مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا موانع ترك سيگار را مي‌شناسيد؟ بسياري از افرادي كه سيگار مي‌كشند، قصد ترك آن را دارند اما به دلايلي موفق نمي‌شوند و هربار شكست مي‌خورند. سيگار يكي از سخت‌ترين موادي است كه فرد مي‌تواند آن را كنار بگذارد و موانعي براي ترك وجود دارد كه اين كار را براي افراد دشوارتر مي‌كند. با شناخت موانع ترك سيگار، مي‌توانيد اين عوامل را در خود شناسايي كرده و با اصلاح آن‌ها سيگار را با موفقيت كنار بگذاريد. همچنين توجه داشته باشيد كه كمك گرفتن از يك روانشناس در حوزه اعتياد، فرايند ترك را برايتان تسهيل مي‌كند. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد. 

منبع: ترك سيگار

 

موانع ترك سيگار چيست؟

افراد سيگاري به طور معمول براي ترك سيگار با موانعي روبرو هستند. اين موانع در اكثر مواقع به صورت ذهني و رواني است كه ترك سيگار را برايشان دشوار مي‌كند. در ادامه به مهم‌ترين موانع ترك سيگار اشاره مي‌شود:

1. ترك خودسرانه بدون كمك گرفتن از متخصص

مهم‌ترين علت و مانع براي ترك موفقيت آميز سيگار، ترك خودسرانه آن بدون نظارت روانشناس و يا يك متخصص در زمينه اعتياد است. مصرف سيگار تغييراتي در مغز و بدن انسان به وجود مي‌آورد كه اين عامل باعث مي‌شود تا ترك سيگار به يك فرايند پيچيده و دشوار تبديل شود. از اين جهت افراد به دليل ترك خودسرانه و بدون كمك گرفتن از يك متخصص معمولاً موفق نمي‌شوند، يا صرفاً براي مدت كوتاهي موفق به ترك خواهند شد. براي كسب اطلاعات در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد. 

2. عدم اطلاعات كافي از فرايند ترك سيگار

يكي ديگر از موانعي كه براي ترك سيگار وجود دارد عدم اطلاعات كافي از ماهيت و عملكرد سيگار است. اين مسئله باعث مي‌شود تا افراد دچار اضطراب و باورهاي نادرستي شوند كه شرايط را برايشان بدتر مي‌كند. به عنوان مثال فكر مي‌كنند ديگر از غذا خوردن، گفتگو در جمع دوستان و... لذت نمي‌برند. همين موضوع اضطراب افراد را بيشتر كرده و منجر به ميل مصرف دوباره سيگار در افراد مي‌شود.

3. موانع ترك سيگار | وابستگي بدن به نيكوتين

برخي ديگر به دليل وابستگي به نيكوتين موجود در سيگار نمي‌توانند براي ترك سيگار اقدامي انجام دهند. همانطور كه مي‌دانيد افرادي كه سيگار مي‌كشند بدنشان به نيكوتين وابسته مي‌شود و اين وابستگي بدن و مغز انسان به نيكوتين، باعث ميل دوباره به مصرف سيگار مي‌‌گردد. زماني كه افراد براي مدتي سيگار نمي‌كشند بدنشان علائم ترك را نشان مي‌دهد و مضطرب و تحريك‌پذير خواهند شد. اين موضوع باعث مي‌شود تا افراد براي اجتناب از اضطراب و تحريك پذيري و پريشاني، مصرف سيگار را عليرغم آسيب به سلامتيشان همچنان ادامه دهند.

4. عدم برنامه ريزي در ترك سيگار

بسياري از افراد بارها و بارها تصميم به ترك سيگار گرفته‌اند اما بعد از چند روز قطع موقت دوباره به مصرف سيگار روي آورده‌اند. يكي از موانعي كه افراد در ترك سيگار با آن مواجهه مي‌شوند عدم برنامه‌ريزي صحيح براي انجام اين كار است. به زبان ساده مي‌توان گفت ترك سيگار سخت‌ترين فرايند ترك را در بين مواد دخاني دارد. از اين جهت براي ترك سيگار بايد برنامه‌ريزي صحيح و درستي داشته باشيد. اگر شما سيگار مي‌كشيد و تصميم به ترك آن داريد به شما پيشنهاد مي‌كنيم خودسرانه عمل نكنيد تا يك شكست برايتان به وجود نيايد. براي انجام اين كار حتماً از يك روانشناس و يا متخصص با تجربه در زمينه اعتياد كمك بگيريد.

5. موانع ترك سيگار | انگيزه ناكافي

در تمام كشورهاي جهان و از جمله كشور ما سيگار به راحتي در همه جا قابل دسترسي است. هر فردي در هر لحظه از شبانه روز كه تصميم بگيريد، مي‌تواند با مراجعه به يك فروشگاه سيگار تهيه كند. به عبارت ديگر براي يك فرد سيگاري، سيگار هميشه در دسترس است. بسياري از افراد بارها تصميم به ترك سيگار گرفته‌اند اما با ديدن آن در يك فروشگاه دوباره تصميم به سيگار كشيدن گرفته‌اند. از اين جهت فردي كه مي‌خواهد سيگار را ترك كند با انگيزه بسيار قوي داشته باشد و در تصميم گيري براي ترك سيگار بسيار مصمم باشد. اگر تصميم به ترك سيگار گرفته‌ايد اما انگيزه كافي براي ادامه دادن اين فرايند را نداريد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم حتماً به يك روانشناس باتجربه در زمينه اعتياد مراجعه نماييد.

6. موانع ترك سيگار | نداشتن برنامه‌هاي جايگزين بعد از ترك سيگار

بسياري از افرادي كه سيگار مي‌كشند صرفاً بعد از هر فعاليتي در زندگي عادت به سيگار كشيدن دارند و اين كار را فقط از روي عادت انجام مي‌دهند. از اين جهت برخي افراد در دوره‌اي كه سيگار را ترك مي‌كنند هيچ برنامه جايگزيني براي آن در نظر نمي‌گيرند. ترك سيگار باعث مي‌شود انرژي زيادي در بدن فرد ذخيره شود و بهترين كار اين است كه از اين انرژي در جهت فعاليت‌ها و اقدامات مثبت مانند ورزش كردن، كارهاي تفريحي و... استفاده شود. اگر افراد هيچ برنامه جايگزيني بعد از ترك سيگار نداشته باشند احساس بي حوصلگي و كسلي خواهند كد. در نتيجه اين احساس كسالت و خستگي دوباره به مصرف سيگار روي مي‌آورند.

 

سوالات متداول

_آيا امكان ترك سيگار در خانه وجود دارد؟

همانطور كه گفته شد ترك سيگار يك فرايند تخصصي و پيچيده است. در واقع مي‌توان گفت يكي از سخت ترين فرايندهاي ترك مواد دخاني و مخدر، ترك سيگار است. بسياري از افراد سيگار تجربه ناموفق از ترك سيگار به صورت خودسرانه داشته‌اند. از اين جهت پيشنهاد مي‌شود تا در اولين گام هميشه به يك روانشناس يا متخصص در زمينه اعتياد مراجعه كنيد. براي دريافت خدمات ترك سيگار كليك كنيد.

_ چرا ترك سيگار مشكل است ؟

سيگار باعث تغييراتي در عادات و سلول هاي مغزي مي شود، پس براي ترك اون هم بايد از روش هاي تخصصي (هر چند دشوار) استفاده كرد.

براي دريافت مشاوره در زمينه سيگار مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: ترك سيگار

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترك سيگار،
موضوع:
[ ۲۵ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۳۷:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی