مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

دوست بي معرفت و بي وفا به چه كسي گفته مي‌شود؟ گاهي اوقات در روابط خود با دوستانتان دچار چالش‌هايي مي‌شويد و از آن‌ها رفتارهايي را مي‌بينيد كه ناراحت مي‌شويد و حتي تصميم به كمرنگ كردن رابطه‌ خود مي‌گيريد. جالب است بدانيد دلايل مختلفي براي بي وفايي يا بي معرفتي دوستان وجود دارد كه حتي ممكن است يكي از اين دلايل، رفتارهاي خودتان باشد. با اين حال بايد بتوانيد بهترين تصميم را بگيريد. اگر قصد داريد كه روابط خود را ادامه دهيد و يا آن را قطع كنيد بايد بدانيد كه تصميمي است كه خودتان گرفته‌ايد و عواقب آن با خودتان است. بنابراين بهتر است از يك مشاور و روانشناس كمك بگيريد تا دچار آسيب نشويد. در ادامه به بررسي بيشتر اين موضوع خواهيم پرداخت پس همراه ما باشيد.

منبع: دوست بي معرفت و بي وفا

 

نشانه‌هاي دوست بي معرفت و بي وفا چيست؟

در روان‌شناسي به دوستان بي معرفت و بي وفا اصطلاح سايه گفته مي‌شود،‌ زيرا آن‌ها در لحظات شاد و خوشي زندگي هر فرد حضور دارند ولي در لحظات سخت و تاريك، ناپديد و پنهان مي‌شوند. گاهي اوقات در رابطه‌‌هاي خود به جايي مي‌رسيم و رفتارهايي را مشاهده مي‌كنيم كه ادامه‌ آن رابطه را صحيح نمي‌دانيم و تصميم به پايان دادن آن رابطه مي‌گيريم، زيرا قطع رابطه با اينگونه دوستان بهترين گزينه است. يكي از نشانه‌هاي دوست بي وفا و بي معرفت دروغگويي است، آن‌ها معمولا در بيشتر مسائل زندگي خود به شما دروغ مي‌گويند و هرگز با شما صادق نيستند.

اگر دوستتان دائما به شما نيش و كنايه مي‌زند، بزرگترين رازي كه شما با او در ميان گذاشته بوديد را فاش مي‌كند، قرار عاشقانه با فرد مورد علاقه‌تان مي‌گذارد، شما را مورد توهين و تحقير قرار مي‌دهد، زماني كه با او هستيد احساس ناراحتي و افسردگي مي‌كنيد و خوشحال نيستيد، از طرف او مورد حسادت و گزند قرار مي‌گيريد، احساس مي‌كنيد او ديگر فرد سابق نيست و عوض شده است و رفتارهاي نادرستي از او مشاهده كرديد عواملي هستند كه نشان‌ دهنده‌ بي وفايي و بي معرفتي دوستتان مي‌باشند.

همچنين زماني كه به آن‌ها نياز داريد پنهان و ناپديد مي‌شوند، شما را براي انديشه و عقايدتان مورد قضاوت قرار مي‌دهند، نقاط ضعف و اشتباهاتتان را پررنگ مي‌‌كنند، هرگز از شما دفاع نمي‌كنند، معمولا به قول‌هايي كه مي‌دهند عمل نمي‌كنند و دائما زخم زبان مي‌زنند و با حرف‌هايشان شما را آزار مي‌دهند. آنچه كه اهميت دارد اين است كه بدانيد چه روابطي را بايد ادامه دهيد تا كمترين آسيب را ببينيد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه روابطي كه بايد ادامه داد كليك كنيد.

 

چرا دوستم بعد از مدتي بي معرفت و بي وفا شده‌است؟

دلايل زيادي براي بي معرفتي دوستان وجود دارد و چه بسا رفتارهاي خودتان باعث بروز بي وفايي در دوستانتان شده است. يكي از اين رفتارهاي نادرست توقعات زياد شما است، زيرا شما نبايد انتظار داشته باشيد كه طرف مقابلتان دائما در خدمت شما باشند و به فرمايشات شما توجه كنند.

همچنين نبايد تمام مسائل زندگي خود را با دوستتان در ميان بگذاريد و او را از تمام رازهاي خود با خبر كنيد زيرا ممكن است از اتفاقاتي كه در زندگي شما افتاده است به گونه‌اي ديگر برداشت كند و باعث ايجاد سوءتفاهم شود.

 

با دوست بي معرفت و بي وفاي خود چگونه رفتار كنيم؟

در ابتدا بايد اين واقعيت را بپذيريد كه افراد بي معرفت به ديگران توجهي ندارند و تنها نيازهاي خود را در اولويت قرار مي‌دهند. آ‌ن‌ها نيازهاي شما را ناديده مي‌گيرند و به آن توجهي نمي‌كنند، شما بايد سعي كنيد از او فاصله بگيريد و نبايد مانند او رفتار كنيد زيرا در اين صورت شما نيز هيچ فرقي با او نداريد و مانند وي هستيد. لازم است به آن‌ها رفتار نادرستشان را يادآوري كنيد. شما مي‌توانيد حرف‌هاي خود را به آرامي با وي درميان بگذاريد. اگر متوجه شديد كه او تمايل ندارد رفتار خود را به پايان برساند، اگر امكانش بود مي‌توانيد رابطه‌ خود را با وي به پايان برسانيد و تمام كنيد.

در صورتي كه فرد براي احترام به حرف شما رفتارش را تغيير داد بدانيد كه براي شما ارزش زيادي قائل هست و مي‌توانيد به عنوان دوست صميمي روي او حساب باز كنيد. با اين حال بايد دقت داشته باشيد كه اين رفتار نمايشي نباشد و در راستاي رسيدن به اهداف ديگر بخاطر شما رفتارش را تغيير ندهد. با اين حال خواندن مقاله دوست صميمي مي‌تواند به شما در شناخت بيشتر اين افراد كمك كند. 

چگونه بايد با دوست بي معرفت و بي وفا خود قطع رابطه كنيم؟

شايد براي شما سوال پيش بيايد كه چگونه مي‌توانيد رابطه‌ خود را با دوست بي معرفت و بي وفا خود به پايان برسانيد و ديگر با وي رابطه نداشته باشيد. بهتر است بدانيد كه اگر با دوستتان قطع رابطه كنيد نمي‌توانيد هر زماني كه خواستيد دوباره به اين رابطه برگرديد و دوستي خود را ادامه دهيد زيرا با اين كار به تصميم خودتان احترام نگذاشته‌ايد و پس از مدتي ممكن است دوباره مورد بي معرفتي دوستتان قرار بگيريد.

همچنين براي قطع رابطه لازم نيست حتما اعلام كنيد كه قصد پايان دادن به اين رابطه را داريد، بلكه توصيه مي‌شود به تدريج اين رابطه را پايان بدهيد و تمام كنيد. هيچوقت نبايد به خاطر حسادت و وسوسه‌ ديگران به رابطه‌ خود پايان دهيد و بايد منطقي تصميم بگيريد. فراموش نكنيد كه حتي بعد از پايان رابطه‌ نيز احترام دوست خود را نگه داريد و هرگز نبايد رازها و مسائلي كه بين شما بود را براي ديگران فاش كنيد.

براي اطلاع بيشتر در زمينه راه هاي تمام كردن دوستي كليك كنيد.

 

سوالات متداول

دوستي دارم كه رفتارهاي ضد و نقيضي همواره از خود نشان مي‌دهد. زماني بسيار با معرفت و صميمي و زماني ديگر تبديل به دوست بي معرفت و دو رويي مي‌شود. نمي‌دانم چكار كنم؟

اين دوستان معمولا منفعت طلب هستند و زماني كه به دنبال رسيدن به خواسته‌هاي خود هستند با شما مهربان و صميمي مي‌شوند و زماني كه ارزش‌ها و موقعيت خود را در معرض خطر ببينيد با شما بد رفتاري مي‌كنند. با اين حال مشورت با يك مشاور مي‌تواند بسيار مفيد باشد زيرا آن‌ها دلايل رفتارهاي دوستانتان را ريشه يابي مي‌كنند و با ارائه راهكارهايي به شما كمك مي‌كنند تا بتوانيد بهترين تصميم را بگيريد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه دوست بي معرفت و بي وفا مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: دوست بي معرفت و بي وفا

امتیاز:
بازدید:
برچسب: دوست بي معرفت و بي وفا،
موضوع:
[ ۴ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۶:۰۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی