مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تنفر از همسر در دوره بارداري از جمله مشكلات زوجين در دوران بارداري مي‌باشد. حاملگي براي زنان دوره بسيار حساسي است. در اين دوره علاوه بر انتظار شيريني كه براي به دنيا آمدن نوزاد جديد وجود دارد، مشكلات زيادي مثل تنفر از همسر در دوره بارداري به طور طبيعي براي زنان به وجود مي‌آيد. زنان در اين دوره هم از لحاظ فيزيولوژيك هم هيجاني دچار تغييرات و بي ثباتي زيادي مي‌شوند. برخي زنان تنفر از همسر در دوره بارداري را نشان مي‌دهند كه گاهي به آن ويار به همسر گفته مي‌شود. آگاهي مردان از اين موضوع باعث مي‌شود كه بتوانند همدلي بيشتري با همسر خود داشته باشند و موقعيت او را بهتر درك كنند.

منبع: تنفر از همسر

 

تنفر از همسر در دوره بارداري

دوران بارداري يكي از استرس‌زا‌ ترين و چالش برانگيزترين اتفاق در زندگي هر زني است. ترس از درد زايمان، مشكلات اقتصادي، نگراني در مورد ايفاي نقش مادري و تغييرات كه به سرعت روند زندگي زنان را تغيير مي‌دهد، همگي از مشكلات حاملگي هستند كه با افزايش سطح كورتيزول بدن همراه است. همچنين تغييرات هورموني ناشي از بارداري، باعث مي‌شود كه زنان در اين دوران بسيار حساس شده و به سرعت از دست شوهر خود عصباني شوند. تنفر از همسر دوره بارداري يكي از مسائلي است كه زنان در اين دوران با آن مواجه مي‌شوند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد. 

دلايل تنفر از همسر در دوره بارداري

تنفر از همسر در دوران بارداري مي‌تواند دلايل متفاوتي داشته باشد. در اينجا به برخي از شناخته شده‌ترين آن‌ها مي پردازيم:

1. تنفر از همسر در دوره بارداري به دليل تغييرات هورموني

در طول دوران مختلف بارداري، هورمون‌هاي بدن زنان دائم در حال تغيير است. اين تغييرات تاثير مستقيمي بر خلق و احساسات آنان دارد و باعث بي ثباتي هيجاني مي‌شود. همانطور كه در دوران قاعدگي هيجان بسياري از خانم‌ها تحت تاثير قرار مي‌گيرد، در طول بارداري اين اثر مي‌تواند بيشتر شود. در اين مدت خيلي از زنان گاهي عصبي‌تر شده و ممكن است طيفي از هيجانات منفي مثل اضطراب و دلشوره، خشم يا غم را تجربه كنند.

بسياري از خانم‌ها متوجه مي‌شوند كه تنفر از همسر در دوره بارداري غيرمنطقي بوده و به دليل اثر هورمون‌هاست. البته اين به معناي بي اهميت بودن اين احساسات نيست و نمي‌توان از آن چشم پوشي كرد. بهتر است دلايلي كه باعث تشديد اين احساسات منفي شده را شناسايي كرد و براي حل آن تلاش كنيد. نشانه‌هاي اين دوران شباهت زيادي به علائم ملال پيش از قاعدگي دارد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ملال پيش از قاعدگي كليك كنيد. 

2. حساس شدن بيشتر به مشكلات

در طول زندگي هر زوجي، مشكلات تا حدي وجود دارد. خيلي اوقات رفتارهاي اشتباه سهوي از مرد يا زن رخ مي‌دهد اما طرف مقابل زودتر از آن چشم پوشي مي‌كند. اما در طول بارداري، زنان به دليل تاثيرات هيجاني بيشتر امكان دارد نسبت به اشتباهات و رفتارهاي آزاردهنده همسر خود حساس شوند. به اين ترتيب مشكلاتي كه تا ديروز از آن چشم پوشي مي‌كرد يا زودتر بخشيده مي‌شد، در اين مدت بيشتر ديده مي‌شود، موجب آزار بيشتر همسر شده و تنش بيشتري در رابطه ايجاد مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشكلات زوجين در دوره بارداري كليك كنيد. 

3. بي توجهي همسر در طول بارداري

خيلي از مردان نيازهاي زنان در طول بارداري را كامل نمي‌شناسند و درك دقيقي از شرايط آن‌ها ندارند. زنان در اين دوران به ميزان خيلي بيشتري به توجه، محبت و پشتيباني همسر خود نياز دارند. حال آنكه خيلي از مردان در اين دوران به دليل فشارها و استرس‌هايي كه خود متحمل مي‌شوند، ممكن است توجه كمتري به همسرشان نشان دهند. زنان در اين دوران توان جسمي‌شان كمتر شده و زودتر دچار خستگي مي‌شوند و به مراتب نياز بيشتري به كمك‌هاي همسر براي انجام كارها دارند. مرداني كه به دليل مشغوليت‌هاي خود كمتر مي‌توانند وقت بگذارند، بر تنفر از همسر در دوره بارداري تاثير مي‌گذارند. 

4. سردي مردان در رابطه در طول بارداري

تغييرات دوران بارداري و مشكلاتي كه در اثر آن بوجود مي‌آيد، مثل تغييرات ظاهري، تغييرات خلقي و رفتاري در زنان مي‌تواند تا حدي باعث سرد شدن همسرشان در زندگي شود. همچنين مشكلاتي كه در پي اين تغيير رخ مي‌دهد، روابط زناشويي را تحت تاثير قرار خواهد داد. در اين مواقع بسياري از مردان ترجيح مي‌دهند به جاي حل مشكلات تا حد زيادي از آن كناره گيري و اجتناب كنند. به اين ترتيب در دوره بارداري، رابطه زوجين مي‌تواند تا حد زيادي به سردي كشيده شود. مشاوره جنسي و آگاهي با تغييرات فيزيولوژي و هيجاني آنان مي‌تواند كمك كننده باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد. 

5. تنفر از همسر در دوره بارداري به دليل ويار به بوي بدن همسر

زنان در دوران بارداري به هر بويي حساسيت بيش از حد پيدا مي‌كنند. اين مكانيزم به آن‌ها كمك مي‌كند با تشخيص بهتر بوها از خوردن غذاهاي مسموم اجتناب كنند. ممكن است زنان در اين دوران نسبت به بوي بدن همسرشان بسيار حساس شوند. اما برخي از زنان در اين دوران نسبت به بوي بدن همسرشان احساس تنفر پيدا مي‌كنند تا حدي كه حتي نمي‌توانند تا مدتي با او در يك اتاق باشند. با وجود اينكه احساس تنفر از همسر در برخي زنان در طول بارداري تا حدي طبيعي است، مي‌تواند تجربه آزاردهنده‌اي براي زوج بوده و روابط زناشويي آنان را تحت تاثير قرار دهد.

مساله مهم اين است كه مردان در اين موقعيت، دچار احساس پريشاني و سرخوردگي نشوند و با آگاهي و درك ماهيت اين مشكل بتوانند با آن كنار بيايند. خود خانم‌هاي باردار هم با آگاهي و بينش در مورد شرايط به وجود آمده بهتر مي‌توانند بر اين موضوع غلبه كنند و اين دوره را بگذرانند. در اين ميان صبر و حوصله همسر و اطرافيان و داشتن حمايت، كمك و همكاري همسر براي حل مشكلات بوجود آمده بسيار حائز اهميت است. همچنين در اين مدت بهتر است از سرزنش كردن و تحت فشار قرار دادن زن باردار خودداري شود.

تاثير خدمات روانشناسي بر كاهش تنفر از همسر در دوره بارداري

همانطور كه گفته شد اين مساله هم براي مردان و هم زنان بسيار سخت است و فشار رواني زيادي را براي زوجين به وجود مي‌آورد. اما مهم است كه زن و شوهر از دلايل اين مساله آگاه بوده و برخورد صحيحي با آن داشته باشند. روانشناس به شما كمك مي‌كند تا بر اين گونه مشكلات در دوره بارداري غلبه كنيد. در اين صورت تنفر از همسر در دوره بارداري كنترل مي‌شود و پس از زايمان، روابط زناشويي را تخت تاثير قرار نمي‌دهد. با وجود اين مساله حل نشده، در تربيت فرزندتان نيز با مشكل مواجه مي‌شويد. متخصصان و روانشناسان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در هر كجا كه هستيد، در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه بارداري و مراقبت هاي اين دوره مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: تنفر از همسر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تنفر از همسر،
موضوع:
[ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۰۳:۲۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی