مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ترس از ازدواج در زنان چه دلايلي مي‌تواند داشته باشد؟ ازدواج از مهمترين تصميم‌هاي هر فرد در زندگي است كه بايد با علاقه و آگاهي كامل انجام شود. برخي از دختران به دلايل متعددي از ازدواج كردن مي‌ترسند و آن را به تعويق مي اندازند. البته اين ترس مقداري طبيعي مي‌باشد و ممكن است افراد فكر كنند كه پس از ازدواج امنيت و آسايش خود را از دست مي‌دهند. ولي فرار از ازدواج و به تعويق انداختن آن كار درستي نيست چرا كه ازدواج بايد در زمان مناسب خود انجام شود؛ بالاخره هر كاري وقتي دارد. در ادامه مقاله به بررسي دلايل ترس از ازدواج در زنان و راه‌هاي مقابله با آن مي‌پردازيم. ضمن اينكه مشاوره قبل از ازدواج مي‌تواند به شما كمك كند تا ترس‌هاي خود را بشناسيد و بر آن‌ها غلبه كنيد.

منبع: ترس از ازدواج

 

دلايل ترس از ازدواج در زنان

برخي از دلايل اصلي ترس از ازدواج در زنان را در ادامه ذكر كرده‌ايم. نكته مهم اينجاست كه ازدواج تصميمي شخصي است كه تا حد بسيار زيادي به وضعيت فردي و خانواداگي شما بستگي دارد. بنابراين ممكن است دلايل شما براي تعويق ازدواج با ديگران متفاوت باشد. بهتر است براي شناخت بهتر درونيات خود با مشاور متخصص در اين مباحث مشورت كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ترس از ازدواج كليك كنيد. 

1. شخصيت اجتنابي

زنان داراي اختلال شخصيت اجتنابي افرادي هستند كه  به دليل ترس از مورد تمسخر واقع شدن و مورد محبت قرار نگرفتن، روابط محدودي دارند و از انجام كارهاي جديد استقبال نمي كنند. ازدواج كردن براي اين افراد رابطه‌اي گسترده و جديد است كه مي‌تواند استرس زيادي برايشان به وجود بياورد. براي كسب اطلاعات بيشتر از شخصيت اجتنابي كليك كنيد. 

2. انتظار براي گزينه هاي بهتر

برخي از دختران، با وجود خواستگارهاي مناسب، آن ها را رد كرده و فكر مي‌كنند كه ممكن است موردهاي ايده‌آل‌تري براي ازدواج پيدا كنند. اين تفكري وسواسي است و حتي مي‌تواند ريشه در كمبود اعتماد به نفس داشته باشد كه با كمك يك روانشناس قابل حل است.

3. ترس از مسئوليت‌پذيري يا ازدواج

از دلايل ترس از ازدواج در زنان مي‌توان به ترس از مسئوليت پذيري اشاره كرد. تعهد و مسئوليت پذيري يكي از اصول اساسي زندگي مشترك است. افرادي كه دوران مجردي خود را بسيار راحت و به دور از مسئوليت سپري كرده‌اند از پذيرش مسئوليت مي‌ترسند و نگران اينند كه از عهده آن برنيايند. با كمك گرفتن از يك روانشناس مي‌توانيد مسئوليت‌پذيري خود را تقويت كنيد تا با اطمينان بيشتري براي ازدواج اقدام نماييد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه  مسئوليت پذيري كليك كنيد. 

4. ترس از ازدواج بخاطر تجربه‌هاي تلخ ديگران

همه ي افراد در زندگي خود داستان شكست‌ها و تجربيات تلخ ديگران را شنيده‌اند و از آن‌ها مي‌ترسند. يكي از دلايل ترس از ازدواج در دختران اين است كه فكر مي‌كنند شايد اين تجربه ي تلخ براي آن‌ها نيز پيش بيايد و در زندگي مشترك خود شكست بخورند. همه افراد در طول زندگي‌شان در معرض شكست‌هاي مختلف هستند اما اگر شما آگاهانه تصميم‌ بگيريد احتمال اين شكست‌ها را به حداقل مي‌رسانيد.

5. ترس از مسخره شدن نه ازدواج

يكي ديگر از دلايل ترس از ازدواج در زنان، نگراني از حرف مردم است. برخي از افراد به نظر و حرف ديگران بسيار اهميت مي‌دهند و دوست دارند با فردي ازدواج كنند كه از هر نظر مورد تاييد ديگران باشد و مي‌ترسند كه مبادا مورد تمسخر ديگران قرار بگيرند. اين طرز تفكر ممكن است ريشه در عدم اعتماد به نفس داشته باشد و باعث شود كه فرد در تصميم‌گيري‌هاي ديگر خود نيز با مشكل مواجه شود. براي كسب اطلاعات در زمينه انگيزه‌ ازدواج كليك كنيد. 

6. ترس از نرسيدن به اهداف ازدواج

برخي از دختران مي‌ترسند كه پس از ازدواج نتوانند اهداف خود را دنبال كنند و و مجبور شوند كه كارهاي شخصي خود را نيمه كاره بگذارند. اغلب دختران نگران اين هستند كه  پس از ازدواج نتوانند درس بخوانند و يا كار كنند. اين را بدانيد كه اگر ازدواج آگاهانه و با معيارهاي درست انجام شده باشد، مي‌تواند يك مشوق براي رسيدن به اهداف و شكل گيري هدف‌هاي جديد باشد.

7. ترس از ازدواج در زنان و ترس از رابطه جنسي

رابطه جنسي يكي از مهم‌ترين پايه‌ها و اهداف زندگي مشترك است ولي برخي از دختران از برقراي رابطه جنسي و از دست دادن بكارت خود مي‌ترسند. اين ترس بسيار طبيعي است و مي‌توانيد با كمك گرفتن از يك روانشناس به آن غلبه كنيد. اما در موارد شديدتر كه معمولا بعد از ازدواج زوجين متوجه آن مي‌شوند، اختلال ترس از دخول است كه به پيشروي رابطه زناشويي لطمه مي‌زند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ترس از دخول كليك كنيد.

راه هاي مقابله با ترس از ازدواج در زنان

ترس از ازدواج در ميان دختران تقريبا طبيعي است و با به كار گيري راه‌هاي مناسب مي‌توان اين ترس را تا حدوي كاهش داد. برخي از راه‌هاي مقابله با ترس از ازدواج به شرح زير هستند:

1. مشخص كردن معيار هاي ازدواج

زماني كه احساس كرديد براي ازدواج آمادگي داريد، براي خود ازدواج موفق و معيارهاي ازدواج را تعريف كنيد به طوري كه بتوانيد همسر آينده خود را تجسم نماييد. شناخت اين معيارها به شما كمك مي‌كند كه ديگر نگران بهتر بودن موردهاي بعدي براي ازدواج نباشيد و فرد مورد نظر خود را راحت تر انتخاب كنيد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه ازدواج موفق كليك كنيد. 

2. ترس از ازدواج در زنان | تغيير نگرش

به اين فكر كنيد كه شايد امروز مجرد بودن را دوست داشته باشيد و برايتان لذت بخش باشد ولي در آينده دوست داريد كه متاهل باشيد و براي خود خانواده‌اي تشكيل دهيد. تنهايي يك روز برايتان خسته كننده مي‌شود و ممكن است كه آن روز ازدواج كردن برايتان سخت و دير شده باشد.

هم چنين اگر نگران تجربه‌هاي تلخ ديگران هستيد به اين فكر كنيد كه همه ي ازدواج‎ها سرانجام يكسان ندارند و اگر شما با علاقه و آگاهي همسر آينده خود را انتخاب كنيد، احتمال شكست خود را در زندگي مشترك به حداقل مي‌رسانيد.

3. شناخت توانايي ها و نقاط ضعف 

يكي از راه‌هاي غلبه بر ترس از ازدواج در زنان، شناخت خود است. توانايي‌هاي خود را بشناسيد و سعي كنيد آن‌ها را در جهت متعهد بودن و مسيوليت پذيري تقويت كنيد. با تقويت مسئوليت پذيري در خود ديگر از تعهد در زندگي مشترك نمي‌ترسيد.

4. قبول واقعيت ترس از ازدواج

قبول كنيدهمان طور كه شما كامل نيستيد و ضعف‌هايي داريد، همسر آينده‌تان نيز كامل نيست و نقاط ضعفي دارد. ايده آل ترين آدم‌ها نيز براي خود نقاط ضعف و كاستي دارند ولي اين مهم است كه شما همسرتان را  بر اساس معيارهاي خود انتخاب كنيد و از درستي معيارهايتان مطمئن باشيد.

ترس از ازدواج در زنان | كمك مشاور

اگر احساس مي كنيد كه ترس از ازدواج برايتان مشكل جدي است و مانعي براي ازدواج شده، بهتر است كه با يك روانشناس صحبت كنيد و از او كمك بگيريد. روانشناس با روش‌هايي مثل درمان شناختي رفتاري و يا روان درماني كمك مي‌كند كه دلايل هراس از ازدواج خود را بشناسيد و راحت‌تر بتوانيد با آن مقابله كنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه درمان شناختي رفتاري كليك كنيد. 

مركز مشاوره حامي هنر زندگي

بسياري از افراد به دليل مشغله‌هاي كاري و كمبود زمان امكان شركت در جلسات حضوري را ندارد چراكه رفت و آمد و فرايند گرفتن نوبت وقت زيادي را مي‌گيرد و در نتيجه ممكن است به همين دليل از مشاوره پشيمان شوند. همچنين برخي ديگر از صحبت حضوري و رو در رو معذب شده و نمي‌توانند مشكلات خود را به راحتي بيان كنند. مركز مشاوره حامي هنر زندگي اين امكان را براي شما مهيا كرده تا در هر كجا كه هستيد، به راحتي و بدون اتلاف وقت با مشاوران و متخصصان مركز تماس بگيريد و از آنان راهنمايي بخواهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ترس زنان از ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: ترس از ازدواج

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترس از ازدواج،
موضوع:
[ ۲ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۰۹:۴۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی