مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

فرونشيني جنسي در كجاي چرخه پاسخ جنسي قرار دارد؟ آخرين مرحله از مراحل 4 گانه پاسخ جنسي، مرحله فرونشيني جنسي است. در اين مرحله از پاسخ جنسي، بدن به حالت سكون قبل از رابطه جنسي باز مي‌گردد. اگر ارگاسم اتفاق بيفتد، مرحله فرونشيني به سرعت روي مي‌دهد و همزمان احساس آرامش كلي و لذت را تجربه مي‌كنيد؛ ولي اگر ارگاسم رخ ندهد فرونشيني ممكن است حدود چند ساعت طول بكشد كه با احساس ناراحتي و ناكامي همراه است. تفاوت بين زنان و مردان در مرحله فرونشيني نيز مانند ديگر مراحل پاسخ جنسي وجود دارد كه در ادامه اين مقاله به بررسي آن و همچنين تغييرات فيزيكي و رواني مرحله فرونشيني در رابطه جنسي مي‌پردازيم.

منبع: فرونشيني

 

مرحله فرونشيني جنسي

آخرين مرحله پس از آغاز ميل جنسي، برانگيختگي و ارگاسم، فرونشيني جنسي است كه بلافاصله پس از ارگاسم به وقوع مي‌پيوندد يا در صورت عدم ارگاسم به شكل تدريجي رخ مي‌دهد. اگر ارگاسم رخ ندهد، فرونشيني ممكن است چندين ساعت طول بكشد و با احساس ناخوشايندي همراه شود. در چرخه پاسخ جنسي بسيار اهميت دارد سه مرحله اول به چه صورت سپري شوند تا فرد بتواند در مرحله نهايي كه فرونشيني است احساس لذت و آرامش داشته باشد. گاهي حتي با وجود به ارگاسم نرسيدن، زماني كه فرد مي‌بيند شريك جنسي‌اش به اوج لذت جنسي دست يافته حس رضايت دارد.

براي آشنايي بيشتر با چرخه پاسخ جنسي كليك كنيد.

تغييرات جسمي و رواني در فرونشيني جنسي

در مرحله فرونشيني جنسي، تمام تغييراتي كه در طي برانگيختگي رخ داده بود به حالت اوليه بر مي‌گردند. عروق خوني احتقان خود را از دست مي‌دهند، نعوظ از بين مي‌رود و مرطوب شدن واژن ادامه پيدا نمي‌كند. احساسي كه فرد در اين مرحله دارد بسته به نوع رابطه مي‌تواند همراه با كاهش تنش و دستيابي به آرامش باشد، يا بالعكس فرد احساس سرخوردگي كرده، نا اميدي و ياس به سراغش بيايد. گاهي آنقدر ناكامي‌ها تكرار مي‌شود كه رضايت زناشويي كاهش مي‌يابد و افسردگي و ديگر اختلالات خلقي فرد را مبتلا مي‌كند.

تغييرات رواني پس از ارگاسم در مرحله فرونشيني جنسي شامل به وجود آمدن يك احساس خوشي و آرامش است. در عين حال فرد حالتي از بي حالي و خستگي را هم تجربه مي‌كند، اين امر در مردان بيشتر مشاهده مي‌شود. نياز به استراحت كردن و آرامش يافتن در اين مرحله ديده مي‌شود. ندانستن همين تفاوت‌ها مي‌تواند باعث به وجود آمدن دلخوري شود، با آگاهي از تفاوت‌هاي جنسي مي‌توانيد درك بهتري از يكديگر داشته باشيد.

تفاوت هاي زنان و مردان در فرونشيني جنسي

زنان معمولا بعد از ارگاسم در مرحله فرونشيني نيازهاي متفاوتي نشان مي‌دهند. برخي از آن‌ها دوست دارند در آغوش كشيده شوند و نوازش جسماني دريافت كنند، برخي از آن‌ها دوست دارند صحبت كنند، برخي حتي ممكن است نياز به تنهايي داشته باشند، اما بيشتر زنان نياز به توجه و محبت دارند. رابطه جنسي براي زنان نمودي از يك صميميت است و در مرحله فرونشيني نياز دارند كه ابراز محبت ادامه پيدا كند. برخي مردان بدون توجه به نياز‌هاي زنان، آن‌ها را رها كرده يا مي‌خوابند. به نظر مي‌رسد اين رفتار براي زنان اذيت كننده باشد. در واقع اين امر برآمده از نياز مردان به استراحت پس از رابطه جنسي است ولي مردان مي‌توانند با كمي به تعويق انداختن نياز خود، نياز همسر خود را هم برآورده كنند.

زنان در مرحله فرونشيني جنسي مي‌توانند فعاليت جنسي را ادامه دهند. اگرچه برخي زنان هستند كه در اين مرحله نياز به يه زمان براي شروع دوباره يا ادامه دارند. همين ويژگي به زنان اجازه مي‌دهد ارگاسم‌هاي چندگانه را تجربه كنند. اما مردان در مرحله فرونشيني از چند دقيقه تا چند ساعت، امكان برانگيختگي را از دست مي‌دهند و ادامه دخول و رابطه برايشان غير ممكن مي‌شود. يكي از ويژگي‌هاي مردان اين است كه بعد از ارگاسم توانايي فكري و تمركزي شان بالا مي‌رود و ممكن است انديشناك به نظر برسند. زنان ممكن است اين امر را تعبير به سردي عاطفي بكنند. ولي زوجين با صحبت در اين مورد و بيان نيازهايشان به يكديگر در كنار شناخت بيشتر بدن همديگر مي‌توانند سوء برداشت‌ها را مديريت كنند.

براي آشنايي بيشتر درباره شناخت بدن همسر كليك كنيد.

رفتار هاي مناسب در فرونشيني جنسي

در اينجا به برخي از رفتارهايي كه بهتر است بعد از رابطه جنسي انجام شود اشاره مي‌كنيم.

1- رختخواب را سريعا ترك نكنيد. كنار همسرتان بمانيد.

2- با هم گفتگو كنيد.

3- از نوازش و بوسه و معجزات آن استفاده كنيد.

4- مي‌توانيد از حس خوبي كه در رابطه با همسرتان گرفتيد برايش صحبت كنيد.

5- سريعا به سمت حمام نرويد. اگر دوست داريد مي‌توانيد به همسرتان پيشنهاد دهيد كه باهم به حمام رويد.

6- مي‌توانيد از ماساژ استفاده كنيد.

7- با هم به موسيقي ملايمي گوش كنيد.

براي شناخت بيشتر درباره رابطه جنسي كليك كنيد.

روشهاي پيشگيري از بارداري

اگر يك رابطه جنسي محافظت شده نداشته‌ايد، يا هنگام مقاربت متوجه شديد كاندوم پاره شده است يا به هر دليل ديگري نگران بارداري هستيد، اين استرس مي‌تواند حال خوش شما را خراب كند و در مرحله فرونشيني جنسي اضطراب داشته باشيد. بهترين راه اين است كه از قبل براي اين امر برنامه ريزي كنيد تا بعد دچار اضطراب و تشويش نشويد. اين تشويش‌ها اگر تكرار شوند، در ميل جنسي شما اثرگذار خواهند بود. اطلاع از جزئيات روابط جنسي با بهره بردن از مشاوره جنسي، مي‌تواند شما را در برابر استرس‌هاي ناشي از مشكلات رابطه محافظت كند.

در همين راستا به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه براي دريافت مشاوره جنسي از خدمات مركز مشاوره حامي هنر زندگي بهره ببريد. اين مركز با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني در زمينه مسائل جنسي و روابط زناشويي جزء بهترين و جامع ترين مراكز خدمات روانشناسي است. حامي هنر زندگي با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد. ما در اين مركز شرايطي را براي شما فرآهم آورده‌ايم تا بتوانيد از هر كجاي كشور با مشاوران ما به صورت تلفني و حضوري در ارتباط باشيد.  

براي اطلاع از روند دريافت مشاوره جنسي و مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول

همسرم بعد از ارضا شدن و اتمام رابطه مي‌خوابد در صورتي كه من تمايل دارم با او صحبت كنم چه كاري بايد انجام دهم؟

بعد از اتمام رابطه و در يك فرصت مناسب اين مسئله را با همسر خود در ميان بگذاريد و بيان كنيد كه با اين رفتار احساس خوبي به شما دست نمي‌دهد و در كنار آن كه درك مي‌كنيد همسرتان نياز به استراحت دارد از او بخواهيد كه در رفتارش تغيير ايجاد كند. در صورتي كه نتوانستيد مسئله خود را حل كنيد بهتر است موضوع را با يك مشاور در ميان بگذاريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تشخيص و درمان اختلالات جنسي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: فرونشيني

امتیاز:
بازدید:
برچسب: فرونشيني،
موضوع:
[ ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۱۹:۴۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی