مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

باورهاي مخرب ازدواج همان افكار و عقايدي هستند كه افراد سعي مي‌كنند با استفاده از آن‌ها رابطه شان را پيش ببرند، اما در نهايت با موانع و مشكلات زيادي روبه‌رو مي‌شوند. عدم توجه به حرف‌ها و گفته‌هاي كساني كه تجربه دارند، به اين اشتباهات دامن زده و مشكلات را پيچيده‌تر مي‌كند. معمولا افراد با دانسته‌ها و گفته‌هاي اطرافيان تصميم گيري و عمل مي‌كنند در حالي كه براي پيش بردن يك رابطه درست مي‌توانيد از مشورت متخصصان در زمينه مسائل زوج و خانواده استفاده كنيد. اينگونه مسلما مشكلات كمتري را تجربه مي‌كنيد و مي‌توانيد در راستاي بهداشت جسمي و رواني خود گام برداريد. به دليل اهميت رابطه جنسي در ازدواج ابتدا به باورهاي مخرب در اين زمينه و سپس به باورهاي مخرب در زمينه روابط زناشويي پرداخته‌ايم پس همراه ما باشيد.

منبع: باورهاي مخرب ازدواج

 

باور هاي مخرب ازدواج در رابطه جنسي

رابطه جنسي يكي از ابعاد ارتباطي بين زن و مرد مي‌باشد كه مستقيما با رضايت از زندگي در ارتباط است. عدم توجه به نيازهاي همسر و كيفيت رابطه جنسي، مي‌تواند ازدواج را به سمت جدايي سوق دهد. وجود باورهاي غلط درباره رابطه جنسي، ميزان لذت و رضايت از رابطه را دستخوش تغييراتي مي‌كند. در ادامه به برخي از مهم‌ترين آن‌ها مي‌پردازيم.

براي اطلاع بيشتر در زمينه رابطه جنسي كليك كنيد.

1- باورهاي مخرب ازدواج | سايز آلت تناسلي در رسيدن به ارگاسم نقش دارد

حتي در ميان قشر تحصيل كرده جامعه نيز اين باور وجود دارد كه سايز آلت تناسلي مردان تاثير زيادي در ارضاي جنسي زن دارد. اما علم ثابت كرده كه هيچ آلت تناسلي براي واژن بزرگ يا كوچك نيست. آنچه كه اهميت دارد انجام حركات جنسي مناسب و ارضاي جنبه عاطفي همسر براي رسيدن به يك ارگاسم است. مقاله به اوج لذت رساندن زنان را مطالعه نماييد تا بتوانيد به خوبي نقش خود را در رسيدن به ارگاسم همسرتان ايفا كنيد.

2- تغذيه نامناسب و الكلي بودن تاثيري در رابطه جنسي ندارد

مصرف الكل ،سيگار، مواد مخدر، تغذيه نامناسب و ورزش كم سلامت جنسي و حال خوب شما را تحت تاثير قرار مي‌دهد. همچنين باعث كاهش ميل جنسي مي‌شوند، نعوظ و ارگاسم را سخت مي‌كنند، سايز آلت را كم مي‌كند و باعث مي‌شود تناسب كمتري از نظر بدني در يك رابطه داشته باشيد. اين عامل به مرور باعث سردي در رابطه شده و مشكلات زناشويي زيادي را براي شما پديد مي‌آورد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشكلات روابط زناشويي كليك كنيد.

3- رابطه جنسي زياد باعث تغيير شكل واژن مي شود

واژن خانم‌ها خاصيت ارتجاعي دارد و بعد از هر بار رابطه جنسي، دوباره به حالت ابتدايي خود بازمي‌گردد. از اين رو اين باور كه خانم‌هايي كه كمتر تجربه رابطه جنسي دارند، واژن تنگ‌تري دارند و برعكس، خانمي كه واژن گشادي دارد روابط جنسي زيادي داشته است، اشتباه است.

توجه: تغيير در شكل و اندازه واژن تنها با زايمان و افزايش سن رخ مي‌دهد. 

باورهاي مخرب ازدواج و رابطه زناشويي

رابطه زناشويي كليه ابعاد رابطه زن و مرد را شامل مي‌شود. برخي باورها مخرب كليت ازدواج را به خطر مي‌اندازند كه در مشاوره‌هاي قبل از ازدواج نيز به آن‌ها پرداخته مي‌شود. ازدواج‌هايي كه بر اساس اين باورها شكل مي‌گيرد، بيشتر در معرض خطر خواهند بود. با دريافت مشاوره ازدواج زندگي مشترك خود را تضمين كنيد. در ادامه به برخي از شايع‌ترين اين باورها مي‌پردازيم.

براي شناخت بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد.

1- من مي توانم شريك زندگي ام را تغيير دهم

برخي با وجود مشكلاتي كه پيش از ازدواج دارند، به اميد تغيير همسر بعد از ازدواج، زندگي مشترك خود را شروع مي‌كنند. با شروع زندگي مشترك شما متوجه بسياري از خلقيات و عادات همسرتان خواهيد شد كه پيش از ازدواج پي بردن به آن‌ها غير ممكن مي‌بود. حال اگر چيزي براي تغيير از قبل در ذهن داشته باشيد، با مسائل جديد چگونه كنار خواهيد آمد؟ اگر فكر مي‌كنيد همسرتان مسئوليت خوشبختي شما را برعهده دارد، با اين همه نقص و ايراد آيا مي‌توانيد احساس آرامش و خوشحالي داشته باشيد؟

براي آشنايي بيشتر در زمينه تغيير همسر بعد از ازدواج كليك كنيد.

2- خودمان از پس مشكلات بر مي آييم

بسياري از افراد عقيده دارند "تا زماني كه مشكل حاد نشده نبايد به مشاور مراجعه كرد و يا براي حل آن خودمان مي‌تونيم از پسش بربياييم". اما مشاوره خانواده به شما جنبه‌هايي از رابطه را نشان مي‌دهد كه از ديد خودتان پنهان مانده است. همچنين كمك مي‌كند مسائل‌تان از نظر يك متخصص نيز بررسي شود و راهكارهاي بهتري براي حل مشكلاتتان پيدا كنيد. توجه داشته باشيد كه براي هر موضوعي مي‌توان راه چاره‌اي پيدا كرد، پس نااميد نباشيد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

3- دعوا نمك زندگي است از باورهاي مخرب ازدواج

دعوا و مشاجره در زندگي و روابط ايرادي ندارد، اما مهم است كه در ارتباط با همسر حتي در زمان دعوا احترام‌ها حفظ شود. برخورد صحيح زمان دعوا با همسر، به حفظ رابطه و محكم شدن پايه‌هاي زندگي مشترك كمك مي‌كند.

به ياد داشته باشيد حرفي كه از دهان بيرون آمد را نمي‌توان پس گرفت و نمي‌توانيد بعدا به همسرتان بگوييد "از حرفم ناراحت نشو". اين مسائل در آينده باعث بي اعتمادي طرفين نسبت به يكديگر مي‌شوند و هر كدام از آن‌ها سعي مي‌كنند ديواري دور خود ايجاد كنند تا توسط ديگري آزرده نشوند. تحقيقات نشان داد كه تنها ۲۰ دقيقه مشاجره سالم مي‌تواند براي رابطه مفيد باشد.

براي اطلاع بيشتر در زمينه برخورد صحيح زمان دعوا با همسر كليك كنيد.

4- اسباب بازي جديدي به نام همسر

برخي افراد بعد از آن كه ازدواج مي‌كنند، نسبت به همسرشان سرد شده و آن ميل و هيجان اوليه را از دست مي‌دهند. حتي شايد براي تجربه مجدد آن هيجان اوليه كارهايي نيز بكنند. وضعيت اين افراد را با يك تمثيل بهتر مي‌توانيد متوجه شويد.

كودكي را در نظر بگيريد كه اسباب‌بازي جديدي مي‌خواهد اما مادرش با او شرط مي‌كند كه اگر آن را برايش بخرد بايد بقيه اسباب‌بازي‌هايش را به او بدهد. كودك قبول مي‌كند چون آنقدر آن اسباب‌بازي خاص را با تمام وجود مي‌خواهد و تمام دنيايش داشتن آن شده كه حاضر است براي آن از همه چيز بگذرد. اما وقتي صاحب آن اسباب‌بازي شد، از قولي كه داده پشيمان مي‌شود و دلش مي‌خواهد بقيه اسباب‌بازي‌هايش را حفظ كند. چون تازه مي‌فهمد كه همه آن‌ها را در كنار هم لازم دارد و يكي نمي‌تواند جاي بقيه را بگيرد.

5- با چادر سفيد برو و با كفن بيا

اين باور قالبي در دختران جوان امروزي كمتر شايع است. اما بسياري از والدين در شهرها و روستاهاي كشورمان هم به اين نگرش قالبي پاي بندند كه اگر دختري ازدواج كرد، بايد به هر روشي با موقعيت دشوار زندگي كنار آيد و تنها مرگ مي‌تواند او و شوهرش را جدا كند.

اعتقاد به اين باور نادرست، در بسياري از مواقع باعث مي‌شود عروس در يك خانواده نا به سامان، تنها راه نجات خود را خودكشي، فرار از خانه، خودسوزي و... بداند. حتي ازدواج با دختري كه در خانواده‌اي با اين تفكر غلط رشد كرده، عملي چالش برانگيز است؛ چنين دختري ممكن است از ازدواج هراس داشته باشد و پس از ازدواج به دليل فقدان حمايت خانوادگي، نقش منفعل و سلطه پذيري بگيرد و به آزار و بدرفتاري همسرش تن دهد. مشاوره روابط زناشويي به شما اين امكان را مي‌دهد تا باورهاي مخرب در ازدواج خودتان را بررسي و تاثير آن‌ها را بر زندگي زناشويي‌تان از بين ببريد.

براي اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره روابط زناشويي كليك كنيد.

6. براي حل مشكلات بچه دار شويد

متاسفانه بسياري از بزرگترها و اطرافيان هنگامي كه متوجه مي‌شوند زوجين با مشكلاتي دست و پنجه نرم مي‌كنند، به آن‌ها پيشنهاد مي‌دهند كه بچه دار شوند تا زندگي شيرين شده و مشكلات كاهش يابند. اما بايد توجه داشته باشيد كه اين مسئله مي‌تواند با افزايش مشكلات همراه شود چراكه بچه دار شدن توان مالي، مسئوليت و زمان بيشتري نياز دارد كه اين موضوع خود مي‌تواند تنش زا باشد. همچنين اختلافاتي كه در زمينه تربيت كودك و يا ديگر مسائلي كه مربوط به كودك است به وجود مي‌آيد، به مشكلات قبلي اضافه شده و زوجين را حتي تا مرز طلاق پيش مي‌برد.

سوالات متداول درباره باورهاي مخرب ازدواج

انتظار دارم كه همسرم حالات و شرايطم را قبل از اينكه بخواهم به او حرفي بزنم درك كند. اما اينگونه نيست چه كنم؟ 

در واقع شما بايد بدانيد كه همسرتان قدرت ذهن خواني نداشته و جادوگر نيست. اگر بخواهيد منتظر بمانيد تا همسرتان همه چيز را حدس بزند دچار مشكلات زيادي مي‌شويد. توجه داشته باشيد با صحبت كردن و بيان احساسات مي‌توانيد خواسته خود را به همسرتان بگوييد

براي دريافت مشاوره در زمينه اطلاح باورهاي مخرب ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: باورهاي مخرب ازدواج

امتیاز:
بازدید:
برچسب: باورهاي مخرب ازدواج،
موضوع:
[ ۹ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۰۷:۴۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی