مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ترك ماريجوانا را از كجا بايد شروع كرد؟ امروزه سوال بسياري از خانواده‌ها و افراد مصرف كننده ماريجوانا يا همان ماده مخدر گل نحوه شروع و ترك اعتياد است. از آنجايي كه اعتياد به ماري جوانا تنها وابستگي ذهني و فكري دارد؛ خود فرد توانايي شروع و اقدام به ترك اين ماده را ندارد پس بايد در فرايند ترك اعتياد به گل به او كمك كنيد. نكته مهمي كه بايد بدانيد اين است كه براي ترك اعتياد به ماده مخدر گل از اقدامات هيجاني جدا خودداري كنيد و ابتدا از اعتياد فرد اطمينان حاصل نماييد. اين كار را مي‌توانيد با استفاده از تست اعتياد به ماريجوانا يا گل انجام دهيد و آگاهي خود را در مورد چگونگي و عوارض اعتياد به اين ماده بالا ببريد. روش‌هاي مختلفي براي ترك اعتياد به گل وجود دارد كه در ادامه به طور كامل توضيح داده شده است. 

منبع: ترك ماريجوانا

 

علل ترك ماده مخدر گل | دلايل ترك ماريجوانا

مصرف روزانه ماري جوانا يا گل مخصوصا زماني كه به صورت سيگار مورد استفاده قرار مي‌گيرد، پيامدهايي را براي فرد به دنبال خواهد داشت كه در طولاني مدت مشكلات زيادي را براي آنان ايجاد مي‌كند. اين پيامدها شامل موارد زير هستند.

1– اختلال در حافظه كوتاه مدت و بلند مدت

استفاده از ماريجوانا مي‌تواند حافظه كوتاه مدت افراد را به طور چشمگيري كاهش دهد كه اين فراموشي در انجام بعضي از كارهاي روزانه خطرناك است. درست است كه اثر مصرف گل بيشتر بر روي حافظه كوتاه مدت افراد تاثير مي‌گذارد ولي در صورت مصرف طولاني مدت سبب مي‌شود كه حافظه و بازدهي مغز فرد به كلي كاهش پيدا كند.

براي شناخت بيشتر درباره ماده مخدر گل كليك كنيد.

2– تغيير رفتار

مصرف گل تغييرات چشمگيري را بر روي خلق و خوي افراد ايجاد مي‌نمايد. اين اثرات رواني در طولاني مدت مشهودتر هستند. فرد بعد از مصرف بسيار سرخوش و خوشحال ديده مي‌شود ولي بعد از گذشت زمان طولاني از مصرف بي‌قرار، پرخاشگر و مضطرب مي‌گردد. اين افراد معمولا گوشه گير شده و از شركت در جمع‌هاي خانوادگي امتناع كرده و همواره خانه را ترك مي‌كنند.

3– تاثير بر روي عملكرد مغز

جوانان و افرادي كه در حال رشد هستند با مصرف ماري جوانا يا گل به طور دائمي به سلول‌هاي مغزي خود آسيب مي‌رسانند كه همين امر سبب مي‌شود تا مغز اين جوانان هرگز به حداكثر توانايي خود نرسد.

4– مشكلات تنفسي

كشيدن گل (ماريجوانا) اثرات مخربي را بر روي ريه و عمكرد تنفسي افراد به همراه خواهد داشت.

5– افزايش ضربان قلب

مصرف اعتياد به گل ضربان قلب را در يك مدت زمان طولاني پس از مصرف، افزايش مي‌دهد كه در افراد داراي فشار خون سبب بروز مشكلات جدي مي‌شود.

6- اختلالات خواب

اعتياد به ماريجوانا باعث مي‌شود تا فرد بعد از مصرف تمايل زيادي به خوابيدن پيدا كند ولي زماني كه مدت زيادي از مصرفش مي‌گذرد دچار بي خوابي مي‌شود.

آيا مصرف ماده مخدر گل يا ماريجوانا اعتياد آور است يا نه ؟

مصرف ماده مخدر گل (ماريجوانا) برخلاف مواد مخدر اعتياد جسمي ندارد بلكه وابستگي شديد روحي و ذهني در فرد ايجاد مي‌نمايند. اعتياد ذهني و رواني ماريجوانا سبب مي‌شود تا خود فرد توانايي شروع ترك اعتياد به ماريجوانا را نداشته باشد. بر اساس تحقيقات انجام شده بالغ بر 90 درصد اقدامات ترك اعتياد براي ماريجوانا توسط اعضاي خانواده و دوستان فرد مصرف كننده آغاز شده است.

براي اطلاع بيشتر درباره ترك اعتياد كليك كنيد.

روش هاي ترك اعتياد به مواد مخدر گل

روش ترك اعتياد به ماده مخدر گل براي هر كس منحصر به فرد است و به ميزان وابستگي شخص به مصرف ماري جوانا يا گل بستگي دارد. راه‌هايي براي ترك اعتياد به مصرف گل وجود دارد كه اساس تمامي آنان كار كردن بر روي فكر و استفاده از روان درماني براي ترك گل است چرا كه افرادي كه گل مصرف مي‌كنند وابستگي شديد رواني به مصرف گل دارند.

ترك كردن مصرف گل نيازمند داشتن اراده قوي است. زماني كه تصميم به ترك مي‌گيريد بايد دائما ذهن خود را با كارهاي مختلف مشغول نگه داريد. از خريدن ماده مخدر گل خود داري كنيد تا در دسترس شما نباشد. قدرت فكر را دست كم نگيريد با داشتن اراده‌اي قوي به راحتي مي‌توانيد مصرف گل را كنار بگذاريد. توجه داشته باشيد هيچ دارويي در حال حاضر براي ترك گل وجود ندارد چرا كه اين اعتياد بيشتر بار رواني دارد. نقش اصلي اين قرص‌ها تنها براي كنترل خلقيات فرد مي‌باشد و هيچ تاثيري در ترك اعتياد به ماده مخدر گل ندارد. بدون تجويز پزشك از مصرف اين داروها جدا خودداري نماييد.

براي آگاهي بيشتر درباره روان درماني كليك كنيد.

بهترين روش ترك ماريجوانا يا گل

استفاده از مشاوره روانشناسي و روان درماني براي ترك گل بهترين گزينه براي تمامي افراد مي‌باشد چرا كه شروع اعتياد به ماده مخد گل به دليل خلاء‌هاي عاطفي است كه تحت تاثير مشكلات خانواده و آسيب‌هاي رواني در او به وجود آمده است. با درمان نمودن اين خلاء‌هاي عاطفي فرد به تدريج تمايل خود را براي مصرف خود از دست مي‌دهد.

ايجاد اضطراب در زمان ترك اعتياد گل از جمله مواردي است كه در ميان تمامي افراد ديده شده است. صحبت كردن با يك درمانگر متخصص در مورد افكار و احساسات خود در زماني كه قصد مصرف دوباره ماده مخدر گل يا ماريجوانا را داريد به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد با وسوسه‌هاي خود مقابله كنيد. درمانگر با دادن برنامه و راهكارهايي به فرد متناسب با شرايطي كه دارد به او در ترك كردن مصرف ماده مخدر گل كمك مي‌كند. توصيه مي‌كنيم در اين مورد حتما از يك درمانگر متخصص مشاوره بگيريد.

براي آگاهي بيشتر درباره روند دريافت مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

برنامه ترك ماريجوانا | برنامه گام به گام براي ترك اعتياد به گل

همانطوري كه قبلا نيز گفتيم روش ترك گل از يك فرد به فرد ديگر متفاوت است. درمانگران با در نظر گرفتن شرايط جسمي و رواني هر فرد برنامه درماني متناسب با او را ارائه مي‌كنند. با اين حال در ترك اعتياد به ماري جوانا يكسري اصول كلي وجود دارد كه در ادامه به آن‌ها اشاره خواهيم كرد. توجه به اين نكته بسيار اهميت دارد كه بدانيد آگاهي از اين نكات و گام‌هاي درماني كه در ادامه توضيح داده خواهد شد براي داشتن يك ترك موفق كافي نيست و شما در جريان ترك حتما بايد با يك روانشناس متخصص در زمينه اعتياد در ارتباط باشيد.

1– با وسوسه خريد گل مقابله كنيد

اگر تصميم جدي به ترك اعتياد به مصرف گل گرفته‌ايد اولين قدم اين است كه بايد از خريد گل يا ماريجوانا خودداري كنيد. در زمان‌هايي كه براي خريد گل وسوسه مي‌شويد خود را با انجام كاري مشغول كنيد. استفاده از خدمات روان درماني موثرترين روش براي مقابله با وسوسه تهيه مواد است چرا كه درمانگر در طول جلسات درمان راهكارهاي عملي مناسبي به شما خواهد آموخت كه با تمرين و انجام آن‌ها در موقعيت‌هاي روزمره مي‌توانيد به شيوه موثري با وسوسه‌هاي خود مقابله كنيد.

2– لوازم جانبي مصرف گل را دور بريزيد

وسايلي كه براي مصرف گل استفاده مي‌كرديد مانند فندك، كاغذ و ... را دور بريزيد. دور ريختن اين وسايل علاوه بر اين كه در كاهش وسوسه و ولع مصرف تاثيرگذار است؛ بلكه سبب ايجاد يك نوع احساس اعتماد به نفس و خودكارآمدي در شما براي خودداري از مصرف دوباره گل نيز مي‌شود.

براي آشنايي با روش‌هاي افزايش اعتماد به نفس كليك كنيد.

3- جايگزيني براي حالات خوشايند گل پيدا كنيد

ماده موثر در گياه شاهدانه كه گل از آن گرفته مي شود THC است. اين ماده حالات سرخوشي در فرد ايجاد مي‌كند و باعث مي‌شود كه او احساس كند عملكرد و بازدهي مغزش تحت تاتير گل افزايش مي‌يابد. همه اين اثرات منجر مي‌شود افرادي كه گل مصرف مي‌كنند عوارض رواني آن را ناديده گرفته و به مصرف بيشتر و مجدد روي مي‌آورند.

براي آنكه بتوانيد با سهولت بيشتري گل را كنار بگذاريد لازم است كه فعاليت‌هاي شادي آور بيشتري را در برنامه روزمره خود بگنجانيد تا براي بهبود وضعيت روحي و رواني خود نياز به مصرف گل نداشته باشيد. اگر احساس مي‌كنيد كه بدون مصرف اين ماده نمي‌توانيد خلق شاذي را تجربه كنيد، حتما در اين زمينه نيز با روانشناس صحبت كنيد تا علائم افسردگي نيز در شما مورد بررسي قرار بگيرد. شركت كردن در فعاليت‌هاي ورزشي و جسمي مي‌تواند به افراد در كنترل افكار و كاهش افسردگي ناشي از ترك اعتياد كمك شاياني داشته باشد.

براي اطلاع بيشتر در زمينه كاهش افسردگي بعد از ترك اعتياد كليك كنيد.

4- در ارتباط بودن با يك متخصص

داشتن يك پشتيبان و درمانگر به فرد در شرايط بحراني براي كنترل افكارش كمك زيادي مي‌كند. كليدي‌ترين نكته براي ترك اعتياد به گل داشتن يك مشاور متخصص در زمينه ترك اعتياد است كه در بسياري از موارد توسط خانواده‌ها و فرد مصرف كننده ناديده گرفته مي‌شود و همين امر سبب بازگشت فرد به سمت اعتياد مجدد مي‌باشد. در واقع گل يك ماده توهم زاست كه مي‌تواند خطرات زيادي براي فرد و اطرافيان داشته باشد. بر اساس تحقيقات انجام شده 95 درصد افرادي كه در زمان ترك اعتياد به ماريجوانا از خدمات مشاوره روانشناسي و روان درماني استفاده كرده‌اند ترك موفقيت آميزي را تجربه كردند.

براي اطلاع بيشتر درباره ترك اعتياد به مواد توهم زا كليك كنيد.

علائم ترك اعتياد به گل | علائم ترك ماريجوانا

زماني كه شما مصرف ماده مخدر گل يا ماريجوانا را قطع مي‌كنيد، طبيعي است كه علائم ترك مصرف گل در شما ظاهر گردد كه از جمله اين موارد مي‌توان به موارد زير اشاره داشت.

- افسردگي

- اضطراب

- احساس بي قراري

- عدم كنترل بر روي رفتار و پرخاشگري

- سرفه‌هاي شديد

- تهوع

- تحريك پذيري زياد و نوسانات خلقي

- سر درد

- دل درد

- بي خوابي ناشي از ترك اعتياد

- جم شدن خلت زياد در دهان و مجراي تنفسي بخصوص در زمان خواب

براي آشنايي بيشتر با علائم اضطراب و علائم افسردگي كليك كنيد.

بعد از ترك ماده مخدر گل چه اتفاقي مي افتد؟

داشتن احساس افسردگي و اضطراب بعد از ترك گل بسيار شايع است. بزرگترين مشكل افراد بعد از ترك ماده مخدر گل مقابله وسوسه‌هاي خود براي مصرف مجدد مي‌باشد. علاوه بر اين بسياري از اين افراد دچار بي‌خوابي مي‌شوند و نمي‌توانند به خوبي استراحت كنند كه به همين خاطر اكثرا به مصرف قرص‌هاي خواب آور و قرص‌هاي آرام بخش رو مي‌آورند. خواب كمتر در اين افراد سبب مي‌شود تا عملكردشان در محل كار و يا محيط تحصليشان پايين بيايد و همين امر سبب مي‌شود تا افراد دوباره به مصرف مواد مخدر گل روي بياورند.

اما خوشبختانه بايد بدانيد كه اكثر اين علائم فيزيكي بعد از چند هفته از بين مي‌روند اما علائم رواني مانند افسردگي، ترس و بي قراري و اختلالات حافظه براي بهبودي به مداخلات روانشناختي و روان درماني نياز دارد و مراقبت و حمايت بيشتري را مي‌طلبد.

براي اطلاع بيشتر درباره داروهاي خواب آور كليك كنيد.

روش هاي اشتباه براي ترك ماريجوانا

معمولا خانواده‌ها بعد از اطلاع از اعتياد فرد مصرف كننده گل دست به اقدامات هيجاني مي‌زنند كه تنها سبب فاصله گرفتن فرد مصرف كننده از آنان مي‌شود. از جمله روش‌هاي اشتباهي كه توسط خانواده‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد مي‌توان به موارد زير اشاره داشت.

باز خواست كردن و داشتن رفتار پرخاشگرايانه براي ترك ماريجوانا

يكي از اشتباهات اعضاي خانواده در زمان آگاهي از مصرف فرد استفاده از زور و داشتن رفتاري پرخاشگرايانه براي ترك اعتياد ماده مخدر گل است. فرد مصرف كننده ماده مخدر گل نسبت به رفتار اعضاي خانواده و آشنايان خود حساس است. داشتن رفتاري پرخاشگرايانه تنها فرد مصرف كننده را از شما دور مي‌كند و او را بيشتر به سمت ارتباط با دوستانش (افراد مصرف كننده ماريجوانا) سوق مي‌دهد.

بي تفاوت بودن نسبت به روش ترك گل

بي تفاوت بودن از جمله اشتباهاتي است كه توسط برخي از والدين صورت مي‌گيرد. دليل اين بي تفاوتي اين است كه بسياري از خانواده‌ها نمي‌تواند باور كنند كه يك عضو خانواده آن‌ها مصرف ماريجوانا دارد. در صورت بي تفاوت بودن نسبت به مصرف فرد، تنها زمينه را براي گرايش او به سمت مواد مخدر ديگر باز مي‌كنيد.

استفاده از داروهاي جايگزين ترك ماريجوانا

دادن قرص‌هاي ضد اضطراب و داروهاي ضد افسردگي به عنوان جايگزين و راه درماني براي ترك اعتياد به گل يكي از روش‌هاي اشتباهي است كه توسط خانواده‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

براي اطلاع بيشتر درباره داروهاي ضد اضطراب و داروهاي ضد افسردگي كليك كنيد.

تلاش براي ترك جسماني

يكي از اشتباهات رايج خانواده‌ها اقدام براي ترك جسماني و فرستادن فرد مصرف كننده ماريجوانا به كمپ‌هاي ترك اعتياد است. توصيه ما اين است كه قبل از هر اقدامي براي ترك ماده مخدر گل ابتدا اطلاعات خود را در مورد اين ماده بالا ببريد.

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي آماده است تا با استفاده از خدمات مشاوره تلفني و حضوري خود پاسخگوي سوالات شما در هر جايي كه هستيد باشد.

براي اطلاع بيشتر درباره روند دريافت مشاوره حضوري و مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول

چگونه بفهمم به ماري جوانا اعتياد پيدا كرده‌ام؟

مهم‌ترين علامت اعتياد به ماري جوانا تغيير رفتار است. در كنار اين مسئله شما مشكلات تنفسي و اختلال در حافظه خود را تجربه خواهيد كرد. همچنين مي‌توانيد با انجام تست اعتياد به ماري جوانا يا همان ماده مخدر گل از وضعيت خود اطمينان حاصل نماييد.

براي آگاهي بيشتر درباره تست ماري جوانا كليك كنيد.


براي دريافت مشاوره در زمينه ترك گل يا ماريجوانا مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: ترك ماريجوانا

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترك ماريجوانا،
موضوع:
[ ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۴۴:۳۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی