مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

احساس تنفر و خشم از پدر و مادر، همچون باتلاقي است كه شما را به تدريج در كام خود فرو مي‌برد چرا كه بار منفي هيجانات و خاطراتي كه مدام در ذهنتان مرور مي‌كنيد، آتش نفرت را كماكان شعله ور نگه مي‌دارد. خشم از پدر و مادر بسياري از ابعاد و اتفاقات مهم زندگي همچون نحوه برقراري روابط عاشقانه، ازدواج و زندگي مشترك، موقعيت‌هاي مهم زندگي مانند تربيت كودك و... را تحت تاثير قرار مي‌دهد. اگر مي‌خواهيد در مسير درمان و التيام زخم‌هاي ناشي از بدرفتاري والدين حركت كنيد، بايد اين واقعيت را بپذيريد كه اكنون شما مسئول زندگي خود هستيد و مي‌توانيد در جهت شكوفايي استعدادها و رسيدن به هر آنچه آرزويش را داشتيد، حركت كنيد. در اين مقاله به بررسي روش‌هاي رهايي از احساس خشم از پدر و مادر مي‌پردازيم.

منبع: خشم والدين

 

احساس تنفر و خشم از پدر و مادر

بسياري از افراد، براي توجيه كردن عدم موفقيت‌هاي خود در زندگي يا اشتباهاتي كه مرتكب شده‌اند، انگشت تقصير را به سمت والدين‌شان مي‌گيرند. اكنون سوال اين است كه تا كي مي‌خواهيد فرصت‌هاي رشد و شكوفايي خود را در حسرت گذشته از دست بدهيد؟ معمولا اشتباهاتي كه در تربيت فرزندان از والدين سر مي‌زند، ناشي از ناآگاهي آن‌ها در مورد شيوه‌هاي صحيح تربيتي كودك است. در واقع آسيب‌هايي كه از سوي آنان به شما وارد مي‌شود، مي‌تواند دنباله سيكل والدگري اشتباهي باشد كه خود آن‌ها تجربه كرده‌اند. ولي شما با فرار از مسئوليت‌هاي زندگي و دنبال نكردن آرزوهاي خود، آگاهانه به خودتان آسيب مي‌رسانيد. پس براي رسيدن به آينده اي كه دوست داريد برنامه ريزي كرده و هيچ گاه تسليم سختي‌هاي راه نشويد. با خواندن مقاله والدين سمي نسبت به شرايط خودتان آگاهي بيشتري  پيدا كنيد.

پيامد هاي خشم از پدر و مادر

خشم از پدر و مادر يا باقي ماندن در خاطرات تلخ و تاريك گذشته، جز ناراحتي هيچ دستاوردي نخواهد داشت و زمينه براي بروز افسردگي، وسواس، ... فراهم مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر مقالات افسردگي و وسواس را مطالعه فرماييد. 

اما اين را بدانيد كه كنترل شرايط فعلي و آينده زندگي تا حد زيادي دست خودتان است. بخشش پدر و مادر، راهيست كه آينده اي زيباتر را پيش رويتان قرار مي‌دهد. فرآيند  بخشش به معناي فراموش كردن گذشته نيست بلكه لطفي است كه به خودتان مي‌كنيد تا به آرامش و رضايت دست يابيد. چرا كه انرژي زيادي كه روزانه صرف كينه ورزي، مرور خاطرات گذشته و ماندن در موضع قرباني مي‌شود را مي‌توانيد در مسير رشد، استقلال و قدرتمند شدن هدايت كنيد. براي اطلاع بيشتر از بخشش ديگران كليك كنيد. 

تلاش در جهت بهبود روابط با پدر و مادر

اگر در شرايطي هستيد كه مجبوريد با والدين خود زندگي كنيد، در درجه اول بايد براي بهبود فضاي خانواده خود تلاش نماييد. موقعيت خود را تحليل كرده و ببينيد در چه شرايطي تنش و درگيري بين شما با والدين شدت پيدا مي‌كند. كشف دلايل ناراحتي يا عصبانيت والدين كمك مي‌كند تا از بروز درگيري پيش گيري كنيد. با خواندن مقاله آموزش پدر و مادر شايد تا حدي بتوانيد آن‌ها را در اين مسير ياري دهيد.

1. شيوه هاي ارتباطي صحيح

دلايلي كه باعث خشم از پدر و مادرتان مي‌شود را مشخص كرده و در مورد مشكلات و نگراني‌هايتان با آنان صحبت كنيد. يكي از دلايل عمده آشفتگي در بستر خانواده، عدم توانايي در برقراري ارتباط مناسب اعضاي خانواده با يگديگر است. يادگيري شيوه‌هاي ارتباطي صحيح بسيار كمك كننده مي‌باشد. براي اطلاع بيشتر از ارتباط مناسب كليك كنيد. 

2. همدلي و درك متقابل

دليل بسياري از نگراني‌ها و تنش‌ها در هر رابطه‌اي، عدم درك متقابل طرفين از يكديگر است. سعي كنيد مسائل را از دريچه ديد والدين خود بنگريد و تحليل كنيد، در اين صورت درك متقابل و همدلي بيشتر مي‌شود. پدر و مادر هم انسان‌هايي هستند با محدوديت‌هاي بي شمار و ممكن است در زندگي تصميماتي اشتباه بگيرند، آسيب ببينند و متقابلا آسيب بزنند. پس انتظارات شما هم بايد متناسب با محدوديت‌هاي آنان باشد تا خشم از پدر و مادر كاهش يابد.

3. مسئوليت پذيري و ايفاي نقش

در محيط خانوادگي، هر يك از اعضاي خانواده مسئوليت‌هايي بر عهده دارند و نقشي ايفا مي‌كنند. مسلما زماني كه بار مشكلات روي دوش يك نفر باشد و هماهنگي و تعاون بين اعضا وجود نداشته باشد، احتمال تنش يا درگيري بيشتر مي‌شود. براي اطلاع بيشتر از مشكلات والدين و فرزندان كليك كنيد. 

4. تغيير در رفتار همزمان با ابراز علاقه و احترام

واقعيت اين است كه شما نمي‌توانيد كسي را جز خودتان تغيير دهيد. پس اگر خواهان تغيير در والدين خود هستيد، در ابتدا بايد تغيير را از خودتان شروع كنيد. مسلما زماني كه پدر و مادرتان گمان كنند كه آن‌ها را دوست نداريد، هميشه حالتي تدافعي در برخورد با شما خواهند داشت و در نتيجه اين چرخه غلط، خشم از پدر و مادر ايجاد مي‌شود. در مواقعي كه آن‌ها عصباني نيستند يا با هم صميمي هستيد، عشق خود را با دادن هديه‌اي نشان دهيد. به اين صورت مي‌توانيد از بروز مشكلات خانوادگي نيز جلوگيري كنيد. براي اطلاع بيشتر از اختلافات خانوادگي كليك كنيد. 

روان درماني جهت التيام خشم از پدر و مادر

در صورت عدم انعطاف پذيري والدين چه بايد كرد؟ تجربه والدين، از كودكي خود و تصوراتي كه از جايگاه پدر يا مادر در ذهن آن‌ها نقش بسته است در شيوه والدگري نقش به سزايي دارد. فارغ از اين مباحث گاهي مشكلات و آسيب‌هاي رواني در والدين به قدري بالاست كه ممكن است هيچ روشي نتيجه بخش نباشد. در اين صورت بايد از خدمات مشاوره روانشناسي استفاده كنيد چراكه ممكن است در آينده با مسائل بسيار مهمي همچون ازدواج و تربيت فرزند با مشكل مواجه شويد. براي اطلاع بيشتر، مقاله تربيت كودك را مطالعه فرماييد. 

در فرآيند خانواده درماني، به دنبال بهبود كاركرد اعضاي خانواده به عنوان يك واحد اجتماعي هستيم. درمانگر با بررسي علت خشم از پدر و مادر، مشكلات و روابط اعضاي خانواده، تقسيم وظايف و نقش‌ها در جهت ايجاد ساختاري نظام‌مند با كارايي بيشتر تلاش مي‌كند. براي كسب اطلاع بيشتر از مشاوره خانواده  كليك كنيد. 

سخن آخر

با هميشه شاكي بودن و خشم از پدر و مادر، شانس خوب زندگي كردن و پيشرفت را از خود مي‌گيريد. مسئله مهم اين است كه آيا مي‌خواهيد راه والدين خود را طي كرده و در خشم و نفرتي كه آرامش شما را سلب كرده باقي بمانيد يا مي‌خواهيد اين چرخه معيوب شكسته شود. با ابراز عشق به ديگران، به معجزه دوست داشتن و معناي وجودي زندگي دست يابيد. به جاي بهانه جويي، ماندن در انفعال و عدم مسئوليت پذيري از محدوديت‌ها و نقص‌هاي والدين خود به عنوان راهي براي استقلال بيشتر استفاده كنيد. به دنبال آرزوهايتان برويد و دنيايي زيبا كه شايسته شماست خلق كنيد.

تاثير خدمات روانشناسي در كاهش خشم از پدر و مادر

همانطور كه گفته شد خشم از پدر و مادر مي‌تواند به تمام ابعاد زندگي فرد آسيب وارد كرده و فرصت رشد و پيشرفت را از بين ببرد. به همين دليل ضروري است كه از كمك يك روانشناس متخصص بهر‌مند شويد. روانشناس به شما كمك مي‌كند تا ريشه خشم و عصبانيت خود را نسبت به والدين پيدا كرده و با درمان آن، از اين حس منفي و مخرب رهايي يابيد. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمتتان هستند تا در هر كجا كه هستيد شما را ياري كنند. 

براي دريافت مشاوره در زمينه رهايي از احساس خشم از پدر و مادر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: خشم والدين

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خشم والدين،
موضوع:
[ ۵ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۳۷:۳۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی