مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مخالفت خانواده دختر با ازدواج مي‌تواند منجر به مشكلات بسياري براي دختر و پسر شود. حتي در صورتي كه زوجين موفق به ازدواج شوند مخالفت اوليه خانواده دختر مي‌تواند كيفيت زندگي مشترك آنان را در آينده تحت تأثير خود قرار دهد. طرد كردن داماد و داشتن نگاه‌هاي تحقيرآميز نسبت به او از جمله مواردي است كه زوجين را در زندگي با اختلافات و تعارض‌هاي زيادي  مواجه مي‌كند. بهترين راه براي كاهش اينگونه مشكلات، قانع كردن اصولي والدين قبل ازدواج است. اگر شما نيز با اين مشكل مواجه شده‌ايد در ادامه مطلب توضيحاتي درباره مخالفت خانواده دختر با ازدواج ارائه كرده‌ايم كه مطالعه آن مي‌تواند براي شما مفيد باشد.

منبع: مخالفت خانواده دختر با ازدواج

 

مخالفت خانواده دختر با ازدواج : اهميت كسب رضايت

در فرهنگ جامعه ايران، جمع‌گرايي از ارزش بالايي برخوردار است. پس نقش خانواده در ازدواج در چنين خانواده‌هايي بيشتر مي‌شود. به همين دليل هنگام تصميم‌گيري، در موارد مهمي نظير ازدواج به جز تصميم خود افراد، نظر ساير اطرافيان نظير بزرگتر خانواده‌ها نيز اهميت پيدا مي‌كند. زوج‌هايي كه بدون رضايت خانواده‌ها ازدواج مي‌كنند معمولاً پس از ازدواج با مشكلات زيادي روبه‌رو مي‌شوند. مثلاً‌ اينكه خانواده شبكه حمايتي قوي براي هر فرد محسوب مي‌شود. بسياري از افرادي كه در ازدواج خانواده‌ها را ناديده مي‌گيرند از نظر آن‌ها مطرود شده و در نتيجه حمايت اجتماعي مهمي را از دست مي‌دهند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه نقش خانواده در ازدواج كليك كنيد. 

عدم برخورداري از حمايت اجتماعي از جانب خانواده‌ها باعث مي‌شود هنگامي كه زوجين با مشكلاتي نظير مشكلات اقتصادي و عاطفي رو به رومي شوند، مجبور باشند بار همه مشكلات را به‌ تنهايي به دوش بكشند و در نهايت احساس فشار زيادي را متحمل شوند. اين مسئله به ميزان زيادي رضايت از زندگي افراد را در زندگي زناشويي تحت تأثير قرار مي‌دهد.

مخالفت خانواده دختر با ازدواج : واكنش مردان 

مخالفت خانواده دختر در برخي موارد با واكنش‌هاي شديد از جانب مرد همراه مي‌شود. مشكل اين جاست كه برخي از مردان مخالفت خانواده دختر را مشكلي شخصي قلمداد مي‌كنند و در واقع آن را توهيني به شخصيت خود مي‌دانند. اين مسئله باعث مي‌شود كه آن‌ها در موضع مخالف خانواده قرار بگيرند و براي رسيدن به خواسته خود تنها از راه اصرار، قهر و مخالفت اقدام كنند. متأسفانه اين اقدامات اثرات معكوسي خواهد داشت و اغلب مسير ازدواج را دشوارتر مي‌كند. براي آنكه ازدواج شما با فرد دلخواهتان با سهولت بيشتري شكل بگيرد لازم است كه در برخورد با اين مخالفت‌ها انعطاف پذيري بيشتري از خود نشان دهيد.

براي جلب رضايت خانواده دختر چه كنيم؟

مواجه شدن با مخالفت خانواده دختر به معني پايان دنيا نيست. براي هر مشكلي راه حلي وجود دارد. پس به دنبال اين باشيد تا راه حل مناسب با اين مشكل را بيابيد. در ادامه به نكاتي اشاره مي‌كنيم كه در جلب رضايت خانواده دختر به شما كمك خواهد كرد.

1. مخالفت خانواده دختر با ازدواج | از تصميم و انتخاب خود مطمئن شويد

قبل از هر اقدامي بايد از انتخاب خود و جدي بودن رابطه‌تان مطمئن شويد. رابطه‌تان را با كمك يك روانشناس بررسي كنيد و مطمئن شويد كه هر دو براي ازدواج آماده‌ايد و نسبت به يكديگر تعهد داريد. اگر حتي يكي از شما هم به قدر كافي جدي و مطمئن نباشد، در آخرين لحظات پا پس خواهد كشيد. 

2. صحبت در مورد رابطه عاطفي

مسلم است كه اگر به يكباره به خانواده خود بگوييد كه قصد ازدواج داريد، مخالفت خواهند كرد چراكه اين را بي احترامي به خود تلقي مي‌كنند. پس قبل از تصميم به ازدواج به صورت مستقيم يا غير مستقيم رابطه عاطفي‌تان را به آنان اطلاع دهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دوستي‌هاي قبل ازدواج كليك كنيد. 

3. مخالفت خانواده دختر با ازدواج : علل مخالفت را معلوم كنيد

در قدم اول براي اينكه شما بتوانيد نظر خانواده دختر را تغيير دهيد بايد علت مخالفت‌هاي آن‌ها را دريابيد. دريابيد كه دخالت والدين در ازدواج فرزندان تا حدي حق آنهاست و تا زماني كه ريشه اين مخالفت‌ها را پيدا نكنيد، نمي‌توانيد براي تغيير نظر آن‌ها كاري كنيد. اين مرحله نياز به صبوري و مهارت‌هاي ارتباطي سازنده دارد تا شما بتوانيد گفت و گوهاي سالمي را با خانواده همسر آينده‌تان ترتيب دهيد و از علت واقعي مخالفت‌هاي آن‌ها آگاه شويد. چراكه خيلي وقت‌ها خانواده دختر چيزي را بهانه كرده و علت اصلي را مطرح نمي‌كنند. بسيار اهميت دارد كه در طي اين گفت و گوها به خانواده دختر نشان دهيد كه نگراني‌هايشان را درك مي‌كنيد و براي آن‌ها ارزش و احترام قائل هستيد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه دخالت والدين در ازدواج كليك كنيد. 

4. نشان دادن بالغ شدن و مسئوليت پذيري به والدين

بسياري از والدين با خود فكر مي‌كنند كه فرزندشان هنوز براي ازدواج آماده نيست و در نتيجه با دلايل و بهانه‌هاي غير منطقي مخالفت خود را نشان مي‌دهند. به گونه‌اي رفتار كنيد كه آنان متوجه شوند شما اكنون بزرگ شده‌ايد و براي شروع يك زندگي مشترك آمادگي كافي داريد. 

5. مخالفت خانواده دختر با ازدواج | صحبت در مورد معيارها

با والدين خود صحبت كنيد و به آنان بگوييد كه همسر آينده‌تان از نظر شما چه ويژگي‌هايي بايد داشته باشد. شايد دليل مخالفت والدينتان تفاوت نظر در معيارهاي انتخاب همسر است و به اين دليل آن فرد را مناسب شما نمي‌دانند. 

6. واسطه‌هاي مطمئني پيدا كنيد

براي آن‌كه بتوانيد نظر خانواده همسر را جلب كنيد، واسطه‌ها مي‌توانند نقش بسيار مهمي داشته باشند. كسي را پيدا كنيد كه از مهارت‌هاي ارتباطي كلامي خوبي برخوردار باشد. شخصي كه در فاميل موثر بوده و مورد اعتماد اكثريت باشد. كسي كه شما انتخاب مي‌كنيد و شيوه‌اي كه او براي صحبت كردن انتخاب مي‌كند در قانع سازي خانواده همسر نقش بسزايي ايفا مي‌كند. نكته مهم اين است كه اين شخص ميانجي بوده و شما را قبول داشته باشد. 

7. قبل از كسب رضايت افراد موثر اقدام نكنيد

همان طور كه  گفته شد عدم رضايت خانواده دختر پس از ازدواج نيز مي‌تواند زندگي زوجين را تحت تأثير خود قرار دهد و آن‌ها را با مشكلات زيادي رو به رو كند. در نتيجه اگر مي‌خواهيد پس از ازدواج آرامش و رضايت كافي داشته باشيد قبل از اينكه نظر خانواده را جلب كنيد با قهر و اصرار اقدام به ازدواج نكنيد. بهتر است افراد موثري چون پدر و مادر و يا شخصي كه بزرگ فاميل دختر محسوب مي‌شود را با خود هم‌رأي كنيد. گاهي اوقات مجرد ماندن بهتر از اين است كه به ازدواجي اشتباه با مخالفت افراد موثر در زندگي تن دهيد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مجرد ماندن كليك كنيد.  

8. مخالفت خانواده دختر با ازدواج | دلايل منطقي را قبول كنيد

ممكن است دلايل خانواده دختر واقعاً منطقي و درست باشند. در اين صورت بنظر نمي‌رسد اصرار و پافشاري شما به صلاح هيچ يك از طرفين باشد. اين احتمال را بدهيد كه علي‌رغم وجود عشق و علاقه، از نظر منطقي جزو افرادي باشيد كه براي ازدواج با هم مناسب نيستند. براي كسب اطلاع بيشتر در اين زمينه، مقاله افراد نامناسب براي ازدواج را مطالعه فرماييد. 

9. قانع كردن يكي از والدين

معمولا افراد با يكي از والدين خود صميمي‌تر از ديگري هستند و مي‌توانند با او راحت‌تر و منطقي‌تر صحبت كنند. در اين شرايط سعي كنيد حداقل يكي از والدين خود را قانع كنيد تا او نيز بتواند در قانع كردن والد ديگر به شما كمك كند.

10. آشنايي خانواده‌ها

بعد از اينكه مخالفت خانواده‌تان را تا حدودي كاهش داديد، ترتيبي دهيد تا با خانواده فرد مورد نظرتان آشنا شوند. شايد در اين صورت نگراني‌ها و ابهاماتشان در مورد خانواده و شخصيت فرد كاهش بيايد. 

11. مخالفت خانواده دختر با ازدواج | صبر داشته باشيد!

از قديم گفته‌اند گر صبر كني ز غوره حلوا سازي! حتماً تا به حال دريافته‌ايد كه بطور كلي مقوله ازدواج زمان‌بر است و با يكي دوبار رفت و آمد تكليف آن معلوم نمي‌شود. به دختر مورد علاقه خود و خانواده‌اش نشان دهيد كه اگر نياز به فرصت دارند شما صبرتان زياد است و حاضريد براي خواسته‌تان سختي بكشيد. 

با متخصصان مشورت كنيد 

در بسياري از موارد زوجين با مشكلات منحصر به فردي رو به رو هستند كه استفاده از راهبردهاي عمومي كمكي به آن‌ها نمي‌كند. مراجعه به روانشناس مي‌تواند در حل سريع‌تر اين مشكل بسيار سودمند باشد. چرا كه روانشناس در جلسات مشاوره قبل از ازدواج با بررسي بيشتر ويژگي‌هاي فردي و خانوادگي زوجين، احتمال موفقيت ازدواج را به صورت منطقي‌تري بررسي خواهد كرد.براي اين كه بتوانيد گفت و گوي سالم و رضايت مندانه‌تري  با خانواده‌ها داشته باشيد، راهكارهاي عملي مناسبي متناسب با ويژگي‌هاي رفتاري آن‌ها به شما ارائه خواهد كرد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه مخالفت خانواده دختر با ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: مخالفت خانواده دختر با ازدواج

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۱۱:۴۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی