مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

وضع قوانين در خانه معمولا توسط قدرتمندترين فرد در خانواده تعيين مي‌شود. اين فرد مي‌تواند هر كدام از اعضاي خانواده باشد اما در يك خانواده سالم همه اعضا در وضع قوانين نقش دارند. نقش خانواده در تعيين آينده فرزندان اهميت قوانين خانه را بيشتر مي‌كند، چرا كه افراد به دنياي خود از دريچه ديدي كه خانواده به آن‌ها داده، نگاه مي‌كنند. بنابراين اگر مي‌خواهيد از بروز بسياري از مشكلات خانوادگي در هر مرحله از زندگي‌تان جلوگيري كنيد، بايد چهارچوب و قوانيني براي خود و ديگر اعضاي خانواده تان در نظر بگيريد. شايد در ابتدا تصور كنيد كه اين قوانين آزادي شما را كم كرده‌اند اما با دقت بيشتر متوجه مي‌شويد كه قوانين خانه سلامت خانواده شما را تضمين مي‌كنند. در ادامه به طور مفصل درباره چگونگي و چرايي قوانين در خانه صحبت خواهيم كرد.

منبع: قوانين خانه

 

چرا بايد در خانواده قوانيني وجود داشته باشد؟

وضع قوانين در خانواده باعث ايجاد نظم و هماهنگي در زندگي و در روابط بين اعضاي خانواده مي‌شود و رعايت اين قوانين موجب آرامش دروني مي‌گردد. هيچ‌كس بي‌نظمي را دوست ندارد، در شرايط بي نظمي احساس درماندگي و هرج و مرج خواهيد كرد. براي وضع قوانين در خانه و رعايت آن‌ها توسط اعضاي خانواده به زمان نياز داريد اما وقتي به آن عادت كرديد، زندگي براي‌تان بسيار ساده‌تر خواهد شد. همچنين فرزندان شما با رعايت قوانين ياد مي‌گيرند در آينده به قوانين احترام گذاشته و بر اساس آن‌ها برنامه ريزي كنند. با ايجاد قوانين در خانه مي‌توانيد سلامت خانواده‌تان را تضمين كنيد. براي آگاهي بيشتر در زمينه خانواده سالم كليك كنيد. 

چه كسي در خانه قوانين را وضع مي كند؟

از گذشته تا به امروز سيستم خانواده دستخوش تغييرات زيادي شده است. اغلب اين تغييرات به دليل معيوب بودن سيستم‌هاي پيشين شكل مي‌گيرند. تجارب دوران كودكي در نحوه شكل گيري سيستم‌هاي خانواده موثر هستند. مشاوران خانواده با مداخله در اين سيستم‌هاي ناكارآمد سعي در به تعادل رساندن قدرت در خانواده و شكل دهي چهارچوبي مشخص دارند. در ادامه به بررسي سه نوع سيستم توزيع قدرت در خانواده مي‌پردازيم:

1. مرد سالاري

در خانواده‌هاي مرد سالار تمام قوانين و مقررات توسط پدر خانواده تعيين مي‌شوند. در اين خانواده‌ها مرد سالاري تفكر حاكم است. در چنين خانواده‌هايي تمام اعضا بايد از قوانين بي چون و چراي پدر پيروي كنند و كسي حق اظهار نظر ندارد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مرد سالاري كليك كنيد. 

2. زن سالاري

در خانواده‌اي كه زنان در خانواده و زندگي همسر و فرزندان تسلط داشته باشند قوانين نيز توسط مادر خانواده وضع مي‌شود. در چنين خانواده‌اي مرد هيچ نقشي ندارد؛ در عموم اصطلاح زن ذليلي براي چنين مرداني به كار مي‌رود كه در تمام امور همواره پيرو خانم خانه هستند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه زن ذليلي كليك كنيد. 

3. فرزند سالاري

 آخرين گروه خانواده‌هايي هستند كه فرزند سالاري در آن‌ها حكمراني مي‌كند، به طوري كه به تمام نيازهاي معقول و نامعقول فرزندان پاسخ داده مي‌شود. در اين خانواده هيچ قانوني وجود ندارد و همه چيز طبق خواسته فرزندان پيش مي‌رود.
بهتر اين است كه قانون‌هاي زندگي را والدين و قانون‌هاي بازي را بچه‌ها تعيين كنند. اگر هميشه والدين قانون بگذارند اعتماد به نفس بچه‌ها كم شده و آنان كم كم از قانون و قانون گذاري بدشان مي‌آيد. اگر فقط يك شخص در خانواده مثلا فقط مادر يا فقط پدر قوانين را تعيين كند، اعتدال بر قرار نشده و ممكن است ارزش‌هاي يكي از اعضا ناديده گرفته شود. در نظام فرزند سالاري نيز نيازهاي پدر و مادر سركوب مي‌شود و فرزندان دچار اعتماد به نفس كاذب مي‌شوند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه فرزند سالاري كليك كنيد. 

چگونه در خانه قانون تعيين كنيم؟

براي قانون گذاري بايد همه اعضاي خانواده حضور داشته باشند. در قانون گذاري، بايدها و نبايدهاي مورد تاييد خانواده تعيين مي‌شود. همه اعضاي خانواده بايد قانون‌ها را رعايت كنند و اگر كسي نظري دارد بايد در جلسه قانون گذاري طرح شود. والدين بايد دليل هر قانون را براي كودكشان توضيح دهند تا متقاعد شود كه آن قانون را رعايت كند.

قانون‌هايي بگذاريد كه خودتان هم فرصت و امكان اجراي آن را داشته باشيد. قوانين را متناسب با سن و توانايي‌هاي فرزندتان تعيين كنيد. بايد با همسرتان براي تعيين قوانين رويه‌اي يكسان و هماهنگ داشته باشيد. با همديگر مشورت كرده، سپس تصميم بگيريد و بعد بچه‌ها را در جريان اجراي آن قوانين بگذاريد. اگر شما و همسرتان در مورد رفتارهاي پسنديده يا ناپسند فرزندتان هم عقيده نباشيد، نمي‌توانيد هيچ قانوني را در خانه اجرا كنيد. براي اين منظور بايد با هم گفت و گو كرده و با دلايل هم آشنا شويد تا با يكديگر هم عقيده باشيد.

در هر هفته يك قانون بگذاريد و در طول هفته آن را اجرا كنيد تا به يك رفتار تبديل شود. وضع قوانين زياد در كوتاه مدت باعث تخريب چهارچوب قوانين خانه مي‌شود، چرا كه نمي‌توان ناگهان تمام قوانين را رعايت كرد. 

كدام قوانين در خانه بايد وجود داشته باشند؟

براي وضع قوانين خانه بايد نيازهاي اعضاي خانواده را بشناسيد. براي مثال مي‌توانيد قوانيني براي ساعت خواب تعيين كنيد يا مثلا بچه‌ها بايد قبل خواب وسايل مورد نياز براي روز بعد را آماده كنند. هر روز بعد از مدرسه بعد از زمان مشخصي بايد تكاليف خود را انجام دهند. يكي از قوانيني كه مي‌توان وضع كرد اين است كه مثلا تمام اعضاي خانواده بعد از اتمام غذا ظرف‌هاي خود را داخل سينك بگذارند و اگر بچه‌ها بزرگ هستند خودشان ظرف غذايشان را بشويند. 

نكاتي در رابطه با اجراي قوانين در خانه

1_ اگر براي هر مسئله اي قانوني وضع كنيد بايد براي كودك به جاي نقش پدر و مادري نقش پليس را اجرا نماييد.
2_ روي هر مسئله كوچكي حساس نباشيد و مسائل كم اهميت را ناديده بگيريد و تمركزتان را روي مسائل مهم قرار دهيد چون اگر مدام به رفتارهاي كودك حساسيت نشان دهيد فرزندتان هيچ يك از قانون‌ها را اجرا نمي‌كند. 
3_ اگر بچه اشتباه كرد يا قوانين در خانه را ناديده گرفت بايد اشتباه بودن كارش را به او بفهمانيد در غير اين صورت قانون شكني و سرپيچي از حرف‌هاي والدين برايش عادت مي‌شود. براي كسب اطلاعات در زمينه نقش خانواده كليك كنيد.

4_ موقع اجراي قانون هرگز فرزند خود را تحقير نكرده و به او توهين نكنيد. چرا كه توهين به كودك عواقب جبران ناپذيري را به دنبال دارد.
5_ هنگام قانون گذاري عواقب قانون شكني را هم طرح كنيد و كامل شرح دهيد كه سرپيچي از قانون تنبيه به دنبال دارد.

تاثير خدمات روانشناسي بر قوانين در خانواده

همانطور كه گفته شد قوانين در خانه بسيار مهم هستند و بدون وجود قانون‌هاي مشخص، خانواده دچار گسستگي شده و متلاشي مي‌شود. اما شايد در برقراري تعادل ميان اين قوانين و آزادي اعضا دچار مشكلاتي شده باشيد. همچنين خانواده‌هايي كه در وضع قوانين با يكديگر هم نظر نيستند، با اختلافاتي مواجه مي‌شوند. در اين شرايط ضروري است كه از خدمات يك روانشناس بهره‌مند شده و براي بهبود روابط در خانواده‌تان از او كمك بگيريد. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمتتان هستند تا در هر كجا كه هستيد شما را ياري كرده و در تشكيل يك خانواده سالم كمك‌تان كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه چگونگي وضع قوانين در خانه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: قوانين خانه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: قوانين خانه،
موضوع:
[ ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۱۷:۳۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی