مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بارداري يكي از حساس‌ترين دوره‌هاي زندگي زنان مي‌باشد كه با علائم جسمي و هيجاني متفاوتي همراه است. مادران بايد در اين دوره تلاش كنند تا با انواع تغييرات سازگار شوند چراكه اين مسئله به آنان كمك مي‌كند تا بتوانند سلامت خود و كودك را تضمين نمايند. همچنين با افزايش اطلاعات درباره خطرات بارداري و چالش‌هاي اين دوران با خيال راحت خود را براي زايمان آماده نمايند و شيريني دوران بارداري را دوچندان كنند. توجه داشته باشيد كه پيش از اقدام براي بارداري تا چند ماه پس از زايمان شما بايد با پزشك و روانشناس در ارتباط باشيد تا مشكلات جسمي و رواني، سلامت شما و جنين را تهديد نكند. اگر شما نيز در حال پشت سر گذاشتن اين دوران هستيد و يا قصد داريد كه در آينده نزيك باردار شويد، مطالعه اين مقاله مي‌تواند براي شما مفيد باشد. 

منبع: بارداري بايد بدانيد

 

پيشگيري از بارداري

بارداري ناخواسته نه تنها براي زوجين خوشايند نيست، بلكه مي‌تواند تهديدي براي سلامت جسمي و رواني كودك نيز باشد چرا كه در بسياري از اين نوع بارداري‌ها مادر به سلامتي خود و جنين اهميت نمي‌دهد.

همچنين اگر والدين شرايط روحي و رواني مناسب يا آمادگي كافي براي تربيت فرزند خود را نداشته باشند، مسلما با پيش گرفتن رفتارها و سبك تربيتي نادرست در سلامت روان كودك نيز تاثير منفي خواهند گذاشت. از جمله روش‌هاي رايج براي پيشگيري از بارداري مي‌توان به استفاده از كاندوم‌هاي زنانه و مردانه، استفاده از قرص‌هاي هورموني و استفاده از روش‌هايي مثل قرار دادن آي يو دي در رحم اشاره كرد.

براي آشنايي بيشتر در زمينه بارداري ناخواسته و پيشگيري از بارداري كليك كنيد.

برنامه ريزي براي بارداري

برنامه ريزي براي بچه دار شدن، امروزه به عنوان راهي براي داشتن فرزنداني سالم و شاداب شناخته مي‌شود. در واقع بارداري بدون برنامه ريزي قبلي مي‌تواند منجر به ناديده گرفتن عوامل بسياري شود كه در آينده سلامت جسمي و ذهني كودك شما را تحت تاثير قرار خواهد داد. بايد بدانيد لازم است كه حتما مصرف فوليك اسيد را آغاز كرده و زندگي سالمي را در پيش بگيريد. مصرف هرگونه الكل و مواد مخدر از جمله سيگار و قليان بايد از ماه ها قبل در هردو زوج قطع گردد چراكه اين مواد مي‌تواند در خون ماندگار شده و تاثيرات خود را بر روي جنين بگذارد. همچنين بايد از وضعيت جسمي خود آگاهي كامل داشته باشيد و مشاوره ژنتيك را در دستور كار قرار دهيد. در كنار اين مسئله با دريافت مشاوره و آگاهي از مراقبت‌هاي قبل از بارداري سلامت خود و جنينتان را تضمين كنيد.

براي آگاهي بيشتر درباره برنامه ريزي براي بچه دار شدن كليك كنيد.

عوامل خطر در دوران بارداري

اگر در دوران بارداري به سر مي‌بريد بسيار اهميت دارد كه خطرات بارداري را بشناسيد تا بتوانيد به بهترين شيوه از خود و فرزندتان مراقبت كنيد. در صورتي كه با هريك از اين علائم مواجه شديد حتما در اولين فرصت با پزشك خود مشورت كنيد.

براي اطلاع بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد.

1- ابتلا به هر گونه بيماري

ابتلا به هر گونه بيماري چه به صورت حاد چه مزمن بايد هرچه زودتر مورد توجه قرار بگيرد. بيماري‌هايي نظير تشنج، تيروئيد، آسم و... سلامت مادر و جنين را به خطر خواهند انداخت و نيازمند دريافت داروهايي است كه براي جنين نيز مشكلي ايجاد نكند.

2- لكه بيني و خون ريزي

در صورتي كه در طول دوران بارداري با هر ميزاني از لكه بيني و خون ريزي مواجه شديد، براي پيشگيري از بروز مشكلاتي نظير سقط جنين حتما اين موضوع را با پزشك زنان در ميان بگذاريد.

3- بالارفتن قند يا فشار خون

ديابت بارداري يكي از بيماري‌هاي رايجي است كه بسياري از مادران را دچار خود مي‌كند. اگر اين بيماري در طول دوران بارداري مورد توجه قرار نگيرد و كنترل نشود مي‌تواند منجر به مشكلات زيادي نظير ناهنجاري‌هاي مادرزادي، زايمان زودرس، زايمان سخت، مرگ جنين، عفونت و سقط جنين شود.

همچنين فشارخون بالا در مادران مي‌تواند براي آن‌ها عوارض بسيار جدي داشته باشد. عدم كنترل فشار خون در مواردي حتي مي‌تواند منجر به مرگ مادر شود.

براي شناخت بيشتر در زمينه ديابت بارداري كليك كنيد.

4- زايمان هاي زياد

بدن زنان از زايمان پنجم به بعد، به تدريج تحليل مي‌رود. اين عامل باعث مي‌شود مادر در زايمان‌هاي بعدي دچار مشكلاتي در زايمان شود و در واقع زايمان سخت را تجربه كند. اگر دفعات بارداري زيادي داشته‌ايد، ضروري است كه در اين حاملگي بيشتر تحت نظر پزشك قرار داشته باشيد.

5. استرس و اضطراب

توجه داشته باشيد كه اگر در محيطي پر تنش و اضطراب آور زندگي مي‌كنيد، اين مسئله مي‌تواند بر روي جنين شما اثرگذار باشد و او را با تاخير در رشد مواجه كند. در واقع عوامل استرس زاي محيطي در دوران بارداري عملكرد مادر و جنين را تحت تاثير قرار داده و تمام دوران بارداري و حتي زايمان را با مشكلاتي مواجه مي‌كند. در اين راستا لازم است تا با بهره بردن از يك مشاور به تمامي استرس‌هاي خود پايان دهيد. براي سهولت مادران باردار اين امكان فراهم شده است تا از منزل بتوانيد از خدمات مشاوره تلفني بهره مند شويد و مشاوره دريافت نماييد.

براي اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

چالش هاي مادران در دوران بارداري

زنان براي مادر شدن و در طي بارداري، به سبب تغييراتي كه در بدن آن‌ها اتفاق مي‌افتد، دچار چالش‌هاي بارداري زيادي مي‌شوند كه در ادامه به برخي از مهم‌ترين آن‌ها اشاره خواهيم كرد. همچنين براي آنكه از شيريني اين دوران لذت ببريد و اين چالش‌ها براي شما به آساني سپري شوند؛ به شما خواندن مقاله مادر شدن شروع دوباره زندگي را پيشنهاد مي‌كنيم. 

گرفتگي هاي عضلاني ناگهاني

گرفتگي ناگهاني عضلات، اتفاقي رايج در بين بسياري از زنان باردار است كه معمولا در شب اتفاق مي‌افتد. دليل اصلي بروز اين مشكل مشخص نيست و متخصصان در اين باره نظرات متفاوتي دارند. با اين حال ورزش و نرمش‌هاي سبك در طول روز به كاهش گرفتگي عضلات كمك مي‌كند.

يبوست دوران بارداري

يبوست در دوران بارداري يكي ديگر از مشكلات زنان باردار مي‌باشد كه معمولا مصرف مكمل‌هاي غذايي مثل آهن و ويتامين‌ها باعث تشديد اين مشكل مي‌شوند. از پزشك خود بخواهيد مكمل‌هايي را براي شما تجويز كند كه مشكلات گوارشي كمتري ايجاد مي‌كنند. همچنين استفاده از مواد غذايي فيبردار و نوشيدن آب كافي نيز به برطرف شدن يبوست كمك بسياري خواهد كرد. در نتيجه بدانيد تغذيه در دوران بارداري اهميت زيادي دارد.

ايجاد تغييراتي در پوست و مو

تغييرات هورموني كه در بدن زن باردار رخ مي‌دهد مي‌تواند منجر به تغييراتي در پوست و موي او شود. براي مثال بسياري از مادران از تيرگي نقاطي از بدن و يا بيشتر شدن موها در اين دوران خبر مي‌دهند. توجه داشته باشيد كه بسياري از اين تغييرات پس از اتمام بارداري به مرور به حالت ابتدايي خود برخواهد گشت.

افسردگي و مشكلات روحي

بارداري يكي از رويدادهاي استرس زا براي زنان است. مادران اضطراب زيادي را در مورد سلامت خود و نوزاد، مشكلات مربوط به زايمان و... تجربه مي‌كنند. همراه شدن تغييرات هورموني با نگراني‌هاي زياد مادران مي‌تواند به حالات خلقي پايين نظير احساس غم و اندوه و نااميدي نيز منجر شود. بنابراين هرچه زودتر بايد براي درمان افسردگي در بارداري اقدام كرد.

سلامت روان مادر به اندازه سلامت جسم او حائز اهميت است چرا كه در ارتباط او با نوزاد و سبك تربيتي او نيز تاثير خواهد گذاشت. به همين خاطر اگر دچار اين حالات شديد حتما با دريافت يك مشاوره روانشناسي مشكلات خود را حل كنيد.

براي شناخت بيشتر در زمينه افسردگي در بارداري كليك كنيد.

آمادگي براي زايمان

معمولا هنگامي كه در 3 ماه آخر بارداري خود قرار مي‌گيريد لازم است تا مراقبت بيشتري از خود داشته باشيد و تلاش كنيد تا با محافظت از خود و جنين، در موعد مقرر زايمان كنيد. زايمان زودرس مي‌تواند مشكلاتي را براي جنين به وجود آورد. در كنار اين مسئله شما مي‌توانيد نوع زايمان خود را نيز مشخص كنيد. توصيه مي‌شود كه كيف بيمارستاني نوزاد را از قبل آماده كنيد چراكه هنگامي كه درد به سراغ شما مي‌آيد شرايط به گونه‌اي نيست كه بتوانيد به اين وضوع فكر كنيد. لازم به ذكر است كه به تمامي علائم خود در اين دوران توجه داشته باشيد تا دچار مشكل نشويد. به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا با خواندن مقاله انواع زايمان از معايب و مزيت‌هاي هركدام آگاهي بيشتري پيدا كنيد و دست به بهترين انتخاب بزنيد.

سوالات متداول

در ماه سوم بارداري قرار دارم و ترشحاتي را از واژن خود مشاهده مي‌كنم. علت چيست؟

ترشح از واژن معمولا علامت پارگي زود هنگام غشا و يا نشانه‌اي از مشكل در دهانه رحم است. تفاوتي نمي‌كند كه در ماه چندم بارداري قرار داريد، در صورت مشاهده ترشحات مايع با پزشك خود تماس گرفته و موضوع را مطرح كنيد.

براي اطلاع بيشتر در زمينه خطرات بارداري كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مادر و پدر شدن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: بارداري بايد بدانيد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بارداري بايد بدانيد،
موضوع:
[ ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۴۰:۵۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی