مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا از تاثير آب و هوا بر انسان اطلاعي داريد؟ آب و هواي منطقه‌اي كه شما در آن قرار داريد بر جنبه‌هاي مختلف سلامت جسماني و رواني شما تاثير خواهد گذاشت. گرما يا سرماي هوا، رطوبت يا خشكي آن و ويژگي‌هايي از اين دست نه تنها بدن شما را تحت تاثير قرار مي‌دهد بلكه مي‌تواند بسياري از رفتارهاي شما را نيز توجيه كند. با اطلاع از اين تاثيرات مي‌توانيد به خودشناسي رسيده و براي مقابله با تاثيرات منفي آن راه حلي متناسب تر پيدا كنيد. همچنين قادر خواهيد بود خودكنترلي بيشتري بر رفتارهاي خود داشته باشيد. اگر به كسب اطلاعات در اين زمينه علاقه منديد در ادامۀ مطلب توضيحاتي دربارۀ تاثيرات آب و هوا بر انسان ارائه داده‌ايم.

منبع: تاثير آب و هوا

 

تاثيرات آب و هوا بر سلامت جسمي انسان

بسياري از افراد، مشكلات و دردهاي جسمي كه روزانه تجربه مي‌كنند را ناشي از شرايط آب و هوايي مي‌دانند. از جمله شايع‌ترينِ اين مشكلات مي‌توان به آرتريت، ميگرن و مشكلات قلبي اشاره كرد. براي اين كه از ميزان صحت اين ادعا آگاه شويم در ادامه به تاثيرات مختلفي كه شرايط آب و هوايي بر انواع مشكلات جسمي مي‌گذارد و از نظر علمي نيز مورد تاييد است اشاره مي‌كنيم. توجه داشته باشيد كه اهميت تاثيرات آب و هوا بر خلق انسان زماني است كه با شناخت كامل درباره اين تاثيرات مي‌توانيد به خودشناسي دست يابيد و خود را در موقعيتي قرار دهيد كه منجر به بيشترين كارايي و عملكرد شود.

براي آشنايي بيشتر با خودشناسي كليك كنيد.

افزايش خطر سكته و حمله قلبي در زمستان

به طور طبيعي رگ‌هاي خوني انسان در هواي سرد انقباض بيشتري پيدا مي‌كند. از آنجايي كه خون در جريان انقباض رگ‌ها فضاي كافي براي گردش ندارد، اين انقباض باعث مي‌شود بدن در زمستان فشار خون بالاتري داشته باشد. به طوري طبيعي انقباض رگ‌هاي خوني به فرد كمك مي‌كند تا دماي بدن خود را حفظ كرده و گرماي بيشتري را در خود نگه دارد.

طبق تحقيقات اوج حمله‌هاي قلبي در زمستان اتفاق مي‌افتند. به همين دليل اگر سابقه مشكل قلبي داريد در فصل سرما بايد مراقبت‌هاي بيشتري از خود به عمل بياوريد و در صورت نياز مشكل خود را با پزشك در ميان بگذاريد.

تجربه انواع دردها تحت تاثير آب و هوا بر انسان

بسياري از محققان در صدد تا بفهمند كه آيا هواي سرد يا مرطوب مي‌تواند منجر به تحريك يا تشديد انواع دردها شود يا خير؟ نتايج تحقيقات آن‌ها نشان داد كه افراد در هواي سرد و مرطوب مشكلات اسكلتي عضلاني بيشتري را نشان مي‌دهند، دردهاي كمر و گردن بيشتري گزارش مي‌شود و بيماري‌هايي نظير آرتريت روماتوئيد نيز با شدت بيشتري در افراد بروز پيدا مي‌كنند.

دچار شدن به انواع سردردها

بسياري از افراد مبتلا به ميگرن مشكل خود را به تغييرات آب و هوايي مرتبط مي‌دانند. گرچه همه تحقيقات از اين مساله حمايت نمي‌كنند با اين حال، نتايج برخي از آن‌ها حاكي از اين است كه در هواي سرد احتمال تشديد سردردهاي ميگرني وجود دارد. همچنين پژوهش‌هايي كه در زمينه ساير انواع سردردها صورت گرفته، نشان مي‌دهند كه سردردهاي خوشه‌اي در زمان گذر از زمستان به بهار و بهار به تابستان بيشتر اتفاق مي‌افتند.

براي آگاهي بيشتر درباره انواع سر درد كليك كنيد.

تاثيرات آب و هوا بر سلامت روان انسان

احتمالا شما نيز متوجه شده‌ايد كه در هواي گرم و سرد خلقيات متفاوتي را تجربه مي‌كنيد. براي مثال بسياري از ما در هواي گرم بيشتر عصبي و پرخاشگر مي‌شويم و در هواي سرد خلق غمگين و افسرده تري داريم. بر اساس همين تجربيات بسياري از افراد معتقدند كه آب و هوا بر سلامت روان نيز تاثير گذار است. نمونه‌هايي از اين تجارب كه مبناي علمي دارند را در ادامۀ اين مقاله بررسي مي‌كنيم.

براي آگاهي بيشتر درباره سلامت روان كليك كنيد.

تاثير گرماي هوا بر خلق انسان

متخصصان در زمينۀ تاثير آب و هوا بر خلقيات انسان به اين نتيجه رسيده‌اند كه آب و هوا بيشتر در تجربه خلق منفي و پايين تاثيرگذار است تا اين كه بخواهد منجر به خلق مثبت و شاد شود.

درجه بالاي دما در فصل گرما با تحريك پذيري و احساس پريشاني بيشتري همراه است كه منجر به تجربه خشم و عصبانيت بيشتر در افراد مي‌شود. هر چقدر كه ميزان گرماي هوا كاهش پيدا مي‌كند ميزان تحريك پذيري و پرخاشگري نيز كمتر مي‌شود. با اطلاع از تاثير گرما بر پرخاشگري مي‌توان راهكارهاي مناسب تري به كار برد.

براي اطلاع از تاثير گرما بر پرخاشگري كليك كنيد.

افسردگي و تاثير آب و هوا بر انسان

در برخي از فصول سال، ابتلا به افسردگي فصلي شيوع بيشتري دارد. افسردگي فصلي (SAD) داراي الگوي فصلي است. در اين اختلال فرد افسرده شديدترين دوره هاي افسردگي خود را در برخي فصل‌ها تجربه مي‌كند كه معمولا پاييز و زمستان مي‌باشد. در مورد علت اين رويداد متخصصان حدس مي‌زنند كه ميزان نور و تابش خورشيد در تجربه اين حالات خلقي تاثيرگذار هستند. گرچه برخي از بيماران مبتلا به افسردگي فصلي به طور استثنا دورۀ اصلي بيماري خود را در بهار و تابستان هم تجربه مي‌كنند.

براي اطلاع بيشتر درباره افسردگي فصلي كليك كنيد. 

تاثير آب و هوا بر احساسات انسان

افراد در رطوبت معمولا با تنبلي ذهن و رفتار مواجه مي‌شوند. در واقع در هواي مرطوب شما انگيزه لازم براي انجام كارهاي خود را به سختي پيدا خواهيد كرد و دائما احساس خواب آلودگي داريد. در هواي آفتابي نيز ميزان سروتونين افزايش پيدا مي‌كند كه اين مسئله تاثيرات مثبتي بر روي ذهن مي‌گذارد. در ديگر شرايط آب و هوايي از جمله هنگام بارندگي افراد واكنش‌هاي متفاوتي را نشان مي‌دهند. فردي افسرده و غمگين مي‌شوند و ديگري شديدا از باران لذت مي‌برد.

براي آشنايي بيشتر درباره احساسات كليك كنيد.

خبري خوش درباره تاثير آب و هوا بر انسان

خوشبختانه افرادي كه تحت تاثير آب و هوا دچار مشكلاتي در سلامت روان مي‌شوند، با قرار گرفتن تحت نظر متخصص و دريافت خدمات روان درماني مي‌توانند مشكل خود را بهبود بخشند. انواع روش‌هاي درماني كه روانشناسان براي بهبود مشكلاتي نظير افسردگي، تحريك پذيري و پرخاشگري به كار مي‌برند در درمان افرادي كه مشكلشان در ارتباط با آب و هوا تشديد مي‌شود نيز كارايي دارد و به آن‌ها كمك بسياري براي بهبودي خواهد كرد.

ما به شما مركز مشاوره حامي هنر زندگي را پيشنهاد مي‌دهيم. در واقع در اين مركز شما مي‌توانيد به درمان و بهبود تغييرات خلقي خود بپردازيد. مركز هنر زندگي با كادري متخصص و با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني در زمينه هاي مختلف روانشناسي اعم از خانواده، ازدواج، اعتياد، جنسي، كودك، مشاوره شغلي، تحصيلي و ... جزء بهترين و جامع ترين مراكز خدمات روانشناسي است. اين مركز با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد. حامي هنر زندگي همچنين به شما تضمين مي‌دهد كه در كمترين زمان ممكن به درمان و حل مشكلات خود بپردازيد. تنها كافي است تا با انجام يك كليك از خدمات مشاوره روانشناسي بهره مند شويد.

سوالات متداول

آيا آب و هوا بر تغذيه انسان نيز اثرگذار است؟

بله. افراد در فصل زمستان بيشتر علاقه دارند تا غذاهاي حاوي كربوهيدرات كه انرژي زيادي نيز دارند استفاده كنند اما در فصل تابستان و زماني كه هوا گرم تر است افراد به خوردن مواد خام، سبزيجات و ميوه‌ها روي مي‌آورند.

براي دريافت مشاوره در زمينه تاثير آب و هوا بر انسان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: تاثير آب و هوا

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تاثير آب و هوا،
موضوع:
[ ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۳:۰۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی