مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مقايسه همسر با ديگران چه عواقبي در زندگي شما خواهد داشت؟ خيلي از زنان و مردان همسرشان را با ديگري مقايسه مي‌كنند. بعضي اين مقايسه را راهي مي‌دانند تا همسرشان تحريك شود و براي اصلاح خود و يا تغيير رفتاري اساسي تلاش بيشتري كند. درصورتي كه چنين روشي نه تنها كارساز نيست بلكه بسيار آسيب‌زننده است. اين كار تاثير بسيار منفي بر همسر و همچنين روابط زناشويي شما مي‌گذارد. عملكرد مقايسه‌اي، احساسات و شخصيت طرف مقابل را تخريب كرده و اعتماد به نفس او را كاهش مي‌دهد. علاوه بر اين باعث سردي روابط، بي‌علاقگي زن و شوهر نسبت به يكديگر و طلاق عاطفي مي‌شود. اگر اين موضوع به همسر شما مربوط مي‌شود، بهتر است با كمك مشاوره خانواده راه‌حلي براي آن پيدا كنيد.

منبع: مقايسه همسر

 

مقايسه همسر با ديگران : دلايل اصلي

آيا مي‌دانيد  زندگي مشترك موفق چطور ساخته مي‌شود؟ سطح انتظارات و خواسته‌هايتان را از خود و زندگي مشخص كنيد. بعد از آن سطح توانايي‌ها، ميزان امكانات در دسترس و منطقي بودن خواسته‌هايتان را ارزيابي نماييد. مسلما اگر بتوانيد سطح خواسته‌ها و انتظاراتتان را با شرايط موجود هماهنگ كنيد نگراني‌ها، آشفتگي‌ها و وسواس‌هاي فكريتان كمتر مي‌شود. عدم وجود هدف در زندگي باعث مي‌شود كه دست به مقايسه بزنيد. به ياد داشته‌ باشيد كه زندگي هركس منحصر به خودش است و نبايد به خود اجازه دهيد تا شرايط زندگي ديگران، روابط شما با همسرتان را تحت تاثير قرار دهد. زماني كه همسر ديگري را از همسر خود بهتر ديديد و شروع به مقايسه كرديد به اين فكر كنيد كه خودتان با آگاهي او را انتخاب كرديد و هر آدمي در كنار جنبه‌هاي منفي خصوصيات خوب هم دارد. تمركز بر جنبه‌هاي منفي موجب رنجش بيشتر خواهد شد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه زندگي مشترك موفق كليك كنيد. 

مقايسه ظاهر همسر با ديگران

مقايسه ظاهر همسر با ديگران يكي از بزك‌ترين اشتباهات زوجين است كه آسيب‌هاي بسيار مخربي بر زندگي مشترك وارد مي‌كند. با اين كار اعتماد به نفس همسرتان به تدريج از بين مي‌رود و نسبت به شما سرد و دلزده مي‌شود. توجه داشته باشيد كه ظاهر در زندگي مشترك حرف اول را نمي‌زند و آن چيزي كه در پايداري زندگي زناشويي تاثير مي‌گذارد، تفاهم زوجين و برقراري ارتباط آنان با يكديگر است. ممكن است با مقايسه ظاهر همسرتان با ديگران، به تدريج دچار طلاق عاطفي شويد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه طلاق عاطفي كليك كنيد. 

پيامدهاي مقايسه‌ كردن همسر با ديگران

زماني كه همسر خود را با ديگري مقايسه مي‌كنيد وجهه او را در نظر خود پايين مي‌آوريد و به تدريج به او بي‌علاقه مي‌شويد. سردي در روابط به تمام ابعاد زندگي كشيده مي‌شود و حتي ممكن است در فرآيند تربيت فرزندان نيز تاثيرگذار باشد. از طرفي مقايسه‌هاي اشتباه باعث مي‌شود طرف مقابل حس كند كه همسرش او را همانطور كه هست نپذيرفته و ديگر به او علاقه‌اي ندارد. بنابراين دچار افسردگي و سرخوردگي مي‌شود. گاهي مواقع هم دست به تلافي زده و مدام ايراد مي‌گيرد. تمام اين‌ موارد زمينه‌ساز اختلافات و مشكلات درون‌خانواده‌اي مي‌شوند؛ حريم‌ها شكسته شده و زن و مرد هر روز نسبت به هم فاصله مي‌گيرند. علاوه بر اين‌ها مقايسه مالي همسر با ديگران ممكن است او را تحت فشار قرار دهد و براي خارج كردن خود از اين فشار به سمت رشوه‌خواري و يا ريسك‌هاي غيرمعقول اقتصادي برود. براي كسب اطلاعات در زمينه مشكلات خانوادگي كليك كنيد. 

مقايسه همسر با ديگران : چند راهكار عملي

براي جلوگيري از مقايسه همسر با ديگران و پيشگيري از آسيب‌هاي زندگي مشترك راهكارهايي وجود دارد كه عبارتند از:

1. با يكديگر همدلي كنيد

براي جلوگيري از آسيب به زندگي مشترك و رابطه زناشويي، بهترين كار همدلي است. قبل از اين كه دير شود و كاملا از همسر خود دلسرد شويد محبت خود را به او ابراز كنيد و بگوييد كه قدر زحماتش را مي‌دانيد. اين جملات شماست كه به او انگيزه زندگي و كار و تلاش بيشتر مي‌دهد نه مقايسه‌ها. خود را جاي او بگذاريد و دركش كنيد. براي كسب اطلاعات در زمينه رفتار صحيح با همسر كليك كنيد. 

2. به جنبه‌هاي مثبت همسرتان توجه كنيد

ذهن به صورت ناخودآگاه جنبه‌هاي مثبت زندگي ديگران را با جنبه‌هاي منفي زندگي خود مقايسه مي‌كند. جلوي اين كار را بگيريد و به‌جاي آن به خوبي‌هاي همسر خود توجه كنيد و آن‌ها را برشماريد. به زندگي خودتان بيشتر فكر كنيد. اينكه چگونه دركنار يكديگر و با سختي آن را شكل داديد. به تمام چيزهايي كه همسرتان در طول ازدواج و زندگي مشترك برايتان خريده و يا زمان‌هايي كه حتي با چيزهاي خيلي كوچك خوشحالتان كرده فكر كنيد.

به مسافرت‌ها و خوشي‌هايي كه اوايل ازدواج داشتيد بيانديشيد. تمام اين‌ها حس خوبي در شما ايجاد مي‌كنند و اگر به اين‌كار ادامه دهيد و استمرار داشته باشيد، علاقه‌تان نسبت به يكديگر بيشتر شده و درنتيجه تلاش بيشتري براي تغيير رفتار و شرايط مي‌كنيد. همچنين به جنبه‌هاي مثبت همسرتان متمركز شويد؛ همان‌هايي كه باعث شدند او را براي ازدواج انتخاب كنيد تا يك عمر شريك زندگيتان باشد.

3. مقايسه همسر با ديگران | تشكر و قدرداني را فراموش نكنيد

زماني كه همسرتان را با ديگران مقايسه مي‌كنيد به اين معناست كه از زندگي خود راضي نيستيد و كمبودهاي مالي و اخلاقي را در ذهن خود پررنگ مي‌كنيد. سعي كنيد بابت تمام نعمت‌هاي زندگي مشترك سپاسگذار باشيد. قدرداني از همسر و زحماتش شما را در تصور او مهربان كرده و دل‌ها را به هم نزديك‌تر مي‌كند. توجه به نعمت‌ها و شكرگذاري، آن‌ها را در زندگيتان بيشتر مي‌كند.

4. خود را جاي ديگران بگذاريد

قبل از اينكه همسر خود را با ديگران مقايسه كنيد، براي لحظه‌اي تصور نماييد كه همسرتان هم ويژگي‌هاي مثبت ديگران را به روي‌تان بياورد و شما را با اطرافيان مقايسه كند. مسلما اين شرايط براي شما اصلا خوشايند نيست. اگر براي مقابله به مثل با همسرتان او را با ديگران مقايسه مي‌‌كنيد، اين كار را تمام كنيد تا او نيز عادت خود را كنار بگذارد. در غير اين صورت به مرور مشكلات و دعواهايتان بيشتر مي‌شود. براي آگاهي بيشتر در زمينه دعواي بين زوجين كليك كنيد. 

تاثير خدمات روانشناسي بر كاهش مقايسه همسر با ديگران

مقايسه همسر با ديگران به تدريج تبديل به يك عادت ناپسند مي‌شود كه حتي اگر قصد اينكار را نداشته باشيد هم به طور ناخودآگاه، با هر اشتباه همسرتان او را با ديگران مقايسه كرده و سرزنشش مي‌كنيد. مهم نيست كه همسرتان شما را با ديگران مقايسه كند يا شما او را؛ مسلما اين رفتار پيامدها و عواقب جدي بر زندگي شما مي‌گذارد پس بايد هرچه سريع‌تر براي رفع آن چاره‌اي بينديشيد. روانشناس به شما كمك مي‌كند تا اين رفتار را كنار گذاشته و يا نحوه صحيح برخورد با آن را ياد بگيريد و كيفيت رابطه‌تان را بهبود بخشيد. متخصصان مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه مقايسه همسر با ديگران مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: مقايسه همسر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مقايسه همسر،
موضوع:
[ ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۲۶:۲۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی