مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تفاوت بارداري اول و دوم در چيست؟ آيا در بارداري دوم بايد موارد جديدي را رعايت كنيم؟ وضعيت جسماني و رواني شما از بارداري اول تا بارداري دوم مي‌تواند بسيار متفاوت باشد كه اين امر، هم از ويژگي‌هاي منحصر به فرد جنين و هم از وضعيت كلي سلامت شما ناشي مي‌شود. اگر مي‌خواهيد خود را براي حاملگي بعدي آماده كنيد و به دنبال كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه هستيد، تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.

منبع: تفاوت بارداري اول و دوم | تفاوت نشانه‌هاي بارداري اول و دوم در چيست؟

 

تفاوت بارداري اول و دوم

بارداري اول و دوم معمولاً از لحاظ علامت‌هاي جسماني و رواني تجربه شده براي مادران متفاوت است. در ادامه به مهم‌ترين اين تفاوت‌ها اشاره كرده‌ايم.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

1- تفاوت بارداري اول و دوم در ميزان خستگي

- خستگي در بارداري اول: خستگي يكي از علائم رايج در دوران بارداري است. البته اين امر براي همه افراد صدق نمي‌كند و درصدي از مادران هستند كه در بارداري نخست دچار خستگي نمي‌شوند. به طوركلي در اولين حاملگي خستگي در دوره سه ماهه اول بارداري بروزمي‌كند، در دوره سه ماهه دوم ناپديد مي‌شود و مجدداً در سه ماهه آخر باز مي‌گردد. در بارداري اول معمولاً زنان به راحتي چرت مي‌زنند و مشكل كم‌تري در به خواب رفتن دارند.

- خستگي در بارداري دوم: شما در بارداري دوم خود معمولاً خستگي بيشتري را حس خواهيد كرد. شايد يكي از علت‌هاي آن اين باشد كه علاوه بر حمل جنين مجبور هستيد وظايف مربوط به كودك ديگر خود را نيز انجام دهيد. علاوه بر احساس خستگي بيشتر در دوران حاملگي دوم، چرت زدن و خوابيدن نيز به اندازه بارداري اول راحت نيست و معمولاً زنان مشكلات بيشتري را در به خواب رفتن گزارش مي‌دهند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه خستگي در بارداري كليك كنيد.

2- تفاوت بارداري اول و دوم در ميزان بزرگ شدن شكم

- اندازه شكم در بارداري اول: برآمدگي شكم در بارداري اول روند منظم‌تري داشته و معمولاً بين هفته 12 تا 16ام به اوج خود مي‌رسد.

- اندازه شكم در بارداري دوم: برآمدگي شكم در بارداري دوم معمولاً زودتر خود را نشان مي‌دهد. اغلب مادران در بارداري دوم حدود هفته هشتم متوجه برآمدگي و بزرگ شدن شكم خود مي‌شوند. علت اين امر آن است كه در جريان حاملگي اول عضلات شكمي شما تا حدي ضعيف‌تر و كشيده‌تر شده است. اين موضوع در بروز بيشتر زايمان زودرس در بارداري دوم نقش دارد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه بارداري كليك كنيد.

3- بدحالي صبحگاهي

- بدحالي صبحگاهي در بارداري اول: بدحالي‌هاي صبحگاهي معمولاً از يك بارداري تا بارداري ديگر متفاوت است. معمولاً در حاملگي اول زنان در هنگام صبح حال بهتري دارند. با اين حال آن‌ها ممكن است در ساعات اوليه صبح حالت تهوع خفيفي را تجربه كنند كه اين مسئله تا 3 ماهه دوم بارداري مي‌تواند با استفراغ همراه باشد. البته مواردي نيز يافت مي‌شود كه مادران در بارداري اول نيز در كل مدت حاملگي با حالت تهوع آزاردهنده و استفراغ دست‌ و پنجه نرم مي‌كنند.

- بدحالي صبحگاهي در بارداري دوم: كساني كه در بارداري اول خود بدحالي صبحگاهي شديدي را تجربه كرده‌اند به احتمال زياد در بارداري دوم نيز چنين خواهند بود. خستگي و نگهداري از كودك خردسال در اين دوران مي‌تواند منجر به تشديد وضعيت مادر شود.

4- تفاوت بارداري اول و دوم در علائم بارداري

بارداري اول معمولاً با علائم زير همراه است.

- كمر درد

- سرگيجه

- بدحالي و تهوع صبحگاهي

- ويار نسبت به برخي از غذاها

بارداري اول معمولاً منجر به تضعيف ساختار اسكلتي بدن و ديواره رگ‌ها مي‌شود اين امر در نهايت به اين مي‌انجامد كه شما در بارداري دوم علائم بيشتري را تجربه كنيد و نياز به مراقبت بيشتري به خصوص در سه ماهه سوم بارداري خود داشته باشيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه علائم بارداري كليك كنيد.

5- تفاوت بارداري اول و دوم در تغييرات خلقي 

- تغييرات خلقي در بارداري اول: تغييرات خلق و خو يا همان افت و خيز وضعيت روحي در دوران بارداري مي‌تواند در نتيجه عوامل مختلفي ايجاد شود. از جمله اين عوامل مي‌توان به استرس، تغييرات هورموني و متابوليكي بدن اشاره كرد. در بارداري اول شما بيشترين تغييرات خلقي را در سه ماهه اول بارداري و بين هفته‌هاي 6 تا 10ام تجربه خواهيد كرد. افت و خيزهاي خلقي احتمالاً در سه ماهه سوم زماني كه بدن براي تولد كودك آماده مي‌شود دوباره برمي‌گردند. اگر اولين بار است كه باردار مي‌شويد نگران اين مسئله نباشيد چراكه تغييرات خلقي معمولاً آنقدر شديد نيستند كه نگران كننده باشند. البته محيطي كه در آن زندگي مي‌كنيد و ميزان حمايت‌هاي عاطفي دريافتي شما در اين زمينه بسيار تأثيرگذار خواهد بود.

- تغييرات خلقي در بارداري دوم: معمولاً در بارداري دوم تغييرات خلقي شديدتر خواهند بود. به همين دليل ممكن است در بارداري دوم نسبت به حاملگي قبلي بي‌تاب‌تر باشيد، صبر و حوصله‌تان كم‌تر شود، بي‌دليل احساس غمگيني كنيد، ناراحت شويد يا بالعكس هيجانات مثبت زيادي را تجربه كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه نيازهاي عاطفي زن باردار كليك كنيد.

سؤالات متداول 

- آيا تفاوت بارداري اول و دوم در زايمان طبيعي وجود دارد؟

زايمان طبيعي در بارداري اول به مدت زمان بيشتري نياز دارد و ممكن است از زمان آغاز درد تا زايمان حدود 8 ساعت طول بكشد. در برخي موارد نادر ممكن است حتي اين فرايند 18 ساعت نيز به طول بيانجامد. اما در بارداري دوم دهانه رحم شما راحت‌تر باز خواهد شد و سر كودك سريع‌تر از كانال رحم خارج مي‌شود. به همين دليل از زمان آغاز درد تا زايمان زمان كم‌تري طي مي‌شود. اين زمان معمولاً چيزي در حدود 5 ساعت است و بسيار بعيد است كه بيش از 12 ساعت طول بكشد. البته همه اين‌ها به شرطي است كه زايمان قبلي شما به صورت طبيعي بوده باشد. در غير اين صورت شرايط مشابه زايمان نخست خواهد بود.

- آيا شيردهي در بارداري دوم نسبت به بارداري اول راحت‌تر است؟

طبق گزارشات معمولاً مادران در بارداري دوم شير بيشتري دارند و با مشكلات كم‌تري در اين زمينه روبه رو هستند. با اين حال نبايد اهميت عوامل رواني را در اين زمينه دست كم بگيريد. مادراني كه در شرايط استرس‌زا زندگي مي‌كنند، حمايت عاطفي كمي دارند و دچار افسردگي هستند، چه در زايمان اول و چه در زايمان دوم بيش از سايرين در شيردهي به كودك خود دچار مشكل مي‌شوند. 

براي آگاهي بيشتر در زمينه افسردگي در بارداري كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تفاوت بارداري اول و دوم مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: تفاوت بارداري اول و دوم | تفاوت نشانه‌هاي بارداري اول و دوم در چيست؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۳۱:۴۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی