مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا از نكات مهم همسرداري اطلاع داريد؟ براي داشتن ارتباط مناسب با همسر و بالا بردن سطح آرامش در خانواده، به مهارت آموزي در حيطه‌هاي مختلف نياز داريد. زندگي مشترك آغاز مسيري است كه زن و مرد بايد با همكاري و تعاون يكديگر آن را طي كنند؛ در واقع شما و همسرتان مانند دو همسفر هستيد. مسلما در اين سفر پرچالش هر چه بهتر بتوانيد با يكديگر تعامل داشته باشيد و از مهارت‌هاي لازم براي ازدواج موفق آگاه باشيد اين سفر برايتان لذت بخش‌تر خواهد بود. نكات مهم همسرداري در بردارنده اركان اصلي ازدواج است كه ميانبرهاي صعود به قله خوشبختي را پيش رويتان مي‌گذارد. مشاوره ازدواج، فرصتي مناسب است تا بتوانيد با آشنايي از نكات مهم همسرداري و شيوه تعامل مناسب با همسرتان در جهت زندگي توام با آرامش حركت كنيد.

منبع: همسرداري 

 

نكات ضروري براي همسرداري موفق

براي داشتن يك رابطه سالم و تجربه ازدواج موفق با همسرتان در طول زندگي نياز به تلاش و صرف انرژي داريد.در اينجا نكات كلي همسرداري را با هم مرور مي‌كنيم:

1- نكات مهم همسرداري | ارتباط صحيح 

هر رابطه‌اي براي دوام خود نياز به عناصري دارد كه اگر اين عناصر وجود داشته باشند، ارتباط به سمت سالم بودن پيش مي‌رود:

1_ اولين نكته‌‌ي مهم اين است كه شما بتوانيد همسر خود را همانطور كه هست بپذيريد. هيچ وقت با هدف تغيير فرد مقابل، وارد رابطه و ازدواج نشويد. هر فردي ممكن است ويژگي‌هاي منفي خود را داشته باشد. به عنوان يك قانون اين را در ذهن خود نگه داريد؛ شما حق تغيير دادن كسي را نداريد. علاوه بر اين، حواستان باشد هر انساني حق دارد هر احساس يا فكري داشته باشد. هيچ گاه همسرتان را به خاطر داشتن احساس يا عقيده‌اي سرزنش نكنيد. ممكن است شما جنبه‌هايي از رفتار فرد مقابل را دوست نداشته باشيد اما نبايد به او اين احساس را بدهيد كه دوست داشتني نيست، مگر شرايطي كه شما مي‌خواهيد را داشته باشد. براي كسب اطلاع در زمينه وفاداري به همسر كليك كنيد.

2_ به درد و دل‌هاي همسرتان گوش دهيد. در هنگام صحبت كردن همسرتان، فقط به صحبت‌هاي او گوش دهيد و هيچ كار ديگري نكنيد. به حرف‌هايش واكنش مناسب نشان دهيد و احساساتش را به رسميت بشناسيد. با او همدلي كنيد و سرزنش و تمسخر را كنار بگذاريد چرا كه قرار است شما يك شنونده همدل باشيد. براي اطلاع بيشتر از راه‌هاي خوشحال كردن مردان كليك كنيد.

3_ به همسرتان احترام بگذاريد و او را تحقير نكنيد. مخصوصا در جمع و جلوي بستگان و دوستان نكات مثبت وي را بيان كنيد. اگر مشكلي با او داريد آن را در حريم خانه خود مطرح نماييد نه اينكه جلوي ديگران با تمسخر يا دلخوري بيان كنيد. براي اطلاع بيشتر در زمينه  ازدواج موفق كليك كنيد. 

2- نكات مهم همسرداري | ارتباط با خانواده‌هاي اصلي 

يكي از ابعاد مهم ازدواج، حفظ ارتباط مناسب با خانواده خود و خانواده همسر مي‌باشد. يكي از بزرگترين چالش‌هاي زناشويي معمولا بر سر همين قضيه پيش مي‌آيد.

1_ در مورد توقعات و انتظارات دو طرفه به توافق برسيد. براي مثال يك روز در هفته را مشخص كنيد كه به اتفاق همسرتان به منزل پدري خود برويد و يك روز را هم براي خانواده همسرتان در نظر بگيريد. اينگونه مي‌توانيد خانواده موفقي داشته باشيد. براي اطلاع بيشتر در زمينه خانواده موفق كليك كنيد. 

2_ بدگويي نكنيد. اگر چيزي شما را ناراحت مي‌كند، بايد آن را به شيوه‌اي سالم، بدون تحقير و تمسخر مطرح كنيد. يعني براي مثال اگر از حرفي كه مادرشوهرتان در جمع به شما زده است ناراحت شده‌ايد، به همسرتان نگوييد كه مادرت هميشه چرت و پرت مي‌گويد. مي‌توانيد از عبارت بهتري استفاده كنيد مثلا وقتي مادرت فلان حرف را زد، من ناراحت شدم.

3_ در بيان اختلافات و انتقاد‌ها از جملات كلي استفاده نكنيد، مثال واضح و روشن از يك موقعيت بزنيد و بحث اختلافات گذشته را به ميان نكشيد. براي اطلاع بيشتر در مورد جلوگيري از سردن شدن رابطه عاطفي كليك كنيد.

4_ از نكات مهم همسرداري اين است كه در ارتباط با خانواده همسرتان جانب اعتدال را رعايت كنيد. ارتباط بيش از حد نزديك و بدون هيچ حد و مرزي مناسب نيست. نه خيلي نزديك، نه خيلي دور.

5_ تصميمات مهم زندگيتان را دونفري و با مشورت يكديگر بگيريد. مشاوره گرفتن از بزرگترهاي با تجربه خوب است، اما نگذاريد برايتان تصميم بگيرند. مشورت زوجين باعث شكل‌گيري خانواده سالم مي‌شود. براي اطلاع بيشتر در زمينه خانواده سالم كليك كنيد. 

6_ توقعاتتان را از آن‌ها صاف ومستقيم بگوييد. بدون جار و جنجال و قاطعانه صحبت كنيد. به جاي جملات منفي از جملات مثبت استفاده كنيد. مثلا نگوييد من دوست ندارم با من اينجوري حرف بزنيد. بلكه بگوييد من دوست دارم اين كار را در حقم بكنيد.

7_ از ديگر اعضاي خانواده همسرتان، پيش يكي از اعضا شكايت نبريد.

8_ لزومي ندارد همه مسائل زندگي خود را براي خانواده‌ها تعريف كنيد. حريم خصوصي خود و همسرتان را حفظ كنيد. براي كسب اطلاع در زمينه خوشبختي در زندگي مشترك كليك كنيد.

3- نكات مهم همسرداري | تقسيم وظائف 

يكي از مواردي كه زمينه اختلاف را فراهم مي‌كند و لازم است در مورد آن با همسر خود به توافق برسيد، مسئله تقسيم وظايف است.اين موضوع در همسرداري براي آقايان نيز تاكيد شده است.

1- توقعاتتان در مسائل عاطفي و مالي را بيان كنيد. براي اطلاع بيشتر در زمينه پول گرفتن از شوهر كليك كنيد. 

2- با هم قرار بگذاريد. فكر نكنيد كه همسرتان توانايي ذهن خواني دارد و از آنچه شما مي‌خواهيد با خبر است. مادامي كه شما به زبان نياوريد و در موردش با وي به توافق نرسيد، نمي‌توانيد انتظار داشته باشيد كه او به چيزي كه شما مي‌خواهيد عمل كند.

3- عادل و منصف باشيد. اگر همسرتان بيرون از خانه شاغل است و بخشي از هزينه‌هاي زندگي را بر عهده دارد، توقع نداشته باشيد تمام كارهاي منزل و بچه داري هم بر عهده او باشد. براي كسب اطلاع در زمينه تقسيم وظايف كليك كنيد. 

4- از نكات مهم همسرداري اين است كه هر وقت توانستيد به يكديگر كمك كنيد. يكي از منابع آرامش در خانواده اين است كه بدانيد همسرتان حامي شماست و در انجام وظايف دشوار به شما كمك مي‌كند. براي اطلاع بيشتر در زمينه همسرداري براي آقايان  كليك كنيد. 

5- اگر همسرتان در مواردي كه با هم توافق كرده بوديد كوتاهي كرد، سرزنش نكنيد يا پرخاشگرانه برخورد نكنيد. با آرامش و جمله‌ي مثبت به او تذكر دهيد: عزيزم من انتظار داشتم زباله‌ها را به بيرون ببري. امكانش هست آن را در اسرع وقت انجام دهي؟ 

4- نكات ضروري همسرداري | حل مسئله و حل اختلاف 

اختلاف در هر خانواده و رابطه‌اي پيش مي‌آيد. تفاوت‌ها بسيار طبيعي هستند و مهم نحوه برخورد شما با چالش‌ها هستند.

1_ اگر دلخوري داريد، آن را بيان كنيد. همسر شما توانايي ذهن خواني ندارد، با سرسنگين رفتار كردن يا قهر كردن مسئله‌اي حل نمي‌شود و او نمي‌فهمد مشكل كجاست تا آن را حل كند. براي اطلاع در زمينه راه هاي خوشحال كردن زنان كليك كنيد. 

2_ هر مسئله و دعوايي كه پيش مي‌آيد، هر دو طرف در آن سهم دارند. ممكن است سهم يك نفر بيشتر و ديگري كمتر باشد. سهم خود را در مسئله شناسايي كنيد و مسئوليت آن را قبول كنيد و بابت آن عذرخواهي نماييد.

3_ در هر دعوا در مورد همان مساله بحث كنيد. گذشته‌ها مرتبط با مسئله الان نيستند. مشكلات را كلي نكنيد؛ تو هميشه همينطور هستي، تو كلا هميني و... از عبارات كلي استفاده نكنيد.

4_ قهر نكرده و در هنگام دعوا رختخوابتان را از هم جدا نكنيد.

5_ اجازه ندهيد اختلافاتتان طولاني شود. در اولين فرصت وقتي خالي كرده و در موردش صحبت كنيد. اجازه ندهيد مشكلات و ناراحتي‌ها تلمبار شوند. تا وقتي مسئله حل نشده و ناراحتي برطرف نشده از مسئله گذر نكنيد.

6_ مشكل را به خانواده‌ها نكشانيد. مشكلاتتان را خودتان دو نفري حل كنيد.

7_ تحقير و توهين نكنيد.

8_ جلوي فرزندتان دعوا نكرده و او را درگير نكنيد يا او را قاضي دعوا قرار ندهيد. براي كسب اطلاع در زمينه مهارت‌هاي لازم براي ازدواج موفق كليك كنيد. 

5- نكات مهم همسرداري | روابط جنسي 

روابط جنسي يكي از اركان مهم صميميت شما است. سعي در بهبود آن داشته باشيد و براي لذت بردن خودتان و همسرتان بكوشيد. براي اطلاع بيشتر در زمينه روابط جنسي كليك كنيد. 

1- راجع به آن با هم صحبت كنيد.

2- روابطتان را تنوع ببخشيد.

3- محبت فيزيكي خود را محدود به رابطه جنسي نكنيد. در آغوش گرفتن و بوسيدن همسرتان تاثير فوق العاده‌اي در رابطه‌تان خواهد داشت.

با رعايت نكات ذكر شده مي‌توانيد در روابط عاطفي و زناشويي خود را بهبود ببخشيد. رعايت نكات همسرداري باعث پيشگيري از خيانت، طلاق عاطفي و ايجاد فضايي مناسب براي رشد فرزندان خواهد شد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه پيشگيري از خيانت كليك كنيد. 

تاثير خدمات روانشناسي بر همسرداري موفق

همسرداري يك مهارت است كه افراد بايد آن را با آموزش و تجربه ياد بگيرند. اين مهارت به شما كمك مي‌كند تا زندگي سالم و موفقي داشته باشيد. با همسرداري صحيح كيفيت رابطه خود را ارتقا داده و زندگي مشتركتان را به مسير بهتري هدايت مي‌كنيد. روانشناس نكات مهم همسرداري را به شما آموزش داده و در مسير زندگي ياري‌تان مي‌كند. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با كادري مجرب آماده ارائه خدمات تلفني و حضوري به شما مي‌باشد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه نكات مهم همسرداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: همسرداري 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: همسرداري،
موضوع:
[ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۲۷:۵۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی