مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آروغ گرفتن نوزاد يكي از كارهايي است كه مادران براي نگهداري صحيح از نوزاد خود بايد روش‌هاي اصولي آن را بياموزند. فك ضعيف نوزادان باعث مي‌شود كه در هنگام شير خوردن هواي زيادي همراه با شير ببلعند. اين اتفاق باعث دل درد و بي قراري نوزاد مي‌شود و براي حل اين مشكل بايد آروغ نوزاد گرفته شود. برخي از نوزادان مستعد نفخ هستند و بايد دفعات بيشتري آروغ بزنند. چند روش براي آروغ گرفتن نوزاد وجود دارد كه والدين بايد آن‌ها را امتحان كنند تا متوجه شوند كه نوزاد در چه شرايطي راحت تر بادگلو مي‌كند. در ادامه مقاله به بررسي و توضيح كامل آروغ گرفتن نوزاد مي‌پردازيم. در صورتي كه با امتحان كردن روش‌هاي گوناگون نتوانستيد به كودك خود كمك كنيد بهتر است با بهره بردن از مشاوره روانشناسي در راستاي سلامت فرزند خود حركت كنيد.

منبع: آروغ گرفتن نوزاد | زمان و نحوه آروغ گرفتن از نوزاد

 

آروغ گرفتن نوزاد چه فوائدي دارد؟

قانوني وجود ندارد كه نوزاد پس از هر بار شير خوردن آروغ بزند. برخي از نوزادان زياد آروغ نمي‌زنند و برخي ديگر پس از هر بار شير خوردن نياز به آروغ زدن دارند. اما به طور كلي بهتر است كه پس از شير خوردن آروغ نوزاد گرفته شود. فوائد اين كار براي نوزاد به شرح زير مي‌باشد.

_ هواي موجود در معده را آزاد مي‌كند.

_ احساس آسودگي به نوزاد مي‌دهد.

_ از بي قراري نوزاد كم مي‌كند.

_ باعث شير خوردن بيشتر نوزاد مي‌شود.

_ مانع از بالا آوردن شير نوزاد مي‌شود.

براي آگاهي بيشتر درباره بالا آوردن شير نوزاد كليك كنيد.

چه وقت هايي نوزاد بايد آروغ بزند؟

بهترين زمان براي آروغ زدن نوزاد تازه متولد شده بلافاصله بعد از خوردن شير است و درصورتي كه نوزاد كمتر از شش ماه دارد اين موضوع از اهميت بيشتري برخوردار است. همچنين نوزادان وقتي نياز به آروغ زدن دارند كه هوا داخل معده و گلويشان گير كرده باشد. در صورتي كه يكي از شرايط زير براي نوزاد اتفاق افتاد به آروغ گرفتن او كمك كنيد.

در صورتي كه نوزاد قبل از شير خوردن گريه مي‌كند، بهتر است كه ابتدا آروغ او را بگيريد چرا كه ممكن است هوا داخل گلويش گير كرده باشد و باعث بي قراري او مي‌شود.

وقتي كه نوزادان شير مي‌خورند، احتمال اين كه هواي زيادي همراه با شير بمكند زياد است. نوزاداني كه با شيشه شير مي‌خورد، معمولا هواي بيشتري مي‌بلعند. بهتر است كه آروغ اين نوزادان پس از هر بار شير خوردن گرفته شود.

براي اطلاع بيشتر درباره نوزاد تازه متولد شده كليك كنيد.

چه مدتي براي آروغ زدن نوزاد لازم است؟

پس از شير خورن، نوزاد را به مدت حداكثر بيست دقيقه بر سر دوش خود بگذاريد تا آروغ بزند. اين مدت زمان كافي است و اگر نوزاد بادگلو داشته باشد در اين مدت آروغ مي‌زند. در صورتي كه نوزاد پس از اتمام اين مدت بادگلو نكرد، يعني هواي زيادي در معده‌اش جمع نشده است و نيازي به آن ندارد.

روش هاي آروغ گرفتن نوزاد

براي آروغ گرفتن نوزاد چندين راه وجود دارد. بهتر است همه اين راه‌ها را امتحان كنيد تا متوجه شويد كه نوزاد در كدام شرايط راحت تر بادگلو مي‌كند. اين روش‌ها به شرح زير مي‌باشد.

قرار دادن روي شانه

در اين روش نوزاد را بر روي شانه خود قرار دهيد به طوري كه چانه او بر شانه شما قرار بگيرد. با يك دست نوزاد را نگه داشته و با دست ديگر به آرامي پشت او را ماساژ دهيد و يا به آرامي به پشت او بزنيد. براي جلوگيري از كثيف شدن لباستان بهتر است يك پارچه بر پشت خود بيندازيد.

به صورت نشسته

در اين حالت بنشينيد و نوزاد را نيز به صورت نشسته بر روي زانوهاي خود قرار دهيد. با يك دست نوزاد را از سينه نگه داريد و با دست ديگر پشت او را ماساژ دهيد و يا به آرامي به پشت او بزنيد.

به صورت خوابيده

در اين روش بنشينيد و نوزاد را به شكم بر روي ران‌هاي خود بخوابانيد. با يك دست سر نوزاد را از زير گردن به آرامي بگيريد و مطمئن شويد كه سر بالاتر از سطح بدن قرار دارد. سپس با دست ديگر به آرامي پشت كودك را ماساژ دهيد تا آروغ بزند. ماساژ نوزاد به او آرامش و احساس امنيت نيز مي‌دهد.

براي آشنايي بيشتر با ماساژ نوزاد و فوائد آن كليك كنيد.

نكته بسيار مهم: در اين روش‌ها به هيچ وجه نوزاد را رها نكنيد چرا كه خطر خفگي براي نوزاد وجود دارد. شما مي توانيد با دريافت مشاوره كودك از بهترين و مناسب ترين روش‌هاي مراقبتي نوزاد اطلاع كسب كنيد.

نكاتي براي آروغ گرفتن نوزاد

1- اگر نوزاد در حين شير خوردن بي قراري مي‌كند، بهتر است شير دادن را متوقف كنيد و ابتدا آروغ او را بگيريد.

2- در صورتي كه نوزاد با شيشه، شير مي‌خورد پس از خوردن 60 تا 90 ميليي ليتر شير، آروغ او را بگيريد.

3- در صورتي كه نوزاد از سينه مادر شير مي‌خورد، هنگام تغيير وضعيت شير دادن از يك سينه به سينه ديگر، آروغ او را بگيريد.

4- اگر نوزاد مستعد نفخ است و شير را زياد به بيرون تف مي‌كند، ممكن است مبتلا به ريفلاكس معده باشد. در اين صورت تعداد دفعاتي كه آروغ نوزاد را مي‌گيريد بايد بيشتر شود.

5- به تدريج كه نوزاد بزرگ مي‌شود، نفخ كمتري مي‌كند و كمتر آروغ مي‌زند چرا كه شيوه صحيح غذا خوردن را مي‌آموزد.

براي شناخت بيشتر درباره راهنماي شير دادن به نوزاد كليك كنيد.

كلام آخر

آروغ زدن نوزاد مي‌تواند مزاياي بسياري براي او داشته باشد. در واقع به نوزاد كمك مي‌كند تا خواب راحتي را تجربه نمايد و در كنار آن دچار مشكلاتي از جمله دل درد و نفخ نشود. همچنين به او كمك مي‌كند تا بتواند شير بيشتري ميل كند كه اين موضوع در رشد بهتر نوزاد نيز تاثير دارد. با اين حال والدين ممكن است در آروغ گرفتن نوزاد به مشكل برخورده و نياز به دريافت مشاوره و كمك داشته باشند. گاهي رعايت يك نكته ساده مي‌تواند در راستاي كاهش مشكلات كمك كننده باشد. ما نيز در مركز مشاوره حامي هنر زندگي شرايطي را براي شما فرآهم آورده‌ايم تا بتوانيد در هر ساعت از شبانه روز با مشاوران ما در ارتباط باشيد و سوالات و مسائل خود را با ما مطرح نماييد. اين مركز با داشتن مشاوراني برجسته و آگاه در زمينه كودك با ارائه بهترين راهكارها مي‌توانند به شما كمك كنند.

براي آگاهي بيشتر درباره مشاوره كودك كليك كنيد.

سوالات متداول

آيا به كودكي كه آروغ نزده بايد اجازه بدهيم تا بخوابد؟

كودكي كه آروغ نزده بخوابد؛ خوابي ناآرام را تجربه مي‌كند. بهتر است به عنوان والدين بعد از شير خوردن نوزاد او را در آغوش بگيريد و نوازشش كنيد. معمولا نوزادان كمتر از 20 دقيقه آروغ خود را مي‌زنند و سپس مي‌توانيد او را با خيال راحت بخوابانيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه آروغ گرفتن نوزاد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: آروغ گرفتن نوزاد | زمان و نحوه آروغ گرفتن از نوزاد

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۲۵:۱۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی