مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا ترك اعتياد به ماريجوانا در خانه امكان پذير است؟ امروزه بسياري از افرادي كه درگير اعتياد به گُل يا همان ماريجوانا هستند در مورد روش‌هاي ترك آن از متخصصين سوال مي‌پرسند. برخي از آن‌ها نگران اين موضوع هستند كه ترك اين ماده زندگي روزمره آن‌ها را مختل كرده و باعث شود براي مدت طولاني درگير فرايند درمان بمانند. اين در حالي است كه ترك ماريجوانا از طريق روش‌هاي سرپايي ممكن است و فرد مي‌تواند بيشتر فرايند پرهيز و بهبودي را در خانه بگذراند. ما در ادامه به توضيحات جامع‌تري در مورد روش‌هاي ترك اعتياد به ماريجوانا در خانه پرداخته‌ايم. بهره بردن از مشاوره ترك اعتياد به شما در فرآيند درمان در كمترين زمان ممكن و با پايين‌ترين ميزان آسيب ديدگي كمك كننده خواهد بود. 

منبع: ترك اعتياد به ماريجوانا خانه

 

ترك اعتياد به ماريجوانا در خانه | مگر ماريجوانا هم اعتياد آور است؟!

يك باور بسيار رايج در بين عموم مردم و مصرف كنندگان ماريجوانا اين است كه اين ماده اعتياد آور نيست در نتيجه نيازي به ترك هم ندارد. اما متاسفانه اين باور برخلاف نتايج تحقيقات علمي و تجربيات باليني است. آنچه باعث مي‌شود افراد فكر كنند ماريجوانا اعتيادآور نيست اين است كه همانند مواد مخدر افيوني نظير ترياك يا هروئين وابستگي جسماني چنداني به بار نمي‌آورد و در دوره ترك نيز به علائمي نظير بدن درد و مشكلات گوارشي نمي‌انجامد.

در حقيقت اعتياد به ماريجوانا بيش از جسم به حوزه ذهن و روان مربوط مي‌شود چرا كه گُل يا ماريجوانا از گياهي به نام شاهدانه به دست مي‌آيد و داراي ماده موثره THC است. اين ماده روانگردان بوده و منجر به وابستگي رواني و بروز تغييرات ذهني در بلند مدت مي‌شود. در نتيجه تنها شكل اعتياد به ماريجوانا با ساير مواد شناخته شده متفاوت است اما در ماهيت آسيب زايي آن و بروز تاثيراتي نظير وابستگي رواني تفاوتي وجود ندارد.

براي آشنايي با روش هاي ترك اعتياد در خانه كليك كنيد.

 

روش‌هاي ترك اعتياد به ماريجوانا در خانه

بسياري از افراد وقتي در مورد ترك اعتياد صحبت مي‌شود سريعا به ياد كمپ‌هاي اجباري مي‌افتند و از رفتن به چنين مراكزي دچار ترس و واهمه مي‌شوند. از همين رو براي مدت طولاني تلاش مي‌كنند اعتياد خود را مخفي كرده و براي درمان آن اقدام نمي‌كنند. اين در حالي است كه در اكثر موارد ترك ماريجوانا نيازي به بستري شدن ندارد و با استفاده از روش‌هاي سرپايي مي‌تواند بهبود يابد. ما در ادامه به چند نكته مهم براي ترك اعتياد به ماده مخدر گل در خانه اشاره كرده‌ايم. براي اطلاع بيشتر درباره ترك اعتياد كليك كنيد.

1- گذراندن دوره پرهيز در خانه تحت نظر متخصص

براي اينكه بتوانيد روش درستي براي ترك اعتياد به ماريجوانا در پيش بگيريد لازم است ابتدا با يك روانشناس متخصص در حيطه اعتياد مشورت كنيد. اگر مراجعه حضوري براي شما دشوار است مي‌توانيد از خدمات مشاوره ترك اعتياد تلفني استفاده نماييد. درمانگر لازم است كه ارزيابي دقيقي از وضعيت روانشناختي شما، ميزان مصرف مارجوانا در گذشته و طول مدت مصرف به دست بياورد تا بتواند بر اين اساس برنامه دقيقي براي ترك ارائه كند. شما مي‌توانيد اين برنامه را در خانه اجرا كرده و براي پيگيري وضعيت خود به صورت هفتگي با مشاور در ارتباط باشيد.

2- شناختن عوامل محرك براي ترك اعتياد به ماريجوانا در خانه

يكي از اولين قدم‌ها براي ترك اعتياد اين است كه بتوانيد عوامل محرك براي مصرف مواد را شناسايي كرده و آن‌ها را از زندگي خود حذف كنيد. اين عوامل محرك طبق نظر كارشناسان به دو دسته دروني و بيروني تقسيم مي‌شوند. محرك‌هاي بيروني هر چيزي در محيط هستند كه مصرف مواد را تداعي مي‌كنند. در نتيجه لازم است هرچيز كه يادآور مصرف گل است را از دسترس دور نگه داريد.

در مقابل، عوامل دروني به شرايط دروني و روانشناختي اشاره دارد كه باعث مي‌شود براي كنار آمدن با آن به مواد پناه ببريم. براي مثال برخي افراد هنگامي كه احساس غم و افسردگي مي‌كنند براي رهايي از ناراحتي‌هاي خود گل مي‌كشند. برخي ديگر ممكن است در زمان عصبانيت يا مواجهه با تنش‌هاي خانوادگي بيشتر از ساير مواقع از ماريجوانا استفاده نمايند. در نتيجه بسيار اهميت دارد كه خود را زير نظر گرفته و ببينيد الگوي مصرفتان بيشتر تحت تاثير چه عواملي قرار دارد. در نهايت با تغيير اين عوامل ميزان ميل و وسوسه شما براي تجربه مجدد گل كشيدن كاهش خواهد يافت.

3- روش ترك معقولانه‌اي را انتخاب كنيد

همان طور كه در ابتدا گفته شد لازم است به كمك مشاوره ترك اعتياد از روش‌هاي صحيح براي كنار گذاشتن ماريجوانا استفاده كنيد. براي مثال ترك ناگهاني ماده مخدر گُل براي افرادي كه آن را به دفعات زياد در روز مصرف مي‌كردند ممكن است روش مناسبي نباشد و علائم رواني ناخوشايندي نظير اضطراب شديد، احساس بي قراري ذهني، تحريك پذيري و افسردگي را به همراه بياورد. در اين شرايط بهتر است صبور باشيد و گزينه ترك تدريجي را پيگيري نماييد. در اين مسير روانشناس به شما كمك خواهد كرد كه به چه روشي ميزان مصرف خود را كاهش دهيد و چگونه به بهبودي كامل دست يابيد.

براي شناخت بيشتر درباره ترك ماريجوانا كليك كنيد.

4- ايجاد تغييراتي در سبك زندگي براي ترك اعتياد به ماريجوانا در خانه

براي اينكه بتوانيد ترك ماريجوانا در خانه را با سهولت و سرعت بيشتري پشت سر بگذاريد لازم است به تغييراتي كلي در زندگي خود دست بزنيد. براي مثال در بسياري از مواقع گرايش به مصرف گل نتيجه نداشتن تفريحات مناسب در زندگي است. در نتيجه لازم است پس از حذف ماريجوانا از زندگي خود جايگزين‌هاي سالمي براي آن پيدا كنيد. تلاش براي پيگيري علاقه مندي‌ها و خواسته‌هاي خود در زندگي و ايجاد تغييراتي در گروه دوستان از جمله مواردي هستند كه مي‌توانند به درمان اعتياد به ماريجوانا در خانه كمك كنند.

5- حمايت‌هاي اجتماعي اطرافتان را قطع نكنيد

افراد ممكن است در دوران ترك گرايش بيشتري به انزوا داشته باشند و هرگونه پيشنهاد براي كمك را از جانب ديگران پس بزنند. اين در حالي است كه حضور افراد مطمئن پيرامون فردي كه دوره پرهيز از مواد را مي‌گذارند يكي از عوامل بسيار كمك كننده در مسير ترك است. در نتيجه لازم است از كمك گرفتن خجالت نكشيد و هر جا احساس مي‌كنيد از نظر رواني تحت فشار بسيار زيادي قرار گرفته‌ايد با يك فرد مطمئن صحبت كنيد. اگر احساس مي‌كنيد كسي نيست كه بدون قضاوت يا سرزنش به حرف‌هاي شما گوش بسپارد با مشاور خود تماس بگيريد.

سوالات متداول

- آيا گُل توهم زاست؟

گُل يا همان ماريجوانا داراي خواص روانگردان است كه اثرات آن بر روي افراد مختلف متفاوت است. برخي افراد پس از مصرف آن تجربه تغييرات ادراكي و توهم را نيز گزارش مي‌دهند. همچنين افرادي كه از نظر ژنتيكي در برابر بيماري‌هاي روانشناختي آسيب پذيري  بيشتري دارند بيش از ديگران احتمال دارد با مصرف اين ماده دچار اختلالات روان پريشي شده و علائمي نظير توهم و هذيان را به صورت مزمن تجربه كنند.

براي اطلاع بيشتر درباره ترك اعتياد به مواد توهم زا كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ترك گل يا ماريجوانا مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: ترك اعتياد به ماريجوانا خانه

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۰۶:۵۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی