مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

پيامدهاي خيانت بر مردان باعث ضربه‌هاي روحي و رواني سنگيني بر مرد مي‌شود. هيچ مردي طاقت آن را ندارد كه عشق زندگي‌اش را در كنار مرد ديگري ببيند. طبق آمارهاي به دست آمده ميزان خيانت مردان بيشتراز زنان است اما زنان نيز ممكن است به دلايل گوناگون به همسر و يا دوست پسر خود خيانت كنند. از پيامدهاي خيانت مي‌توان به از دست دادن اعتماد به نفس، اعتبار نزد همسر و ديگران، اذيت كردن و آسيب‌زدن به خود و خانواده و از دست دادن احترام اشاره كرد. لزوم آگاهي از پيامدهاي خيانت جهت جلوگيري از آن اهميت دارد. مردان نيز بايد براي درمان و پيشگيري از آسيب ها براي مشاوره خيانت اقدام كنند.

منبع: پيامدهاي خيانت

 

پيامدهاي خيانت بر مردان

آسيب‌هاي روحي و رواني از جمله پيامدهاي خيانت بر مردان

خيانت نه تنها بر رابطه افراد، بلكه بر سلامت روان مرد خيانت ديده اثرات مخربي مي‌گذارد. واكنش مردان نسبت به خيانت‌ عشق زندگي‌شان شامل خشم، آسيب ديدن عزت نفس، ترس از ترك نمودن، مشكلات عاطفي، آسيب ديدن روابط بين فردي با فرزندان، دوستان و خانواده مي‌شود. مردان به خاطر داشتن غرور از خيانت همسر خود شرم‌زده مي‌شوند و غرورشان شكسته مي‌شود.

در مواردي اضطراب و افسردگي طولاني مدت در مردان با حالتي از علائم تروما بروز مي‌كند. عدم تمركز حواس، وسواس‌هاي فكري و مختل شدن عملكرد روزانه از ديگر آسيب‌هاي روحي است. مرد خيانت‌ ديده از يك طرف تمايل به ترك همسر خيانتكار خود دارد و از سويي نگران است كه او را به رقيب خود ببازد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه برخورد با خيانت زنان كليك كنيد.

رفتن به سمت اعتياد

خيلي از مردان پس از تجربه خيانت توسط فردي كه به شدت به او علاقه‌مند بوده‌اند، به سمت مواد مخدر و يا مشروبات الكلي پناه مي‌برند تا دغدغه‌هاي ذهني خود را فراموش كنند و خاطرات او را به اعماق ذهن خود بفرستند و از زندگي جدا شوند. اعتياد شايد بدترين آسيبي باشد كه مردان پس از خيانت همسرشان متحمل مي‌شوند. آسيبي كه تا آخرعمر گريبان‌گير آن‌ها است.

ترك شغل و موقعيت اجتماعي از پيامدهاي خيانت بر مردان

حسادت در مردان در زمان خيانت همسرشان بسيار بالا مي‌رود. به‌ ويژه براي مردان حسادت ناشي از حس مالكيت مي‌شود. ترس و خشم از اين‌كه شخص ديگري موقعيت برتر او را كه عشق زندگيش بوده تصاحب كرده و از اينكه همسر و يا دوست دختر خود را به ديگري باخته‌اند احساس غم و اندوه شديدي در مردان ايجاد مي‌كند و بر اين اساس ممكن است بي‌خيال زندگي و كار و بار خود شوند. بسياري از افراد موفقي بوده‌اند كه براثر شكست عشقي، شغل و موقعيت اجتماعي خود را رها كرده‌اند.

مقابل به مثل

تقريبا اين حس در هر كسي ممكن است به وجود بيايد كه براي تلافي و عذاب دادن همسر خيانتكار خود به سراغ زن ديگري بروند. مخصوصا اگر ازدواج و شكل گيري رابطه با علاقه و عشق زيادي شكل نگرفته باشد. حتي ممكن است با زني كه هيچ علاقه‌اي به او ندارند وارد رابطه جنسي شوند تا فقط مقابل به مثل كرده باشند و دل خودشان را خنك كنند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه پاسخ خيانت با خيانت كليك كنيد.

آسيب به فرزندان از جمله پيامدهاي خيانت بر مردان

بي وفايي زنان به نوعي بي‌وفايي به فرزندان نيز هست زيرا در صورت رخ دادن چنين اتفاقي مشكلات بين والدين بر روي فرزندان نيز تاثير مي‌گذارد. فرزنداني كه شاهد درگيري‌ها و ناآرامي‌هاي والدين هستند، لحظه‌هاي ناخوشايندي را تجربه مي‌كنند. مخصوصا پسر بچه‌ها زماني كه متوجه خيانت مادر خود بشوند آسيب‌هاي روحي زيادي را متحمل مي‌شوند. در آينده نسبت به زنان بدبين شده و نمي‌توانند روابط عاطفي موثري برقرار كنند. در برخي مواقع فرزندان ممكن است به صورت ناخودآگاه از والدين خود الگوبرداري كنند و آن‌ها نيز در آينده دست به خيانت بزنند.

نكته مهم درباره پيامدهاي خيانت بر مردان

وجود بي‌وفايي و خيانت در هر ازدواجي باعث آسيب به هر دو طرف (چه فرد قرباني و چه فرد خيانتكار) مي‌شود. آن‌چه كه اغلب افراد در نظر نمي‌گيرند اين است كه مرد خيانتكار و فرد موردعلاقه اش نيز تجربه‌هايي از ترس، اضطراب، تنش و احساس گناه و عذاب وجدان را تجربه مي‌كنند. حتي ممكن است مردي كه خيانت كرده توسط فرد موردعلاقه خودش نيز طرد شود. ممكن است به دختر جديد به او بگويد كه تو به همسر خودت خيانت كردي از كجا معلوم كه بعدها به من نيز خيانت نكني.

در هر صورت خيانت امري است كه به خودي خود آسيب‌زا است. بنابراين توجه داشته باشيد كه عمل بي‌وفايي شما براي خودتان نيز گران تمام مي‌شود. ممكن است پس از طلاق و جدايي پي ببريد كه بزرگترين اشتباه زندگي خود را كرده‌ايد و هيچ كس بهتر از همسر خود نيابيد.

براي حل مسائل و عبور از بحران حتما بايد مشاوره خانواده دريافت كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه پيامدهاي خيانت براي مردان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: پيامدهاي خيانت

امتیاز:
بازدید:
برچسب: پيامدهاي خيانت،
موضوع:
[ ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۰۴:۲۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی