مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تست ترياك و يا ديگر مواد مخدر معمولا پيش از ازدواج و استخدام در برخي موسسات انجام مي‌شود. ترياك اصلي‌ترين ماده مخدر مصرفي در ايران است كه به همراه مشتقات غيرصنعتي آن مانند سوخته و شيره ترياك به روش‌هاي مختلف ازجمله تدخين و خوراكي استفاده مي‌شود. افراد مصرف كننده كه به دلايل مختلفي نياز به انجام تست اعتياد دارند همواره سعي مي‌كنند كه با روش‌هاي مختلفي نتايج تست اعتياد به ترياك خود را منفي كنند كه البته اين مسئله با بررسي‌هاي دقيق‌تر مشخص خواهد شد. بسياري از والدين نيز به دنبال نگراني از اعتياد فرزندشان او را مجبور به انجام تست اعتياد مي‌كنند. با اين حال اين كار مي‌تواند اثرات مخربي را به همراه داشته باشد. اگر شما نيز اين نگراني را تجربه مي‌كنيد لازم است بدانيد كه با كمك گرفتن از يك مشاوره خانواده مي‌توانيد از روش‌هاي سالم‌تري براي برخورد با فرزندتان استفاده كنيد. 

منبع: تست ترياك

 

آيا تست ترياك با ديگر تست هاي اعتياد به مواد مخدر تفاوت دارد؟

همانطور كه گفته شد مورفين اصلي‌ترين ماده موثر ترياك است كه منجر به خاصيت تسكين‌دهندگي و اعتيادآوري آن مي‌شود. به همين دليل، مصرف ترياك با تست مورفين كه معمول‌ترين آزمايش اعتياد پيش از ازدواج و يا موارد استخدامي است قابل سنجش است. اصلي‌ترين موادي كه با اين تست‌ مي‌توان آن‌ها را تشخيص داد، مواد هم خانواده ترياك مانند شيره، هروئين، كراك هروئين، مورفين و حتي كدئين هستند. بنابراين مي‌توان گفت هركجا كه تست اعتياد گرفته مي‌شود، مصرف ترياك قابل تشخيص است. در حالي كه براي تشخيص مصرف مواد ديگري مانند شيشه و حشيش و مشتقات آن نياز به آزمايش‌هاي ويژه‌اي است كه شيوع كمتري دارند.

براي آشنايي بيشتر با ترياك كليك كنيد.

 

تست اعتياد وسيله‌اي براي مچ‌گيري؟

توجه كنيد كه تست اعتياد براي مچ‌گيري نبايد استفاده شود. اين كار مي‌تواند اثرات مخربي را به همراه داشته باشد و موجب لجبازي و مصرف دوباره مواد توسط فرد بهبوديافته شود. براي اطلاع از مصرف مواد افراد نزديك به خود با او همدلي كنيد و به احساساتش توجه نماييد. سعي كنيد او را سرزنش نكنيد تا احساس ناامني نكند و مسائل خود را با شما در ميان بگذارد. توجه داشته باشيد كه ريشه اعتياد اغلب مسائل رواني است. در حقيقت اعتياد ابزاري است كه افراد براي فراموش كردن مشكلات دروني خود و مشكلات خانوادگي از آن استفاده مي‌كنند. به همين دليل فشارهاي اطرافيان هنگام فهميدن مسئله اعتياد معمولا به مصرف بيشتر مي‌انجامد و تاثيرات معكوسي مي‌گذارد. 

 

انواع تست اعتياد به ترياك

تست مصرف ترياك (تست مورفين) از راه آزمايش نمونه خون، بزاق، عرق، ادرار و مو قابل اجرا است. استفاده از نمونه خون و بزاق به خاطر آن كه تنها تا چند ساعت پس از مصرف مي‌تواند وجود مواد را نشان دهد معمولا استفاده نمي‌شود.

معمول‌ترين روش تست ترياك استفاده از نمونه ادرار است. نمونه ادرار معمولا به وسيلۀ تست نواري و تست كروماتوگرافي سنجش مي‌شود. تست نواري به صورت كاست پلاستيكي در مطب يا حتي خانه در زمان كوتاه قابل انجام است. تست كروماتوگرافي لايه نازك (TLC) به تجزيه مواد داخل ادرار حتي در كمترين مقادير مي‌پردازد و دقت بالاتري دارد.

دقيق‌ترين روش استفاده از نمونه مو است كه تا حدود 6 ماه پس از مصرف، مقدار دقيق مصرف، زمان مصرف و نوع مواد را تشخيص مي‌دهد. اما به دليل گران بودن و نبودن امكانات، اجراي آن در همه شهرستان‌ها ميسر نيست. نمونه مو از هر جاي بدن مي‌تواند گرفته شود.

 

آيا بدون مصرف مواد جواب تست مثبت مي‌شود؟

بله! مصرف مسكن‌هاي حاوي كدئين مي‌تواند در جواب تست اعتياد به مورفين تداخل ايجاد كند. همچنين داروهايي مانند ديكلوفناك و دتاي‌نوولاك نيز مي‌توانند منجر به مثبت شدن جواب آزمايش مورفين شود. به همين دليل معمولا قبل از آزمايش از فرد درباره داروهاي مصرف شده سوال مي‌شود. پس از مثبت شدن جواب تست، آزمايش‌هاي تكميلي و تفكيكي را مثل آزمايش TLC مي‌توان انجام داد كه بين كدئين و ديگر مواد شبيه به مورفين تفكيك قائل مي‌شود.

براي شناخت بيشتر درباره تست اعتياد كليك كنيد.

 

راه‌هاي منفي شدن جواب تست ترياك

بسياري از افرادي كه ترياك يا ديگر مواد مخدر را مصرف مي‌كنند، نگران جواب تست اعتيادشان هستند و راه‌هايي را براي دستكاري در نتيجه تست انجام مي‌دهند. اكثر اين ترفندها با تست‌هاي تكميلي قابل تشخيص هستند كه در ادامه توضيح مي‌دهيم.

مصرف داروهاي جايگزين (b2 و متادون)

داروهايي كه به عنوان داروي نگهدارنده در ترك مواد مخدر رواج دارند به اين دليل كه در تست مورفين نشان داده نمي‌شوند، معمولا پيش از آزمايش مورفين مورد استفاده قرار مي‌گيرند. بوپرنورفين يا قرص B2 و متادون شايع‌ترين اين مواد هستند. اين داروها توسط كلينيك‌هاي درمان اعتياد كه با روش درمان نگهدارنده فعاليت مي‌كنند جايگزين مواد مخدر مي‌شوند. در اين ترفند فرد مصرف‌كننده مواد حدود يك هفته پيش از آزمايش، B2 يا متادون را جايگزين ترياك مي‌كند و با اين روش علاوه بر آن كه جواب تست مورفين منفي مي‌شود علائم ترك و خماري نيز به وجود نمي‌آيد. اما بايد توجه داشت كه مصرف اين داروها بدون تجويز پزشك خود مي‌تواند اعتياد به ماده‌اي جديد را به همراه داشته باشد.

توجه كنيد كه اين دو ماده خود داراي تست مخصوص هستند و اگر درخواست تست تكميلي مربوط به اين مواد را داشته باشيد مي‌توانيد از مصرف آن‌ها اطلاع پيدا كنيد.

عوض كردن نمونه

ريختن ادرار فرد ديگر يا ادرار مصنوعي داخل ظرف نمونه يا عوض كردن نمونه با نمونه فرد ديگر ساده‌ترين روش اين كار است. اين روش معمولا به خاطر مراقبت مسئولان مركز نمونه گيري به وسيله آينه روبروي محل نمونه‌گيري و دوربين‌هاي مداربسته چندان قابل استفاده نيست.

رقيق كردن نمونه

رقيق كردن نمونه هم مانند روش بالا با وارد كردن آب يا موادي ديگر به نمونه انجام مي‌شود و علاوه بر آن كه به خاطر كنترل محل نمونه‌گيري قابل اجرا نيست با آزمايش دقيق‌تر تست مصرف يا عدم مصرف ترياك در فرد مشخص مي‌شود.

تغيير PH نمونه

با ريختن موادي مانند بزاق، مني، اشك، آبليمو، ناخن، خون و يا چيزهاي ديگر به نمونه PH آن تغيير مي‌كند و نمونه اعتبار خودش را از دست مي‌دهد. اما اين ترفند نيز با آزمايش دقيق‌تر قابل تشخيص است و راهي مناسب به نظر نمي‌رسد. در اجراي هر كدام از اين سه ترفند در صورتي كه نمونه ادرار مختل شده باشد و آزمايشگاه به نتيجه آزمايش مشكوك شود، تست تكميلي TLC اجرا مي‌شود كه بسيار دقيق‌تر است و ديگر راهي براي كتمان و تقلب باقي نمي‌ماند. خوردن قرص‌هاي ضدبارداري نيز همين اثر را بر روي نمونه مي‌گذارد.

 

اگر با وجود منفي شدن تست اعتياد هم چنان به اعتياد فرد مشكوك بوديم چه كار كنيم؟

ممكن است با استفاده از ترفندهاي فوق فرد موفق به منفي كردن تست اعتياد خود شود. اما با اين حال علائمي از خود نشان دهد كه خانواده و اطرافيان را به اعتياد مشكوك كند. اگر هم چنان پس از انجام آزمايش نيز فرزندتان مشكوك به اعتياد است هرگز او را ترغيب به انجام كارهايي نظير ازدواج نكنيد. ازدواج با فرد معتاد چالش‌هاي بسيار زيادي به همراه خواهد داشت. هم چنين قرار گرفتن در زندگي مشترك و افزايش مسئوليت‌ها مي‌تواند به شدت بر مشكلات فرزندتان بيفزايد. اگر همچنان فكر مي‌كنيد كه فرزندتان دچار اعتياد به ترياك است حتما به يك روانشناس متخصص در زمينه اعتياد مراجعه كنيد تا در مورد اعتياد به ترياك و روش‌هاي  ترك ترياك اطلاعات دقيق تري دريافت كنيد.

براي آگاهي بيشتر درباره ازدواج با فرد معتاد و روش هاي ترك ترياك كليك كنيد.

آشنايي با مركز مشاوره حامي هنر زندگي

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله اعتياد جزء بهترين و جامع ترين مراكز خدمات روانشناسي است. اين مركز با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد. حامي هنر زندگي با استفاده از ابزارهايي چون تلفن و اينترنت به مراجعان اين امكان را داده تا در كمترين زمان ممكن در هر موقع از روز با بهترين متخصصان در زمينه مربوطه ارتباط برقرار كنند.

همچنين اين مركز به شما تضمين خواهد داد تا در بهترين حالت ممكن دوران پاكسازي را سپري كرده و بتوانيد روند عادي زندگي خود را دنبال كنيد تا ديگر نيازي به منفي كردن تست‌ اعتياد خود و تحمل استرس و اضطراب در اين زمينه را نداشته باشيد. حامي هنر زندگي همچنين با ارائه راهكارهاي كاربردي به خانواده‌هاي افراد مبتلا، به آنان كمك خواهد كرد تا بهترين شيوه برخورد با فرد مصرف كننده را داشته باشند.

براي اطلاع از روند دريافت مشاوره ترك اعتياد و روش‌هاي ترك اعتياد كليك كنيد.

سوالات متداول درباره تست ترياك

آيا كسي كه معتاد هست مي تواند تست اعتيادش را منفي كند؟

ممكن است افرادي بتوانند با روش‌هايي كه گفته شد جواب تست اعتياد خود را منفي كنند و اجراي دوباره آزمايش نيز ممكن است با همان شيوه قبلي به نتايج يكساني منجر شود. به همين خاطر بهتر است در اين شرايط با يك مشاور و متخصص در زمينه اعتياد صحبت كنيد تا با دريافت راهكارهاي مناسب بتوانيد همسر خود را براي ترك تشويق نماييد. همچنين هيچگاه از انجام تست براي مچ گيري استفاده نكنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه آزمايش اعتياد به ترياك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: تست ترياك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تست ترياك،
موضوع:
[ ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۲۳:۵۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی