز مي‌توانيد پياده روي كردن را ادامه دهيد. اين كار باعث مي‌شود كه روحيه تان افزايش يابد و فرايند زايمان راحت‌تر شود.

 

علائم هشدار در هفته چهلم بارداري

در اين هفته لازم است كه با دقت حركات جنين را كنترل كنيد و اگر حركت زيادي داشت يا بي حركت بود به پزشك مراجعه كنيد. علاوه بر علائم زايمان، برخي از علائم هشدار دهنده وجود دارد كه ممكن است نشانه مشكل جدي براي مادر و جنين باشد. در صورت مشاهده هر يك از اين علائم هرچه سريع تر به پزشك مراجعه كنيد. علائم هشدار در هفته چهلم بارداري به شرح زير مي‌باشد.

_ تهوع

_ استفراغ

_ سردردهاي مداوم و شديد

_ تغيير در بينايي

_ تاري ديد يا ديدن نورهاي درخشان

_ حساسيت به لمس

_ احساس درد در بالاي شكم

_ تورم ناگهاني يا يك طرفه بدن

براي شناخت بيشتر در زمينه خطرات دوران بارداري كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه هفته چهلم بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: هفته چهلم بارداري | گذراندن هفته چهلم بدون درد

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۴۸:۰۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی