مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

يكي از مسائلي كه امروزه مشكلات بسياري را براي زوجين به وجود آورده، تاثير شبكه هاي اجتماعي بر روابط زناشويي است. در واقع استفاده نادرست از فضاي مجازي باعث آسيب به روابط زناشويي مي‌شود و به مرور به طلاق عاطفي مي‌انجامد. در كنار اين مسئله بهداشت جسمي و رواني افراد كاهش يافته و تاثيرات خود را بر روابط جنسي زوجين نيز مي‌گذارد. توجه داشته باشيد كه آسيب‌هاي فضاي مجازي بر روابط زوجين حتي مي‌تواند به خيانت و طلاق نيز منجر گردد چراكه تماشاي مدل‌ها و سلبريتي‌ها توقعات را از همسر بالا برده و تاثيرات مخرب خود را خواهد گذاشت. با اين حال بدانيد كه هرچه قدر سريع‌تر به كاهش تاثيرات شبكه‌هاي اجتماعي بر زندگي خود بپردازيد بهتر نتيجه خواهيد گرفت. بهره بردن از مشاوره خانواده و مشاوره جنسي نيز مي‌تواند بسيار كمك كننده باشد. در ادامه به بررسي بيشتر اين موضوع خواهيم پرداخت پس همراه ما باشيد.

منبع: تاثير شبكه هاي اجتماعي زناشويي

 

تاثير تكنولوژي و شبكه هاي اجتماعي بر روابط زناشويي چيست؟

فناوري، يعني استفاده عملي از دانش و مهارت براي ساخت وسايلي كه زندگي انسان‌ها را ساده كرده و بهبود بخشد. در واقع فناوري، طيف گسترده‌اي از وسايل مثل تلويزيون‌هاي هوشمند، موبايل، كامپيوتر، ماشين لباس شويي و هر وسيله‌اي كه هوشمند است را شامل مي‌شود.

شبكه‌هاي اجتماعي باعث شده تا تعاملات چهره به چهره به كمترين ميزان خود برسد و اين به معناي مرگ يك رابطه زناشويي مي‌باشد. غرق شدن در تكنولوژي، مي‌تواند باعث كاهش حس ايمني و رضايت زناشويي و افزايش احساس كنترل شود. در كنار اين مسئله بهداشت رواني و جسمي افراد را نيز تحت تاثير قرار داده و اين مسئله مي‌تواند بر روابط زوجين نيز تاثيرات مخرب خود را بگذارد. 

براي اطلاع بيشتر در زمينه رضايت زناشويي كليك كنيد.

اثرات مخرب غرق شدن در شبكه هاي اجتماعي بر روابط زناشويي

فناوري، در قدم اول مي‌تواند انسان‌ها را شبيه به خود بار بياورد. افرادي فلزي، بي روحيه و سرد كه ارتباطات آن‌ها فقط از راه استيكرها و آلارم‌ها برقرار مي‌شود. شبكه‌هاي اجتماعي، يكي از پررنگ‌ترين جنبه‌هاي فناوري در زندگي امروزه افراد هستند كه به مرور زمان، انسان‌ها را به اكانت‌هاي مجازي تبديل مي‌كند.

در زندگي زناشويي، اسير شدن در تكنولوژي‌ها بخصوص موبايل و كامپيوتر، به مرور زمان بلايي بر سر رابطه مي‌آورد كه ممكن است ديگر آن زندگي به حالت اول باز نگردد. برخي از پيامدهاي استفاده نادرست از تكنولوژي بر زندگي زناشويي شامل موارد زير هستند.

بالا رفتن توقعات از همسر

غرق شدن در فضاهاي مجازي و تماشاي لحظه به لحظه سوپر مدل‌ها و سلبريتي‌ها و حضور پررنگ و نزديك آن‌ها با مخاطبانشان، باعث مي‌شود كه زن و شوهر به مرور و ناخودآگاه جذب اين اندام‌ها و لباس‌هاي زيبا شوند و همسرشان را فراموش كنند. توقعات از همسرشان، به اندازه يك مدل مي‌شود و شايد ديگر زيباترين لباس‌ها را نيز بر تن همسرشان نبينند. همچنين روابط زناشويي به خطر افتاده و زوجين را نيازمند دريافت مشاوره روابط زناشويي مي‌كند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه رابطه زناشويي كليك كنيد.

تاثير بر سلامت روان از اثرات مخرب شبكه هاي اجتماعي بر روابط زناشويي

درگيري مدام با اخبار تلخ، دعواها و حاشيه‌ها، كنش‌ها و واكنش‌ها، شايعات ريز و درست، اخبار اقتصادي و فرهنگي و تماشاي كساني كه يك شبه و بدون هيچ هنري ره صد ساله را پيموده‌اند، مي‌تواند باعث سرشار شدن احساسات بد در فرد شده و آن‌ها را به سمت افسردگي يا حتي اضطراب ببرد. در كنار اين مسئله روابط زناشويي را سرد كرده و باعث بروز مشكلات عاطفي فراوان بشود. توجه داشته باشيد كه سپري كردن زمان بيش از اندازه در شبكه‌هاي اجتماعي به مرور تبديل به نوعي اعتياد در شما مي‌شود كه ترك آن مانند ترك مواد مخدر نياز به درمان و مداخله دارد. پس بهتر است با مديريت كردن بيشتر اين موضوع، از عواقب و مشكلات روحي و رواني آن بكاهيد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه اعتياد به شبكه هاي اجتماعي كليك كنيد.

تاثير بر سلامت جسماني

سالهاست كه درباره مضرات تكنولوژي و تاثيرات منفي آن روي بدن انسان صحبت مي‌شود. البته كه اكثر آن‌ها حقيقت دارد. شايع‌ترين مشكل، چاقي است. جذابيت‌هاي فناوري، فرصت شما را مي‌گيرند و همين مسئله شما را به سمت غذاهاي آماده و عدم تحرك خواهد كشاند. نشستن مداوم در يك حالت خاص، به مرور زمان ستون فقرات و مفاصل شما را آسيب ديده خواهد كرد.

طلاق عاطفي

شايد تلخ‌ترين ضرر استفاده نادرست از تكنولوژي طلاق عاطفي باشد. خيلي‌ها ممكن است متوجه نشوند كه چه بر سر آن‌ها مي‌آيد اما به مرور زمان مي‌بينند حسي به همسر خود ندارند و با دوستان مجازي و فيلم‌ها و بازي‌هاي خود سرگرم‌اند. چندين ساعت سر كار، بعد خستگي و موبايل، بعد هم خواب و... نتيجه مشخص است. در جلسات مشاوره جنسي بسياري از اين عوامل و ديگر عوامل منفي بر رابطه زوجين بررسي و رفع مي‌شود.

براي اطلاع بيشتر در زمينه طلاق عاطفي كليك كنيد.

مشكل در برقراري رابطه جنسي از اثرات مخرب شبكه هاي اجتماعي بر روابط زناشويي

توجه بيش از حد به شبكه‌هاي اجتماعي شما را از همسرتان دور خواهد كرد و در نتيجه نمي‌توانيد نيازهاي جنسي همسرتان را درك كرده و براي ارضاي آن تلاش كنيد. همچنين حضور شما در فضاي مجازي و تماشاي مدل‌هاي مختلف باعث مي‌شود كه ديگر جذابيت‌هاي همسرتان به چشم نيايد و به مرور دچار سردي رابطه شويد. از همين رو نياز است تا با بهره بردن از مشاوره جنسي به بسياري از اين مشكلات خود پايان دهيد. 

براي آشنايي بيشتر در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد.

چگونه تاثير شبكه هاي اجتماعي بر روابط زناشويي را كاهش دهيم؟

فناوري يا تكنولوژي، از واجبات دنياي امروزي است كه اگر كسي نحوه استفاده از آن‌ها را بلد نباشد، فرقي با يك فرد بي سواد ندارد. شايد بگوييد اين تكنولوژي است كه صفا و صميميت گذشته‌ها را از بين برده و انسان‌ها را از هم دور كرده. بله، تاحدودي درست مي‌باشد اما تكنولوژي شما را از هم دور نكرده، بلكه استفاده اشتباه شما از آن و اعتياد به شبكه‌ هاي اجتماعي باعث بروز اين مشكلات مي‌شود.

شما هنوز مي‌توانيد در خانه مادر بزرگ دور هم بنشينيد و خاطره بگوييد، هنوز هم مي‌توانيد به پارك برويد، بدويد و لذت‌هاي گذشته را تجربه كنيد، اما خود شما هستيد كه با استفاده بيش از اندازه و هميشگي از تكنولوژي، زندگي خود را بي رنگ كرده‌ايد. نياز نيست تمام لذت‌ها و شادي‌هاي خصوصي زندگي خود را با همه شريك شويد يا براي سال‌هاي آينده ثبت كنيد. مي‌توانيد بنشينيد، لذت ببريد و در خاطرات خود نگه داريد. اگر احساس مي‌كنيد خانواده تان آن گرماي گذشته را ندارد، حتما از مشاوره خانواده براي بازسازي تعاملات ميان اعضاي خانواده خود استفاده كنيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

سوالات متداول

من و همسرم هردو در اكثر اوقات كنار يكديگر هستيم اما به طور جداگانه در فضاي مجازي به سر مي‌بريم و با يكديگر صحبتي نداريم چه كار كنم؟

ادامه روند اين مسئله به مرور مشكلات را بيشتر مي‌كند و در واقع هرچه قدر سريع‌تر به حل موضوع بپردازيد بهتر نتيجه خواهيد گرفت. سعي كنيد فضاي بيشتري را با يكديگر بگذرانيد و با اعمال محدوديت‌هايي زمان را مديريت كنيد. همچنين مي‌توانيد با يكديگر در فضاي مجازي سر كنيد و به واسطه عكس‌ها و كليپ‌هايي كه تماشا مي‌كنيد؛ زمينه‌اي فراهم كنيد تا با يكديگر صحبت نماييد. همچنين بهره بردن از مشاوره زناشويي مي‌تواند به حل اين مسئله بسيار كمك كند. براي آنكه بدانيد بهره بردن از روانشناس تا چه ميزان اهميت دارد؛ به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا مقاله ضرورت مشاوره زناشويي را بخوانيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه راه هاي كاهش شبكه هاي اجتماعي بر روابط زناشويي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: تاثير شبكه هاي اجتماعي زناشويي

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۵۶:۳۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی